Εξατομικευμένη Παρέμβαση όπου ηγείται ένας Λογοθεραπευτής

Πηγή εικόνας: Εξατομικευμένη Παρέμβαση όπου ηγείται ένας Λογοθεραπευτής

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Εξατομικευμένη Παρέμβαση όπου ηγείται ένας Λογοθεραπευτής, αποτελεί μετάφραση και προσαρμογή του πρωτότυπου άρθρου το οποίο μπορεί να βρεθεί εδώ.

Συγγραφέας του πρωτότυπου άρθρου: Susan Ebbels, Δρ., Διευθύντρια του Moor House Research and Training Institute.

Μετάφραση και προσαρμογή: Μαρία Μεγγησίδου, Δρ. Πανεπιστημιακό Κολλέγιο του Λονδίνου.

Οι γλωσσικές και επικοινωνιακές δεξιότητες είναι ζωτικής σημασίας στην προσωπική, κοινωνική και επαγγελματική μας ζωή σε έναν έντονα λεκτικό κόσμο.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Όλα τα παιδιά αξίζουν πρόσβαση σε μια εκπαίδευση η οποία προάγει τις καλές δεξιότητες της προφορικής και γραπτής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή (εφεξής ΑΓΔ) μπορεί να χρειάζονται πρόσθετη υποστήριξη σε αυτούς τους τομείς. Αυτή η υποστήριξη μπορεί να λάβει πολλές διαφορετικές μορφές:

  • Επιπλέον υποστήριξη στην τάξη, κατά προτίμηση χρησιμοποιώντας ένα γλωσσικό πρόγραμμα με καλά στοιχεία αποτελεσματικότητας και το οποίο παρέχεται από κάποιον με επαρκή εκπαίδευση και χρόνο για να τη σωστή χρήση του
  • Επιπλέον εκπαίδευση, υποστήριξη και καθοδήγηση για όσους φροντίζουν και εργάζονται με το παιδί
  • Συνεργασία μεταξύ των Λογοπαθολόγων, των εκπαιδευτικών και των γονέων
  • Εξατομικευμένη παρέμβαση όπου ηγείται ένας Λογοθεραπευτής και η οποία επικεντρώνεται στις εξειδικευμένες ανάγκες του παιδιού
  • Αυτή η ανάρτηση θα επικεντρωθεί μόνο στο τελευταίο από αυτά.

Εξατομικευμένη Παρέμβαση όπου ηγείται ένας Λογοθεραπευτής

Πολλές μελέτες δείχνουν ότι η εξατομικευμένη παρέμβαση μπορεί να βελτιώσει τις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών με ΑΓΔ, ειδικά τον εκφραστικό λόγο και το λεξιλόγιό τους. Ωστόσο, ορισμένα παιδιά σημειώνουν μεγαλύτερη πρόοδο από άλλα. Οι περισσότερες μελέτες αφορούσαν την παρέμβαση η οποία παρέχεται απευθείας από έναν Λογοθεραπευτή σε ένα παιδί μόνο. Μερικές μελέτες εξέτασαν την παρέμβαση σε μικρές ομάδες. Υπάρχουν επαρκή στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν ότι η τηλεϊατρική μπορεί επίσης να είναι χρήσιμη.

Η εξατομικευμένη παρέμβαση μπορεί να εφαρμοστεί με επιτυχία από άλλους όταν η παρέμβαση έχει σχεδιαστεί από τον Λογοθεραπευτή και ο Λογοθεραπευτής έχει παράσχει επαρκή καθοδήγηση στο άτομο που την εφαρμόζει.

Έχουμε επαρκή στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν ότι οι γονείς μπορούν να εφαρμόσουν αυτή την παρέμβαση, καθώς και αναδυόμενα στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικοί και το προσωπικό υποστήριξης μπορούν επίσης, εφόσον τους δοθεί επαρκής χρόνος, υποστήριξη και καθοδήγηση.

Advertising

Τα στοιχεία για τη χρησιμότητα της παρέμβασης για τα παιδιά με σοβαρή ΑΓΔ, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με δυσκολίες γλωσσικής κατανόησης, είναι ασθενέστερα. Ωστόσο, αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι με την άμεση παρέμβαση από έναν Λογοθεραπευτή, και αυτά μπορούν να σημειώσουν καλή πρόοδο σε μια σειρά στόχων, συμπεριλαμβανομένου του λεξιλογίου και της εύρεσης λέξεων, της κατανόησης και της γραμματικής. Αυτά τα παιδιά, ειδικότερα, επωφελούνται από τις εξειδικευμένες δεξιότητες ενός Λογοθεραπευτή.

