Ο πρώτος ανελκυστήρας που κινείται οριζόντια και κάθετα

ανελκυστήρας

Μπορεί να ακούγεται σαν μία φανταστική εφεύρεση που υπάρχει μόνο στην ιστορία τού Τσάρλι και του εργοστασίου σοκολάτας, αλλά είναι πλέον γεγονός. Η γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp, που δραστηριοποιείται σε τομείς τής βαριάς βιομηχανίας, έχει εφεύρει έναν ανελκυστήρα που μπορεί να κινείται οριζόντια, όσο εύκολα κινείται και κάθετα. Η ιδέα είχε ανακοινωθεί πριν τρία χρόνια από την εταιρεία. Αν και κάποιοι δυσπιστούσαν για την υλοποίησή της, φέτος έγινε η πρώτη δοκιμή δημοσίως, σε έναν ειδικά προσαρμοσμένο πύργο στο Ροτβάιλ. Και το όνομα αυτού: Multi.

Πώς λειτουργεί

Αντί για καλώδια, το Multi χρησιμοποιεί γραμμικούς κινητήρες πάνω σε ράγες, όπως αυτούς στα τραίνα μαγνητικής αιώρησης (maglev trains) και το Hyperloop, μία ιδέα τού Έλον Μασκ. Όταν η καμπίνα σταματήσει σε έναν όροφο, οι ράγες μπορούν να περιστραφούν, ώστε να κινηθεί δεξιά ή αριστερά. Αυτό μπορεί να επιτρέψει σε πολλές καμπίνες να χρησιμοποιούν το σύστημα ταυτόχρονα, χωρίς η μία να εμποδίζει την άλλη. Την ίδια στιγμή ένα λογισμικό θα μπορεί να σχεδιάζει τις διαδρομές κάθε καμπίνας, ώστε να μειώνεται ο χρόνος αναμονής και η «κίνηση» μέσα στο ασανσέρ.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Αυτή η τεχνολογία μπορεί να λύσει ένα μεγάλο πρόβλημα που μπορεί να βρει κανείς σε πολύ ψηλά κτίρια. Αν έτυχε να βρεθείτε σε ουρανοξύστη, ενδεχομένως να παρατηρήσατε ότι για να ανεβείτε στους τελευταίους ορόφους, πρέπει να πάρετε πάνω από ένα ασανσέρ. Αυτό συμβαίνει διότι τα καλώδια των κλασσικών ανελκυστήρων μπορούν να ανεβάσουν την καμπίνα με ασφάλεια μόνο μέχρι 488 μέτρα. Γι’αυτό θα πρέπει να υπάρχουν περισσότερα συστήματα ανέλκυσης εγκατεστημένα. Το Multi μπορεί με αυτόν τον τρόπο να εξοικονομήσει χώρο μέσα σε τέτοια κτίρια, αλλά και να συνδέσει δύο ή περισσότερους ουρανοξύστες μεταξύ τους. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να φέρει ριζικές αλλαγές στον τρόπο που σχεδιάζονται τα κτίρια, επιτρέποντας στους αρχιτέκτονες να τα σχεδιάζουν σε διάφορα σχήματα και στυλ.

Η εταιρεία ακινήτων OVG είναι ο πρώτος πελάτης που θα εγκαταστήσει το Multi σε ένα καινούριο κτίριο που θα φτιάξει στο Βερολίνο. Το μόνο μειονέκτημα αυτής της τεχνολογίας είναι το κόστος της, καθώς μπορεί να φτάσει ακόμη και 5 φορές αυτό των συμβατικών συστημάτων ανέλκυσης. Και γι’αυτό δεν αναμένεται να υιοθετηθεί από πολλά κτίρια στο προσεχές μέλλον.

ΠΗΓΗ: Technology Review

Advertising

 

Άνθρωπος της πληροφορικής, με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Αν και το πάθος μου είναι η τεχνολογία και κάθε νέο πάνω σ'αυτήν και τις επιστήμες, θεωρώ ότι με έχουν κερδίσει ο πολιτισμός, οι τέχνες και ιδιαίτερα ο κινηματογράφος.

Περισσότερα από τη στήλη: Τεχνολογία

Τεχνολογία

Η Συναισθηματική AI: Μύθος ή Πραγματικότητα;

Σε έναν κόσμο που η τεχνητή νοημοσύνη (AI) εξελίσσεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, ένα από τα…

Τεχνολογία

SEO για επιχειρήσεις: Πώς να σε βρίσκουν στο Google

Το να έχεις ιστοσελίδα είναι η αρχή. Το να σε βρίσκουν όμως όταν σε ψάχνουν,…

Τεχνολογία

ChatGPT και Claude: Η σημασία της ανθρώπινης εποπτείας

ChatGPT και Claude: Η σημασία της ανθρώπινης εποπτείας Η μελέτη των Lee και των συνεργατών…

Τεχνολογία

Πώς μια ιστοσελίδα απογειώνει μια μικρή επιχείρηση

Στην ψηφιακή εποχή που ζούμε, το να έχεις μια ιστοσελίδα για τη μικρή σου επιχείρηση…

Τεχνολογία

Επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στους εφήβους

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στους εφήβους, αποτελεί μετάφραση και προσαρμογή…

Τεχνολογία

Galaxy Unpacked 2025: Foldables, Wearables και AI

Galaxy Unpacked 2025: Foldables, Wearables και AI  Για την Τετάρτη 9 Ιουλίου στις 17:00 το…

Τεχνολογία

Το Oppo Find X8 Ultra σε όλο του το μεγαλείο

Το Oppo Find X8 Ultra ανακοινώθηκε επίσημα την περασμένη Παρασκευή 11 Απριλίου, αποτελώντας τη νέα…