Σοϊτσίρο Χόντα: Ο Θρυλικός Μηχανικός


Ο Σοϊτσίρο Χόντα (Soichiro Honda) ήταν Ιάπωνας μηχανικός και ο ιδρυτής της Honda Motor Co. Έχτισε μια αυτοκρατορία χάρη στο ταλέντο, την εφευρετικότητα και την επιμονή του, καθώς στο ξεκίνημα του βρήκε πολλά εμπόδια, ποτέ όμως δεν το έβαλε κάτω. Τα οχήματα που σχεδίασε ο Χόντα έχουν γράψει ιστορία και η πορεία της εταιρείας του ακόμα και σήμερα συνεχίζει στα χνάρια του. Μέχρι τα 65 του χρόνια δοκίμαζε ο ίδιος τα οχήματά του και δεν σταμάτησε ποτέ να βρίσκεται ανάμεσα στους εργαζομένους του, φορώντας μια λευκή φόρμα εργασίας.


Σοϊτσίρο Χόντα: Το Ξεκίνημα

Ο Σοϊτσίρο Χόντα γεννήθηκε στις 17 Νοεμβρίου του 1906 στην Ιαπωνία, συγκεκριμένα στο χωριό Τένριου, στους πρόποδες του όρους Φούτζι. Η μητέρα του εργαζόταν ως υφάντρα και ο πατέρας του ήταν σιδηρουργός. Ο Χόντα παρατηρούσε και βοηθούσε τον πατέρα του κατά την κατασκευή των εργαλείων, καθώς επίσης και όταν επισκεύαζε ποδήλατα. Η παρατηρητικότητά του ήταν αυτή που έδωσε το προμήνυμα για την κλίση του στη μηχανολογία. Από μικρή ηλικία έβλεπε τα πλοία στο λιμάνι του χωριού του και προσπαθούσε να αντιληφθεί τον τρόπο με τον οποίο κινούνται. Σε ηλικία 8 ετών είδε για πρώτη φορά στη ζωή του, όταν πέρασε τυχαία από το χωριό του, ένα Ford Mondel T. Από εκείνη τη στιγμή ήξερε πως το επάγγελμα που θα ακολουθούσε ήταν αυτό του μηχανικού και παράλληλα ονειρευόταν να συμμετέχει σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού ως οδηγός.  Μετά την αποφοίτησή του από το σχολείο, εργάστηκε σε ένα συνεργείο αυτοκινήτων, προκειμένου να μάθει την τέχνη του μηχανικού. Στο συνεργείο αυτό ασχολούνταν αποκλειστικά με αυτοκίνητα που προορίζονταν για αγώνες. Έτσι, είχε την ευκαιρία να μάθει πολλά πράγματα και να εξασκηθεί στην τεχνοτροπία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τόσο στο μηχανολογικό κομμάτι των αυτοκινήτων, όσο και στη νοοτροπία των οδηγών. Το 1928 εισάγει μια καινοτομία στη δομή των οχημάτων. Αντικαθιστά τις ξύλινες ακτίνες των τροχών με μεταλλικές, πράγμα το οποίο βελτίωσε τις αποδόσεις των οχημάτων. Ο Σοϊτσίρο Χόντα άνοιξε το δικό του συνεργείο, στο οποίο αρχικά χρησιμοποιούσε για ανταλλακτικά εξαρτήματα από εγκαταλελειμένα στρατιωτικά οχήματα. Το συνεργείο του είχε μια επιτυχημένη πορεία χάρη στις ικανότητες του στη μηχανολογία. Για το επιτυχημένο αυτό ξεκίνημα, σημαντικό ρόλο έπαιξε και η οικονομική αρωγή από τα δικαιώματα της ανακάλυψής του για τις μεταλλικές ακτίνες των τροχών.
Πηγή εικόνας: www.pagenews.gr

