Προβλήματα Βραχύχρονης Μνήμης στην ΑΓΔ

Πηγή εικόνας: Αισθητηριακή μνήμη, βραχύχρονη μνήμη και μακρόχρονη μνήμη

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Προβλήματα Βραχύχρονης Μνήμης στην ΑΓΔ, αποτελεί μετάφραση και προσαρμογή από την αγγλική στην ελληνική γλώσσα του πρωτότυπου άρθρου το οποίο μπορεί να βρεθεί εδώ.

Σκοπός της έρευνας

Η βραχύχρονη μνήμη σειριακής σειράς παίζει ρόλο στη γλωσσική ανάπτυξη, όπως στην εκμάθηση του λεξιλογίου. Παρόλο που έχει προταθεί μια σύνδεση μεταξύ των γλωσσικών διαταραχών και των ελλειμμάτων της βραχύχρονης μνήμης σειριακής σειράς, ένας περιορισμένος αριθμός μελετών έχει διερευνήσει τη βραχύχρονη μνήμη σειριακής σειράς και την αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή (εφεξής ΑΓΔ). Αυτή η μελέτη είχε ως στόχο να διερευνήσει εάν τα παιδιά με και χωρίς ΑΓΔ παρουσιάζουν διαφορές στην εκτέλεση των μη λεκτικών δοκιμασιών της βραχύχρονης μνήμης. Εξετάστηκε επίσης η σχέση μεταξύ της ηλικίας, της μη λεκτικής βραχύχρονης μνήμης σειριακής σειράς και του εκφραστικού λόγου, του προσληπτικού λόγου και του γλωσσικού συλλογισμού.

Βασικοί όροι

  • Βραχύχρονη μνήμη: η αναπαραγωγή, η αναγνώριση ή η ανάκληση μιας περιορισμένης ποσότητας υλικού μετά από μια περίοδο περίπου 10 έως 30 δευτερολέπτων (American Psychological Association, χ.χ.).
  • Βραχύχρονη μνήμη σειριακής σειράς: όταν δίνεται μια άγνωστη ακολουθία στοιχείων, η ικανότητα να τοποθετούνται τα στοιχεία στη σωστή σειρά. Για παράδειγμα, η τοποθέτηση των σχημάτων με τη σειρά που εμφανίστηκαν στην οθόνη μετά από 30 δευτερόλεπτα.

Τι βρέθηκε

  • Η καλύτερη μη λεκτική βραχύχρονη μνήμη σειριακής σειράς συσχετίστηκε με μεγαλύτερη ανάπτυξη του προσληπτικού λόγου στα παιδιά με ΑΓΔ, αλλά όχι στα παιδιά χωρίς ΑΓΔ.
  • Η ίδια συσχέτιση δεν βρέθηκε ούτε για τον εκφραστικό λόγο ούτε για τον γλωσσικό συλλογισμό.
  • Η βραχύχρονη μνήμη σειριακής σειράς βελτιώθηκε πιο αργά στα παιδιά με ΑΓΔ σε σχέση με τα παιδιά χωρίς ΑΓΔ.

Τί σημαίνουν αυτά;

Τα ευρήματα δείχνουν ότι τα παιδιά με ΑΓΔ παρουσιάζουν μεγαλύτερη δυσκολία στην επεξεργασία της βραχύχρονης μνήμης σειριακής σειράς από εκείνα χωρίς ΑΓΔ. Επιπλέον, υποδηλώνει ότι αυτή η δυσκολία μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην αποτελεσματική κατάκτηση των γλωσσικών δεξιοτήτων στα παιδιά με ΑΓΔ. Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα ευρήματα, μπορεί να είναι χρήσιμο για τους κλινικούς να χρησιμοποιούν τις αξιολογήσεις της μη λεκτικής βραχύχρονης μνήμης σειριακής σειράς μαζί με τις υπάρχουσες λεκτικές αξιολογήσεις για τον εντοπισμό και τη διάγνωση της ΑΓΔ στα παιδιά.

