Το νέο αντικαταναλωτικό κίνημα στην Γερμανία στο οποίο δεν αγοράζεις τίποτα

Το κίνημα του να μην αγοράζεις τίποτα πρέπει να αντιμετωπίσει τους τόνους ρούχων μαζικής παραγωγής
Πηγή: Richardson Bay Audubon Center

Το κίνημα του να μην αγοράζεις τίποτα

Τα κοινωνικά κινήματα υπάρχουν και αναπτύσσονται πολλά χρόνια και το καθένα πρεσβεύει κάτι διαφορετικό. Ωστόσο, με την πάροδο του καιρού πολλά επίκαιρα και κρίσιμα ζητήματα έχουν έρθει στο προσκήνιο και έχουν ενσωματωθεί στο δόγμα συγκεκριμένων κινημάτων . Ένα από αυτά τα κινήματα είναι , το κίνημα του να μην αγοράζεις τίποτα που δημιουργήθηκε στην Γερμανία. Το επίκεντρο του κινήματος αυτού αφορά την μόδα και πιο συγκεκριμένα τον μινιμαλισμό. Οι περισσότερες επιχειρήσεις ακολουθούν το κέρδος και έτσι το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι, να παράγουν ρούχα φθηνά και γρήγορα αγνοώντας τις περιβαλλοντικές και οικονομικές επιπτώσεις αυτής της κίνησης. Παλαιότερα , η βιομηχανία της μόδας ήταν πολύ συγκεκριμένη καθώς όλα τα κομμάτια σχεδιάζονταν στο χέρι μετά από πολλές ώρες εργασίας. Σήμερα, με την άνοδο των social media και του online shopping, μία καινούρια βιομηχανία έχει γεννηθεί. Γνωστή και ως fast fashion.

Που ξεκίνησε αυτό το κίνημα και τι υποστηρίζει

Αρχικά, σύμφωνα με αυτό το κίνημα που αναπτύχθηκε στο Βερολίνο, είναι σωστό να αγοράζεις λίγα ρούχα και ποιοτικά και όχι πολλά και φθηνά. Η μόδα αλλάζει συνεχώς και αυτό οδηγεί τους καταναλωτές στην ανάγκη να ψωνίζουν σε τακτά χρονικά διαστήματα για να συμβαδίσουν με αυτή. Τα τελευταία χρόνια όμως είναι γεγονός ότι σε πολλά καταστήματα παρουσιάζονται πιο απλά κομμάτια και πιο ανθεκτικά. Επομένως , πέρα από το οικονομικό κομμάτι κυριαρχεί και το κομμάτι της ποιότητας. Εάν όλοι οι πολίτες ακολουθούσαν τα πρότυπα της μόδας αγοράζοντας πολύ φθηνά ρούχα , μεγάλες βιοτεχνίες και οίκοι σχεδιαστών θα είχαν κλείσει. Η  Βρετανίδα σχεδιάστρια μόδας Βίβιεν Γουέστγουντ, προέτρεψε επίσης τους καταναλωτές να μην αγοράσουν τίποτα με στόχο τη διάσωση του πλανήτη. Έρευνα της Greenpeace το 2015 κατέγραψε ότι, οι γυναίκες στη Γερμανία διαθέτουν κατά μέσο όρο 118 ενδύματα ενώ οι άνδρες 73 κομμάτια. Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν, βελτιώνεται και το περιβαλλοντικό ζήτημα. Επιπρόσθετα, πολλοί διάσημοι έχουν ακολουθήσει το υπόδειγμα που παρουσιάζει αυτό το κίνημα. Ένας από αυτούς είναι ο Μαρκ Τζούκερμπεργκ καθώς φοράει συνέχεια τα ίδια μπλουζάκια. Επίσης, η συγγραφέας Μάικε Γουίνμουθ περιγράφει στην σελίδα της «Το μικρό μπλε» ένα πείραμα: να φοράει κάθε μέρα το ίδιο φόρεμα.

