
To Red Bull, είναι ο βασιλιάς των ενεργειακών ποτών, και ακόμα και αν είσαι από τους ελάχιστους που δεν το έχουν δοκιμάσει, δεν υπάρχει κανείς που να μην το γνωρίζει. Ο Αυστριακός επιχειρηματίας Ντίτριχ Μάτεσιτς ενώ εργαζόταν για λογαριασμό της γερμανικής βιομηχανίας Blendax(εταιρείας οδοντόκρεμας), ταξίδεψε στην Ταϊλάνδη και συνάντησε τον Τσαλέο, ιδιοκτήτη της TC Pharmaceutical. Υποφέροντας από jet lag, εκείνη την φορά ανακάλυψε ότι το αναψυκτικό Krating Daeng, το οποίο παραγόταν από την εταιρεία του Τσαλέο, τον βοήθησε να νοιώσει μια τόνωση.
Το ποτό Krating Daeng που δημιούργησε ο Τσαλέο, περιέχει νερό, ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο, καφεΐνη, ταυρίνη, ινοσιτόλη και B- βιταμίνη. Το βάπτισε έτσι από τον ινδικό βίσωνα γκάουρ. Για να δηλώσει την δύναμη του ποτού ο Τσαλέο δημιούργησε για λογότυπο του Krating Daeng δύο κόκκινους ταύρους σε άλμα μπροστά σε έναν ήλιο που αντιπροσωπεύουν τη δύναμη, ενώ το κόκκινο χρώμα συμβολίζει την επιμονή και το κίτρινο συμβολίζει την ενέργεια.
Ο Μάτεσιτς, βλέποντας μια γνήσια επιχειρηματική ευκαιρία, έπεισε τον Τσαλέο να συνεργάστουν για να εισάγουν το συγκεκριμένο αναψυκτικό στην Ευρώπη. Οι δύο συνέταιροι επένδυσαν αρχικό κεφάλαιο, ο καθένας τους, $500,000 για την ίδρυση του καινούργιου προϊόντος που ονομάστηκε Red Bull. Ο καθένας τους, θα είχε το 49% της εταιρείας, το οποίο ισχύει μέχρι και σήμερα -με το υπόλοιπο ποσοστό των μετοχών, της τάξεως του 2%, να καταλήγει στο γιο του Τσαλέο, Τσαλέρμ.
Το Krating Daeng για να εισαχθεί στην Ευρώπη, έπρεπε να γίνουν κάποιες αλλαγές, ώστε αυτό να ανταποκρίνεται καλύτερα στα ευρωπαϊκά γούστα, ενανθρακώνοντας το ποτό και δίνοντάς του μια λιγότερο γλυκιά γεύση, οι οποίες κράτησαν 3 χρόνια. Το 1987, η εταιρεία εισήγαγε το αλλαγμένο ενεργειακό της ποτό στην Αυστρία υπό την ονομασία Red Bull. Η μεγάλη ανταπόκριση που βρήκε μέσω της προώθησής του σε νεαρούς επιχειρηματίες ήταν αναμενόμενη, πλέον πουλιέται σε πάνω από 161 χώρες.
Η αναγνώριση και τα κέρδη ήρθαν πάρα πολύ γρήγορα για τους επιχειρηματίες με το να πραγματοποιούν επέκταση στην Ευρώπη, στη διάρκεια των αρχών της δεκαετίας του 1990. Εισερχόμενοι και στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών κατά το 1997, κατέλαβαν το 75% της εγχώριας αγοράς σε χρονική διάρκεια μόλις ενός έτους(!)
Μετά από 34 χρόνια και ένα jet lag αργότερα, το Red Bull έχει εδραιωθεί σαν τον βασιλέα των ενεργειακών ποτών με φανατικούς θαυμαστές σε όλο τον κόσμο.
Πηγές:
- «Red Bull company history, Red Bull GmbH corporate website». Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 8 Νοεμβρίου 2014. Ανακτήθηκε στις 18 Ιουλίου 2021.