Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Artur Bordalo II: τέχνη από σκουπίδια

Artur Bordalo ΙΙ

Από τη συλλογή ‘Paniko, drama, Terror’

Γεννημένος στην Λισαβόνα το 1987, ο Artur Bordalo II ή Bordalo II, ως καλλιτέχνης και ακτιβιστής, προσπαθεί να περάσει μια σειρά μηνυμάτων μέσα από τα καλλιτεχνικά του δρώμενα , αναφορικά με την υπερκατανάλωση και τις επιπτώσεις που αυτή φέρει στη φύση και στο περιβάλλον. Για να δημιουργήσει τις καλλιτεχνίες του, χρησιμοποιεί υλικά που βρίσκονται στο ‘τέλος της ζωής τους’ και σκουπίδια. Αυτές οι πρώτες ύλες του, σημαίνουν από την μια μεριά, την ιδέα της ανοικοδόμησης και της αναδημιουργίας μέσα από μια σειρά σκουπιδιών, και από την άλλη πλευρά καταδεικνύουν μια από τις λυπητερές πλευρές της ζωής, ότι αν και όμορφα στη βάση τους είναι σκουπίδια.

Ο Artur Bordalo ΙΙ μέσα από μια σειρά εκθέσεων –είτε ατομικές είτε συλλογικές-  περνά τα δικά του κοινωνικά και πολιτικά μηνύματα. Χρησιμοποιεί φθαρμένα υλικά, όχι μόνο ως τρόπο ανακύκλωσης και οικολογικής συνείδησης, αλλά και επειδή θέλει να κρίνει τον τρόπο με τον οποίο ζούμε. Καταναλώνουμε περισσότερα από όσα χρειαζόμαστε, ωραία πράγματα βρίσκονται στα σκουπίδια χωρίς να το συνειδητοποιούμε, τα σκουπίδια του ενός είναι θησαυρός για κάποιον άλλον, πράγματα που νομίζουμε ότι δεν τα χρειαζόμαστε πολύ εύκολα τα χαρακτηρίζουμε ως σκουπίδια και τα φέρουμε στην αχρηστία, χωρίς να σκεφτούμε αν όντως είναι άχρηστα ή απλά αλλάζει η χρησιμότητάς τους. Ορμώμενοι από τον υλισμό επιδιδόμαστε σε μια υπέρμετρη καταναλωτική μανία, αδιαφορώντας και για το περιβάλλον, τη φύση, τα ζώα, και επιπλέον γινόμαστε και επικίνδυνοι απέναντι σε ολόκληρο το οικοσύστημα.

Artur Bordalo ΙΙ
                                                                                  Από τη συλλογή ‘Paniko, drama, Terror’

“Big Trash Animals”

Πρόκειται για μια από τις συλλογές του Artur Bordalo ΙΙ , η οποία έλαβε χώρα  στη Λισαβόνα και συντελείται  από καλλιτεχνίες, οι οποίες έχουν ως σκοπό να προσελκύσουν και να κρατήσουν αναλλοίωτο το ενδιαφέρον του κόσμου σχετικά με την παραγωγή αποβλήτων, τη ρύπανση και την ανακύκλωση. Αξιοσημείωτη η ειρωνεία, καθώς απεικονίζει την ίδια τη φύση – και συγκεκριμένα την απεικονίζει μέσα από τα ζώα- από υλικά που είναι υπεύθυνα για την καταστροφή της: φθαρμένοι προφυλακτήρες, καμένα δοχεία απορριμμάτων, ελαστικά, συσκευές.

 

Artur Bordalo ΙΙ
                                                                 Από τη συλλογή ‘Big Trash Animals’
Artur Bordalo ΙΙ
                                                                       Από την συλλογή ‘Big Trash Animals’

Είμαι η Φαίη και έχω μεγάλη περιέργεια σχεδόν με τα πάντα!! Μου αρέσει να ανακαλύπτω και να μαθαίνω τι συμβαίνει ή και τι έχει ήδη συμβεί στον κόσμο και αρθρογραφώ γιατί θέλω και με κάποιον να τα μοιράζομαι!!

Περισσότερα από τη στήλη: Πολιτισμός

Πολιτισμός

Είναι η ΑΙ η μεγαλύτερη φούσκα στην ανθρώπινη ιστορία;

Η τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται πλέον παντού. Από το ChatGPT που λύνει τις καθημερινές μας απορίες,…

Πολιτισμός

Χριστούγεννα στη Γκάνα: κάτι το διαφορετικό!

Τα Χριστούγεννα στη Γκάνα της Αφρικής είναι μια σημαντική γιορτή, καθώς  το 70% του πληθυσμού…

Πολιτισμός

Friedrich Hegel: Φιλοσοφία της Ιστορίας

Ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γερμανικού ιδεαλισμού και της νεότερης φιλοσοφίας είναι αναμφίβολα ο…

Πολιτισμός

Οικοτροφεία Θηλέων της Ελλάδας: Εκπαίδευση και Πατριαρχία

Σε κάθε περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας το περιεχόμενο και η δομή του εκπαιδευτικού συστήματος ενός…

Πολιτισμός

Μωβ χρώμα: ο συμβολισμός του σε διάφορες κουλτούρες

Το χρώμα μωβ αποτελεί ένα σύνθετο χρώμα καθώς προέρχεται από την ανάμειξη δύο βασικών χρωμάτων:…

Πολιτισμός

Χριστουγεννιάτικα τραγούδια: Αληθινές ιστορίες πίσω από τις γιορτινές μελωδίες

Κάθε γιορτινή περίοδος έχει το δικό της προσωπικό ηχητικό αποτύπωμα, γεμάτο μελωδίες που αναγνωρίζουμε από…

Πολιτισμός

Το αόρατο ταξίδι των εκθεμάτων ενός μουσείου

  Το αόρατο ταξίδι των εκθεμάτων ενός μουσείου ξεκινά πολύ πριν εκείνα πάρουν τη θέση…