Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Οι πιο βίαιοι και σκληροί μύθοι της αρχαιότητας

Οι πιο βίαιοι και σκληροί μύθοι
Η γνωστή σε όλους μας Μέδουσα, η οποία έπεσε θύμα βιασμού από τον Ποσειδώνα και τιμωρήθηκε εκείνη για αυτό από την θεά Αθηνά, μετατρέποντάς την σε τέρας – Πηγή εικόνας: www.vice.com

Η ελληνική μυθολογία περιλαμβάνει μια από τις πλουσιότερες συλλογές αφηγήσεων για τις ακραίες πτυχές της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης, με έντονη παρουσία της βίας και της σκληρότητας. Οι πιο βίαιοι και σκληροί μύθοι δεν σταματούν στο να αφηγούνται απλώς ιστορίες θριάμβου ή τραγωδίας, αλλά αποτελούν σύνθετες ψυχολογικές και κοινωνικές αλληγορίες που φανερώνουν βαθύτερες αλήθειες για τη φύση του ανθρώπου, τις σχέσεις εξουσίας, τη δικαιοσύνη, την τιμωρία και την αντίσταση. Μέσω αυτών των μύθων, μπορούμε να κατανοήσουμε καλύτερα τόσο τα αρχαία κοινωνικά διδάγματα όσο και σύγχρονα ζητήματα που συνεχίζουν να μαστίζουν την εποχή μας, όπως η θέση της γυναίκας, η βία, η εκδίκηση και η ηθική. Ποιοι είναι, λοιπόν, οι πιο βίαιοι και σκληροί μύθοι της ελληνικής μυθολογίας και τι μπορούν να μας διδάξουν στο σήμερα;

Ποιοι είναι οι πιο βίαιοι και σκληροί μύθοι της ελληνικής μυθολογίας και τι συμβολίζουν;

Μήδεια: Η τραγική και σκληρή εκδίκηση μιας προδομένης γυναίκας

Ένας από τους πιο σκληρούς και αμφιλεγόμενους μύθους είναι αυτός της Μήδειας, η οποία εμφανίζεται ως μια φιγούρα που συνδυάζει το πάθος, την προδοσία και την εκδίκηση με ακραία μορφή βίας. Η Μήδεια, μάγισσα και εξόριστη γυναίκα, βοηθά τον Ιάσονα να κλέψει το Χρυσόμαλλο Δέρας εξαιτίας του έρωτά της για εκείνον. Ωστόσο, η προδοσία του Ιάσονα όταν παντρεύεται άλλη γυναίκα οδηγεί τη Μήδεια σε μια φρικτή εκδίκηση: τη δολοφονία των ίδιων των παιδιών της -αυτό έγινε γνωστό με την τραγωδία του Ευριπίδη «Μήδεια», καθώς, πριν γραφτεί το έργο, δεν υπήρχαν αναφορές στο ότι η Μήδεια σκότωσε τα παιδιά της.

Η βία που ασκεί η Μήδεια δεν είναι μόνο σωματική, αλλά και ψυχολογική και συμβολική — αντιπροσωπεύει την απόγνωση και τον κοινωνικό αποκλεισμό που υφίστανται οι γυναίκες και οι ξένοι στην αρχαία ελληνική κοινωνία. Παράλληλα, ο μύθος προκαλεί ερωτήματα γύρω από τη φύση της μητρικής αγάπης, της δικαιοσύνης και της εκδίκησης. Ο Ευριπίδης, με τη Μήδεια, εξερευνά σε βάθος τις αντιφάσεις της ανθρώπινης ψυχής και μας προσκαλεί να προβληματιστούμε με κριτική σκέψη γύρω από τα όρια της λογικής και του πάθους. Αυτή η τραγική φιγούρα δείχνει πώς η βία μπορεί να προέρχεται από την απογοήτευση και την κοινωνική αδικία, αλλά και πώς η εκδίκηση οδηγεί σε ακόμη μεγαλύτερη καταστροφή.

