Το Καπλάνι της Βίτρινας από Οκτώβριο στο Θέατρο Αμαλία

Θ Ε Α Τ Ρ Ο Α Μ Α Λ Ι A
Αμαλίας 71, Θεσσαλονίκη

Παιδική – Εφηβική Σκηνή

Το Καπλάνι της Βιτρίνας της Άλκης Ζέη
σε Θεατρική διασκευή & Σκηνοθεσία της Ανδρομάχης Χρυσομάλη

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 6 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Advertising

Advertisements
Ad 14

Το «θρυλικό» Καπλάνι της βιτρίνας «ζωντανεύει» από τον Οκτώβριο στο ανακαινισμένο Θέατρο Αμαλία στη Θεσσαλονίκη.

Το αριστουργηματικό έργο της Άλκης Ζέη, που διασκευάστηκε με τεράστια επιτυχία για το θέατρο από την Ανδρομάχη Χρυσομάλη, ηθοποιό, σκηνοθέτη και θεατρολόγο και ανέβηκε για πρώτη φορά την περίοδο 2015-2016 στην Αθήνα, στο Θέατρο Βρετάνια και την Θεσσαλονίκη, στο Μέγαρο Μουσικής, σε μια υπερ-παραγωγή που συγκίνησε περισσότερους από 100.000 θεατές, αφήνοντας ανεξίτηλο το σημάδι του στις ψυχές των παιδιών και των ενηλίκων, θα «ζωντανέψει» ξανά στη Θεσσαλονίκη στο ΘΕΑΤΡΟ ΑΜΑΛΙΑ.

Πρόκειται για την παράσταση που καταγράφηκε από κοινό και κριτικούς ως μία από τις καλύτερες παραστάσεις της τελευταίας δεκαετίας, άρτια καλλιτεχνικά και αισθητικά, αντάξια του κλασικού πλέον μυθιστορήματος, σε μια μεγάλη παραγωγή που σκηνοθέτησε η Ανδρομάχη Χρυσομάλη, με 11 ταλαντούχους ηθοποιούς και συντελεστές, με προβολές 3D και Video art, που συνθέτουν ένα ονειρικό σκηνικό κατασκευασμένο από τον κορυφαίο σκηνογράφο και ενδυματολόγο Γιάννη Μετζικώφ, με τις εξαίσιες μουσικές του Μιχάλη Αβραμίδη, που θα μας μεταφέρουν μικρούς και μεγάλους στο Λαμαγάρι, στο ‘’σκηνικό’’ των παιδικών χρόνων της Άλκης Ζέη και κυρίως στα συναισθήματα, την ψυχή και την αθωότητα των δύο μικρών κοριτσιών, της Μέλιας και της Μυρτώς, χαρτογραφώντας το καλοκαίρι του 1936.
Η συγγραφέας κ. Άλκη Ζέη δήλωσε για το πρώτο ανέβασμα της παράστασης:

Το Καπλάνι της Βίτρινας
Το Καπλάνι της Βίτρινας

“Πήγα με πολύ αγωνία να δω Το Καπλάνι της Βιτρίνας διασκευασμένο στο θέατρο. Έριξα μια ματιά στην πλατεία. Δίπλα μου καθόντανε τα παιδιά και τα εγγόνια μου και λίγο πιο πέρα ξαδέλφια, ανίψια και μικρανήψια. Την ένιωθα την ανυπομονησία τους. Άνοιξε η αυλαία μα δεν έβλεπα θέατρο. Είδα τον εαυτό μου μικρό κοριτσάκι και την αδελφή μου, τον παππού, τις θείες, τους μικρούς φίλους και τον μεγαλύτερο ξάδελφό μας. Στο βάθος το αγαπημένο μου Μαλαγάρι, τη θάλασσα με τα κύματα και κάπου ψηλά το Καπλάνι να με κοιτάζει με το γαλάζιο του μάτι. Το μικρό κοριτσάκι – δηλαδή εγώ- να φορεί το φουστανάκι μου, να μιλάει και να κινείται όπως εγώ κι αδελφή μου το ίδιο. Και ρίγη με τη δικτατορία, όχι την τελευταία, τότε… του Μεταξά και τις μισητές στολές νεολαίας και τα βιβλία που καίγονταν.

Advertising

Μόνο σαν υποκλίθηκαν οι ηθοποιοί βγήκα από το όνειρο και βούρκωσα και γύρω οι δικοί μου μα κι όλος ο κόσμος έμεινε για μια στιγμή βουβός κι ύστερα ξέσπασε σε χειροκροτήματα.
Δεν ξέρω ποιος συγγραφέας είχε τέτοια τύχη να ξαναζήσει τα παιδικά του χρόνια. Πρέπει να έβαλαν πολλή αγάπη και πολύ κόπο όλοι οι συντελεστές ανεξαιρέτως.
Τους ευχαριστώ λοιπόν γι’ αυτό το αξέχαστο ταξίδι’’.
Θέατρο Βρετάνια, 6 /11/2015

“Το ανέβασμα της Ανδρομάχης Χρυσομάλη με δικαίωσε. Παρά τις δυσκολίες, κατάφερε ν’ αναβιώσει επί σκηνής την ατμόσφαιρα του βιβλίου, το καλοκαίρι, τις διακοπές, την ξεγνοιασιά της παρέας, αλλά και τη σκιά που απλώθηκε πάνω μας με την Δικτατορία του Μεταξά”.
Άλκη Ζέη, συνέντευξη στο paidiko-theatro.gr στη κ. Τσιλιμιδού, 15/11/2016

“Όταν τον Αύγουστο έμαθα ότι το Καπλάνι θα γίνει θεατρικό έργο, χάρηκα και ταυτόχρονα προβληματίστηκα, θεωρώντας ότι πολύ δύσκολα αυτό το σπουδαίο έργο θα μπορούσε να αποδοθεί θεατρικά. Η παράσταση που είδα σήμερα με διέψευσε κατηγορηματικά. H δουλειά της Ανδρομάχης Χρυσομάλη με εντυπωσίασε για την αρτιότητά της και για τον εξαιρετικό τρόπο με τον οποίον απέδωσε σκηνοθετικά το κείμενο της Ζέη. Συγκινήθηκα και στο δεύτερο μέρος έκλαψα. Πολύ. Πράγμα που δεν μου έχει ξανασυμβεί σε παιδική παράσταση”.
Κριτική by Πελιώ Παπαδιά για το Ταλκ, 15/11/2015

Υπεύθυνος Επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης

Advertising

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…

Θέατρο

Ο Γιώργος Σκανδάλης κερνάει διπλό ελληνικό στο Τορόντο

Ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός παραγωγός Γιώργος Σκανδάλης, ανήκει στους ανθρώπους που εύχεσαι να γνωρίσεις…

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στη Σύγχρονη Εποχή

Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στο Σήμερα

Η επιθυμία για ένα χρυσαφί μαύρισμα δεν είναι καινούριο φαινόμενο,

Η τέχνη ως εργαλείο για την κατανόηση ψυχικών διαταραχών

Η τέχνη λειτουργεί ως εξερευνητής της ψυχής—ειδικά σε διαταραχές όπως