Tο Red Bull και ένα jet lag στην Ταϊλάνδη

Red Bull
Οι συσκευασίες Red bull και Krating Daeng όπως πωλούνται σήμερα. Πηγή εικόνας: upload.wikimedia.org

To Red Bull, είναι ο βασιλιάς των ενεργειακών ποτών, και ακόμα και αν είσαι από τους ελάχιστους που δεν το έχουν δοκιμάσει, δεν υπάρχει κανείς που να μην το γνωρίζει.  Ο Αυστριακός επιχειρηματίας Ντίτριχ Μάτεσιτς ενώ εργαζόταν για λογαριασμό της γερμανικής βιομηχανίας Blendax(εταιρείας οδοντόκρεμας), ταξίδεψε στην Ταϊλάνδη και συνάντησε τον Τσαλέο, ιδιοκτήτη της TC Pharmaceutical. Υποφέροντας από jet lag, εκείνη την φορά ανακάλυψε ότι το αναψυκτικό Krating Daeng, το οποίο παραγόταν από την εταιρεία του Τσαλέο, τον βοήθησε να νοιώσει μια τόνωση.

Το ποτό Krating Daeng που δημιούργησε ο Τσαλέο, περιέχει νερό, ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο, καφεΐνη, ταυρίνη, ινοσιτόλη και B- βιταμίνη. Το βάπτισε έτσι από τον ινδικό βίσωνα γκάουρ. Για να δηλώσει την δύναμη του ποτού ο Τσαλέο δημιούργησε για λογότυπο του Krating Daeng δύο κόκκινους ταύρους σε άλμα μπροστά σε έναν ήλιο που αντιπροσωπεύουν τη δύναμη, ενώ το κόκκινο χρώμα συμβολίζει την επιμονή και το κίτρινο συμβολίζει την ενέργεια.

Ο Μάτεσιτς, βλέποντας μια γνήσια επιχειρηματική ευκαιρία, έπεισε τον Τσαλέο να συνεργάστουν για να εισάγουν το συγκεκριμένο αναψυκτικό στην Ευρώπη. Οι δύο συνέταιροι επένδυσαν αρχικό κεφάλαιο, ο καθένας τους, $500,000 για την ίδρυση του καινούργιου προϊόντος που ονομάστηκε Red Bull. Ο καθένας τους,  θα είχε το 49% της εταιρείας, το οποίο ισχύει μέχρι και σήμερα -με το υπόλοιπο ποσοστό των μετοχών, της τάξεως του 2%, να καταλήγει στο γιο του Τσαλέο, Τσαλέρμ.

Το Krating Daeng για να εισαχθεί στην Ευρώπη, έπρεπε να γίνουν κάποιες αλλαγές, ώστε αυτό να ανταποκρίνεται καλύτερα στα ευρωπαϊκά γούστα, ενανθρακώνοντας το ποτό και δίνοντάς του μια λιγότερο γλυκιά γεύση, οι οποίες κράτησαν 3 χρόνια. Το 1987, η εταιρεία εισήγαγε το αλλαγμένο ενεργειακό της ποτό στην Αυστρία υπό την ονομασία Red Bull. Η μεγάλη ανταπόκριση που βρήκε μέσω της προώθησής του σε νεαρούς επιχειρηματίες ήταν αναμενόμενη, πλέον πουλιέται σε πάνω από 161 χώρες.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Η αναγνώριση και τα κέρδη ήρθαν πάρα πολύ γρήγορα για τους επιχειρηματίες με το να πραγματοποιούν επέκταση στην Ευρώπη, στη διάρκεια των αρχών της δεκαετίας του 1990. Εισερχόμενοι και στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών κατά το 1997, κατέλαβαν το 75% της εγχώριας αγοράς σε χρονική διάρκεια μόλις ενός έτους(!)

Μετά από 34 χρόνια και ένα jet lag αργότερα, το Red Bull έχει εδραιωθεί σαν τον βασιλέα των ενεργειακών ποτών με φανατικούς θαυμαστές σε όλο τον κόσμο.

Πηγές:

  • «Red Bull company history, Red Bull GmbH corporate website». Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 8 Νοεμβρίου 2014. Ανακτήθηκε στις 18 Ιουλίου 2021.

Περισσότερα από τη στήλη: Πολιτισμός

Πολιτισμός

Εκκοσμίκευση και θεοκρατία: Ο χριστιανισμός εν Ελλάδι

Η θρησκεία, και ειδικότερα ο ορθόδοξος χριστιανισμός, αποτελεί ένα από τα θεμελιώδη στοιχεία της ελληνικής…

Πολιτισμός

Ο πολιτισμός ως θηλυκή μνήμη

Από την ιστορία της Γένεσις, ο κόσμος μας φαίνεται πως είναι μια δημιουργία γένους αρσενικού…

Πολιτισμός

Το μήλο στην τέχνη

Το μήλο έχει αποτελέσει πολλές φορές κύρια θεματική σε διάφορα έργα τέχνης. Το αγαπημένο αυτό…

Πολιτισμός

Το Εγκληματολογικό Μουσείο της Αθήνας

Λιγότερο γνωστό στο ευρύ κοινό αλλά εξαιρετικά σημαντικό για την ιστορική και επιστημονική του αξία,…

Πολιτισμός

Στεγαστική κρίση στην Ελλάδα

Η στεγαστική κρίση είναι ένα φαινόμενο που βάλλει τους ανθρώπους σκληρότερα από άλλα, όμως μοιάζει…

Πολιτισμός

Έννοιες καλού και κακού στην αρχαία Αίγυπτο

Η αρχαία Αίγυπτος αποτελεί, αναμφισβήτητα, μία από τις πιο εμβληματικές κοιτίδες πολιτισμού του αρχαίου κόσμου,…

Πολιτισμός

Chat Control: σωτήριος ή επίβουλος;

Το Chat Control, ως μηχανισμός διάσπασης του στοιχειωδώς φράγματος της κρυπτογραφικής ασφάλειας και η ανεμπόδιστη…