Απομακρυνόμενα από την -κρατούσα πλέον τα ηνία- ποπ, την κλασική αξία που αποτελεί η ροκ, ή τους δυναμικούς χιπ χοπ ρυθμούς, τα μουσικά σόναρ εκστασιάζονται με κάθε ήχο, που φέρει ένα twist από τα καθιερωμένα ακούσματα. Και μάλλον, ο μουσικός εξερευνητής βρίσκει τη δικαίωσή του, όταν οι ηχητικοί πειραματισμοί. είτε περισσότερο γενικευμένοι, είτε στα χνάρια μιας σκόπιμης καινοτομίας, ανταποδίδουν, και μουσικά είδη γεννιούνται σε κάθε γωνιά της Γης.
Ακολουθώντας τα χνάρια του προηγούμενου part, συνεχίζουμε την (μικρή, ναι) περιήγησή μας στους ηχητικούς θησαυρούς του κόσμου.
Coupé-Décalé
Ξεσηκωτική, εθιστική, κατά πολλούς μεθυστική, η χορευτική μουσική των κλαμπ με ρίζες από την Ακτή Ελεφαντοστού και το Παρίσι. Καθιερωμένη με διαστάσεις μόδας, δεν περιόρισε την την ταυτότητά της στους ανέμελους ρυθμούς της, μα μετουσίωσε σε μουσική και χορό βαθιά κοινωνικοπολιτικά μηνύματα, που η καθημερινή συζήτηση συνήθιζε να αποσιωπά.
Son cubano
Πνευματικό παιδί της ανατολικής Κούβας, το genre της son cubano ενσωμάτωσε μουσικά στοιχεία ισπανικής και αφρικανικής καταγωγής. Συνδυάζοντας όργανα και από τις δυο κουλτούρες, πασπάλισε το παραδοσιακό ισπανικό φωνητικό στυλ με στοιχεία του αφρικανικού ρυθμού clave, σε ένα αποτέλεσμα που διεγείρει τις αισθήσεις. Ένα είδος με πλούσια εξέλιξη από τον 19ο αιώνα, που αναδύθηκε μέσα από τη μαγεία της σύμπτυξης κόσμων που συμβαδίζουν αρμονικά.
Parody
Και όμως, το μουσικό χιούμορ βρίσκει τον δικό του θρόνο σε πολλές μουσικές λίστες. Το σατυρικό εφέ φαίνεται πως.. μάλλον μυστηριωδώς ακολουθεί στενά τη μουσική εξέλιξη από τις απαρχές του ήχου, καθώς, το αναμάσημα ήδη υπάρχοντος υλικού (σε βάθος όχι μόνο μελωδίας, αλλά και στίχων), με σκοπό την αναδιαμόρφωση ενός κομματιού -είτε με κοροϊδευτικό, είτε με συγκαλυμμένο σοβαροφανές περιεχόμενο- φαίνεται πως ορίζεται πλέον ως γενικευμένο είδος! Βέβαια, ο όρος “parody”, στην απολύτως μουσικολογική μορφή του, μπορεί απλώς να χρησιμοποιείται σαν ενδεικτικός μιας χιουμοριστικής υφής σε ένα έργο.
Παρακάτω, δείγμα δουλειάς του αμερικανού Allan Sherman, διάσημου για τις κωμικές προσθήκες του σε ήδη υπάρχουσες μουσικές.