Το σενάριο του Κουέντιν Ταραντίνο και η ταινία του Όλιβερ Στόουν

Ταραντίνο
Πηγή εικόνας: nypost.com

Ο Κουέντιν Ταραντίνο, ένας πρώην υπάλληλος σε βίντεο κλαμπ από το Νόξβιλ του Τενεσί, έγινε διάσημος από τις ταινίες του «Pulp Fiction» (1994), «Kill Bill Vol. 1 & 2» (2003-4) και αργότερα το «Άδωξοι Μπάσταρδη» (2009) και το «Django, ο τιμωρός» (2012). Η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους ήταν η indie επιτυχία «Reservoir Dogs» (1992), με πρωταγωνιστή τον Χάρβεϊ Καϊτέλ, ο οποίος σύστησε το νεαρό σκηνοθέτη σε μεγάλους παραγωγούς του Χόλυγουντ. Αμέσως μετά την κυκλοφορία του «Reservoir Dogs», ο Ταραντίνο έγραψε δύο σενάρια, τα δικαιώματα των οποίων πούλησε για να συγκεντρώσει χρήματα για την επόμενη ταινία: το «True Romance» και το «Γεννημένοι δολοφόνοι». Το «True Romance» έγινε ταινία από το σκηνοθέτη Τόνι Σκοτ, με πρωταγωνιστές τον Κρίστιαν Σλέιτερ και την Πατρίτσια Αρκέτ το 1993. Τη σκηνοθεσία του «Γεννημένοι δολοφόνοι» (1994) ανέλαβε ο Όλιβερ Στόουν και στην κινηματογραφική μεταφορά πρωταγωνιστούν ο Γούντι Χάρελσον και η Τζούλιετ Λιούις.

Ταραντίνο
Πηγή εικόνας: www.goodreads.com

Ενώ το σενάριο του «Γεννημένοι δολοφόνοι» έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας κλασικής ταινίας του Ταραντίνο, η κινηματογραφική μεταφορά του Στόουν παρουσιάζει σημαντικές διαφορές. Πολλά από τα τραγούδια και τις σκηνές δράσης στην ταινία υπάρχουν αυτούσια στο σενάριο, όμως εκείνο που αλλάζει είναι η οπτική γωνία. Ενώ ο Ταραντίνο δίνει έμφαση στους «κουλ» χαρακτήρες και κάνει άλλη μια μελέτη στις συμπεριφορές των βίαιων ανθρώπων, αλλά και αλλεπάλληλες αναφορές σε παλαιότερες ταινίες β’ διαλογής, ο Στόουν επιχειρεί μια κοινωνική κριτική επάνω στην προβολή των κατά συρροή δολοφόνων από τα media, με σκοπό να ανεβάσουν τα νούμερα τηλεθέασης. Ο Ταραντίνο μίσησε την ταινία και τη αποκήρυξε. Ενώ πωλώντας το σενάριο, ο Ταραντίνο είχε αρχικά χάσει κάθε δικαίωμα να το εκδώσει ανεξάρτητα από το στούντιο παραγωγής, εκείνος το έκανε και τελικά κέρδισε τη μήνυση εναντίον του.

Ταραντίνο
Πηγή εικόνας: melmagazine.com

Ο Όλιβερ Στόουν ήταν γνωστός από την αρχή της καριέρας του για το ριζοσπαστικό και πολεμικό περιεχόμενο των ταινιών του. Σημειώνοντας πρώτα επιτυχία με το «Πλατούν» (1986) και ύστερα με το «Wall Street» (1987), το «Γεννημένος την 4η Ιουλίου» (1989) και το «JFK» (1991), ο Στόουν καθιερώθηκε ως μια φωνή αντίδρασης απέναντι στο σύστημα. Το «Γεννημένοι δολοφόνοι» έχει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά και έτσι είναι επίτηδες γυρισμένο σαν βίντεο κλιπ του MTV, παρουσιάζοντας έτσι τους δύο ψυχασθενείς πρωταγωνιστές σαν ποπ σταρ των δελτίων ειδήσεων. Η ανύψωση των δολοφόνων σε είδωλα παρεξηγήθηκε την εποχή που κυκλοφόρησε η ταινία και μερικά πραγματικά εγκλήματα (όπως για παράδειγμα η Σφαγή στο λύκειο Κολουμπάιν) συνδέθηκαν με εκείνη. Νοηματικά τουλάχιστον, η ταινία είναι ανώτερη από το σενάριο του Ταραντίνο, μιας και οι ταινίες του εστιάζουν συχνά στην επιφάνεια και δεν παραθέτουν βαθύτερους προβληματισμούς.

