Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Δυσαριθμησία: Τι είναι και πώς θα την αναγνωρίσετε

Πηγή Εικόνας : sigmalive.com

Τι είναι η δυσαριθμησία;

Δυσαριθμησία ονομάζεται η δυσκολία στην κατανόηση και εκμάθηση μαθηματικών, η οποία δεν συνδέεται με κάποιου είδους νοητική καθυστέρηση και για αυτό θεωρείται ειδική μαθησιακή δυσκολία. Οι μαθητές με δυσαριθμησία έχουν δυσκολία στην κατανόηση απλών μαθηματικών εννοιών και πράξεων. Ακόμα και αν απαντήσουν σωστά σε μια πράξη θα το κάνουν μηχανικά και χωρίς να έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους. Συχνά συνυπάρχει και με άλλες μαθησιακές δυσκολίες όπως την δυσλεξία, ενώ έχει παρατηρηθεί πως το 1/4 των παιδιών με αυτήν την δυσκολία, έχει επίσης διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα.

Συμπτώματα της δυσαριθμησίας

  • Δυσκολία σε μαθηματικές πράξεις (δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει σωστά το παιδί τα δάχτυλα του για να μετρήσει)
  • Είναι απαραίτητος στο παιδί αρκετός χρόνος για να απαντήσει ακόμα και σε μια απλή μαθηματική πράξη
  • Δυσκολεύεται στο να αντιληφθεί έννοιες μεγεθών και ποσοτήτων
  • Δυσκολεύεται στην αντίληψη και κατανόηση του χρόνου
  • Αδυναμία στην εκμάθηση της προπαίδειας, στην επίλυση προβλημάτων και στην αυτοματοποίηση των πράξεων
Πηγή Εικόνας : Daddy-Cool.gr

Είδη Δυσαριθμησίας

Η δυσαριθμησία έχει έξι διαφορετικά πεδία όπου εμφανίζεται

  • Η λεκτική δυσαριθμησία, αφορά τη δυσκολία στην ικανότητα λεκτικού καθορισμού μαθηματικών όρων και σχέσεων.
  • Η πρακτικογνωστική δυσαριθμησία, η δυσκολία στην πρακτική υλοποίηση των μαθηματικών
  • Η λεξιλογική δυσαριθμησία, η δυσκολία στην ανάγνωση μαθηματικών συμβόλων και αριθμών
  • Η γραφολογική δυσαριθμησία αφορά την δυσκολία στο χειρισμό μαθηματικών συμβόλων στον γραπτό λόγο
  • Η ιδεογνωστική δυσαριθμησία, η δυσκολία στην κατανόηση μαθηματικών και νοερών υπολογισμών
  • Η λειτουργική δυσαριθμησία, η δυσκολία στην εκτέλεση αριθμητικών πράξεων

Ένα παιδί μπορεί να εμφανίζει κάποια ή κάποιες από τις διαταραχές αυτές ή είναι πιθανό μια απο αυτές να είναι κυρίαρχη και οι άλλες να έπονται σε βαρύτητα. Τα ποσοστά δυσαριθμησίας στην χώρα μας κάνουν λόγο για 3-6%. Αξιοσημείωτο είναι ωστόσο το γεγονός πως περίπου 4 στα 10 παιδιά με δυσλεξία παρουσιάζουν επίσης και δυσαριθμησία. Ετσι το ποσοστό των παιδιών με δυσαριθμησία είναι ουσιαστικά μεγαλύτερο, αρκεί να σκεφτούμε πως τα ποσοστά δυσλεξίας στην χώρα μας υπολογίζονται μεταξύ 7% με 13%.

Πηγή Εικόνας : Liberal

Τι πρέπει να προσέξουν οι γονείς;

Όταν το παιδί ήδη από την νηπιακή ηλικία φαίνεται να μην κατανοεί τις έννοιες του πολύ και του λίγο,να δυσκολεύεται να συγκρίνει ποσότητες διακρίνοντας τι είναι περισσότερο και τι λιγότερο. Όταν δυσκολεύεται να μετρήσει σωστά τα νούμερα, τότε οι γονείς πρέπει να το προσέχουν ιδιαίτερα για να εντοπίσουν τυχόν δυσκολίες που το παιδί αυτό μπορεί να εμφανίσει στα Μαθηματικά ήδη από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού.

