Εκπαίδευση: Αnother brick in the wall ?

Τα ζητήματα γύρω από την εκπαίδευση είναι και διατηρούνταιεκπαίδευση επίκαιρα, διότι είναι δυναμικά και απλά. Πάντοτε βρίσκονται σε παράλληλους βίους με την κοινωνία και είναι αρκετά δύσκολα στην εξεύρεση επιτυχημένων λύσεων.

Η πρώτη ερώτηση είναι, αν η εκπαίδευση διαφέρει και πόσο από την παιδεία.

Η δεύτερη, και ίσως βασικότερη, είναι αν μπορεί και πρέπει κανείς να επενδύσει χρόνο, κόπο, φαιά ουσία, ώστε να διαμορφώσει απόψεις μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Η τρίτη, καίρια, παγκόσμια και διαχρονική είναι, αν έχει νόημα η συμβατότητα σπουδών και επαγγέλματος. Ανοίγεται, έτσι, μια συζήτηση για τις βασικές σπουδές, τις έρευνες, τα μεταπτυχιακά και την αγορά εργασίας, βεβαίως.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Σε γενικές γραμμές, θα λέγαμε ότι η σημασία των σπουδών βρίσκεται, στο αν και κατά πόσον μπορεί το άτομο, να τοποθετήσει τον εαυτό του μέσα στο οργανωμένο περιβάλλον σπουδών. Όπου εκτός από τα δικαιώματα υπάρχουν και υποχρεώσεις.

Η απόκτηση δεξιοτήτων που δεν σπουδάζονται,  γιατί έτσι κι αλλιώς δεν είναι ο ρόλος των σπουδών αυτός, έχει να κάνει με τις εμπειρίες του κάθε ανθρώπου και τη διαμόρφωση της προσωπικότητας μέσα από την ποικιλία των ερεθισμάτων.

Ο βαθμός ανταπόκρισης στις ημερομηνίες, στις απαιτήσεις, στην ιεράρχηση των αναγκών, καθώς και στην επικοινωνία με τους άλλους φοιτητές και διδάσκοντες αφορούν στη φοιτητική πραγματικότητα. Την οποία λίγο ως πολύ οι περισσότεροι ζήσαμε, εκούσια ή μη.

Στα χρόνια που ζούμε, η εκπαίδευση φαίνεται να παίζει έναν σημαντικό ρόλο στη ζωή των ανθρώπων. Με την έννοια ότι είναι, πλέον, τόσες πολλές οι δυνατότητες, ακόμη και για δωρεάν επιμορφωτικές διαδικασίες  που και να θέλεις δεν γίνεται να μην τις βλέπεις ή τις ακούς, τουλάχιστον.

Advertising

Αν λοιπόν η εκπαίδευση έχει προσκρούσει στην άδικη, άχρωμη και παράξενη σημερινή πραγματικότητα, τότε η επιμόρφωση, σαφώς πιο εκδημοκρατισμένη, οφείλει να έχει τα κότσια να διαμορφώσει μία άλλη συνθήκη για την παιδεία και την ευτυχία του σύγχρονου ανθρώπου. Αυτήν της συνεχούς αναζήτησης της πραγματικής και συνειδητά ζητούμενης γνώσης, που έχει την προστιθέμενη αξία των εμπειριών και των αξιοποιήσιμων αποτελεσμάτων τους, τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο.

 

Πηγή: http://www.acg.edu/web/touchbase-issue39/greece-in-2030-dr-horner-at-tedx-academy-2016/

Περισσότερα από τη στήλη: Πολιτισμός

Πολιτισμός

Τα Ίχνη της Ενετοκρατίας στο Ναύπλιο

Το Ναύπλιο, η πρώτη πρωτεύουσα του σύγχρονου Ελληνικού κράτους, κρύβει στα σοκάκια και τα μνημεία…

Πολιτισμός

Αναδρομή στην ιστορία του γυμνισμού

Είναι επαναστατική πράξη ο γυμνισμός; Είναι μόδα; Είναι τρόπος ανάγκης για ένωση με τη φύση;…

Πολιτισμός

Πέντε σπουδαίες γυναίκες θεωρητικοί

  Είναι αναμφίβολο γεγονός ότι ανέκαθεν στο γραμματειακό corpus της φιλοσοφικής και ευρύτερα θεωρητικής σκέψης…

Πολιτισμός

Ιστορία του καρπουζιού

Ίσως κανένα άλλο φρούτο δεν έχει ταυτιστεί τόσο με το καλοκαίρι όσο το καρπούζι. Δροσιστικό…

Πολιτισμός

Η Ιστορία της Ελληνικής LGBTQ+ Κοινότητας

Η ιστορία της ελληνικής LGBTQ+ κοινότητας είναι μια πλούσια και πολυδιάστατη ιστορία, που ξεκινά από…

Πολιτισμός

Αλεξάνδρεια 2025: Η μουσική γιορτή που δίνει ζωή και παλμό στην καρδιά του δήμου!

Ο Δήμος Αλεξάνδρειας σας προσκαλεί σε μία σειρά συναυλιών γεμάτων ρυθμό, μελωδία και χαμόγελα, που…

Πολιτισμός

Ιστορία της μουστάρδας

Μαρινάδες, γευστική προσθήκη σε κάθε είδους σάντουιτς, ντρέσινγκ για σαλάτες, η μουστάρδα έχει πολλαπλούς ρόλους.…