Ταραντίνο
Πηγή εικόνας: ew.com

Στην ιστορία, ο Μίκι (Χάρελσον) και η Μάλορι (Λιούις), δύο ψυχασθενείς από διαταραγμένες οικογένειες, ερωτεύονται παράφορα και αφότου σκοτώνουν τους γονείς της Μάλορι, ξεκινούν το αιματηρό τους ταξίδι του μέλιτος. Ο Γουέιν Γκέιλ (Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ) είναι ένας φιλόδοξος ρεπόρτερ που ασχολείται μανιωδώς με τα εγκλήματα των δύο εραστών και προσπαθεί να τους συναντήσει για να τους πάρει συνέντευξη. Άλλοι χαρακτήρες της ταινίας είναι ο διεφθαρμένος αστυνομικός Τζακ Σκαγκνέτι (Τομ Σάιζμορ) και ο διευθυντής της φυλακής Ντουάιτ Μακλάσκι (Τόμι Λι Τζόουνς). Ο Μίκι και η Μάλορι παραμένουν σύμβολα (καλώς ή κακώς) της δεκαετίας του 1990 και είναι δύσκολο να ανατρέξουμε στις ταινίες της περιόδου χωρίς να θυμηθούμε το «Γεννημένοι δολοφόνοι».

Advertising

Advertisements
Ad 14

Δείτε το trailer της ταινίας στο YouTube:

Ο Γιώργος Δήμος γεννήθηκε το 1993 στην Αθήνα. Σπούδασε Δημιουργική Γραφή και Φιλοσοφία στο Pratt Institute, στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, όπου και έζησε για 8 χρόνια. Το 2019 επέστρεψε στην Ελλάδα και από τότε εκδίδει συστηματικά άρθρα σε περιοδικά, κυρίως σχετικά με τον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία και τη φωτογραφία. Είναι μέλος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων για την Ανεξαρτησία και τη Διαφάνεια των ΜΜΕ.

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

The Fantastic Four: Πρώτα Βήματα (προς το μεγαλείο)

Οι Fantastic Four είναι όντως φανταστικοί! Ήταν μάλλον πεπρωμένο η τέταρτη ταινία των Fantastic Four…

Κινηματογράφος

Το φαινόμενο Nolan: Τελικά κάνει καλό ή κακό στο σινεμά;

Την τελευταία δεκαετία, και ειδικά τα τελευταία χρόνια, το όνομα Christopher Nolan έχει γίνει συνώνυμο…

Κινηματογράφος

Σούπερμαν 2025 vs Άνθρωπος από Ατσάλι: ο νέος είναι ωραίος, αλλά ο παλιός “νοσταλγός”

Νέα εποχή για τον Σούπερμαν  Ο υπερήρωας με την κόκκινη μπέρτα επέστρεψε και η ιστορία…

Κινηματογράφος

Το Παράλληλο Πρόγραμμα του Newman!

Το Παράλληλο Πρόγραμμα του Newman μετακομίζει στην Κυψέλη για ένα κινηματογραφικό καλοκαίρι στη «Στέλλα». Το…

Κινηματογράφος

Φεστιβάλ Βενετίας: 10 ταινίες που πρέπει να έχουμε στα ραντάρ μας

Tην προηγούμενη βδομάδα ανακοινώθηκε το πρόγραμμα του σημαντικότερου από τα φθινοπωρινά φεστιβάλ κινηματογράφου στην Ευρώπη,…

Κινηματογράφος

O Ποταμός του Έρωτα: Ένα μυστηριώδες ρομάντζο στο Cinobo

Σίγουρα, αυτή την περίοδο, έχεις διαβάσει πολλές προτάσεις ταινιών. Ο λόγος; Διανύουμε την εποχή των…

Κινηματογράφος

Οι υπέροχοι άνθρωποι στο σκοτάδι: 75 χρόνια Sunset Boulevard

Κάθε φορά που κάποιος με ρωτάει «ποια είναι η αγαπημένη σου ταινία;», παγώνω λίγο. Σκέφτομαι…