Είναι η Παρέμβαση Αποτελεσματική για τους Εφήβους με ΑΓΔ;

Τα παιδιά συνεχίζουν να μαθαίνουν καθ’ όλη τη διάρκεια της εφηβείας τους και υπάρχουν στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν ότι συνεχίζουν να επωφελούνται από την παρέμβαση. Δυστυχώς, δεν έχουν διεξαχθεί μελέτες παρέμβασης με ενήλικες με ΑΓΔ και η παρέμβαση για αυτή την ομάδα σπάνια είναι διαθέσιμη.

Ωστόσο, είναι πιθανό ότι και οι ενήλικες με ΑΓΔ θα μπορούσαν να επωφεληθούν από μια στοχευμένη παρέμβαση η οποία στοχεύει στα συγκεκριμένα προβλήματα τα οποία επηρεάζουν τη ζωή τους. Η εστίαση και η φύση της παρέμβασης είναι πιθανό να είναι πολύ διαφορετική για τα παιδιά διαφορετικών ηλικιών και μάλιστα για τους εφήβους και τους ενήλικες.

Όσοι παρέχουν την παρέμβαση πρέπει να λαμβάνουν υπόψη όχι μόνο τις δυσκολίες του ατόμου, αλλά και τη δυνατότητα να κάνουν τη διαφορά στη λειτουργία και την ευημερία του. Έτσι, οι στόχοι της παρέμβασης για έναν νεαρό ενήλικα μπορεί κάλλιστα να αφορούν τομείς που είναι απαραίτητοι για την πρόσβαση στον κόσμο της εργασίας, ενώ για τα μικρότερα παιδιά μπορεί να αφορούν την επικοινωνία βασικών αναγκών.

Advertising

Συνολικά, τα στοιχεία δείχνουν ότι η παρέμβαση η οποία παρέχεται από εκπαιδευμένα άτομα, σε συνεργασία με έναν έμπειρο ειδικό, όπως έναν Λογοθεραπευτή, μπορεί να βοηθήσει τα άτομα με ΑΓΔ να επιτύχουν πιο αποτελεσματικές γλωσσικές και επικοινωνιακές δεξιότητες. Τα άτομα με ΑΓΔ και τα μέλη των οικογενειών τους ενθαρρύνονται να αναζητήσουν παρέμβαση.

Βιβλιογραφία

Calder, S. D., Claessen, M., Ebbels, S., & Leitão, S. (2020). Explicit Grammar Intervention in Young School-Aged Children With Developmental Language Disorder: An Efficacy Study Using Single-Case Experimental Design. Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 51(2), 298–316.doi: doi:10.1044/2019_LSHSS-19-00060.

Campbell, L., Nicoll, H., & Ebbels, S. H. (2019). The effectiveness of semantic intervention for word-finding difficulties in college-aged students (16–19 years) with persistent Language Disorder. Autism & Developmental Language Impairments, 4, 2396941519870784. doi:10.1177/2396941519870784.

Ebbels, S., Nicoll, H., Clark, B., Eachus, B., Gallagher, A. L., Horniman, K., . . . Turner, G. (2012).Effectiveness of semantic therapy for word-finding difficulties in pupils with persistent language impairments: a randomized control trial. International Journal of Language & Communication Disorders, 47(1), 35-51. doi:10.1111/j.1460-6984.2011.00073.x.

Advertising

Ebbels, S. H. (2014). Effectiveness of intervention for grammar in school-aged children with primary language impairments: A review of the evidence. Child Language Teaching and Therapy, 30(1), 7–40.

Ebbels, S. H., Maric, N., Murphy, A., & Turner, G. (2014). Improving comprehension in adolescents with severe receptive language impairments: a randomised control trial of intervention for coordinating conjunctions. International Journal of Language & Communication Disorders, 49, 30–48.

Ebbels, S. H., van der Lely, H. K. J., & Dockrell, J. E. (2007). Intervention for verb argument structure in children with persistent SLI: a randomized control trial. Journal of Speech Language and Hearing Research, 50, 1330–1349.

Ebbels, S. H., Wright, L., Brockbank, S., Godfrey, C., Harris, C., Leniston, H., . . . Marić, N. (2017).Effectiveness of 1:1 speech and language therapy for older children with (developmental) language disorder. International Journal of Language & Communication Disorders. doi:10.1111/1460-6984.12297.