Ατρέας και Θυέστης: Οι πιο βίαιοι και σκληροί μύθοι της οικογένειας των Ατρειδών

Ο μύθος του οίκου των Ατρειδών είναι φορτισμένος με ιστορίες οικογενειακής βίας, προδοσίας και αλληλοκαταστροφής. Ο Ατρέας και ο Θυέστης ήταν γιοι του Πέλοπα και της Ιπποδάμειας. Η ιστορία τους ξεκινά με έναν σκληρό ανταγωνισμό για τον θρόνο των Μυκηνών. Η διεκδίκηση της εξουσίας οδήγησε τον Θυέστη, με τη συνεργασία της συζύγου του Ατρέα, Αερόπης, να κλέψει τη χρυσή προβιά που ήταν σύμβολο της βασιλικής εξουσίας. Με αυτή την ενέργεια, ο Θυέστης κατάφερε να αποκτήσει τον θρόνο, εξαπατώντας τον αδελφό του.

Ο Ατρέας, για να εκδικηθεί την προδοσία, σκότωσε τους γιους του Θυέστη, τους έβρασε και τους πρόσφερε στον Θυέστη για φαγητό, χωρίς να του αποκαλύψει την αλήθεια. Όταν ο Θυέστης κατάλαβε τι είχε φάει, καταράστηκε τον Ατρέα και όλο του το γένος. Η ιστορία συνεχίζεται με έντονες πράξεις βίας και εκδίκησης, με τον Θυέστη να έχει σεξουαλική ένωση με την κόρη του Πελοπία — χωρίς εκείνη να γνωρίζει την ταυτότητά του — και τη γέννηση του Αιγίσθου, που αργότερα θα σκοτώσει τον Ατρέα.

Ο Ατρέας και ο Θυέστης εμπλέκονται σε τρομακτικά εγκλήματα, όπως ο κανιβαλισμός και οι φόνοι μέσα στην ίδια την οικογένεια. Το μοτίβο της κατάρας, της εκδίκησης και της βίας περνά από γενιά σε γενιά, αναδεικνύοντας την καταστροφική επίδραση πάνω στην ανθρώπινη φύση και το κοινωνικό δίχτυ. Αυτοί οι μύθοι περιγράφουν πώς η βία εκμηδενίζει την ηθική και τη λογική και γίνεται αέναος κύκλος που διαλύει το οικογενειακό αλλά και το κοινωνικό πλαίσιο. Παράλληλα αποτελούν προειδοποιήσεις για τις συνέπειες της αδικίας και του ανεξέλεγκτου θυμού που διαιωνίζουν τις τραγωδίες.

Τάνταλος και Πέλοψ: Η ακραία βία και η θεϊκή τιμωρία

Ο Τάνταλος, γιος του Δία και της Ωκεανίδας Πλουτώς, ήταν βασιλιάς γνωστός για τις ύβρεις του προς τους θεούς, όπως η κλοπή θεϊκών δώρων και η αποκάλυψη των θεϊκών μυστικών στους ανθρώπους. Η πιο τραγική πράξη του, όμως, ήταν η δολοφονία και το μαγείρεμα του ίδιου του γιου του, Πέλοπα, που σέρβιρε στους θεούς για να τεστάρει την παντογνωσία τους.

Αν και η θεά Δήμητρα -απορροφημένη από το πένθος της λόγω της αρπαγής της Περσεφόνης- έφαγε κατά λάθος τον ώμο του Πέλοπα, οι θεοί επανέφεραν το παιδί στη ζωή και αντικατέστησαν τον ώμο του με ελεφαντόδοντο. Ο Τάνταλος τιμωρήθηκε αυστηρά και καταδικάστηκε σε αιώνια δίψα και πείνα στον Κάτω Κόσμο, παραμένοντας για πάντα ανικανοποίητος.

Ο μύθος του Τάνταλου και του Πέλοπα συμβολίζει την ύβρη και την τιμωρία, δηλαδή την αντίδραση της θεϊκής τάξης στην αλαζονεία και παραβίαση των ιερών νόμων. Παράλληλα, η αναγέννηση του Πέλοπα αναδεικνύει θέματα λύτρωσης και επανόρθωσης, ενώ ο αέναος βασανισμός του Τάνταλου αποτελεί προειδοποίηση για όσους προσβάλλουν τη θεϊκή δικαιοσύνη και ξεπερνούν τα όρια της ανθρώπινης φύσης. Ο μύθος λειτουργεί ως ηθικό δίδαγμα για τα όρια της εξουσίας και τις συνέπειες της παρανομίας και της απληστίας.

