Γιώργος Τατάκης-Μιχάλης Παππάς: Ήθος. Εικόνες από μιαν άλλη Ελλάδα

Ήθος. Εικόνες από μιαν άλλη Ελλάδα.
(Τήνος-Δεκαπενταύγουστος 2015)

Μουσείο Μπενάκη. Γιώργος Τατάκης – Μιχάλης Παππάς: Ήθος. Εικόνες από μιαν άλλη Ελλάδα.

Σε μια ιδιαίτερη έκθεση με χαρακτήρα και προσωπικότητα, αποστάγματα λαογραφικής συλλογής και εθνογραφικού ενδιαφέροντος παρουσιάζονται μέσω της σύμπραξης δυο νέων φωτογράφων με όραμα. Η αγάπη τους για την ελληνική επαρχία και τα παραδοσιακά δρώμενα κάθε τόπου, τούς οδήγησε στην παραγωγή ενός βιωματικού έργου.

Η έκθεση παρουσιάζει, για πρώτη φορά στο κοινό της Αθήνας εικόνες τις οποίες οι δύο φωτογράφοι δημιούργησαν τα επτά τελευταία χρόνια, κατά την περιήγησή τους σε δρώμενα στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια, αναφέρει η επίσημη σελίδα του μουσείου Μπενάκη.

Ως ανώνυμος περιηγητής, ανάμεσα στο πλήθος, παρευρέθηκα και εγώ σε αυτό το εντευκτήριο φωτογραφίας του μουσείου Μπενάκη. Καθώς προσεγγίζω τη μοναδικότητα κάθε φωτογραφίας ξεχωριστά, το μυαλό μου επιστρέφει αναδρομικά στο προοίμιο αυτής της έκθεσης. Κάπου σε ένα σημείο διαβάζω: «Πρωταρχική μέριμνα του φωτογράφου όταν δημιουργεί εικόνες, είναι να αντιλαμβάνεται ό,τι επιδρά στον ψυχισμό του και να μπορεί να μεταδώσει την ευαισθησία του σε κάθε σκηνή που ξεδιπλώνεται μπροστά του».

Κατά την αποχώρηση μου από τον χώρο, σκέψεις στριφογυρίζουν στο μυαλό μου. Αναπολώ τα ταξίδια και όλα όσα έχω ζήσει χάρη σε ένα πατέρα-αχαλίνωτο περιηγητή. Οι θύμησες από το χωριό, τα ήθη και τα έθιμα κάθε τόπου που έχω επισκεφτεί, οι άνθρωποι, οι ιστορίες, οι μύθοι, οι θρύλοι, δεν ξεθωριάζουν ποτέ. Οι δυο φωτογράφοι φροντίζουν να μην βάλω τελεία στις θύμησες του χθες. Σαν να τους ακούω να μου λένε: Συνέχισε να ταξιδεύεις. «Μην σου φανεί τίποτε περίεργο ή τρομαχτικό στις διαδρομές σου. Καθετί άλλωστε, με το δικό του τρόπο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι μιας μακραίωνης παράδοσης που ο καθένας μας αντιλαμβάνεται με τη δική του ματιά…»

Advertising

Advertisements
Ad 14

Στο τέλος αυτό είναι που μένει. Μια επιδραστική έκθεση που κάτι θα σου πει. Ήθος. Εικόνες από μιαν άλλη Ελλάδα.

Σπουδάζω στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Δύο είναι οι μεγάλες μου αγάπες: Η εκπαίδευση και η δημοσιογραφία. Αν και αταίριαστες (κάπως) μεταξύ τους, αυτές οι δυο κρύβουν ολόκληρες ιστορίες...

Περισσότερα από τη στήλη: Πολιτισμός

Πολιτισμός

Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στο Σήμερα

Η επιθυμία για ένα χρυσαφί μαύρισμα δεν είναι καινούριο φαινόμενο, αλλά η στάση μας απέναντι…

Πολιτισμός

Η κοινωνική τάξη των Κοζάκων

Η κοινωνική τάξη των Κοζάκων ήταν ένας νομαδικός πληθυσμός που αποτελούναν από ελεύθερους αγρότες, οι…

Πολιτισμός

Η παραλία της Θεσσαλονίκης: Μια διαδρομή στο χρόνο

Η παραλία της Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα πιο ζωντανά και ιστορικά κομμάτια της πόλης.…

Πολιτισμός

Οι αυτόνομες κοινότητες της Νότιας Αμερικής

Αυτόνομες κοινότητες: Παρουσία και σημασία Είναι γεγονός ότι ορισμένες έρευνες μιας μειοψηφικής ακόμη μερίδας της…

Πολιτισμός

Εκθέματα που το Βρετανικό μουσείο αρνείται να επιστρέψει

Η επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα ή αλλιώς Ελγίνειων μαρμάρων δεν είναι τα μοναδικά εκθέματα…

Πολιτισμός

Τεχνητή νοημοσύνη και δημιουργικότητα: Πρέπει να έχουν σχέση;

Η εμφάνιση της τεχνητής νοημοσύνης δημιούργησε εντυπωσιασμό ακόμη και στη γενιά Ζ που μεγάλωσε ψηφιακά…

Πολιτισμός

Οι καλύτερες εκθέσεις του φετινού καλοκαιριού που δεν πρέπει να χάσετε

Το καλοκαίρι του 2025 είναι αφιερωμένο στους λάτρεις της τέχνης, και οι καλύτερες εκθέσεις του…

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

The House with Laughing Windows

«The House with Laughing Windows»: Η πιο νοσηρή ταινία giallo που γυρίστηκε ποτέ

Συχνά συναντά κανείς το magnum opus του Pupi Avati, ενός
Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στη Σύγχρονη Εποχή

Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στο Σήμερα

Η επιθυμία για ένα χρυσαφί μαύρισμα δεν είναι καινούριο φαινόμενο,