Εκπαίδευση: Αnother brick in the wall ?

Τα ζητήματα γύρω από την εκπαίδευση είναι και διατηρούνταιεκπαίδευση επίκαιρα, διότι είναι δυναμικά και απλά. Πάντοτε βρίσκονται σε παράλληλους βίους με την κοινωνία και είναι αρκετά δύσκολα στην εξεύρεση επιτυχημένων λύσεων.

Η πρώτη ερώτηση είναι, αν η εκπαίδευση διαφέρει και πόσο από την παιδεία.

Η δεύτερη, και ίσως βασικότερη, είναι αν μπορεί και πρέπει κανείς να επενδύσει χρόνο, κόπο, φαιά ουσία, ώστε να διαμορφώσει απόψεις μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Η τρίτη, καίρια, παγκόσμια και διαχρονική είναι, αν έχει νόημα η συμβατότητα σπουδών και επαγγέλματος. Ανοίγεται, έτσι, μια συζήτηση για τις βασικές σπουδές, τις έρευνες, τα μεταπτυχιακά και την αγορά εργασίας, βεβαίως.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Σε γενικές γραμμές, θα λέγαμε ότι η σημασία των σπουδών βρίσκεται, στο αν και κατά πόσον μπορεί το άτομο, να τοποθετήσει τον εαυτό του μέσα στο οργανωμένο περιβάλλον σπουδών. Όπου εκτός από τα δικαιώματα υπάρχουν και υποχρεώσεις.

Η απόκτηση δεξιοτήτων που δεν σπουδάζονται,  γιατί έτσι κι αλλιώς δεν είναι ο ρόλος των σπουδών αυτός, έχει να κάνει με τις εμπειρίες του κάθε ανθρώπου και τη διαμόρφωση της προσωπικότητας μέσα από την ποικιλία των ερεθισμάτων.

Ο βαθμός ανταπόκρισης στις ημερομηνίες, στις απαιτήσεις, στην ιεράρχηση των αναγκών, καθώς και στην επικοινωνία με τους άλλους φοιτητές και διδάσκοντες αφορούν στη φοιτητική πραγματικότητα. Την οποία λίγο ως πολύ οι περισσότεροι ζήσαμε, εκούσια ή μη.

Στα χρόνια που ζούμε, η εκπαίδευση φαίνεται να παίζει έναν σημαντικό ρόλο στη ζωή των ανθρώπων. Με την έννοια ότι είναι, πλέον, τόσες πολλές οι δυνατότητες, ακόμη και για δωρεάν επιμορφωτικές διαδικασίες  που και να θέλεις δεν γίνεται να μην τις βλέπεις ή τις ακούς, τουλάχιστον.

Advertising

Αν λοιπόν η εκπαίδευση έχει προσκρούσει στην άδικη, άχρωμη και παράξενη σημερινή πραγματικότητα, τότε η επιμόρφωση, σαφώς πιο εκδημοκρατισμένη, οφείλει να έχει τα κότσια να διαμορφώσει μία άλλη συνθήκη για την παιδεία και την ευτυχία του σύγχρονου ανθρώπου. Αυτήν της συνεχούς αναζήτησης της πραγματικής και συνειδητά ζητούμενης γνώσης, που έχει την προστιθέμενη αξία των εμπειριών και των αξιοποιήσιμων αποτελεσμάτων τους, τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο.

 

Πηγή: http://www.acg.edu/web/touchbase-issue39/greece-in-2030-dr-horner-at-tedx-academy-2016/

Περισσότερα από τη στήλη: Πολιτισμός

Πολιτισμός

Αστυφιλία: Το αγκάθι της Ισπανίας

Καθώς το ζοφερό πέπλο της οικονομικής δυσπραγίας και η κατακόρυφη άνοδος της υπογεννητικότητας, σκεπάζουν την…

Πολιτισμός

Μπαστέτ: Η θεά-γάτα της αρχαίας Αιγύπτου

Η αρχαία Αίγυπτος υπήρξε ένας από τους πιο εντυπωσιακούς πολιτισμούς της ανθρώπινης ιστορίας. Πέρα, όμως,…

Πολιτισμός

Kenneth Arrow: Η ανεφικτότητα της Δημοκρατίας

Η αναγωγή του Δημοκρατικού θεσμού στις εμβληματικές φιγούρες του Περικλή και του Κλεισθένη, κατακλύζει εύλογα…

Πολιτισμός

Το πρώτο Εικονικό Μουσείο Κλεμμένων Αντικειμένων

Το πρώτο Εικονικό Μουσείο Κλεμμένων Πολιτιστικών Αντικειμένων είναι online και σε αντίθεση με άλλα μουσεία,…

Πολιτισμός

Το μήλο στην παγκόσμια κουλτούρα

Το μήλο στην παγκόσμια κουλτούρα συμβολίζει όχι μόνο την υγεία, την καλή ζωή και την…

Πολιτισμός

Η έννοια της βιοπολιτικής στον Foucault

Η ανθρωπότητα περιερχόμενη σε μία θέση μάρτυρα είτε άλλοτε και ως δέκτη μίας θανατοπολιτικής πραγματικότητας…

Πολιτισμός

Η ιστορία του θαυμαστικού

  Οι ρίζες του θαυμαστικού Η ιστορία του θαυμαστικού συμβόλου είναι πολύ πιο βαθιά από…