Οι πιο βίαιοι και σκληροί μύθοι
Ο Τάνταλος στην αέναη τιμωρία του, επειδή σκότωσε τον γιο του και τον πρόσφερε ως γεύμα στους θεούς – Πηγή εικόνας: eternalcycle.wordpress.com

 Η θυσία της Ιφιγένειας και η θρησκευτική βία πίσω από τον μύθο

Η θυσία της Ιφιγένειας στον μύθο του Αγαμέμνονα είναι μια από τις πιο σκληρές μορφές βίας που επιβάλλεται από τη θεϊκή βούληση και τις κοινωνικές ανάγκες. Η Ιφιγένεια θυσιάζεται ως απαραίτητο αντάλλαγμα για την επιτυχία της Τρωικής εκστρατείας, αναδεικνύοντας τον τραγικό συμβιβασμό ανάμεσα στην ατομική ζωή και το συλλογικό καλό.

Η βία εδώ είναι αφενός θρησκευτική, αφετέρου κοινωνική, και θέτει ερωτήματα για την ηθική τάξη και τις θυσίες που απαιτούνται από τον άνθρωπο σε όνομα ανώτερων συμφερόντων. Παρά τη βαρύτητα της θυσίας, η Ιφιγένεια συμβολίζει την αφοσίωση και την ηρωική υπέρβαση.

Μαρσύας και Απόλλωνας: Η φρικτή τιμωρία της έπαρσης

Ο Μαρσύας, ένας σάτυρος, προκαλεί τον Απόλλωνα σε μουσικό διαγωνισμό και, χάνοντας, υφίσταται μια ακραία και φρικτή τιμωρία: γδάρθηκε ζωντανός. Ο μύθος αναδεικνύει τη βία ως μέσο θεϊκής δίκης απέναντι στην ύβρη και την αλαζονεία. Η φρίκη της τιμωρίας κάνει τον μύθο ένα συμβολικό μάθημα για τη σεμνότητα και τα όρια της ανθρώπινης συμπεριφοράς, αλλά και τη σκοτεινή όψη της θεϊκής εξουσίας.

Προμηθέας: Η βίαιη τιμωρία της ελευθερίας

Ο Προμηθέας τιμωρείται με φρικτό τρόπο από τον Δία για το δώρο της φωτιάς στους ανθρώπους, που συμβολίζει την πρόοδο, τη γνώση, την τεχνολογία και την ανεξαρτησία: αλυσοδένεται σε ένα βουνό του Καυκάσου, όπου ένας αετός κάθε πρωί θα του τρώει το συκώτι, το οποίο κάθε μέρα θα αναγεννιέται και πάλι από την αρχή. Ο μύθος περιγράφει έναν αέναο βασανισμό που εκφράζει με σκληρό τρόπο την τιμωρία που επιφέρει το να αμφισβητεί κανείς την αρμονία και την εξουσία. Αυτή η ιστορία διδάσκει το τίμημα της ελευθερίας και της επανάστασης, αλλά και το ανθρώπινο πνεύμα που επιμένει παρά τα βασανιστήρια.

Οι πιο βίαιοι και σκληροί μύθοι της ελληνικής αρχαιότητας μέσα από τον μύθο της Μέδουσας

Η Μέδουσα αποτελεί μια από τις πιο τραγικές και βίαιες φιγούρες της ελληνικής μυθολογίας. Αρχικά, η Μέδουσα, μια πανέμορφη γυναίκα και ιέρεια της θεάς Αθηνάς, έπεσε θύμα σεξουαλικής βίας από τον Ποσειδώνα μέσα στο ίδιο τον ναό της θεάς. Η Αθηνά, όμως, αντί να τιμωρήσει τον θύτη, μεταμόρφωσε την ίδια τη Μέδουσα σε τέρας με φίδια για μαλλιά και βλέμμα που πέτρωνε όποιον την κοιτούσε.