Η Άνοδος

Ο Σοϊτσίρο Χόντα θα σχεδιάσει και θα κατασκευάσει αμέτρητα αυτοκίνητα. Πολλά από αυτά θα τα οδηγήσει κιόλας, συμμετέχοντας σε αγώνες rally. Υπήρξε εξαιρετικός οδηγός, απέσπασε διακρίσεις και πρωτιές στην οδηγική του πορεία. Η καριέρα του θα λήξει, όμως, έπειτα από ένα σοβαρό ατύχημα το 1937, στο οποίο κινδύνευσε να χάσει τη ζωή του. Η τραγική ειρωνεία στο περιστατικό αυτό είναι πως το ατύχημα του χάρισε ένα ρεκόρ, το οποίο διατήρησε για είκοσι χρόνια. Τη στιγμή της σύγκρουσης, το κοντέρ του αυτοκινήτου του έδειχνε τελική ταχύτητα 140 χλμ. Χρειάστηκαν 18 μήνες μέχρι να αναρρώσει πλήρως ο Σοϊτσίρο Χόντα. Επέστρεψε στην ενεργό δράση, δημιουργώντας μια εταιρεία, η οποία προμήθευε το στρατό με έμβολα. Ταυτόχρονα, καταπιάνεται με τη μεταλλουργία και προμηθεύει την Αεροπορία και την Toyota. Ο Χόντα θα φανεί για άλλη μια φορά εφευρετικός και θα κατασκευάσει ένα μηχάνημα, το οποίο παρήγαγε δύο έλικες αεροπλάνου ανά μισή ώρα. Στις 24 Δεκεμβρίου του 1948 ιδρύεται επίσημα η Honda Motors Co.
Το 1949 έρχεται στη ζωή του ο Τακέο Φουζισάβα, ένας άνθρωπος που θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην πορεία της εταιρείας του Χόντα, καθώς αναλαμβάνει τα διοικητικά και οικονομικά θέματα και αφήνει στον Σοϊτσίρο Χόντα το κομμάτι της δημιουργίας.

Διαβάστε επίσης  H Aristurtle παρουσιάζει το τρίτο της αγωνιστικό αυτοκίνητο
Advertising

Advertisements
Ad 14
Πηγή εικόνας: tkaplan.com

Η Επιτυχία του Σοϊτσίρο Χόντα

Ο Σοϊτσίρο Χόντα ήταν ένας τελειομανής άνθρωπος και πολύ αυστηρός σε ό,τι αφορούσε τις κατασκευές του. Ήταν περήφανος για την επιχείρησή του και πίστευε πως η επιτυχία ήταν αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς, της δημιουργικότητας και της επιμονής των υπαλλήλων του, στους οποίους έδινε τη δυνατότητα για εξέλιξη και άνοδο. Η δεκαετία του ’50 είναι άκρως παραγωγική για τον Σοϊτσίρο Χόντα και την Honda Motor Co., καθώς κατασκευάζονται βελτιωμένα μοντέλα μοτοσυκλέτας που εξασφαλίζουν ταχύτητα, αλλά και εντυπωσιακή εμφάνιση. Ο Χόντα είχε κάνει την επιτυχία συνώνυμο του και το κοινό του τον θεωρούσε κορυφαίο καθώς το να αποκτήσει κανείς ένα όχημα της Honda ήταν δείγμα κύρους για την εποχή. Ξεπερνούσε τους ανταγωνιστές του κατά είκοσι χρόνια, καθώς οι γνώσεις του στη μηχανολογία και η εφευρετικότητα του ήταν σύμμαχοι του. Κατάφερε να διπλασιάσει την ιπποδύναμη της μέχρι τότε μηχανής και πολλές από τις μοτοσυκλέτες που κατασκεύαζε αποσπούσαν τίτλους συμμετέχοντας σε αγώνες.

Πηγή εικόνας: MotorBike.gr | Honda Super Cub.

