5 σημαντικές φράσεις για την ψυχολογία (β’ μέρος)

13 Δεκεμβρίου 2018

5 σημαντικές φράσεις για την ψυχολογία

Σε συνέχεια του προηγούμενου άρθρου σας παραθέτουμε 5 ακόμη φράσεις που σχετίζονται με την ψυχολογία. Αποτελούν εξαιρετική πηγή σοφίας, έμπνευσης, αλλά και πρακτικών συμβουλών για την καθημερινή μας ζωή.

 “Η μεγαλύτερη ανακάλυψη της γενιάς μου είναι ότι οι άνθρωποι μπορούν να αλλάξουν τη ζωή τους, αλλάζοντας τις απόψεις που έχουν διαμορφώσει στο μυαλό τους”. William James (1842-1910).

Είναι γεγονός πως ερμηνεύουμε τα γεγονότα σύμφωνα με την κρίση μας. Προκειμένου να αλλάξουμε, όμως, τις συνήθειες μας και τη ζωή μας εν γένει, πρέπει πρωτίστως να αλλάξουμε οπτική γωνία. Ο σφαιρικός τρόπος θέασης της πραγματικότητας θα μας δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες που καθώς και τα εφόδια χρειαζόμαστε για να ανανεώσουμε τον περιβάλλον στο οποίο ζούμε.

“Δεν είναι τίποτα από μόνο του καλό η κακό, αλλά η σκέψη μας το κάνει τέτοιο”. Σαίξπηρ (Άμλετ).

Όπως ειπώθηκε προηγουμένως, η κριτική μας ικανότητα, σε συνδυασμό με τα ερεθίσματα που λαμβάνουμε από το κοινωνικό μας περίγυρο, διαμορφώνουν την άποψή μας. Επομένως, η κρίση μας περιέχει έντονα το στοιχείο της υποκειμενικότητας. Κατ’ επέκταση, εναπόκειται στον καθένα από εμάς αν βλέπει το ποτήρι ”μισό-άδειο” ή ”μισό-γεμάτο” ή απλώς ”μισό” .

Advertising

Advertisements
Ad 14

 “Εκπαίδευση είναι ό,τι επιβιώνει όταν όλα όσα έχουμε μάθει έχουν ξεχαστεί”. B.F. Skinner (1904-1990).

Είναι γεγονός ότι από τους δασκάλους διδασκόμαστε λεπτομέρειες για ένα συγκεκριμένο αντικείμενο μελέτης. Δεν είναι όμως μόνο οι εξειδικευμένες γνώσεις που έχουν να μας μεταλαμπαδεύσουν. Πολύ πιο σημαντικό είναι  οι εκπαιδευτικοί να εμφυσήσουν στη νέα γενιά την διάθεση για γνώση, την έμπνευση. Μονάχα με αυτόν τον τρόπο το άτομο έχει λάβει ανθρωπιστική παιδεία και έχει ενστερνιστεί πλήρως τις αξίες που αυτή προάγει, συμπεριλαμβανομένης και της φιλομάθειας.

Διαβάστε επίσης  Η ηχολαλία στον αυτισμό: Λειτουργική ή παθολογική;

«Η πολυμάθεια δεν διδάσκει φρόνηση.” Ηράκλειτος (544-483 π.Χ.).

Πιθανώς στην ψυχολογία να έχετε ακούσει για την θεωρία του Sternberg για την “πρακτική νοημοσύνη», ή  τη «συναισθηματική νοημοσύνη» του Goleman ή για τις «πολλαπλές νοημοσύνες” του Gardner. Οι προαναφερθείσες θεωρίες συμμερίζονται την άποψη πως δεν αρκεί το υψηλό IQ για να πετύχουμε στη ζωή. Την ίδια πεποίθηση φαίνεται να συμμερίζεται και ο Ηράκλειτος χιλιάδες χρόνια πριν.

“Πρέπει να μάθουμε να ζούμε μαζί ως αδέλφια ή θα χαθούμε μαζί ως ανόητοι.” Μάρτιν Λούθερ Κινγκ Τζούνιορ (1929-1968).

Οι διαφοροποιήσεις που υφίστανται οι άνθρωποι κατά καιρούς έχουν ως μοναδικό αποτέλεσμα τον διχασμό και την καλλιέργεια προκαταλήψεων και στερεοτύπων. Η κατάταξη τους σε μια κατηγορία είτε λόγω φυλής είτε λόγω χρώματος είτε λόγω θρησκείας προκαλεί διχόνοια και συμπλέγματα. Για να αντιμετωπισθούν η εν λόγω συμπεριφορές οι άνθρωποι οφείλουν να συμφιλιώνονται και να αντιληφθούν πως τα πράγματα που τους ενώνουν είναι ισχυρότερα από αυτά που τους χωρίζουν.Μπορείτε να δείτε την ιστορική ομιλία του εδώ  

Η ψυχολογία ως “λόγος της ψυχής”, ως αναζήτηση και αγωνία νοηματοδότησης της ανθρώπινης ψυχής, απασχολούσε την ανθρωπότητα από τα αρχαία χρόνια.

Εκ φύσεως άνθρωπος γεμάτος θετική ενέργεια, λατρεύω να ακούω μουσική ή να διαβάζω ή να κάνω και τα δύο ταυτόχρονα. Αγαπημένη ρήση: οι δυσκολίες της ζωής αντιμετωπίζονται με τρεις τρόπους: την ελπίδα, το όνειρο και το χιούμορ, Kant.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Μεταγνωστικές δεξιότητες και μείωση εκπαιδευτικών ανισοτήτων

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Μεταγνωστικές δεξιότητες και μείωση εκπαιδευτικών

Yποστήριξη παιδιών με ανάγκες ομιλίας, λόγου και επικοινωνίας

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Yποστήριξη παιδιών με ανάγκες ομιλίας,