Κλίμακα ΔΕΠΥ Wender Utah για τη διάγνωση σε ενήλικες

Κλίμακα ΔΕΠΥ Wender Utah για τη διάγνωση σε ενήλικες

Η κλίμακα αξιολόγησης Wender Utah για τη ΔΕΠΥ αξιολογεί τους ενήλικες για τους οποίους υπάρχει η υποψία ότι μπορεί να έχουν ΔΕΠΥ με βάση τα συμπτώματα που μπορεί να είχαν βιώσει κατά την παιδική ηλικία. Αυτή η φόρμα χρησιμοποιεί τη σύντομη έκδοση της κλίμακας 25 στοιχείων. Η κλίμακα είναι αυτοαναφορική και το άτομο καλείται να θυμηθεί τη συμπεριφορά και τα συναισθήματα της παιδικής του ηλικίας. Στην παρακάτω εικόνα παρουσιάζεται η μορφή της κλίμακας, κάποιες από τις διατυπώσεις και ο τρόπος απάντησης (από το 0 = καθόλου ή ελάχιστα έως το 4 = πάρα πολύ).

Πηγή εικόνας: Κλίμακα αυτοαναφοράς για τη ΔΕΠΥ Wender Utah

Η ΔΕΠΥ είναι γενικά μια κατάσταση με πρώιμη έναρξη. Το 60% των παιδιών με ΔΕΠΥ συνεχίζουν να εμφανίζουν συμπτώματα σε όλη την ενήλικη ζωή. Στην αρχική μελέτη, το 86% των ατόμων με ΔΕΠΥ, το 99% των τυπικά αναπτυσσόμενων ατόμων και το 81% των ατόμων με κατάθλιψη, διαγνώστηκαν με ακρίβεια, χρησιμοποιώντας την κλίμακα Wender Utah για τη διάγνωση σε ενήλικες.

Η κλίμακα σχεδιάστηκε μετά από μια μελέτη από τους Ward, Wender και Reimherr το 1993. Η πλήρης κλίμακα Wender Utah Rating Scale (WURS) αποτελείται από 61 στοιχεία και βοηθά στη διάκριση των ενηλίκων που θα μπορούσαν να είχαν διαγνωστεί με ΔΕΠΥ ως παιδιά. Η κλίμακα χορηγήθηκε σε 81 άτομα που είχαν ήδη διαγνωστεί με ΔΕΠΥ, 100 άτομα που δεν παρουσίαζαν καμία ψυχική διαταραχή και 70 άτομα με τη διάγνωση της μονοπολικής κατάθλιψης.

Η διαφορά μεταξύ της μέσης συνολικής βαθμολογίας των ατόμων με ΔΕΠΥ και των τυπικά αναπτυσσόμενων ατόμων ήταν επίσης πολύ σημαντική. Τα αποτελέσματα από την κλίμακα συγκρίθηκαν με τα αποτελέσματα από την κλίμακα αξιολόγησης γονέων. Δημοσιεύτηκε επίσης μια υποκλίμακα με 25 στοιχεία που ήταν πιο σχετικά με τη ΔΕΠΥ.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Η κλίμακα WURS συνιστάται ως μια ευαίσθητη κλίμακα για την αναγνώριση της ΔΕΠΥ στην παιδική ηλικία και στην αξιολόγηση ατόμων με διφορούμενη ψυχοπαθολογία στην ενήλικη ζωή.

Συμπτώματα ΔΕΠΥ

Οι ενήλικες με ΔΕΠΥ μπορεί επίσης να εμφανίσουν συμπτώματα που σχετίζονται με άλλες διαταραχές ψυχικής υγείας, όπως το άγχος, η κατάθλιψη ή η κατάχρηση ουσιών. Οι εκδηλώσεις της ΔΕΠΥ μπορεί να μην είναι τόσο εμφανείς στους ενήλικες όσο στα παιδιά, αλλά υπάρχουν μοτίβα συμπεριφοράς που υποδηλώνουν έλλειψη προσοχής, όπως:

  • Η αποφυγή των εργασιών
  • Η ανυπομονησία
  • Η ευερεθιστότητα
  • Η αδυναμία συγκέντρωσης
  • Η ψευδοαποτελεσματικότητα
  • Η ανάμειξη της επαγγελματικής με την προσωπική ζωή
  • Οι ακατάλληλες αντιδράσεις σε διαπροσωπικά προβλήματα
  • Η ευαισθησία στην κατάχρηση ουσιών.