Αυτή η τρομακτική μετάλλαξη συμβολίζει τη μετατροπή του θύματος σε σύμβολο φόβου και δύναμης, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει βαθιές κοινωνικές αδικίες και τη μοίρα των γυναικών που πέφτουν θύματα βίας χωρίς προστασία. Η βία εδώ είναι διπλή: και η αρχική σεξουαλική κακοποίηση και η επακόλουθη κοινωνική τιμωρία του θύματος. Η φιγούρα της Μέδουσας αποτέλεσε πηγή έμπνευσης στην ψυχανάλυση και τη σύγχρονη σκέψη, ως παράδειγμα για την αντιμετώπιση του πόνου και της οργής που προκαλεί η βία, αλλά και της δύναμης που μπορεί να γεννήσει αυτή η οργή.

Ιξίων: Η ύβρις και η αέναη τιμωρία του

Ο Ιξίων, βασιλιάς της Φθίας, διέπραξε την ύβρη να επιθυμήσει και τελικά να προσπαθήσει να βιάσει τη θεά Ήρα. Για αυτήν του την ασέβεια και βία προς τους θεούς, καταδικάστηκε από τον Δία να γυρίζει αέναα δεμένος σε έναν αναμμένο τροχό, ποινή δια βίου που συμβολίζει την ατέρμονη τιμωρία για τις πράξεις του.

Η ιστορία του Ιξίωνα αναδεικνύει τα όρια που θέτουν οι θεοί σε βίαιες και απρεπείς πράξεις, τονίζοντας την οργή και τη δικαιοσύνη που επιβάλλεται για την παραβίαση του θεϊκού νόμου.

Μαινάδες: Η ακραία έκφραση της μανίας και της εξωτερικευμένης βίας

Οι Μαινάδες, ή Βάκχες, ήταν οι μανιασμένες ακόλουθοι του θεού Διόνυσου, γνωστές για τη βίαιη και εκρηκτική τους φύση. Μεθυσμένες, σε έκσταση, επιδίδονταν σε καταστροφικές συμπεριφορές, φτάνοντας στο σημείο να ξεσκίζουν ζώα και ανθρώπους με γυμνά χέρια.

Ο μύθος της τιμωρίας του Πενθέα, βασιλιά της Θήβας, από τις Μαινάδες είναι χαρακτηριστικός: ο Πενθέας, που αμφισβήτησε τη θεϊκή δύναμη του Διόνυσου και κατασκόπευε τις Μαινάδες, συνελήφθη και διαμελίστηκε από αυτές. Μάλιστα, το τραγικό της υπόθεσης είναι πως μία από τις Μαινάδες ήταν η ίδια του η μητέρα, η οποία βρισκόταν σε έκσταση μαζί με τις άλλες γυναίκες της Θήβας, εξαιτίας του θεού.

Οι Μαινάδες συμβολίζουν την άγρια δύναμη της φύσης και του ασυνείδητου, το χάος και τη βία που κρύβεται μέσα στην κοινωνική τάξη, αλλά και το ανυπότακτο πνεύμα της ελευθερίας.

οι πιο βίαιοι και σκληροί μύθοι
Οι Μαινάδες, οι οποίες βρίσκονται σε έκσταση, διαμελίζουν με τα χέρια τους τον Πενθέα – Πηγή εικόνας: www.offlinepost.gr

Ο μύθος του Σίσυφου: Μία από τις πιο σκληρές θεϊκές τιμωρίες

Ο μύθος του Σίσυφου αποτελεί μια από τις πιο διάσημες αφηγήσεις της ελληνικής μυθολογίας και συμβολίζει την αιώνια ανθρώπινη μάχη με το μάταιο και το ατελέσφορο. Δεν έχει βίαιο περιεχόμενο αλλά ξεχωρίζει ως προς τη σκληρότητα της τιμωρίας των θεών.

Ο Σίσυφος, βασιλιάς της Κορίνθου, τιμωρήθηκε από τους θεούς για την πονηριά και την ασέβειά του, καθώς κατάφερε να ξεγελάσει ακόμα και τον ίδιο τον Θάνατο. Η τιμωρία του ήταν η ατελείωτη προσπάθεια να κυλήσει έναν τεράστιο βράχο στην κορυφή ενός λόφου, μόνο και μόνο για να τον βλέπει να κατρακυλά ξανά προς τα κάτω κάθε φορά που πλησίαζε στην κορυφή.

