Εκπαίδευση: Αnother brick in the wall ?

Τα ζητήματα γύρω από την εκπαίδευση είναι και διατηρούνταιεκπαίδευση επίκαιρα, διότι είναι δυναμικά και απλά. Πάντοτε βρίσκονται σε παράλληλους βίους με την κοινωνία και είναι αρκετά δύσκολα στην εξεύρεση επιτυχημένων λύσεων.

Η πρώτη ερώτηση είναι, αν η εκπαίδευση διαφέρει και πόσο από την παιδεία.

Η δεύτερη, και ίσως βασικότερη, είναι αν μπορεί και πρέπει κανείς να επενδύσει χρόνο, κόπο, φαιά ουσία, ώστε να διαμορφώσει απόψεις μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Η τρίτη, καίρια, παγκόσμια και διαχρονική είναι, αν έχει νόημα η συμβατότητα σπουδών και επαγγέλματος. Ανοίγεται, έτσι, μια συζήτηση για τις βασικές σπουδές, τις έρευνες, τα μεταπτυχιακά και την αγορά εργασίας, βεβαίως.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Σε γενικές γραμμές, θα λέγαμε ότι η σημασία των σπουδών βρίσκεται, στο αν και κατά πόσον μπορεί το άτομο, να τοποθετήσει τον εαυτό του μέσα στο οργανωμένο περιβάλλον σπουδών. Όπου εκτός από τα δικαιώματα υπάρχουν και υποχρεώσεις.

Η απόκτηση δεξιοτήτων που δεν σπουδάζονται,  γιατί έτσι κι αλλιώς δεν είναι ο ρόλος των σπουδών αυτός, έχει να κάνει με τις εμπειρίες του κάθε ανθρώπου και τη διαμόρφωση της προσωπικότητας μέσα από την ποικιλία των ερεθισμάτων.

Ο βαθμός ανταπόκρισης στις ημερομηνίες, στις απαιτήσεις, στην ιεράρχηση των αναγκών, καθώς και στην επικοινωνία με τους άλλους φοιτητές και διδάσκοντες αφορούν στη φοιτητική πραγματικότητα. Την οποία λίγο ως πολύ οι περισσότεροι ζήσαμε, εκούσια ή μη.

Στα χρόνια που ζούμε, η εκπαίδευση φαίνεται να παίζει έναν σημαντικό ρόλο στη ζωή των ανθρώπων. Με την έννοια ότι είναι, πλέον, τόσες πολλές οι δυνατότητες, ακόμη και για δωρεάν επιμορφωτικές διαδικασίες  που και να θέλεις δεν γίνεται να μην τις βλέπεις ή τις ακούς, τουλάχιστον.

Advertising

Αν λοιπόν η εκπαίδευση έχει προσκρούσει στην άδικη, άχρωμη και παράξενη σημερινή πραγματικότητα, τότε η επιμόρφωση, σαφώς πιο εκδημοκρατισμένη, οφείλει να έχει τα κότσια να διαμορφώσει μία άλλη συνθήκη για την παιδεία και την ευτυχία του σύγχρονου ανθρώπου. Αυτήν της συνεχούς αναζήτησης της πραγματικής και συνειδητά ζητούμενης γνώσης, που έχει την προστιθέμενη αξία των εμπειριών και των αξιοποιήσιμων αποτελεσμάτων τους, τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο.

 

Πηγή: http://www.acg.edu/web/touchbase-issue39/greece-in-2030-dr-horner-at-tedx-academy-2016/

Περισσότερα από τη στήλη: Πολιτισμός

Πολιτισμός

Ηλικιωμένοι χωρίς παιδιά: η πρόκληση του αύριο

Καθώς οι άνθρωποι μεγαλώνουν, οι σχέσεις μέσα στην οικογένεια αποκτούν έναν ιδιαίτερο κύκλο που μοιάζει…

Πολιτισμός

ΕΑΤ-ΕΣΑ στη δικτατορία: Τραύμα και μνήμη

Η ιστορικότητα του στρατοπέδου Τα ιστορικά κτίρια του ΕΑΤ-ΕΣΑ στη δικτατορία έχουν μια μακρά και…

Πολιτισμός

Σχολεία Θηλέων και Αρρένων στην Ελλάδα: Μια Αναδρομή στην Εκπαιδευτική Ισότητα

Η ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης αποτελεί έναν καθρέφτη των κοινωνικών αλλαγών και των προβληματισμών που…

Πολιτισμός

Η έκφραση του πόνου σε διαφορετικές γλώσσες

Νύχτα, σκοτάδι, ένας διψασμένος ένοικος διαμερίσματος κατευθύνεται προς την κουζίνα για λίγο νερό. Μέσα στο…

Πολιτισμός

Ανασκαφές που σίγασε ο πόλεμος

Μνημεία που σημάδεψε η μοίρα εμπόλεμων ζωνών και διχασμένων κοινωνιών. Ανασκαφές που σίγασε ο πόλεμος,…

Πολιτισμός

Τα μεταλλεία της Σερίφου και η απεργία του 1916

21 Αυγούστου, συμπληρώθηκαν 109 χρόνια από την απεργία των εργαζομένων στα μεταλλεία της Σερίφου. Αν…

Πολιτισμός

Οι γυναίκες της σουρεαλιστικής ζωγραφικής

  Είναι γεγονός πως ο καλλιτεχνικός χείμαρρος του Σουρεαλισμού, ο οποίος δημιούργησε μία ολική επαναθεμελίωση…