Ένα χαρακτηριστικό το οποίο κάνει τους ανθρώπους να φαίνονται ελκυστικοί είναι η διατήρηση και ο έλεγχος συναισθημάτων. Αυτή η ιδέα ενισχύεται συνήθως από μοντέλα μόδας που σπάνια χαμογελούν στις διαφημίσεις.
Σε μια νέα έρευνα, οι ερευνητές του πανεπιστήμιου της Αριζόνα, ήθελαν να διερευνήσουν εάν αυτή η σχέση μεταξύ της απόκρυψη συναισθημάτων και το γεγονός ότι κάνει το άτομο πιο ελκυστικό, είναι αληθής. Σε μια σειρά από πειράματα οι συμμετέχοντες εξέτασαν κατά πόσο τα μοντέλα διαφημιστικών εντύπων χαμογελούσαν ή ήταν ανέκφραστα. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι η μη έκφραση δεν κάνει τα μοντέλα να φαίνονται πιο ελκυστικά. Ωστόσο, τα μοντέλα που χαμογελούσαν ήταν συνήθως πιο ελκυστικά.
«Τα αποτελέσματα επανειλημμένα έδειξαν ότι οι άνθρωποι θεωρούνται πιο ελκυστικοί όταν χαμογελούν σε σύγκριση με αυτούς που δεν χαμογελούν στις έντυπες διαφημίσεις» ανέφερε ο Caleb Warren, βοηθός καθηγητή στο τμήμα marketing στο πανεπιστήμιο της Αριζόνα. «το να είσαι ανέκφραστος/η δημιουργεί την εντύπωση ότι είσαι εχθρικός/η, απόμακρος/η και όχι προσιτός/η».
Κατά την διάρκεια της έρευνας, οι συμμετέχοντες εξέτασαν μοντέλα, είτε χαμογελαστά είτε όχι, σε έντυπες διαφημίσεις για μια μάρκα με είδη ένδυσης. Τα μοντέλα ήταν γνωστές προσωπικότητες όπως οι James Dean, Emily Didonato, and Michael Jordan καθώς και λιγότερο γνωστά μοντέλα. Χρησιμοποιήθηκαν τόσο άγνωστες όσο και γνωστές μάρκες.
Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να αξιολογήσουν πόσο ελκυστικό φαινόταν το μοντέλο σε κλίμακα από το 1 μέχρι το 7. Κατ’ επανάληψη οι συμμετέχοντες αξιολογούσαν τα χαμογελαστά μοντέλα ως πιο ελκυστικά από αυτά που δεν χαμογελούσαν. Οι ερευνητές εντυπωσιάστηκαν από το γεγονός ότι οι συμμετέχοντες έδειχναν προτίμηση στις χαμογελαστές φωτογραφίες του James Dean, ο οποίος είναι συνήθως ανέκφραστος στις φωτογραφίες. Το αποτελέσματα επίσης φανερώνουν ότι οι συμμετέχοντες έχουν λιγότερο ευνοϊκή εντύπωση για το εμπορικό σήμα όταν τα μοντέλα είναι ανέκφραστα.
Ο Warren και οι συνάδελφοι του από το πανεπιστήμιο της Χιλής και η Shruti Koley από το πανεπιστήμιο του Τέξας βρήκαν μια εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα: Όταν έδειξαν σε συμμετέχοντες ένα ειδησεογραφικό άρθρο που απεικόνιζε διάφορους αθλητές πολεμικών τεχνών οι οποίοι κοιτούσαν ο ένας τον άλλον, οι αθλητές που ήταν ανέκφραστοι βαθμολογήθηκαν ως πιο ελκυστικοί και κυρίαρχοι από αυτούς που χαμογελούσαν.
Ωστόσο, όταν το πλαίσιο άλλαξε σε φιλική συνάντηση με τους οπαδούς σε συνέντευξη τύπου, τότε οι συμμετέχοντες βαθμολόγησαν τον χαμογελαστό μαχητή ως πιο προσιτό. «Αυτό δείχνει ότι το άτομο μπορεί να είναι λιγότερο ή περισσότερο ελκυστικό καίμε βάση το πλαίσιο που βρίσκεται» ανέφερε ο Warren.
Τα αποτελέσματα είναι χρήσιμα όχι μόνο για τους διαφημιστές που προσπαθούν να δημιουργήσουν καλές εντυπώσεις στους καταναλωτές, αλλά και για τον μέσο άνθρωπο στην καθημερινή ζωή. Πιο συγκεκριμένα, ο Warren ελπίζει ότι αυτή η έρευνα θα αυξήσει την ευαισθητοποίηση για το πως αντιλαμβανόμαστε ο ένας τον άλλον. Για παράδειγμα, στα κοινωνικά δίκτυα οι άνθρωποι μπορεί να θέλουν να πλέον να αναρτούν χαμογελαστές φωτογραφίες αντί για ανέκφραστες.
«Αυτή η ανακριβής πεποίθηση για το πως ένα άτομο δείχνει πιο ελκυστικό μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο που επικοινωνούμε με τους άλλους και η μη έκφραση μπορεί να βλάψει τις σχέσεις μας» πρόσθεσε ο Warren. «Κάνει επίσης την κατανόηση του ενός ατόμου από τον άλλον πιο δύσκολη. Για αυτούς τους λόγους η μη έκφραση συναισθημάτων δεν είναι απαραίτητα ελκυστική».
Πηγή: https://psychcentral.com/news/2018/04/13/study-smiling-makes-you-look-cooler/134607.html