Ο μύθος αυτός συμβολίζει την ανθρώπινη μοίρα που αναλώνεται σε επαναλαμβανόμενες εργασίες χωρίς προφανές αποτέλεσμα, αλλά ταυτόχρονα αποτίει φόρο τιμής στην ανθεκτικότητα και την επιμονή. Φιλοσοφικά, όπως ανέλυσε και ο Αλμπέρ Καμύ στον εκτενή του στοχασμό «Ο μύθος του Σίσυφου», ο μύθος προβάλλει το παράδοξο της ανθρώπινης ύπαρξης: παρά την ατελέσφορη και συχνά άδικη φύση της ζωής, η συνεχής αντίσταση και το νόημα που δίνει ο ίδιος ο άνθρωπος στις πράξεις του, καθιστούν τη ζωή σημαντική και αξίζει να τη ζήσει κανείς με πλήρη συνείδηση.

Οι πιο βίαιοι και σκληροί μύθοι της ελληνικής μυθολογίας και η συμβολική τους διάσταση

Η βία στους μύθους των αρχαίων Ελλήνων δεν είναι απλώς ωμή σκληρότητα ή τυχαίες πράξεις γεμάτες αγριότητα, αλλά ένα πολυδιάστατο σύμβολο με βαθύ ψυχολογικό, κοινωνικό και κοσμολογικό νόημα. Συχνά αντικατοπτρίζει τις αντιπαλότητες ανάμεσα σε δυνάμεις που συγκρούονται, είτε θεϊκές είτε ανθρώπινες, και εκφράζει τα όρια της ανθρώπινης φύσης, της εξουσίας, της εκδίκησης και της δικαιοσύνης.

Στους αρχαίους μύθους, η βία συμβολίζει την καταστροφική έλξη που έχει η απεριόριστη δύναμη όταν δεν περιορίζεται από κανόνες, αλλά μπορεί να είναι και μέσο κάθαρσης και ανανέωσης. Αποτελεί την εκδήλωση των εσωτερικών παθών και συγκρούσεων που διαπερνούν τις ανθρώπινες σχέσεις και τις κοινωνικές δομές, αποκαλύπτοντας σκοτεινές πτυχές της ψυχής, όπως η ζήλια, ο θυμός, η προδοσία και η απόγνωση.

Παράλληλα, η βία στις μυθολογικές αφηγήσεις συχνά ενεργοποιεί την ηθική διάσταση, θέτοντας τη βάση για την εξερεύνηση της δικαιοσύνης, της τιμωρίας και της αναγκαίας τάξης. Μέσα από την περιγραφή του πόνου και του μαρτυρίου, οι μύθοι προσφέρουν ένα είδος ψυχοθεραπευτικής επεξεργασίας, επιτρέποντας στην κοινωνία να διαχειριστεί τους φόβους και τα τραύματά της, ενώ ενισχύουν αξίες όπως η πραότητα, η επιείκεια και η ανθρώπινη αλληλεγγύη.

Έτσι, η βία στους αρχαίους μύθους δεν είναι μόνο μια εικόνα τρόμου αλλά και ένα εργαλείο αυτογνωσίας και κοινωνικής παιδείας, που στοχεύει στη διαμόρφωση της ηθικής συνείδησης και της κατανόησης της ανθρώπινης διάστασης στο σύνολό της.

Οι πιο βίαιοι και σκληροί μύθοι της ελληνικής μυθολογίας ως διαχρονική αξία στο σήμερα

Οι μύθοι, αν και αρχαίες αφηγήσεις, διατηρούν διαχρονική αξία και προσφέρουν σημαντική βοήθεια στη ζωή μας σήμερα. Αντικατοπτρίζουν τις βαθύτερες πτυχές της ανθρώπινης φύσης, τα καθολικά μας συναισθήματα, τις αξίες και τις κοινωνικές αντιλήψεις που δίνουν νόημα στην ύπαρξή μας.

