«Η Απολογία της Μαρί Κιουρί» στο Θέατρο Αμαλία για 3 παραστάσεις/ Θεσσαλονίκη

 

“Η Απολογία της Μαρί Κιουρί”

της Ευσταθίας,

σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία Κίρκης Καραλή, 

με την Πέγκυ Τρικαλιώτη.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Μαρί Κιουρί

Στην Θεσσαλονίκη στο θέατρο ΑΜΑΛΙΑ

Παρασκευή 6 Σάββατο 7 και Κυριακή 8 Μαρτίου 2020, ώρα έναρξης 21.00

 

Μετά την μεγάλη επιτυχία της παράστασης «Η Απολογία της Μαρί Κιουρί», στην Αθήνα και τις διθυραμβικές κριτικές από ΜΜΕ που έδωσε  το βραβείο γυναίκειας ερμηνείας στην Πέγκυ Τρικαλιώτη,  η παράσταση  έρχεται στο θέατρο ΑΜΑΛΙΑ στην Θεσσαλονίκη.

Advertising

Η άγνωστη, στο ευρύ κοινό, ιστορία μιας σημαντικής γυναίκας της παγκόσμιας Ιστορίας. Τα όνειρα, η καριέρα, το αποτύπωμά της στην Επιστήμη, οι έρωτες και η σχέση με τις κόρες της.

Ένα ερωτικό σκάνδαλο, στο Παρίσι του 1911, γίνεται αφορμή για να κινδυνέψει μια επιστήμονας, να μην πάρει ένα Νόμπελ. Πρωταγωνιστές σ’ αυτό το σκάνδαλο, η Μαρί Κιουρί και ο Πωλ Λανζεβάν, επίσης επιστήμονας, παλιός μαθητής του άντρα της, Πιέρ Κιουρί, και παντρεμένος. Ο γαλλικός Τύπος αποσιώπησε τη δεύτερη απονομή της, του Νόμπελ Χημείας, και η γαλλική κοινωνία την κατέκρινε ξεχνώντας την μεγαλειώδη προσφορά της

Αυτό το πραγματικό γεγονός, γίνεται εφαλτήριο για μια παράσταση που διαδραματίζεται σε μια δικαστική αίθουσα. Εκεί διεξάγεται η φανταστική δίκη της Μαρί και της δίνεται η ευκαιρία για μια απολογία. Και η καλύτερη απολογία δεν είναι άλλη από τη διήγηση της ζωής της. Τα πρώτα χρόνια στην υπό τσαρική κατοχή Βαρσοβία, οι σπουδές στη Σορβόνη, η ραδιενέργεια, το πρώτο Νόμπελ… Η Μαρί στο εδώλιο, σε μια συνθήκη κατάφωρης αδικίας, ξετυλίγει με συγκίνηση και ένταση τη δική της προσωπική ιστορία αποδεικνύοντας πως ο δρόμος των ιδεολόγων του πλανήτη, ειδικά των γυναικών, δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα.

Το κείμενο της Ευσταθίας παίρνει ως αφορμή τη βιογραφία της Μαρί Κιουρί, που είναι γραμμένη από την κόρη της Εύα, συγκεντρώνοντας παράλληλα καταγεγραμμένες πληροφορίες της ιστορικής πραγματικότητας σε συνδυασμό με στοιχεία μυθοπλασίας, που αναδεικνύουν, με ευαισθησία, τις άγνωστες πτυχές μιας θηλυκής προσωπικότητας (ερευνήτριας, επαγγελματία, συζύγου, μητέρας, ερωμένης), που μας αφορά ακόμη και σήμερα. Μιας γυναίκας, που ήδη, στις αρχές του περασμένου αιώνα, προσπάθησε να απαλλαγεί από τα στερεότυπα που η κοινωνία θέλησε για την ίδια.

Advertising

 

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Κείμενο – Μουσική: Ευσταθία

Δραματουργική επεξεργασία- Σκηνοθεσία: Κίρκη Καραλή

Στο ρόλο της Μαρί Κιουρί, η Πέγκυ Τρικαλιώτη, που τιμήθηκε δύο φορές για την ερμηνεία της.

Advertising

Μαζί της, η ηθοποιός Αγγελική Πασπαλιάρη και ο χορευτής Κωνσταντίνος Παπανικολάου.

Σκηνικά – Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου

Φωτισμοί: Άλεξ Αλεξάνδρου

Κίνηση: Κωνσταντίνος Παπανικολάου

Advertising

Επιστημονική Σύμβουλος: Παρή Ράπτη

Βοηθός σκηνοθέτη: Κίρκη Ιωσηφίδου

Τεχνική υποστήριξη: Βλάσης Παπαπετρόπουλος

Φωτογραφίες: Νίκος Πανταζάρας

Advertising

Βίντεο: Ειρήνη Στείρου

Παραγωγή: Τέχνης Πολιτεία (Αναστασία Παπαγεωργίου)

Επικοινωνία : BrainCo S.A. (Σταυρούλα Κεντιέ)

 

Το τραγούδι της παράστασης, “Για πες μου κάτι” ερμηνεύουν η Ευσταθία και η Πένυ Μπαλτατζή.

Advertising

Ενορχήστρωση – Ηχοληψία – Μίξη τραγουδιού: Μανόλης Λιανής

Πιάνο: Χάρης Μπότσης

 

Ακούστε το τραγούδι:

Advertising

 

ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ

της Ελληνικής Εταιρείας Πυρηνικής Ιατρικής και Μοριακής Απεικόνισης

της Πολωνικής Πρεσβείας  και του Γερμανικού Ογκολογικού Κέντρου

 

Είσοδος 15 Ευρώ

Advertising

Ανέργων, ΑΜΕΑ και φοιτητές 13 Ευρώ

 

Προπώληση: στο ταμείο του θεάτρου Αμαλία

Και στο: www.ticketplus.gr

 

ΘΕΑΤΡΟ «ΑΜΑΛΙΑ»  οδό Αμαλίας 71 Θεσσαλονίκη

Advertising

Τηλ.  231 084 2509

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…

Θέατρο

Ο Γιώργος Σκανδάλης κερνάει διπλό ελληνικό στο Τορόντο

Ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός παραγωγός Γιώργος Σκανδάλης, ανήκει στους ανθρώπους που εύχεσαι να γνωρίσεις…

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

The House with Laughing Windows

«The House with Laughing Windows»: Η πιο νοσηρή ταινία giallo που γυρίστηκε ποτέ

Συχνά συναντά κανείς το magnum opus του Pupi Avati, ενός
Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στη Σύγχρονη Εποχή

Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στο Σήμερα

Η επιθυμία για ένα χρυσαφί μαύρισμα δεν είναι καινούριο φαινόμενο,