Το 1952 κυκλοφόρησε το Cub F, το οποίο ήταν μοτοποδήλατο και σημείωσε επιτυχία στις πωλήσεις. Το 1958, ενώ η Honda Motor Co. έκλεινε 10 χρόνια λειτουργίας, ο Σοϊτσίρο Χόντα παρουσίασε στην έκθεση του Τόκιο το Honda Super Cub. Πρόκειται για ένα «παπί» με τετράχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα με κυβισμό από 49 ως 109 κυβικά. Το Super Cub ξεκίνησε να παράγεται το 1958 και η παραγωγή του σταμάτησε το 2008, ξεπερνώντας τα 60 εκατομμύρια μοντέλα και κατακτώντας τον τίτλο του πιο παραγόμενου οχήματος. Η πρώτη παραλλαγή του Super Cub δόθηκε στην αγορά το 1960 και ήταν το C102, το οποίο διέθετε μίζα και μανιβέλα για την εκκίνηση, επιπλέον μπαταρία και πηνίο ανάφλεξης.
Το 1959 κάνει το μεγάλο άνοιγμα προς την Αμερική, εισάγοντας για αρχή το «παπί».

Διαβάστε επίσης  Ζαν Μισέλ Μπασκιά: Ένας «σταρ» της σύγχρονης τέχνης
Πηγή εικόνας: drive.gr | Honda T360.

Το πρώτο αυτοκίνητο της Honda έρχεται το 1963 και ήταν το T360, το οποίο ήταν ένα επαγγελματικό όχημα με κινητήρα 356 cc. Σύντομα, παράγονται και άλλα μοντέλα, όπως το roadster S500 και το station wagon L700. Το 1975 εισέρχονται στην αμερικανική αγορά και τα αυτοκίνητα του Σοϊτσίρο Χόντα, ξεκινώντας με το Civic και ένα χρόνο μετά έρχεται το Accord, το οποίο είχε μια σχετικά υψηλή τιμή. Ο Χόντα ήταν πεπεισμένος πως με το κατάλληλο marketing θα μπορούσε να ταράξει την εικόνα που είχε ως τότε η Αμερική για τους μοτοσυκλετιστές, η οποία τους ήθελε με δερμάτινα ρούχα, αλυσίδες, μακριά μαλλιά και λάτρεις της ροκ. Το 1962 ο Σοϊτσίρο Χόντα έκανε πραγματικότητα τη σκέψη αυτή. Σε όλα τα περιοδικά κυκλοφορούσε η νέα διαφήμιση της Honda, όπου απεικόνιζε καθημερινούς ανθρώπους (φοιτητές, συνταξιούχους, επιχειρηματίες, γονείς κ.α.) πάνω στο θρυλικό «παπί» και η λεζάντα έγραφε «Θα συναντήσετε τους καλύτερους ανθρώπους πάνω σε ένα Honda». Με τη διαφήμιση αυτή, ο αμερικανικός λαός κατάλαβε πως το να οδηγείς δίκυκλο δεν αποτελεί μέρος μιας rock-aggresive κουλτούρας, αλλά διατίθεται για ευκολία και διασκέδαση. Σε διάστημα 6 ετών η Αμερική είχε αγοράσει 1 εκατομμύριο «παπιά».
Το 1964 ο Σοϊτσίρο Χόντα κάνει ένα ακόμη μεγάλο βήμα, δηλώνει πως η Honda θα συμμετέχει στη Formula 1. Το 1965 η Honda ανεβαίνει στην πρώτη θέση της διοργάνωσης με οδηγό τον Τζιμ Κλαρκ, καθώς επίσης κατακτά και πολλούς τίτλους στη Formula 2. Το 1968 αποσύρεται από τη διοργάνωση, στην οποία επέστρεψε την αγωνιστική περίοδο 1983 ως 1992 αποκλειστικά ως κατασκευαστής κινητήρων. Το διάστημα αυτό η Honda έχει στο ενεργητικό της 8 πρωταθλήματα στη Formula 1.