Τρόποι Αντιμετώπισης της Δυσαριθμησίας

Αναμφισβήτητα οι φωνές τα νεύρα και η πίεση από μέρους των γονιών δεν θα βοηθήσουν ένα παιδί με τη συγκεκριμένη δυσκολία να βελτιωθεί. Επίσης η σκέψη πως θα έκανε καλό στο παιδί η πολύωρη καθημερινή εξαντλητική μελέτη χωρίς διαλείμματα επίσης δεν θα ήταν αποδοτική σαν μέθοδος. Καλό θα ήταν να ξεκινήσουν οι γονείς να δείχνουν στα παιδιά τους απλά παραδείγματα πράξεων αρχικά μεταξύ όμοιων αριθμών (πχ 1+1,2+2) και στην συνέχεια πιο σύνθετων. Το να δείξει ένας γονιός με ηρεμία και υπομονή στο παιδί του να χρησιμοποιεί τα δάχτυλα του για να μετράει σωστά στις πράξεις θα ήταν αρκετά βοηθητική σας κίνηση. Η επιβράβευση και τα καλά λόγια, ώστε να ανέβει η αυτοπεποίθηση του παιδιού και η εμπιστοσύνη στον εαυτό του είναι απαραίτητη. Ακόμα κι αν δυσκολεύεται στα μαθηματικά, ακόμα κι αν κάνει λάθη δεν πρέπει να το απογοητεύουν τυχόν αρνητικά σχόλια αλλά θα πρέπει να επικροτείται η προσπάθειά του για να συνεχίσει να προσπαθεί με τον τρόπο του να βελτιώνεται όσο και όπως μπορεί. Καλό θα ήταν αν εντοπίσουν οι γονείς συμπτώματα όπως τα παραπάνω να συμβουλευτούν έναν ειδικό, με στόχο να επέμβει με επιστημονικό τρόπο στις συγκεκριμένες δυσκολίες του παιδιού.

Oνομάζομαι Παναγιώτα Τουρλή, φοιτήτρια του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Στα 22 μου χρόνια ζω και λειτουργώ με γνώμονα τις ασχολίες που αγαπώ και με γεμίζουν,ασχολίες όπως το διάβασμα, τα ταξίδια και ο χρόνος με τους ανθρώπους μου!Φράση που θα χαρακτήριζε τη φιλοσοφία μου απέναντι στην ζωή είναι αυτή του παιδαγωγού Λέο Μπουσκάλια "Να ζείς,να αγαπάς και να μαθαίνεις".

Περισσότερα από τη στήλη: Ειδική Αγωγή

Ειδική Αγωγή

Αισθητηριακή Ολοκλήρωση: Θεωρητικό Πλαίσιο και Εφαρμογές

Το παρόν άρθρο, με τίτλο, Αισθητηριακή Ολοκλήρωση: Θεωρητικό Πλαίσιο και Εφαρμογές, παρουσιάζει τις βασικές αρχές…

Ειδική Αγωγή

Πολλαπλή νοημοσύνη: Από τη θεωρία στην εκπαιδευτική πράξη

Σε αυτό το άρθρο, με τίτλο Πολλαπλή νοημοσύνη: Από τη θεωρία στην εκπαιδευτική πράξη, περιγράφω…

Ειδική Αγωγή

Περιβαλλοντικοί παράγοντες στις νευροαναπτυξιακές διαταραχές

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Περιβαλλοντικοί παράγοντες στις νευροαναπτυξιακές διαταραχές, θα περιγράψει μια σειρά παραγόντων…

Ειδική Αγωγή

Η διαταραχή κινητικού συντονισμού στη ζωή του παιδιού

Σε αυτό το άρθρο, θα ασχοληθώ με τη διαταραχή κινητικού συντονισμού και τον τρόπο με…

Ειδική Αγωγή

Συντακτικό και Μνήμη Εργασίας στα Παιδιά με ΑΓΔ

Πηγή εικόνας: Συντακτικό και Μνήμη Εργασίας στα Παιδιά με ΑΓΔ Η Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ) αποτελεί…

Ειδική Αγωγή

Τρόποι επικοινωνίας του παιδιού και ο ρόλος των εκπαιδευτικών

«Το παιδί το οποίο νιώθει ότι το ακούν, μαθαίνει καλύτερα» Cozolino, 2020 Σε αυτό το…

Ειδική Αγωγή

Ακουστική επεξεργασία στην παιδική ηλικία: Τεχνολογικές προσεγγίσεις

Σε αυτό το άρθρο, με τίτλο Ακουστική επεξεργασία στην παιδική ηλικία: Τεχνολογικές προσεγγίσεις, προσεγγίζω το…