Σειρές ΑΝΤ1: πόσο αθώες ήταν οι επαναλήψεις του ΣΚ;

σειρές ΑΝΤ1

Ποιες ήταν οι σειρές του ΑΝΤ1 που βλέπαμε (και ξαναβλέπαμε) σε επανάληψη τα πρωινά του Σαββατοκύριακου; Τι θυμόμαστε από αυτές και τι δεν προσέξαμε ποτέ;

«Για ποια πρωινά και για τι σειρές μας λες;»

Ας ταξιδέψουμε πάλι λίγο πίσω. Είμαστε κάπου στο 2000-κάτι. Πριν την κρίση. Είσαι προ-, μετά- ή κανονικός έφηβος και το βιολογικό σου ρολόι είναι ρυθμισμένο έτσι που σε ξυπνάει στις 8 ακόμα και τα Σαββατοκύριακα! Μπορεί και να είσαι ενήλικος με παιδιά και να ξυπνάς γιατί ξυπνάνε κι αυτά. Όπως και να ‘χει, για κάποιο λόγο είναι ΣΚ και ξυπνάς πρωί-πρωί με τη δροσούλα. Και λες ας κάνω καφέ να ανοίξει το μάτι ή ας φάω το γάλα με τα δημητριακά μου και ας βάλω και την τηλεόραση να δω τίποτα. (Τα brunch τότε δεν ήταν της μόδας. Μην ετοιμάζεσαι!)

Εάν δεν ήθελες πρωινές εκπομπές, “παιδικά” ή κανένα ταξιδιωτικό σε χωριά της Ηπείρου, οι πιθανότητες ήταν ότι θα έβαζες ΑΝΤ1. Στη αρχή θα το έβαζες δοκιμαστικά. “Ας δούμε τι έχει…”. Το επόμενο ΣΚ, “Καλό πρόγραμμα είχε τις προάλλες…”. Το μεθεπόμενο; “Ε να δω τι θα γίνει…”. Και κάπως έτσι είχες μάθει το πρόγραμμα απ’ έξω. Μη σου πω ότι πλέον ξυπνούσες νωρίς για να μη χάσεις επεισόδιο. (Εντάξει ίσως το παρατράβηξα.)

Advertising

Advertisements
Ad 14

Αν κάτσεις λοιπόν και τις μετρήσεις, θα δεις ότι δεν ήταν λίγες οι σειρές του ΑΝΤ1 που έμαθες εξαιτίας αυτών των επαναλήψεων. Σειρές του ΑΝΤ1 που μπορεί στην αρχική τους προβολή να μην σημείωσαν μεγάλη επιτυχία, άλλα έμελλε να στιγματίσουν τα σαββατοκύριακά μας. Βέβαια, όπως θα δεις, μας στιγμάτισαν πολύ πιο βαθιά από όσο νομίζαμε. Κι έρχομαι αμέσως να σου το αποδείξω με μερικά παραδείγματα.

Παράδειγμα 1: Ιδιαιτέρα για κλάματα

Μια από τις κωμικές σειρές του ΑΝΤ1 που σήμερα οι καταστάσεις που προβάλλει θα κρίνονταν σίγουρα διαφορετικά! Δεν ξέρω πόσο “κωμικό” θα χαρακτηρίζαμε το περιεχόμενό της και εξηγούμαι…

Η Λίζα (Σοφία Αλιμπέρτη) ούσα άνεργη για κάποιο διάστημα, βρίσκει τελικά απασχόληση ως γραμματέας του Αντώνη Βελισσάριου (Στράτος Τζώρτζογλου). Σύντομα αντιλαμβάνεται ότι το νέο της αφεντικό είναι μεγάλος λάτρης του γυναικείου φύλου και η ίδια, ως ιδιαιτέρα του, καλείται να διαχειριστεί όλα του τα ραντεβού. Γρήγορα όμως η Λίζα τον ερωτεύεται και αυτή, με αποτέλεσμα να προσπαθεί κάθε φορά να σαμποτάρει τα ραντεβού του. Την ίδια στιγμή βέβαια, ο γείτονάς της, ο Σταμάτης, που είναι ερωτευμένος μαζί της, κάνει ό,τι μπορεί για να τη φέρει κοντά του. Πώς; Είτε καταστρέφοντας κάτι στο σπίτι του, είτε προσποιούμενος τον άρρωστο ή ακόμα απλά ζητώντας από εκείνη να του κάνει παρέα γιατί φοβάται!

