Ξεκίνα να γράφεις στο χαρτί, είναι θεραπευτικό

17 Οκτωβρίου 2019
γραφή
Πηγή εικόνας: psychografimata.com

“Είσαι φορτισμένος συναισθηματικά, το ξέρω. Νιώθεις μια θλίψη, ένα βάρος στην καρδιά σου. Είναι τόσα πολλά αυτά που σκέφτεσαι, που δεν μπορείς να τα βάλεις σε λέξεις για να τα πεις. Και δε λες τίποτα.
Είσαι αγχωμένος, νιώθεις έναν κόμπο στο στομάχι σου και δεν τρως. Όχι γιατί δε θες, αλλά γιατί έχει γεμίσει άγχος το μέσα σου τόσο που δε χωράει τίποτα άλλο. Και δε λες τίποτα.
Και μια άλλη φορά, είσαι τόσο πληγωμένος. Ίσως και να βοηθούσε να μιλήσεις, το ξέρεις, αλλά δεν έχεις και πολλά να πεις. Τις φοβάσαι τις λέξεις που ακούγονται. Και δε λες τίποτα.
Τα ξέρω όλα αυτά, τα νιώθω και εγώ.
Πάρε, λοιπόν, ένα χαρτί και ξεκίνα. Γράψε τις σκέψεις σου, ό,τι νιώθεις. Κι ας είναι μπερδεμένα, κι ας μην τα καταλαβαίνεις ούτε εσύ για αρχή. Γράψε σκόρπιες λέξεις, γέμισε απλά το χαρτί. Και όσο το κοιτάς, θα δεις. Θα βγάλουν κάπως μαγικά όλα νόημα. Κάτι θα σημαίνουν. Κάτι θα ανακαλύψεις που δε γνώριζες.”

Γράψε όλα όσα φοβάσαι να πεις.

Όπως τονίζει ο γιατρός και ψυχολόγος James W. Pennebaker, το γράψιμο είναι εξαιρετικά ευεργετικό κι αυτό διότι η διαδικασία αυτή μας επιτρέπει να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να αξιολογήσουμε αυτό που βιώνουμε με μια διαφορετική ματιά. Επίσης, αναφέρει πως η καταγραφή καθημερινών σκέψεων και συναισθημάτων βοηθά στις επικοινωνιακές και οργανωτικές δεξιότητές μας αλλά και στη δημιουργία περισσότερων θετικών συναισθημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, το να ξεκινήσεις να γράφεις καθημερινά συναισθήματα και σκέψεις σου βοηθά:

  1. Στην καθαρότερη επικοινωνία : Η γραφή αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο βελτίωσης των επικοινωνιακών μας δεξιοτήτων.
  2. Στην οργάνωση και στις προτεραιότητές σου: Γράφοντας τις σκέψεις και τις ανησυχίες μας είναι πιο εύκολο να τις κατανοήσουμε και ύστερα να τις ιεραρχήσουμε ανάλογα με το πόσο σημαντικές είναι.
  3. Στα θετικά συναισθήματα: Γράφοντας για τους μελλοντικούς μας στόχους, τις φιλοδοξίες και τα όνειρά μας αυτόματα αισθανόμαστε πιο σίγουροι, χαρούμενοι και υγιείς σε σύγκριση με εκείνους που δεν το κάνουν.
  4. Στην ευγνωμοσύνη: Είναι σημαντικό να καταγράφουμε αυτά για τα οποία είμαστε χαρούμενοι και ευγνώμονες και να ανατρέχουμε σε αυτά μετά από κάποιο καιρό ώστε να τα διαβάζουμε ξανά. Κάτι τέτοιο φέρνει αυτόματα ευεργετική επίδραση στην ψυχολογίας μας.
  5. Στην αύξηση της συνειδητότητάς σου: Δίνουμε ένα σχήμα στη ζωή μας. Είναι πιο εύκολο για εμάς να κατανοήσουμε το ποιοι είμαστε και τι ζητάμε από τη ζωή μας.
  6. Στην κατανόηση του παρελθόντος σου:  Όταν γράφουμε για το παρελθόν μας, μας βοηθά να καταλάβουμε καλύτερα το παρόν μας. Ρίχνοντας φως σε γεγονότα και συναισθήματα της παιδικής ηλικίας, αποκτάμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τον εαυτό μας και μπορούμε να κατανοήσουμε τις αντιδράσεις μας σήμερα.
  7. Στην πνευματική και συναισθηματική θεραπεία: Η εκφραστική γραφή έχει συνδεθεί με βελτιωμένα επίπεδα ψυχικής ευημερίας, μειωμένα επίπεδα στρες και ενισχυμένη διάθεση. Η ελεύθερη έκφραση έχει αποδειχθεί ότι μας βοηθά να καταλάβουμε τα ζητήματα που μας απασχολούν σε βάθος. Έτσι, αυτόματα, η επίλυσή τους φαίνεται πιο εύκολη. Επιπλέον, η ελεύθερη και καθημερινή γραφή φαίνεται πως μας βοηθά να έρθουμε σε μεγαλύτερη επαφή με το συναίσθημά μας και αυτό να μας φαίνεται λιγότερο τρομακτικό.
Διαβάστε επίσης  Βιωματικό Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής με τη συγγραφέα Νίνα Ράπη

“Πάρε λοιπόν ένα χαρτί και ξεκίνα.”

 

γραφή
Πηγή εικόνας: lexitanil.nured.uowm.gr

 

Advertising

Advertisements
Ad 14

Ονομάζομαι Αλεβίζου Θέμις και είμαι πτυχιούχος στο τμήμα της ψυχολογίας με κατεύθυνση στην ειδική αγωγή. Αυτήν την περίοδο, εκπαιδεύομαι ,επίσης, στην Γνωστική - Συμπεριφορική ψυχοθεραπεία.
Όταν έχω ελεύθερο χρόνο, μου αρέσει να διαβάζω βιβλία, να ακούω μουσική και να γράφω. Κλείνοντας, θα αφήσω εδώ αυτό το quote : "Don't forget to tell yourself positive things daily."

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Σχολική ετοιμότητα παιδιών με χαμηλό βάρος γέννησης

Το παρόν άρθρο Το παρόν άρθρο, με τίτλο Σχολική ετοιμότητα

Ανατροφή παιδιών με ΑΓΔ: Ανταμοιβές και προκλήσεις

Το παρόν άρθρο Περίπου 7,6% των παιδιών (~ δύο παιδιά