Διαβάστε επίσης  Ποκαχόντας: Ποια ήταν τελικά η διάσημη ινδιάνα;

Η γρήγορη μόδα και οι περιβαλλοντικές συνέπειες

Σε ένα πιο εκτενές πλαίσιο είναι σημαντικό να διευκρινιστεί τι είναι το fast fashion και πως αυτό συγκρούεται με το συγκεκριμένο κίνημα. Το fast fashion έχει να κάνει με οικονομικά ρούχα και αξεσουάρ που παραπέμπουν σε εικόνες γνωστών σχεδιαστών και τις επιλογές πολλών διάσημων. Παράγονται σε μεγάλες ποσότητες με χαμηλό παράλληλα κόστος, κάτι που δίνει πρόσβαση και δυνατότητα σε όλους να τα αγοράσουν. Τα εργοστάσια παραγωγής χρησιμοποιούν πολύ φθηνά μέσα παραγωγής και έχουν πολύ γρήγορους ρυθμούς παραγωγής. Η βιομηχανία της μόδας έρχεται δεύτερη μετά τη βιομηχανία πετρελαίου όσον αφορά τη ρύπανση του πλανήτη. Το κίνημα του να μην αγοράζεις τίποτα υποστηρίζει ότι, η χρήση φτηνών και τοξικών υφασμάτων που χρησιμοποιούνται συνεχώς από τέτοια καταστήματα τροφοδοτεί αυτή την κατάσταση. Σύμφωνα με το WWF, χρειάζονται 2.700 λίτρα νερό για να φτιαχτεί ένα βαμβακερό T-shirt, τα οποία είναι αρκετά για να ζήσει κάποιος 900 μέρες. Επιπλέον , έρευνες έχουν δείξει ότι τα ρούχα αυτά χαλάνε πολύ γρήγορα και έτσι καταλαβαίνει κανείς ότι τα υφάσματα είναι κακής ποιότητας. Στο κομμάτι της ανθρώπινης αξιοπρέπειας , τα καταστήματα αυτά πραγματοποιούν την κατασκευή των ρούχων σε χώρες που τα ανθρώπινα δικαιώματα περιορίζονται σημαντικά με αποτέλεσμα να υπάρχουν μη ασφαλή περιβάλλοντα εργασίας και άθλιες συνθήκες διαβίωσης των εργαζομένων.

Πηγές: «Μην αγοράζετε τίποτα»: To νέο αντικαταναλωτικό κίνημα γίνεται μόδα στη Γερμανία (2017) Ανακτήθηκε από https://enallaktikos.gr/min-agorazete-tipota-to-neo-antikatana/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR3rmLXJCctqoBAcGMX_JwG8QYx8Q4d9b3XKcew3HK5zbKzbIxZXmDUh_VY_aem_AZ-XQGD1aiL6V3ultpbZLvw_KREVmPNUVGNpEtZa6JRXWF6oQ7rTtfVtIIELZLCFjhkafncpwTzMrhSORbODhrKx&mibextid=xfxF2i (τελευταία πρόσβαση 21/4/24)

Advertising

Advertisements
Διαβάστε επίσης  #CreepiestObject Challenge: Τα πιο παράξενα μουσειακά εκθέματα
Ad 14

Πετράκου Κωνσταντίνα: Τι ακριβώς είναι η fast fashion και γιατί αποτελεί τόσο μεγάλο πρόβλημα; Ανακτήθηκε από https://www.savoirville.gr/fast-fashion/ (τελευταία πρόσβαση 21/4/24)

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Σχολική ετοιμότητα παιδιών με χαμηλό βάρος γέννησης

Το παρόν άρθρο Το παρόν άρθρο, με τίτλο Σχολική ετοιμότητα

Ανατροφή παιδιών με ΑΓΔ: Ανταμοιβές και προκλήσεις

Το παρόν άρθρο Περίπου 7,6% των παιδιών (~ δύο παιδιά