Advertising

Gallagher, A., & Chiat, S. (2009). Evaluation of speech and language therapy interventions for pre-school children with specific language impairment: a comparison of outcomes following specialist intensive, nursery-based and no intervention. International Journal of Language & Communication Disorders, 44(5), 616–638.

Law, J., Garrett, Z., & Nye, N. (2003). Speech and Language Therapy Interventions for Children with Primary Speech and Language Delay or Disorder (Cochrane Review). Cochrane Database of Systematic Reviews, Issue 3, Art. No: CD004110. DOI: 004110.001002/14651858.

Lowe, H., Henry, L., Müller, L. M., & Joffe, V. L. (2018). Vocabulary intervention for adolescents with language disorder: a systematic review. International Journal of Language & Communication Disorders, 53(2), 199–217. doi:doi:10.1111/1460-6984.12355.

Wales, D., Skinner, L., & Hayman, M. (2017). The Efficacy of Telehealth-Delivered Speech and Language Intervention for Primary School-Age Children: A Systematic Review. International Journal of Telerehabilitation, 9(1), 55–70. doi:10.5195/ijt.2017.6219.

Advertising

Wright, L., Pring, T., & Ebbels, S. (2018). Effectiveness of vocabulary intervention for older children with (developmental) language disorder. International Journal of Language & Communication Disorders, 53(3), 480–494. doi:doi:10.1111/1460-6984.12361.

Σπούδασα Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (2008) και ολοκλήρωσα μεταπτυχιακό πρόγραμμα ειδίκευσης στην Ανάπτυξη του Παιδιού στο Τμήμα Ψυχολογίας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου (2012). Το 2014, ξεκίνησα διδακτορικές σπουδές στο Πανεπιστημιακό Κολλέγιο του Λονδίνου. Τον Δεκέμβριο του 2018, υπερασπίστηκα επιτυχώς τη διατριβή μου με τίτλο (στην ελληνική γλώσσα): Η διερεύνηση της οργάνωσης του λεξιλογίου σε παιδιά που μιλούν Ελληνικά με δυσκολίες στη γλώσσα και τον αλφαβητισμό. Η διδακτορική διατριβή μπορεί να βρεθεί εδώ: https://discovery-pp.ucl.ac.uk/id/eprint/10077333/

Περισσότερα από τη στήλη: Ειδική Αγωγή

Ειδική Αγωγή

Παρεμβάσεις σε παιδιά που άργησαν να μιλήσουν

Στο παρόν άρθρο θα παρουσιαστούν οι βασικές διαστάσεις που αφορούν τις παρεμβάσεις σε παιδιά που…

Ειδική Αγωγή

Προσληπτικό Λεξιλόγιο Κωφών Παιδιών Προσχολικής Ηλικίας

Το προσληπτικό λεξιλόγιο, δηλαδή το σύνολο των λέξεων τις οποίες κατανοεί ένα παιδί, αποτελεί βασικό…

Ειδική Αγωγή

Διανοητική αναπηρία: Ορισμός, διάγνωση και αιτίες

Η διανοητική αναπηρία αναφέρεται στις νευροαναπτυξιακές καταστάσεις οι οποίες επηρεάζουν τη λειτουργία δύο τομέων: Της…

Ειδική Αγωγή

Η μνήμη εργασίας: Το «κρυφό κλειδί» της μάθησης

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Η μνήμη εργασίας: Το «κρυφό κλειδί» της μάθησης, ορίζει τη…

Ειδική Αγωγή

Βιοδείκτες της ΔΕΠΥ

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Βιοδείκτες της ΔΕΠΥ, θα παρουσιάσει τους πιθανούς βιοδείκτες για τη…

Ειδική Αγωγή

Υποστήριξη Μαθητών και Μαθητριών στις Τάξεις Ένταξης

Στο παρόν άρθρο αναλύεται ο θεσμός των τάξεων ένταξης, ένας από τους βασικούς μηχανισμούς με…

Ειδική Αγωγή

Υποστήριξη Μαθητών και Μαθητριών: H Παράλληλη Στήριξη

Πηγή εικόνας: Υποστήριξη Μαθητών και Μαθητριών: H Παράλληλη Στήριξη Υποστήριξη Μαθητών και Μαθητριών: H Παράλληλη Στήριξη…