
Το να έχεις ιστοσελίδα είναι η αρχή. Το να σε βρίσκουν όμως όταν σε ψάχνουν, είναι το ζητούμενο. Εδώ έρχεται το SEO η βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης , που παρότι ακούγεται τεχνικό, μπορεί να εφαρμοστεί και από μη ειδικούς, με μικρές κινήσεις που κάνουν μεγάλη διαφορά.
Μπες στο μυαλό του πελάτη σου
Πριν ξεκινήσεις να “πειράζεις” την ιστοσελίδα σου, σκέψου τι ακριβώς θα έγραφε ένας υποψήφιος πελάτης στο Google για να βρει εσένα. Π.χ. αν έχεις φροντιστήριο στη Θεσσαλονίκη, πιθανότατα θα έγραφε κάτι σαν «φροντιστήριο γυμνασίου Θεσσαλονίκη». Αυτές οι φράσεις είναι οι λέξεις-κλειδιά σου. Μπορείς να τις εντοπίσεις με εργαλεία όπως το Google Trends ή το Ubersuggest.
Δώσε απαντήσεις με το περιεχόμενο σου
Η Google “αγαπά” το περιεχόμενο που βοηθάει τους ανθρώπους. Γράψε ένα άρθρο στο blog σου που απαντά σε απορίες πελατών ή δίνει χρήσιμες συμβουλές. Παράδειγμα; Αν έχεις κέντρο μελέτης, ένα άρθρο με τίτλο «5 τρόποι να βοηθήσεις το παιδί σου στη μελέτη στο σπίτι» είναι πολύτιμο. Οι επισκέπτες θα μείνουν περισσότερο στη σελίδα σου και η Google θα το εκτιμήσει.
Η ταχύτητα μετράει (πολύ)
Μια αργή ιστοσελίδα αποθαρρύνει τους επισκέπτες και ρίχνει τη θέση σου στα αποτελέσματα. Χρησιμοποίησε το PageSpeed Insights για να δεις πού βρίσκεσαι και φρόντισε να ανεβάζεις εικόνες σε σωστό μέγεθος, να ενεργοποιήσεις caching και να επιλέξεις αξιόπιστο hosting. Δεν χρειάζεται να είσαι προγραμματιστής για να κάνεις τα βασικά.
Τίτλοι και περιγραφές που τραβάνε
Κάθε σελίδα σου έχει έναν τίτλο και μια μικρή περιγραφή που εμφανίζονται στο Google. Εκεί είναι η πρώτη εντύπωση. Φρόντισε να είναι ξεκάθαρα, με βασικές λέξεις-κλειδιά και κυρίως με νόημα. Π.χ. «Κέντρο Μελέτης στη Βέροια – Οργάνωση, Στήριξη, Επιτυχία».
Ενίσχυσε την τοπική σου παρουσία
Αν η επιχείρησή σου εξυπηρετεί συγκεκριμένη περιοχή, το Google My Business είναι πολύτιμο. Καταχώρισέ την, ανέβασε φωτογραφίες, απάντησε σε κριτικές και βάλε σωστά ωράρια και στοιχεία. Οι τοπικές αναζητήσεις είναι πλέον από τις πιο συχνές, ειδικά από κινητά.

Δικτυώσου έξυπνα: Η δύναμη των backlinks
Ένα από τα πιο ισχυρά «σήματα» για την Google είναι το πόσες και ποιες άλλες ιστοσελίδες παραπέμπουν στη δική σου. Αυτά λέγονται backlinks και λειτουργούν σαν ψήφος εμπιστοσύνης. Όσο πιο αξιόπιστη είναι η πηγή, τόσο μεγαλύτερη αξία έχει και για εσένα. Μπορείς να ζητήσεις από συνεργάτες, προμηθευτές ή τοπικά μέσα ενημέρωσης να βάλουν ένα link προς την ιστοσελίδα σου. Ακόμα και η συμμετοχή σου σε έναν επαγγελματικό οδηγό ή blog της περιοχής μπορεί να σε βοηθήσει. Η ουσία είναι να «μιλούν για σένα» και να οδηγούν τον χρήστη (και την Google) προς τη δική σου σελίδα.
Μικρά βήματα, μεγάλη διαφορά
Το SEO δεν είναι μαγικό κόλπο. Είναι μια σειρά από μικρές, σταθερές ενέργειες που δείχνουν στην Google, και στους πελάτες σου, ότι η επιχείρησή σου είναι ζωντανή και αξιόπιστη. Και ναι, μπορείς να ξεκινήσεις μόνος/η σου. Αρκεί να έχεις υπομονή και στόχο. Και φυσικά, όταν νιώσεις ότι χρειάζεσαι καθοδήγηση, υπάρχει πάντα η επιλογή να απευθυνθείς σε έναν ειδικό που θα σε βοηθήσει να πας την online παρουσία σου ένα βήμα παραπέρα.