Η χρήση των αξιολογήσεων μη λεκτικής βραχύχρονης μνήμης σειριακής σειράς μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στις περιπτώσεις όπου η λεκτική αξιολόγηση του παιδιού δεν είναι αρκετά αξιόπιστη, όπως κατά την αξιολόγηση της δεύτερης γλώσσας ενός δίγλωσσου παιδιού.

Πού μπορώ να διαβάσω αυτή την έρευνα;

Αυτή η έρευνα είναι ανοιχτής πρόσβασης, πράγμα που σημαίνει ότι ο καθένας μπορεί να τη διαβάσει. Κάνε κλικ εδώ για να βρεις την έρευνα.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Προβλήματα Βραχύχρονης Μνήμης στην ΑΓΔ, αποτελεί μετάφραση και προσαρμογή από την αγγλική στην ελληνική γλώσσα του πρωτότυπου άρθρου το οποίο μπορεί να βρεθεί εδώ.

Σπούδασα Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (2008) και ολοκλήρωσα μεταπτυχιακό πρόγραμμα ειδίκευσης στην Ανάπτυξη του Παιδιού στο Τμήμα Ψυχολογίας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου (2012). Το 2014, ξεκίνησα διδακτορικές σπουδές στο Πανεπιστημιακό Κολλέγιο του Λονδίνου. Τον Δεκέμβριο του 2018, υπερασπίστηκα επιτυχώς τη διατριβή μου με τίτλο (στην ελληνική γλώσσα): Η διερεύνηση της οργάνωσης του λεξιλογίου σε παιδιά που μιλούν Ελληνικά με δυσκολίες στη γλώσσα και τον αλφαβητισμό. Η διδακτορική διατριβή μπορεί να βρεθεί εδώ: https://discovery-pp.ucl.ac.uk/id/eprint/10077333/

Περισσότερα από τη στήλη: Ειδική Αγωγή

Ειδική Αγωγή

Διδακτικές πρακτικές δεξιοτήτων ορθογραφίας

Πηγή εικόνας: Διδακτικές πρακτικές δεξιοτήτων ορθογραφίας Η ανάπτυξη της ορθογραφίας αποτελεί θεμελιώδη δεξιότητα για την…

Ειδική Αγωγή

Συναισθηματικές προκλήσεις: Η χρήση της αυτοαναφοράς

Πηγή εικόνας: Συναισθηματικές προκλήσεις: Η χρήση της αυτοαναφοράς Συναισθηματικές προκλήσεις: Η χρήση της αυτοαναφοράς Η…

Ειδική Αγωγή

Αυτισμός και διγλωσσία

Η διγλωσσία αποτελεί πλέον πραγματικότητα για εκατομμύρια παιδιά σχολικής ηλικίας σε όλο τον κόσμο. Στο…

Ειδική Αγωγή

Είναι Αναγνωστική Διαταραχή ή Αναπτυξιακή Καθυστέρηση;

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Είναι Αναγνωστική Διαταραχή ή Αναπτυξιακή Καθυστέρηση; αποτελεί μετάφραση και προσαρμογή…

Ειδική Αγωγή

Δυσλεξία: Μύθοι και Παρανοήσεις

Στόχος του παρόντος άρθρου, με τίτλο Δυσλεξία: Μύθοι και Παρανοήσεις, είναι να αποδομήσει τους πιο…

Ειδική Αγωγή

Σημάδια της δυσλεξίας στην ηλικία του Δημοτικού

Πηγή εικόνας: Σημάδια της δυσλεξίας στην ηλικία του Δημοτικού Το παρόν άρθρο, με τίτλο Σημάδια…

Ειδική Αγωγή

Δυσλεξία και Συνοδές Διαταραχές

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Δυσλεξία και Συνοδές Διαταραχές, θα παρουσιάσει κάποιες από τις διαταραχές…