Μέσω των συμβολικών τους εικόνων, οι πιο βίαιοι και σκληροί μύθοι μας διδάσκουν για τις συνέπειες της βίας, της αδικίας, της αγάπης και της εξουσίας, βοηθώντας μας να κατανοήσουμε τις εσωτερικές μας αντιφάσεις και τους ψυχολογικούς μας αγώνες. Ταυτόχρονα, λειτουργούν ως καθρέφτες των κοινωνικών δομών, ενισχύοντας τις ηθικές αξίες και προτρέποντάς μας να αναλογιστούμε τις επιλογές μας. Έτσι, οι μύθοι δεν είναι μόνο παραμύθια του παρελθόντος, αλλά πολύτιμοι οδηγοί αυτογνωσίας και συλλογικής σοφίας που μας βοηθούν να αντιμετωπίσουμε τα σύγχρονα προβλήματα με βαθύτερη κατανόηση και ενσυναίσθηση.

Συνεπώς, οι πιο βίαιοι και σκληροί μύθοι της ελληνικής μυθολογίας δεν είναι απλές αφηγήσεις σκληρών πράξεων, αλλά βαθύτεροι καθρέφτες της ανθρώπινης φύσης, των κοινωνικών δομών και των ηθικών εμμονών. Αντιμετωπίζουν τη βία ως φαινόμενο πολυδιάστατο που μπορεί να είναι καταστροφική, λυτρωτική ή ακόμη και προνοητική. Μέσα από αυτούς τους μύθους μπορούμε να ενηλικιωθούμε ηθικά, να κατανοήσουμε το σκοτάδι και το φως μέσα μας και να αντλήσουμε διδάγματα για τη σύγχρονη κοινωνία, όπου η βία παραμένει δαίμονας που απαιτεί ανάπτυξη αξιών όπως η δικαιοσύνη, η επιείκεια και η ανθρώπινη αλληλεγγύη.


Πηγές

Camus, A. (μετ. Καρακίτσου-Ντουζέ, Ν. & Κασαμπάλογλου-Ρομπλέν, Μ.). (2007). Ο μύθος του Σισύφου. Δοκίμιο για το παράλογο. (Πρωτότυπο έργο δημοσιεύτηκε το 1942, Παρίσι). Ψηφίδες για την Ελληνική Γλώσσα. Ανακτήθηκε από: www.greek-language.gr (τελευταία πρόσβαση 21/11/2025)

Οικονόμου, Κ. Αθ. (2021). Ο κύκλος Ατρειδών: “Ατρέας και Θυέστης” – Η συνέχεια του καταραμένου γένους Ταντάλου και Πέλοπα. Αργολικές Ειδήσεις. Ανακτήθηκε από: www.argolikeseidhseis.gr (τελευταία πρόσβαση 21/11/2025)

Χείλων. (2021). Μαινάδες (μυθολογία). Χείλων. Ανακτήθηκε από: chilonas.com (τελευταία πρόσβαση 21/11/2025)

Βηργιώτη, Μ. (2021). «Το βλέμμα της Μέδουσας»: Μαρτυρίες σεξουαλικής κακοποίησης και ψυχανάλυση. ΕΝΑ (Ινστιτούτο Εναλλακτικών Πολιτικών). Ανακτήθηκε από: enainstitute.org (τελευταία πρόσβαση 21/11/2025)

Ατρέας και Θυέστης. Εισαγωγή στην Ελληνική Μυθολογία. Ανακτήθηκε από: hellasmythology (τελευταία πρόσβαση 21/11/2025)

Τάνταλος. Εισαγωγή στην Ελληνική Μυθολογία. Ανακτήθηκε από: hellasmythology (τελευταία πρόσβαση 21/11/2025)

Ζιώγας, Χ. (2023). Ιφιγένεια και η σωστή πλευρά της ιστορίας. ΚΕΔΙΣΑ. Ανακτήθηκε από: kedisa.gr (τελευταία πρόσβαση 21/11/2025)

Martinez, J. & Λυγερός, Ν. (Μετάφραση από τα αγγλικά: Δέσποινα-Μυρτώ Δρούγκα). (2016). Μια Εξήγηση του Μύθου του Προμηθέα. Opus of N. Lygeros. Ανακτήθηκε από: lygeros.org (τελευταία πρόσβαση 21/11/2025)