Βιβλιογραφία

Ward MF, Wender PH, Reimherr FW. The Wender Utah Rating Scale: an aid in the retrospective diagnosis of childhood attention deficit hyperactivity disorder. Am J Psychiatry. 1993; 150(6):885-90.

Stein MA, Sandoval R, Szumowski E, Roizen N, Reinecke MA, Blondis TA, Klein Z. Psychometric characteristics of the Wender Utah Rating Scale (WURS): reliability and factor structure for men and women. Psychopharmacol Bull. 1995; 31(2):425-33.

Advertising

McCann BS, Scheele L, Ward N, Roy-Byrne P. Discriminant validity of the Wender Utah Rating Scale for attention-deficit/hyperactivity disorder in adults. J Neuropsychiatry Clin Neurosci. 2000; 12(2):240-5.

Σπούδασα Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (2008) και ολοκλήρωσα μεταπτυχιακό πρόγραμμα ειδίκευσης στην Ανάπτυξη του Παιδιού στο Τμήμα Ψυχολογίας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου (2012). Το 2014, ξεκίνησα διδακτορικές σπουδές στο Πανεπιστημιακό Κολλέγιο του Λονδίνου. Τον Δεκέμβριο του 2018, υπερασπίστηκα επιτυχώς τη διατριβή μου με τίτλο (στην ελληνική γλώσσα): Η διερεύνηση της οργάνωσης του λεξιλογίου σε παιδιά που μιλούν Ελληνικά με δυσκολίες στη γλώσσα και τον αλφαβητισμό. Η διδακτορική διατριβή μπορεί να βρεθεί εδώ: https://discovery-pp.ucl.ac.uk/id/eprint/10077333/

Περισσότερα από τη στήλη: Ειδική Αγωγή

Ειδική Αγωγή

ΔΑΦ: 11 τρόποι για να καλλιεργήσουμε μια θετική αλλαγή

Το παρόν άρθρο, με τίτλο ΔΑΦ: 11 τρόποι για να καλλιεργήσουμε μια θετική αλλαγή, θα…

Ειδική Αγωγή

Γιατί πολλά παιδιά με ΔΕΠΥ λαμβάνουν λανθασμένη διάγνωση;

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Γιατί πολλά παιδιά με ΔΕΠΥ λαμβάνουν λανθασμένη διάγνωση; θα παρουσιάσει…

Ειδική Αγωγή

Σχολική Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και το Λύκειο: Άγχος, Ψυχική Υγεία και Οδηγός Στήριξης για Γονείς και Εκπαιδευτικούς

Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο – και αργότερα από το Γυμνάσιο στο Λύκειο…

Ειδική Αγωγή

Αυτισμός και ανθρώπινη νοημοσύνη: Τίμημα ή ευκαιρία;

Σε αυτό το άρθρο, θα ασχοληθούμε με τη σχέση ανάμεσα στον αυτισμό και την ανθρώπινη…

Ειδική Αγωγή

Ιδανικός Αριθμός Μαθητών σε μια Σχολική Τάξη

Πηγή εικόνας: Ιδανικός αριθμός μαθητών σε μια σχολική τάξη Ιδανικός αριθμός μαθητών σε μια σχολική…

Ειδική Αγωγή

Η ένταξη παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές στο γενικό σχολείο

Η εκπαίδευση αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα όλων των παιδιών, ανεξαρτήτως των ικανοτήτων και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών…

Ειδική Αγωγή

Τι είναι ΔΕΠΥ (και τι δεν είναι) στην τάξη

Πολλά παιδιά με ΔΕΠΥ εμφανίζουν ενδείξεις της διαταραχής πριν φτάσουν στη σχολική ηλικία. Αλλά, είναι…