Η Ιαπωνία έδωσε άκυρο στο “The Callisto Protocol”

13 Νοεμβρίου 2022

Οι δημιουργοί του “The Callisto Protocol” αποσύρουν το παιχνίδι από την αγορά της Ιαπωνίας

CALLISTO PROTOCOL
Πηγή: https://callisto.sds.com

Κακά μαντάτα για τους ανυπόμονους gamers επιφύλασσε η ανακοίνωση στο Twitter του Striking Distance Studios σχετικά με την απόφαση να αποσύρουν το νέο horror παιχνίδι ‘The Callisto Protocol’ από την αγορά της Ιαπωνίας.  Σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, δεν κατάφερε το παιχνίδι να αποσπάσει την κατάλληλη αξιολόγηση από τον Ιαπωνικό Οργανισμό CERO (Computer Entertainment Rating Organization).

Η ανακοίνωση των δημιουργών ήταν αρκετά λιτή, χωρίς να κάνουν λόγο για το πρόβλημα που προέκυψε. Αναφέρουν συγκεκριμένα: “Το The Callisto Protocol αποφάσισε να σταματήσει την κυκλοφορία της Ιαπωνικής έκδοσης. Μέχρι στιγμής, η αξιολόγηση του CERO δεν είναι εφικτή. Έχουμε αποφασίσει πως δεν μπορούμε πλέον να σας παρέχουμε την εμπειρία που έχετε ανάγκη. Αναμένουμε την κατανόηση όλων στην Ιαπωνία. Εάν έχετε ήδη προπαραγγείλει, θα σας αποζημιώσουμε.

Λίγο μετά την ανακοίνωση, ο αναλυτής  Serkan Toto, εκ μέρους της ανεξάρτητης συμβουλευτικής εταιρίας Kantan Games που δραστηριοποιείται στον τομέα της βιομηχανίας των video games, σχολίασε το γεγονός μέσα από μια ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter. Σύμφωνα λοιπόν με τον Serkan, ο λόγος για τον οποίο το ‘The Callisto Protocol’ δεν πέρασε την αξιολόγηση, ήταν το επίπεδο βίας που υπήρχε συνολικά στο παιχνίδι. Έπειτα από τις προτροπές του Οργανισμού για αλλαγές, οι δημιουργοί δεν προχώρησαν σε οποιαδήποτε τροποποποίηση. Αυτό φυσικά άνοιξε τον ασκό του Αιώλου για τους gamers που σχολίασαν με ιδιαίτερο πάθος τη συγκεκριμένη ανάρτηση. Οι πλήστοι υποστήριξαν πως κυκλοφορούν συνεχώς παιχνίδια με έντονη βία και σεξουαλικές σκηνές. Έτσι ουσιαστικά υπονόησαν την ύπαρξη διακρίσεων στις αξιολογήσεις για αδιευκρίνηστους λόγους.

Διαβάστε επίσης  10 χρόνια από την κυκλοφορία του Witcher γιορτάζει η CD Project Red

Λογοκρισία στα video games

Η συμβολή του CERO

Ο Ιαπωνικός Οργανισμός CERO, βαθμολογεί το περιεχόμενο όλων των νέων computer και video games που καταλήγουν σε ατομική χρήση. Προκειμένου να ολοκληρώσει την αξιολόγηση, ο Οργανισμός χρησιμοποιεί κάποια συγκεκριμένα κριτήρια. Οι κύριες κατηγορίες αυτών των κριτηρίων, είναι η έκφραση της βίας, του σεξ, των κοινωνικών παρατυπιών και της γλώσσας/ιδεολογίας. Βάσει λοιπόν των αντίστοιχων κριτηρίων, ο CERO αξιολογεί τα παιχνίδια και τους προσδίδει έναν χαρακτηρισμό. Ο χαρακτηρισμός αυτός, δίνει μια συνολική εικόνα στον τελικό χρήστη/παίκτη σχετικά με το παιχνίδι. Με άλλα λόγια, υποδεινύει ουσιαστικά την ενδεδειγμένη ηλικία του τελικού χρήστη και δίνει επιπλέον πληροφορίες για το περιεχόμενο του παιχνιδιού.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Επιπρόσθετα, η διαδικασία της αξιολόγησης ακολουθεί μια συγκεκριμένη πορεία. Αρχικά, οι δημιουργοί του εκάστοτε παιχνιδιού, αποστέλουν ένα αίτημα αξιολόγησης στον CERO, για το παιχνίδι που θέλουν να κυκλοφορήσουν στην αγορά της Ιαπωνίας. Εν συνεχεία, το παιχνίδι περνάει στα χέρια μίας ομάδας κατάλληλα καταρτισμένων κριτών. Σύμφωνα με τις κατηγορίες των κριτηρίων, οι κριτές αξιολογούν, βαθμολογούν και κατατάσσουν το παιχνίδι σε μια ηλικιακή ομάδα. Στην περίπτωση δε που τα παιχνίδια δεν πληρούν κάποιες προϋποθέσεις, ο Οργανισμός προτείνει στους δημιουργούς διορθωτικές αλλαγές, ούτως ώστε το παιχνίδι να γίνει αποδεκτό. Έπειτα, ακολουθεί ένας ‘διάλογος’ μεταξύ τους, μέχρι την τελική συμφωνία.

censored
Πηγή: https://nichegamer.com

Αντιδράσεις στην gaming community

Στην πραγματικότητα, είναι σύνηθες το φαινόμενο της λογοκρισίας στα βιντεοπαιχνίδια που κυκλοφορούν στην Ιαπωνία. Και μέσα σε αυτά πλέον ανήκει και το ‘The Callisto Protocol’. Ένα πρόσφατο παράδειγμα, ήταν το ψυχολογικό-horror παιχνίδι ‘Martha is Dead‘, στο οποίο χρησιμοποίησαν το χαρακτηριστικό εφέ ‘μωσαϊκό’ σε αρκετές εικόνες και σκηνές ακραίας βιαιότητας και γραφικότητας. Επιπλέον, αφαίρεσαν αρκετές σκηνές αλλά και δυνατότητες αλληλεπίδρασης.