Τζατζαλή, Δ. (2022). Η Θυσία της Ιφιγένειας: «Αίσιο» τέλος ή η αρχή των δεινών;. OffLine Post. Ανακτήθηκε από: www.offlinepost.gr (τελευταία πρόσβαση 21/11/2025)

Τσορτανίδης, Γ. (2024). Η μουσική διαμάχη του θεού Απόλλωνα και του Σιλινού Μαρσύα. OffLine Post. Ανακτήθηκε από: www.offlinepost.gr (τελευταία πρόσβαση 21/11/2025)

Μπίλλια, Κ. (2025). Mέδουσα: Ο μύθος της καλλονής που μεταμορφώθηκε σε τέρας. OffLine Post. Ανακτήθηκε από: www.offlinepost.gr/ (τελευταία πρόσβαση 21/11/2025)

Σιδέρη, Η. Μήδεια του Ευριπίδη: μία αναλυτική προσέγγιση. Philologist-ina. Ανακτήθηκε από: philologist-ina.gr (τελευταία πρόσβαση 21/11/2025)

Stratilio. (2018). Η τιμωρία του Μαρσύα. Stratilio. Ανακτήθηκε από: www.stratilio.gr (τελευταία πρόσβαση 21/11/2025)

Ιξίων. Βικιπαίδεια. Ανακτήθηκε από: el.wikipedia.org (τελευταία πρόσβαση 21/11/2025)

Cartwright, M. (μετ. Φουντούκης, Α.). (2013). Προμηθέας. World History Encyclopedia στα Ελληνικά. Ανακτήθηκε από: www.worldhistory.org (τελευταία πρόσβαση 21/11/2025)

 

Είμαι φιλόλογος-ιστορικός, απόφοιτη του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, και τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι ενεργά με την εκπαίδευση. Λατρεύω την Ιστορία και τη Μυθολογία, ενώ με συναρπάζει και η ψυχολογία, καθώς πιστεύω ότι μας βοηθά να κατανοούμε καλύτερα τον εαυτό μας και τους άλλους. Γράφω γιατί θεωρώ ότι η γραφή μπορεί να ενώσει, να εμπνεύσει και να μας κάνει να δούμε τον κόσμο με νέα μάτια.

Περισσότερα από τη στήλη: Πολιτισμός

Πολιτισμός

ΒΙΒΟΝ: η πρώτη βιβλιοθήκη οίνου στην Ελλάδα

Η ΒΙΒΟΝ είναι η πρώτη βιβλιοθήκη οίνου στην Ελλάδα και εγκαινιάστηκε στις 9 Νοεμβρίου, που…

Πολιτισμός

Η gonzo δημοσιογραφία του Hunter Thompson

Απέναντι σ’ αυτούς που αντιπαραθέτουν τη λογοτεχνία με τη δημοσιογραφία, η πειραματική ακροβασία του Hunter…

Πολιτισμός

Μείωση θρησκευτικών γάμων στην Ελλάδα τα τελευταία 30 χρόνια

Η εικόνα σε αριθμούς Η μείωση των θρησκευτικών γάμων στην Ελλάδα τα τελευταία 30 χρόνια…

Πολιτισμός

Εικονογραφικοί τύποι της Θεοτόκου

Ένα από τα εντυπωσιακότερα δείγματα της χριστιανικής ορθόδοξης τέχνης είναι αναμφίβολα οι εικονογραφικοί τύποι της…

Πολιτισμός

Πολιτιστική κρίση στην Ελλάδα: Το τίμημα της ύφεσης

  Η πολιτιστική κρίση στην Ελλάδα αποτελεί ένα γενικευμένο φαινόμενο που γίνεται ολοένα και πιο…

Πολιτισμός

Μουσείο κέρινων ομοιωμάτων, Θεόδωρος Κοκκινίδης

Στις 25 Μαρτίου του 2010, ο Θεόδωρος Κοκκινίδης εγκαινίασε στα Κηπιά Καβάλας ένα μουσείο που…

Πολιτισμός

Ο Λευκός Πύργος στον κινηματογράφο

  Ο Κατάλογος Θησαυρών Ευρωπαϊκής Κινηματογραφικής Κληρονομιάς αποτελεί μια θεμελιώδη πρωτοβουλία για την καταγραφή, προστασία…