Εκπαίδευση: Αnother brick in the wall ?

Τα ζητήματα γύρω από την εκπαίδευση είναι και διατηρούνταιεκπαίδευση επίκαιρα, διότι είναι δυναμικά και απλά. Πάντοτε βρίσκονται σε παράλληλους βίους με την κοινωνία και είναι αρκετά δύσκολα στην εξεύρεση επιτυχημένων λύσεων.

Η πρώτη ερώτηση είναι, αν η εκπαίδευση διαφέρει και πόσο από την παιδεία.

Η δεύτερη, και ίσως βασικότερη, είναι αν μπορεί και πρέπει κανείς να επενδύσει χρόνο, κόπο, φαιά ουσία, ώστε να διαμορφώσει απόψεις μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Η τρίτη, καίρια, παγκόσμια και διαχρονική είναι, αν έχει νόημα η συμβατότητα σπουδών και επαγγέλματος. Ανοίγεται, έτσι, μια συζήτηση για τις βασικές σπουδές, τις έρευνες, τα μεταπτυχιακά και την αγορά εργασίας, βεβαίως.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Σε γενικές γραμμές, θα λέγαμε ότι η σημασία των σπουδών βρίσκεται, στο αν και κατά πόσον μπορεί το άτομο, να τοποθετήσει τον εαυτό του μέσα στο οργανωμένο περιβάλλον σπουδών. Όπου εκτός από τα δικαιώματα υπάρχουν και υποχρεώσεις.

Η απόκτηση δεξιοτήτων που δεν σπουδάζονται,  γιατί έτσι κι αλλιώς δεν είναι ο ρόλος των σπουδών αυτός, έχει να κάνει με τις εμπειρίες του κάθε ανθρώπου και τη διαμόρφωση της προσωπικότητας μέσα από την ποικιλία των ερεθισμάτων.

Ο βαθμός ανταπόκρισης στις ημερομηνίες, στις απαιτήσεις, στην ιεράρχηση των αναγκών, καθώς και στην επικοινωνία με τους άλλους φοιτητές και διδάσκοντες αφορούν στη φοιτητική πραγματικότητα. Την οποία λίγο ως πολύ οι περισσότεροι ζήσαμε, εκούσια ή μη.

Στα χρόνια που ζούμε, η εκπαίδευση φαίνεται να παίζει έναν σημαντικό ρόλο στη ζωή των ανθρώπων. Με την έννοια ότι είναι, πλέον, τόσες πολλές οι δυνατότητες, ακόμη και για δωρεάν επιμορφωτικές διαδικασίες  που και να θέλεις δεν γίνεται να μην τις βλέπεις ή τις ακούς, τουλάχιστον.

Advertising

Αν λοιπόν η εκπαίδευση έχει προσκρούσει στην άδικη, άχρωμη και παράξενη σημερινή πραγματικότητα, τότε η επιμόρφωση, σαφώς πιο εκδημοκρατισμένη, οφείλει να έχει τα κότσια να διαμορφώσει μία άλλη συνθήκη για την παιδεία και την ευτυχία του σύγχρονου ανθρώπου. Αυτήν της συνεχούς αναζήτησης της πραγματικής και συνειδητά ζητούμενης γνώσης, που έχει την προστιθέμενη αξία των εμπειριών και των αξιοποιήσιμων αποτελεσμάτων τους, τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο.

 

Πηγή: http://www.acg.edu/web/touchbase-issue39/greece-in-2030-dr-horner-at-tedx-academy-2016/

Περισσότερα από τη στήλη: Πολιτισμός

Πολιτισμός

Η κλοπή της Μόνα Λίζα και οι βανδαλισμοί της

Η Μόνα Λίζα δε χρειάζεται συστάσεις. Είναι ένας από τους πιο γνωστούς πίνακες του κόσμου.…

Πολιτισμός

Εικαστικό φθινόπωρο: οι εκθέσεις που αναμένουμε

Σε καλλιτεχνική διάθεση η χώρα και το φθινόπωρο του 2025 Έφτασε η πιο καλλιτεχνική εποχή…

Πολιτισμός

Βερισμός: ένα ταξικό καλλιτεχνικο κίνημα

Είναι γεγονός πως η Ευρώπη από την καλλιτεχνική περίοδο της Αναγέννησης και ύστερα, διαπνεόμενη από…

Πολιτισμός

Μία ματιά στην αθηναϊκή δημοκρατία

«Το πολίτευμα που έχουμε σε τίποτα δεν αντιγράφει τα ξένα πολιτεύματα. Αντίθετα, είμαστε πολύ περισσότερο…

Πολιτισμός

Κίρρα: το αρχαίο επίνειο των Δελφών

Ο ιερός τόπος των Δελφών αποτελούσε πάντα πόλο έλξης πιστών. Το μαντείο των Δελφών ήταν…

Πολιτισμός

Πίνακες εμπνευσμένοι από τα Ομηρικά Έπη

Τα Ομηρικά Έπη έχουν επηρεάσει κατά καιρούς την τέχνη. Γλυπτά και πίνακες έχουν πολλές φορές…

Πολιτισμός

Ο μυστηριώδης λάκκος στην Πιερία

Ο μυστηριώδης λάκκος στην Πιερία, στην περιοχή του Μακρύγιαλου, αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά…