Η ζωή μας το τελευταίο διάστημα έχει αλλάξει αρκετά εξαιτίας των συνθήκων που επικρατούν. Το ίδιο κάνουν και οι παραγωγές της τηλεόρασης. Η μοντέρνα τηλεόραση δεν δημιουργήθηκε μαζί με την πανδημία, όμως αναδιαμορφώθηκε σε μεγάλο βαθμό.
Πανδημία και επιλογές της τηλεόρασης
Μια νέα σοβαρή νόσος που προσβάλει με μεγάλη συχνότητα το ανώτερο αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπου έκανε πρεμιέρα τον Νοέμβριο του 2019. Ο κορωνοϊος μας υποχρέωσε όλους να λάβουμε μετρά για την προστασία της υγείας μας. Ετσι αναγκαστήκαμε να παραμείνουμε για αρκετό καιρό στα σπίτια μας παρέα με τα shows της τηλεόρασης. Οι ζωές μας αλλάξαν και πολλοί άνθρωποι προσαρμοστήκαν σε μια νέα ρουτίνα και μια νέα καθημερινότητα.
Realities
Πολλές παράγωγες, τόσο ελληνικές όσο και ξένες, είδαν αυτήν την κατάσταση ως ευκαιρία για να αυξήσουν τα νούμερα της τηλεθέασης των διάφορων καναλιών. Παρατηρούμε να αναπαράγεται μια πετυχημένη —μιας άλλης εποχής — συνταγή των realities. Big brother, GNTM, Survivor, Bachelor είναι μόνο μερικά από τα συνέχει reality shows που μας έχουν βομβαρδίσει τον τελευταίο καιρό. Η αλήθεια είναι πως κάθε παρέα, πάνω κάτω , έχει ως θέμα συζήτησης κάποιο περιστατικό από ένα τέτοιο σόου. Αν και ο στόχος για να αυξηθούν τα νούμερα τηλεθέασης επιτευχθεί, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για την ποιότητα. Πολλά από αυτά τα προγράμματα βασίζονται στο να παρουσιάζουν κόντρες, συμπλοκές, παρεξηγήσεις και ημίγυμνο περιεχόμενο με τις κατάλληλες σκηνοθετικές παρεμβάσεις.

Ενημέρωση
Η ενημέρωση στην χώρα μας πάντοτε είχε ένα ζήτημα αντικειμενικότητας και αξιοπιστίας. Οι εξελίξεις παρουσιάζονται με ένα τρόπο δραματικό, τόσο από το μέτωπο της πανδημίας και των εθνικών θεμάτων μας όσο και από άλλα διαφορά θέματα. Οι ειδήσεις παρουσιάζουν μια μερική πραγματικότητα, εγείροντας πολλές φορές την ανησυχία χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερος λόγος. Πολλές ενημερωτικές εκπομπές βασίζουν την θεματολογία τους στο κλίμα έμμεσης τρομοκρατίας της κοινής γνώμης. Η κοινωνία είναι ταλαιπωρημένη αρκετά και ο συνεχής βομβαρδισμός ανησυχητικών ειδήσεων καταφέρνει να δημιουργήσει μια επιπλέον ψυχολογική κόπωση στον κόσμο.

Μοντέρνες τακτικές- Η αντίδραση
Ορισμένες διεθνείς παράγωγες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν όσο μπορούν τις καταστάσεις για να κερδίσουν το μέγιστο κέρδος από τα νούμερα της τηλεθέασης. Ένα πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η αποχώρηση του James από το Survivor (Acun medya), καθώς το ριαλιτι ανακοίνωσε εκτάκτως την επέκταση του για περίπου 2 μήνες. Από την άλλη μεριά το αντίθετο συνέβη με το battle of the couples που κόπηκε άμεσα. Δυστυχώς υπολογίζουν σε ακριβές και μεγάλες παράγωγες χωρίς να υπολογίζουν πως οι συμμετέχοντες είναι άνθρωποι και σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες όλα ανατρέπονται. Πολλοί είναι επαγγελματίες που οι δουλείες τους σιγά- σιγά επαναλειτουργούν και συνεπώς η εργασία τους είναι έξω από την τηλεόραση.
Αθλητισμός μέσα από προγράμματα της τηλεόρασης
Στο χώρο του αθλητισμού, είναι σαφές πως εδώ και αρκετά χρόνια η έννοια έχει περάσει ως θέαμα μιας τηλεοπτικής ζώνης. Στο ποδόσφαιρο αρκετές σπουδαίες ομάδες αντέδρασαν στη δημιουργία της κλειστής λίγκας, όμως αυτό δεν στάθηκες αρκετό να ανατρέψει την εμπορευματοποίηση του αθλήματος. Τέλος στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και στον κόσμο της φόρμουλα 1, που τελεί υπό την διαχείριση της Liberty media, η κατάσταση έχει αλλάξει αρκετά. Αν και γενικά η ποιότητα του αθλήματος προβάλλεται με άρτιο τρόπο, ορισμένες φορές παρατηρούνται κάποια σκηνικά, όπως επικίνδυνα τρακαρίσματα, εξελίξεις στρατηγικής, που παρουσιάζονται με πολύ δραματικό τρόπο. Επιπλέον πολλές φορές ο κόσμος αναρωτιέται αν όλες αυτές οι αλλαγές στους κανόνες και στις διαδικασίες των αθλημάτων ευνοούν το ίδιο το αθλητικό πνεύμα ή τις χορηγίες των τηλεοπτικών παράγωγων.

Επίλογος
Η τηλεόραση πέρασε σε ένα άλλο επίπεδο ή καλυτέρα επέστρεψε μέσα από μια άλλη μορφή στην αρχή της προηγουμένης δεκαετίας. Ίδια concept που απλά κάποιες φορές αλλάζουν την ταμπέλα τους. Το μόνο που μετρά είναι ποια εταιρία θα κάνει το καλύτερο casting παικτών. Πάντως παρόλα τα αρνητικά, ήταν ένας σπουδαίος σύμμαχος στις ημέρες της καραντίνας.