Αφιέρωμα στον Manfred Willmann

 

Σήμερα θα κάνουμε ένα αφιέρωμα σε έναν σύγχρονο καλλιτέχνη . Ο Manfred Willmann είναι ένας αυστριακός φωτογράφος που γεννήθηκε το 1952. Θεωρείται από τους πρώτους φωτογράφους στην Αυστρία. Η δουλειά του είναι ευρέως γνωστή και το έργο του αναγνωρισμένο από όλους τους γνωστούς φωτογράφους και κριτικούς τέχνης. Η δουλειά του παρουσιάστηκε σε πολυάριθμες εκθέσεις σε σημαντικές γκαλερί και μουσεία, όπως το Μουσείο Albertina στην Αυστρία και το Museum der Moderne Salzburg και στο Mönchsberg. Είχα την τύχη να γνωρίσω το έργο του στο μουσείο Albertina της Αυστρίας και εντυπωσιάστηκα με την δουλειά του και με τα χαρακτηριστικά της τέχνης του. 

photos.smugmug.com

Εκεί υπάρχει πλήθος του έργου του και εκεί γνώρισα τα στοιχεία της τέχνης του. Τα βασικά στοιχεία της τέχνης του, λοιπόν,  είναι η χρήση φλας στις φωτογραφίες του και ότι επικεντρώνει το ενδιαφέρον του στις λεπτομέρειες. Επιπλέον , έχει πολλές εκθέσεις αυτοβιογραφικού χαρακτήρα, όπου παρουσιάζει κομμάτια από την ζωή του και τους ανθρώπους του. Παρουσιάζει συγκεκριμένα 6 μεγάλες εκθέσεις του συμπεριλαμβανομένων κάποιων συνεργατικών δουλειών του.

Πηγή: www.albertina.at

Μέχρι την εποχή που ξεκίνησε να ασχολείται με την φωτογραφία δεν ήταν συχνή η χρήση χρωμάτων για την έκφραση. Εκείνος άρχισε να χρησιμοποιεί κυρίως χρώμα στις φωτογραφίες του.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Επικέντρωσε την χρήση φλας στο έργο του από το 1979. Το χρησιμοποίησε για λήψεις σε εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους , σε πρωινές και βραδινές λήψεις. Το φλας κατά τη γνώμη του προβάλει το φως σε φωτογραφίες κάθε είδους.  Φωτογράφιζε πολλά πράγματα και πρόσωπα σε κοντινό.

Πηγή: d7hftxdivxxvm.cloudfront.net
Ο Willmann συλλαμβάνει σκηνές από το προσωπικό του περιβάλλον στο Γκρατς και τη νότια Συρία, σκηνές που
 σπάνε με κλισέ της ειδυλλιακής αγροτικής ζωής. Οι εικόνες του αποκαλύπτουν μια πολύ άμεση και υποκειμενική 
άποψη που χαρακτηρίζεται από τη συνεπή χρήση του φλας και την εστίαση στις λεπτομέρειες. 
Ο Manfred Willman υιοθετεί τις μεθόδους και τις μορφές της φωτογραφίας για να δημιουργήσει ένα πολύχρωμο, 
εννοιολογικό έργο. Για να τονίσει την φαινομενική έλλειψη ρεπορτάζ στις εικόνες του, ο Willman απεικονίζει 
ανθρώπους που εκτελούν τις πιο κοσμικές εργασίες - εργασία, καθαρισμό, φαγητό, παιχνίδι - καθώς και ζωντανά 
και νεκρά ζώα. Εναλλάσει τα θέματα του ελεύθερα ανάμεσα σε τοπία, πορτραίτα, νεκρές φύσεις και λεπτομερείς λήψεις.
Εκτός από ένα ισχυρό φλας που τραβάει τα στοιχεία του από το φόντο για να ανακουφίζει, ο Willman δεν 
χειραγωγεί τις εικόνες του καθόλου. Δεν χρησιμοποιεί καθόλου κάδρα και οι συνθέσεις του είναι καθημερινές. 
πηγή: www.albertina.at

Αυτός ήταν ένας πολύ σημαντικός φωτογράφος που είναι καλό να γνωρίζουν όλοι όσοι ασχολούνται με την 
φωτογραφία ενεργά και αυτό γιατί το έργο του επέφερε αλλαγές στον κλάδο της φωτογραφίας.

Γειάαα σας !!! Με λένε Δάφνη ασχολούμαι ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία και το θέατρο. Αγαπώ τα ταξίδια , τις πρωινές βόλτες και τα βιβλία ! Θα τα λέμε εδώ για φωτογραφικά θέματα και άλλα!

Περισσότερα από τη στήλη: Χωρίς κατηγορία

Χωρίς κατηγορία

Η κοινωνική τάξη των Κοζάκων

Η κοινωνική τάξη των Κοζάκων ήταν ένας νομαδικός πληθυσμός που αποτελούναν από ελεύθερους αγρότες, οι…

Χωρίς κατηγορία

ChatGPT και Claude: Η σημασία της ανθρώπινης εποπτείας

ChatGPT και Claude: Η σημασία της ανθρώπινης εποπτείας Η μελέτη των Lee και των συνεργατών…

Χωρίς κατηγορία

Κρίσεις πανικού και Τραύμα:Όταν το σώμα μιλά

    Πανικός…αυτός ο απρόσμενος ,άκομψος επισκέπτης που θα εμφανιστεί από το πουθενά Η αιτία…

Χωρίς κατηγορία

Ubisoft: Ελεύθερη πτώση, αμφισβήτηση και μάχη για την ανάκαμψη

   Η Παλιά Δόξα και η Αλλαγή Πορείας Η Ubisoft παραμένει ζωντανή. Αλλά όποιος πιστεύει…

Χωρίς κατηγορία

Ο Νίκος Δαββέτας «φυλακίζει» τη μνήμη στη νουβέλα του με τίτλο «Η δεσμοφύλακας»

Το πιο πρόσφατο έργο του βραβευμένου συγγραφέα Νίκου Δαββέτα είναι η νουβέλα με τίτλο «Η…

Χωρίς κατηγορία

Θετικότητα: Τοξική ή όχι;

Θετικότητα: τοξική ή όχι; Πολύ καλές οι επαινέσεις και η θετικότητα, αλλά τί συμβαίνει όταν…

Χωρίς κατηγορία

Η τέχνη ως καθρέφτης της ψυχής: Ο τρόπος με τον οποίο η δημιουργία μπορεί να επουλώσει ψυχικά τραύματα

  Από τα προϊστορικά σπήλαια μέχρι τις σύγχρονες γκαλερί, η τέχνη υπήρξε ένα πανίσχυρο μέσο…

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στη Σύγχρονη Εποχή

Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στο Σήμερα

Η επιθυμία για ένα χρυσαφί μαύρισμα δεν είναι καινούριο φαινόμενο,

Η τέχνη ως εργαλείο για την κατανόηση ψυχικών διαταραχών

Η τέχνη λειτουργεί ως εξερευνητής της ψυχής—ειδικά σε διαταραχές όπως