ιδιαιτέρα για κλάματα
Πηγή Εικόνας: antenna.gr

 

Η σειρά του ΑΝΤ1 προβλήθηκε αρχικά για 2 σεζόν το 2000 και 2001. Είχε νευρικότητα και ως “ρομαντική κομεντί” (θυμήσου το γιατί θα το συναντήσουμε πολλές φορές) στηριζόταν σε κωμικές ατάκες και καταστάσεις, συχνά με θέμα τις σχέσεις, το φλερτ και τα τοιαύτα. Ήταν η δεύτερη σειρά με τη Σοφία Αλιμπέρτη μετά το Σοφία Ορθή στην οποία συμπρωταγωνιστής τότε ήταν ο Απόστολος Γκλέτσος. Όλα τα αντρικά πρότυπα της εποχής στα πόδια της Σοφίας!

Advertising

Λίγο αν θυμηθούμε αυτή τη σειρά έχει ήδη αρχίσει να φαίνεται πού το πάω… Η γυναίκα πρωταγωνίστρια που τρέχει πίσω από τον “γόη” που όλες τον θέλουν και τον κυνηγούν. Η γυναίκα πρωταγωνίστρια που μετέρχεται πληθώρα μέσων, για να εμποδίσει τον “γόη” να συναντήσει τα έτερα αντικείμενα (γιατί ως τέτοια αντιμετωπίζονται) του πόθου του.

Παράδειγμα 2: Το πιο γλυκό μου ψέμα

Να τη πάλι η Σοφία Αλιμπέρτη πρωταγωνίστρια σε μία από τις σειρές του ΑΝΤ1. Αυτή τη φορά ως δικηγόρος και συγγραφέας, ονόματι Μαρίνα Παύλου, που δεν μπορεί να εκδώσει το μυθιστόρημά της ακριβώς επειδή είναι γυναίκα. Για το λόγο αυτό, το στέλνει στον εκδοτικό οίκο με ψευδώνυμο, με το όνομα ενός άντρα. Όταν όμως ο εκδοτικός οίκος και τα μέσα πιέζουν για την αποκάλυψη του προσώπου του συγγραφέα, εκείνη πρέπει να βρει κάποιον να παρουσιάσει. Αυτός ο κάποιος δεν είναι άλλος από τον Βαγγέλη (Θανάση Ευθυμιάδη) που ερχόμενος από την επαρχία, δεν έχει ιδέα περί λογοτεχνίας και δουλεύει ως ταξιτζής στην Αθήνα. Φυσικά οι δυο τους ερωτεύονται, παντρεύονται και ανοίγουν το δικό τους βιβλιοπωλείο. Τότε ο Βαγγέλης ξεκινάει μια προσπάθεια να μάθει όσα δεν έμαθε στο σχολείο και η Μαρίνα μία προσπάθεια να αποκτήσει παιδί. Η σύγκρουση και τα προβλήματα δεν αργούν να εμφανιστούν. Οι δυο τους χωρίζουν, με τη Μαρίνα να κάνει νέα σχέση, χωρίς όμως να ξεχνάει την παλιά! (#storyofmylife)

το πιο γλυκο μου ψεμα
Πηγή Εικόνας: antenna.gr

 

Διαβάστε επίσης  Καρτούν, μελωδίες και τα απολύτως απαραίτητα

Η σειρά του ΑΝΤ1 προβλήθηκε από το 2002 ως το 2004 και έκτοτε ουκ ολίγες φορές.  Δεν θα απαριθμήσω τα στερεότυπα που για μία ακόμη φορά μπαίνουν εύκολα και αβίαστα στο υποσυνείδητό μας ένα χαλαρό πρωινό Σαββάτου, εκεί, λίγο πριν πάμε για ψώνια. Ίσως εδώ να είναι λιγότερα και πιο ανώδυνα, αφού στις κωμωδίες όλοι οι χαρακτήρες είναι υπερβολικοί σε σημείο που πολλές φορές μοιάζουν περισσότερο με καρικατούρες παρά με αναγνωρίσιμους καθημερινούς ανθρώπους.

(Αντι)-παράδειγμα 1: Πάτερ ημών

Το Πάτερ ημών είναι ομολογουμένως μία από τις light σειρές του ΑΝΤ1 όσων αφορά το θέμα της αντιμετώπισης της γυναίκας. Ο πρωταγωνιστής παρουσιάζεται ως ένας τρυφερός μπαμπάς που προσπαθεί να μεγαλώσει τις κόρες του, που δεν του κάνουν και τη ζωή εύκολη! (Και ποια κόρη δεν κάνει τη ζωή του μπαμπά της λίγο δύσκολη; Συγγνώμη, μπαμπάδες!)

