Μία ιστορία που ξεκινάει και ξεδιπλώνεται χάρη σε “ένα αγόρι στο εκατομμύριο”, ένα ξεχωριστό πλάσμα, το οποίο ξέρει να ακούει τους συνομιλητές του, έχει μανία με τα ρεκόρ γκίνες και ο επόμενος του στόχος είναι να μάθει τους ήχους πέντε διαφορετικών πουλιών. Όμως, έχει μία ασθένεια που την παθαίνει ένα παιδί στο εκατομμύριο…
Παρόλα αυτά, όσα άγγιξε συνεχίζουν να υπάρχουν και να αλληλεπιδρούν. Το κυριότερο όλων αυτών, είναι η Όνα «η κληρονομιά του Κουίν, αφημένη από τον γιο στον πατέρα: μια ηλικιωμένη γυναίκα που αίφνης νοσταλγούσε την πατρίδα της. <…> Η κληρονομιά συνοδευόταν από δέκα όρους, κι άλλους δέκα μετά απ’ αυτούς.» σελ. 438
Η αφήγηση στο τρίτο πρόσωπο απο την οπτική γωνία του Κουίν πατέρα του αγοριού, και απο την οπτική γωνία της Όνα, μας βοηθούν να βιώσουμε τα συναισθήματα τους, αλλά και να μπούμε στις αναμνήσεις τους, που μοιράζονται μαζί μας κατά τακτά χρονικά διαστήματα. Στα κεφάλαια όμως παρεμβάλλονται και η αφήγηση της Όνα σε ένα μαγνητόφωνο (το τέχνασμα να διαβάζουμε μόνο τις απαντήσεις της Όνα και όχι τις ερωτήσεις του αγοριού βοηθούν έτσι ώστε να μην δεθούμε συναισθηματικά με το αγόρι.) όπως επίσης και στο τέλος των κεφαλαίων οπού καταγράφονται λογιών λογιών παγκόσμια ρεκόρ γκίνες.
Τρείς κουρασμένοι, κατά τα φαινόμενα, άνθρωποι συναντιούνται χάρη σε “ένα αγόρι στο εκατομμύριο”, μαθαίνουν να αποδέχονται, να παλεύουν και τελικά να ζουν.
Μία συγκινητική ιστορία, κάποιες φορές αισιόδοξη, άλλες μελαγχολική και κάποιες χιουμοριστική, χωρίς ποτέ όμως να εκβιάζει την συγκίνηση.
Μία ιστορία που κάλλιστα θα μπορούσε να γίνει δακρύβρεχτη, κατάφερε με υπέροχα τεχνάσματα, η Monica Wood, να την κάνει να κυλάει νεράκι. Η Όνα είναι άκρως απολαυστική φιγούρα ενώ ο άτυχος μικρός, υπάρχει χωρίς να μας αγγίζει εξ’ ολοκλήρου η τραγωδία, όπως πολύ εύστοχα αναφέρει και ηΌνα «Για κείνη ήταν κάτι λιγότερο από αληθινός, ταυτόχρονα όμως και κάτι περισσότερο, πολύ περισσότερο από ανάμνηση: μία φωνή που μιλούσε από τις κουίντες, μια αίσθηση ζωντανής ακινησίας.»
σελ. 197.
Χάρη σε αυτό το αγόρι, λοιπόν, και τα όσα καταφέρνει ακόμη και με την απουσία του, στο βιβλίο παρεμβάλλονται πολλές απίθανες ιστορίες, ένα ξέφρενο road trip, ένας απρόσμενος γάμος, μία ληστεία πολλές συναυλίες και πολλά ρεκόρ γκίνες.
Ένα βιβλίο που μιλάει για την αγάπη, την όρεξη για ζωή, την αποδοχή όλων των στραβοπατημάτων που αυτή φέρνει και την χαρά του να αναγνωρίζεις τις ομορφιές της, γιατί το καλύτερο ρεκόρ που μπορείς να σπάσεις είναι να ζήσεις…
Υπόθεση του βιβλίου:
Ένα συγκινητικό μυθιστόρημα για τη φιλία, την αγάπη και τη μουσική.
Το πρώτο Σάββατο, το αγόρι ήρθε στο σπίτι της Όνα για να τη βοηθήσει στις δουλειές.
Το δεύτερο, της εξομολογήθηκε το πάθος του για τα παγκόσμια ρεκόρ.
Το δέκατο Σάββατο δεν εμφανίστηκε.
Και, ύστερα, ήρθε ο πατέρας του…
Η Όνα έχει πατήσει τα εκατό. Το αγόρι είναι μόλις έντεκα και κάτι, αλλά θα της αλλάξει τη ζωή.
Όπως και του πατέρα του, της μητέρας του, κι όσων μπλεχτούν στην ιστορία του.
Γιατί είναι ΕΝΑ ΑΓΟΡΙ ΣΤΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ.
Και η ιστορία του είναι μια ιστορία στο εκατομμύριο, που δεν θα ξεχάσετε ποτέ.
Ένα υπέροχο βιβλίο για τη σημασία του ν’ αγαπάς, να ονειρεύεσαι, να τολμάς.
Και για τις θαυμαστές, ασύλληπτες εκπλήξεις που κρύβει μια συνηθισμένη ζωή.
Η Monica Wood μεγάλωσε στο Μέιν των ΗΠΑ, όπου ζει μέχρι σήμερα. Διδάσκει δημιουργική γραφή –συχνά σε γυναικείες φυλακές, όπου, όπως λέει, ανακάλυψε «μερικές από τις καλύτερες μαθήτριες που θα μπορούσε να έχει ένας δάσκαλος». Η Μόνικα έχει βραβευθεί για την αυτοβιογραφία When We Were the Kennedys, ενώ διηγήματά της έχουν συμπεριληφθεί σε πολλές ανθολογίες και έχουν τιμηθεί με το βραβείο Pushcart