Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Γιατί ακολουθούμε τα trends;

trends
Πηγή εικόνας: wired.com

Trends

Σύμφωνα με μια μελέτη, ο μέσος άνθρωπος ξεκινά και τελειώνει τη μέρα του με το κινητό του τηλέφωνο, ενώ το ελέγχει γύρω στις εκατόν σαράντα φορές μέσα στη μέρα. Πλέον, η κύρια πηγή των trends είναι ολοφάνερα τα social media. Αν σκεφτούμε μάλιστα και πόσες ώρες σπαταλούν οι άνθρωποι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορούμε να καταλάβουμε ότι σήμερα περισσότερο από ποτέ οι τάσεις έχουν τεράστια σημασία, γιατί ο άνθρωπος τις συμπεριλαμβάνει κατά πολύ στην καθημερινότητά του.

Γιατί όμως ακολουθούμε τα trends;

Σύμφωνα με τον καθηγητή του πανεπιστημίου της Pennsylvania Wharton School of Business Johan Berger, η δύναμη της κοινωνικής επιρροής και της μετάδοσης της πληροφορίας από «στόμα σε στόμα» είναι τεράστια. Ακολουθούμε τα trends, γιατί είμαστε μέλη της κοινωνίας είτε της πραγματικής, είτε της διαδικτυακής. Προσπαθούμε να είμαστε ενημερωμένοι για το τι συμβαίνει και τι απασχολεί τον κόσμο, επειδή νιώθουμε την ανάγκη να επικοινωνούμε με άλλους ανθρώπους, πόσο μάλλον όταν είναι ομοϊδεάτες.

Επιπλέον, μας αρέσει να μιλάμε για θέματα τα οποία μας έρχονται αυθόρμητα και φυσικά για οτιδήποτε απασχολεί το περιβάλλον μας. Επομένως, όταν το περιβάλλον μας είναι σε μεγάλο βαθμό διαδικτυακό και κατακλύζεται από τα trends, αυτά μας γνωστοποιούνται γρήγορα και έτσι γίνονται αντικείμενο συζήτησης. Πρόκειται για έναν κύκλο ενδυνάμωσης των τάσεων (trends). 

Σύμφωνα με έρευνες, πολύ σημαντικές κρίνονται και οι απόψεις των άλλων. Δεν φαίνεται να έχουμε τον απόλυτο έλεγχο των σκέψεών μας, μιας και επηρεαζόμαστε εύκολα από τη στάση των ανθρώπων γύρω μας. Ακολουθούμε τα trends γιατί το κάνουν και άλλοι. Η διαφήμιση δεν χρειάζεται να μας πείσει για το πόσο καλό είναι ένα προϊόν, απλώς πρέπει να μας δείξει ότι το χρησιμοποιούν κι άλλοι. Με τις τάσεις  γινόμαστε κοινωνοί μιας κοινότυπης ιδέας, αλλά και ταυτόχρονα οικείας. Ακόμη, όταν μοιραζόμαστε κοινές απόψεις με τους άλλους ανθρώπους, αυτές ενδυναμώνονται.

Η διαρκής ανάγκη να είμαστε ενήμεροι για το τι συμβαίνει στον κόσμο, ικανοποιείται σε μεγάλο βαθμό από τα trends. Η ταχύτητα, μάλιστα που αυτά αλλάζουν, τα κάνει ακόμη πιο ελκυστικά. Η γνώση αυτή των τάσεων, προσφέρει σιγουριά και γνώση, κάτι που γεμίζει πολλούς ανθρώπους με αυτοπεποίθηση.

Ωστόσο, ενώ οτιδήποτε συμβαίνει γύρω μας «κινδυνεύει» να γίνει trend, άρα και θέσφατο, μένοντας πιστή στις προτιμήσεις που καθορίζουν την προσωπικότητα μας μπορούμε να χρησιμοποιούμε την κρίση μας και ταυτόχρονα να μην είμαστε απομονωμένοι. Έτσι, θα αποδεχόμαστε την πίεση του περίγυρου και των τάσεων, χωρίς απαραίτητα να τις υιοθετούμε, πάντα με στόχο την εξέλιξη μέσω τη αλλαγής.

Civilization advances by extending the number of operations we can perform without thinking about them
Mathematician Alfred North Whitehead


Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν στο άρθρο αυτό:

“Viral Culture: Why are we obsessed?” ανακτήθηκε από: www.bbc.com

” The Science Behind Why People Follow the Crowd
Why do other people influence us so much?” ανακτήθηκε από: www.psychologytoday.com

“Why we follow trends (even bad ones)
Kai Ryssdal” ανακτήθηκε από: www.marketplace.org

Περισσότερα από τη στήλη: Πολιτισμός

Πολιτισμός

Η «Κυρά της Θάλασσας» που χάθηκε στην ιστορία του Αιγαίου

Από την Εποχή του Χαλκού στη Μεσόγειο Θάλασσα και ειδικά στην περιοχή του Αιγαίου Πελάγους,…

Πολιτισμός

Τα πιο συνηθισμένα όνειρα ανά χώρα

Τα όνειρα αποτελούν κοινό χαρακτηριστικό σε όλους τους πολιτισμούς. Άνθρωποι από διάφορες χώρες του κόσμου…

Πολιτισμός

Καθιέρωση 25ης Νοεμβρίου: Τέχνη και ιστορία

Η τέχνη δεν είναι απλώς διακοσμητική· αποτελεί καθρέφτη μιας κοινωνίας που συχνά αρνείται να κοιτάξει…

Πολιτισμός

Γαλλική Μετα-κατοχή: Οι “Κουρεμένες”

Βρισκόμαστε στον Αύγουστο του 1944- έντεκα μήνες πριν την οριστική λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου…

Πολιτισμός

Ξενάγηση στο μοναδικό μουσείο παγωτού στην Ελλάδα

Πώς ξεκίνησαν όλα Πριν από 70 χρόνια ιδρύθηκε η βιομηχανία «κρι-κρι», μια μάρκα ιδιαίτερα αγαπητή…

Πολιτισμός

Θρησκευτική οικονομία: Τα ιερά ως τράπεζες

Θρησκεία και χρήματα, μια σχέση που η σημερινή κοινωνία θεωρεί σύγχρονη. Τα κεριά, τα τάματα,…

Πολιτισμός

H Αποκατάσταση της Παναγίας των Παρισίων

Στις 15 Απριλίου 2019, στις 18:50, μια σφοδρή πυρκαγιά κατέστρεψε τις σοφίτες της Παναγίας των…