Advertising

Πηγή εικόνας: www.pagenews.gr

Η δεκαετία του ’80 είχε ορισμένες εξελίξεις για τη Honda. Ο Σοϊτσίρο το 1987 μας παρουσιάζει για πρώτη φορά την τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού και βυθίσματος των βαλβίδων VTEC. Το σύστημα VTEC έχει την δυνατότητα να μεταβάλλει την διάρκεια και το βύθισμα των βαλβίδων, προκειμένου ο χρήστης να έχει στην διάθεσή του διαφορετικής απόδοσης χαρακτηριστικά στις χαμηλές-μεσαίες και υψηλές στροφές του κινητήρα.

Πηγή εικόνας: drive.gr | 1988, Formula 1.

Κυκλοφορεί επίσης το πρώτο ανθρωποειδές ρομπότ της Honda, καθώς και η λιμουζίνα Legend. Στην δεκαετία του ’90 πρωταγωνιστής είναι το αυτοκίνητο Type R και οι ειδικές του εκδόσεις που ακολούθησαν: Integra Type R, Civic Type R, Accord Type R και NSX Type R. Το 1999 έρχεται και το πρώτο υβριδικό όχημα, το Insight. Ακολουθεί το αγαπημένο από τους λάτρεις της ταχύτητας S2000 που συνδύαζε σπορ κομψότητα με ταχύτητα.
Στις 5 Αυγούστου του 1991 ο αυτοκράτορας της Honda απεβίωσε σε ηλικία 84 ετών από ηπατική ανεπάρκεια. Η πορεία της αυτοκρατορίας του, όμως, δεν σταμάτησε εκεί και συνέχισε ανοδικά την πορεία της.


Η Παρουσία της Honda στο MotoGp

Η Honda, μέχρι σήμερα, διατηρεί μια καταξιωμένη πορεία στις διοργανώσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς πολλοί αναβάτες της έχουν αναδειχθεί πολλές φορές πρωταθλητές του MotoGp. Το Road Racing World Championship Grand Prix ή MotoGP είναι διοργάνωση της Dorna Sports υπό την εποπτεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μοτοσικλέτας (FIM).

Advertising

Πηγή εικόνας: www.motogp.com | Mick Doohan.

Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών η Honda έχει κατακτήσει την 1η θέση 21 φορές. Ο φετινός νικητής της διοργάνωσης, Marc Márquez, έχει αναδειχθεί έξι φορές παγκόσμιος πρωταθλητής με σύμμαχό του μοτοσυκλέτα της Honda. Ο κορυφαίος Ιταλός αναβάτης Valentino Rossi, πριν τον κατακτήσει η Yamaha, κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα αρκετές φορές με την ομάδα της Honda. Ένας ακόμα μεγάλος αθλητής που κατέκτησε πολλάκις τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή στο MotoGp είναι ο θρυλικός Mick Doohan. 


Το ταλέντο, η εργατικότητα και πάνω από όλα η εφευρετικότητα του Σοϊτσίρο Χόντα ήταν τα στοιχεία που συνέθεσαν και έχτισαν μια αυτοκρατορία, η οποία έγραψε ιστορία στα χέρια του και συνεχίζει ανοδικά την πορεία της.


Πηγές

Advertising

https://www.drive.gr/news/honda-1948-2018-70-chronia-kainotomias

https://el.m.wikipedia.org/

Πως λειτουργεί το VTEC της Honda;

Advertising

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Σχολική ετοιμότητα παιδιών με χαμηλό βάρος γέννησης

Το παρόν άρθρο Το παρόν άρθρο, με τίτλο Σχολική ετοιμότητα

Ανατροφή παιδιών με ΑΓΔ: Ανταμοιβές και προκλήσεις

Το παρόν άρθρο Περίπου 7,6% των παιδιών (~ δύο παιδιά