Διαβάστε επίσης  Death Stranding - Release Date Trailer

Το ίδιο συνέβη και με άλλα παιχνίδια όπως ‘Last Of Us‘, ‘Cyberpunk‘, ‘Uncharted 1‘, ‘Witcher 3‘, ‘Call of Duty’, ‘Grand Theft Auto’ κ.ά. Αυτό όπως είναι φυσικό έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και αντιπαραθέσεις σε τοπικό επίπεδο. Από τη μια πλευρά οι δημιουργοί θεωρούν πως έτσι οι παίκτες χάνουν τη συνολική εμπειρία του παιχνιδιού. Και αντίστοιχα από την άλλη πλευρά, οι παίκτες κάνουν λόγο για διακρίσεις σε μια αγορά που θα έπρεπε να είναι ανοιχτή για όλα τα παιχνίδια. Έμμεσα αυτό το φαινόμενο έχει οικονομικό αντίκτυπο, δημιουργώντας μεγάλο χάσμα ανάμεσα στη δυτική και την ιαπωνική αγορά. Εφόσον μία μεγάλη λίστα παιχνιδιών περνάει από το κόσκινο του CERO, με αποτέλεσμα την αλλοίωση της αρχικής ιδέας, ενδεχομένως αυτό να αποθαρρύνει τους δημιουργούς και να μην επιθυμούν εξαρχής το παιχνίδι τους να είναι διαθέσιμο στην Ιαπωνία.

Εν αναμονή της κυκλοφορίας του ‘The Callisto Protocol’

CALLISTO PROTOCOL
Πηγή: GamesRadar

Στο ‘The Callisto Protocol’, ο πρωταγωνιστής Jacob Lee, εκτίει την ποινή του εν έτει 2320, σε μια πρότυπη φυλακή-αποικία, στον δορυφόρο του Δία ‘Callisto’. Υπό αδιευκρίνηστες συνθήκες, οι φυλακισμένοι αρχίζουν να μεταμορφώνονται σε τέρατα και ο Jacob θα πρέπει να δραπετεύσει αλλά και να αμυνθεί απέναντι σε αυτά τα πλάσματα. Ο δημιουργός κι εμπνευστής του παιχνιδιού Glen Schofiel (βλ. Dead Space) έχει μάλιστα δηλώσει περήφανος για το επίπεδο βίας και βαρβαρότητας του ‘The Callisto Protocol’. Χωρίς να τον πτοεί η απόφαση του CERO, ο Glen μίλησε ανοιχτά για την επιθυμία ύπαρξης ενός σίκουελ του παιχνιδιού.

Advertising

Να θυμίσουμε πως το ‘The Callisto Protocol’ είναι ένα story-driven survival horror παιχνίδι και θα κυκλοφορήσει στις 2 Δεκεμβρίου. Θα είναι διαθέσιμο στις πλατφόρμες PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One και Xbox Series X.

Διαβάστε επίσης  Rime review

Εντέλει, αναμένουμε να ανακαλύψουμε από πρώτο χέρι, αν όλος αυτός ο ‘ντόρος’ γύρω από το παιχνίδι άξιζε πραγματικά ή αν έγινε για λόγους μάρκετινγκ.

Πηγές

Fujiwara, H. (2022). The Callisto Protocol gets cancelled in Japan after failing to receive a rating. Ανακτήθηκε από https://automaton-media.com/en/news/20221027-16440/(τελευταία πρόσβαση 03/11/2022).

Partis, D. (2022). The Callisto Protocol cancelled in Japan. Ανακτήθηκε από https://www.gamesindustry.biz/the-callisto-protocol-cancelled-in-japan (τελευταία πρόσβαση 01/11/2022).

Advertising

Raynor, K. (2022). The Callisto Protocol proves too violent for Japanese censors. Ανακτήθηκε από https://www.vg247.com/the-callisto-protocol-cancelled-in-japan-as-devs-refuse-censorship-requests (τελευταία πρόσβαση 30/10/2022).

Welsh, O. (2022). The Callisto Protocol cancelled in Japan as devs refuse censorship requests. Ανακτήθηκε από https://www.polygon.com/23426201/the-callisto-protocol-japan-release-cero-violence (τελευταία πρόσβαση 31/10/2022).

Κάτι ανάμεσα σε Πολυτεχνείο και συγγραφή βιβλίων, με την playlist 'Grey mornings' σε repeat, έναν espresso στην πορσελάνινη κούπα και φυσικά το τηλεχειριστήριο του PS4 πάντα να φορτίζει.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Ο κοινωνικός αποκλεισμός στο σχολείο: Όταν η σιωπή γίνεται τραύμα

Ο κοινωνικός αποκλεισμός στο σχολικό περιβάλλον αποτελεί ένα από τα

Η τέχνη ως καθρέφτης της ψυχής: Ο τρόπος με τον οποίο η δημιουργία μπορεί να επουλώσει ψυχικά τραύματα

Από τα προϊστορικά σπήλαια μέχρι τις σύγχρονες γκαλερί, η