Advertising

Ο Κώστας (Κώστας Καρράς) είναι πατέρας της έφηβης Μαριάννας (Μαριάννα Ρουσσάκη), που λόγω ηλικίας ασχολείται κυρίως με τα αγόρια που τη φλερτάρουν, και της μικρής Κορίνας (Κορίνα Δαμουλιάνου), που θέλει να γίνει μεγάλη σταρ. Ο Κώστας, ενώ τις μεγαλώνει μόνος του εξαιτίας της απουσίας της μητέρας του, δεν μένει αδιάφορος ως προς το γυναικείο φύλο. Φυσικά οι κόρες του το αντιλαμβάνονται και προσπαθούν να απομακρύνουν οποιαδήποτε γυναικεία παρουσία από δίπλα του. Όλα αυτά τη στιγμή που η αυστηρή και παλαιών αρχών φιλόλογος κα. Κόλλια (Τζέσυ Παπουτσή) ως γειτόνισσα τους δεν τους αφήνει σε ησυχία, γιατί αυτοί δεν αφήνουν την ίδια σε ησυχία! Ένας ρόλος τόσο επιτυχημένος που εμφανίστηκε ξανά στο Κόκκινο Δωμάτιο.

σειρές ΑΝΤ1
Πηγή Εικόνας: ethnos.gr

 

Η σειρά του ΑΝΤ1 σε σενάριο Αλέξανδρου Ρήγα και Πέτρου Θεοδώρου, την οποία όλοι θυμούνται λόγω της Ελένης Μενεγάκης. Η Ελένη στα πρώτα (και τελευταία όπως αποδείχτηκε) βήματα της στην υποκριτική, υποδυόταν τη συνεργάτιδα του Κώστα που ήταν, φυσικά, κρυφά ερωτευμένη μαζί του. (Πολύς κρυφός έρωτας ρε παιδιά! Τι γίνεται;)

Αν και πολλοί οι γυναικείοι ρόλοι, είναι μία από τις σειρές του ΑΝΤ1 εκείνης της εποχής που δεν βασίστηκαν τόσο πολύ στα στερεότυπα. Και ο λόγος που την συμπεριέλαβα σε αυτό το άρθρο είναι ακριβώς αυτός. Για να την φέρω ως αντι-παράδειγμα. Ούτε το κανάλι ούτε η μυθοπλασία της εποχής βασίζονταν αποκλειστικά σε στερεότυπα που σήμερα βλέπουμε να έχουν γίνει κανονικότητα.

Παράδειγμα 3: Βότκα Πορτοκάλι

Βότκα πορτοκάλι άρωμα και ζάλη φίλα με

Advertising

Μπόμπες μες στη νύχτα μάζεψ’ τα και ήρθα φύγαμε…

Παραδέξου ότι το θυμάσαι ακόμα. Παραδέξου επίσης ότι ποτέ δεν είχες προσέξει τους στίχους και τώρα που τους διάβασες, το λιγότερο κρίντζαρες. (Συνοφρυώθηκες από το πόσο περίεργο είναι, για τους μεγαλύτερους.) Αν δεν με πιστεύεις δες το βίντεο για να το ακούσεις ολόκληρο.

 

Ο Σπύρος Κολιόπουλος (Κώστας Κόκλας) είναι ένας λογιστής που χάνει δουλειά και γυναίκα (περίπου). Η γυναίκα του, η Μαίρη (Μαρία Λεκάκη), είναι μια νευρική κομμώτρια που ενώ τον απειλεί με χωρισμό συνέχεια, δεν τον εγκαταλείπει κιόλας. Ο Σπύρος προκειμένου να ξεπεράσει όσα του συμβαίνουν, οδηγείται στο μπαράκι του Βαγγέλη Μανιατέα (Ρένος Χαραλαμπίδης), όπου μεθάει και ερωτεύεται κεραυνοβόλα τη Νατάσα (Τζένη Ιωακειμίδου), την Ουκρανή μπαργούμαν, που είναι το κορίτσι του Βαγγέλη. Ο Βαγγέλης είναι γνωστός “νονός της νύχτας”, πολύ άγριος, που στέκεται όμως σούζα στην καταπιεστική μάνα του, το μεγάλο κεφάλι της οικογενειακής αυτής “επιχείρησης”.

Advertising

Το ίδιο βράδυ ο Σπύρος σώζει τον Βαγγέλη τρώγοντας αυτός τις σφαίρες μιας συμμορίας που τον κυνηγάει. Ο Βαγγέλης βλέποντάς τον πια ως “αδελφό”, του προτείνει να γίνει λογιστής του. Ο Σπύρος δέχεται και έτσι βρίσκεται συνεχώς κοντά στη Νατάσα, η οποία δεν αργεί να τον ερωτευτεί. Στο μεταξύ η Μαίρη, που έχει βάλει στο μάτι τον Βαγγέλη, δεν υποψιάζεται τίποτα για τη Νατάσα. Όταν τελικά ο Σπύρος εγκαταλείπει τη Μαίρη και συζεί κρυφά με τη Νατάσα, ο Βαγγέλης την αναζητά και μάλιστα ζητάει την βοήθεια του για να την βρει.

Αξέχαστη φυσιογνωμία της σειράς του ΑΝΤ1, είναι φυσικά ο Νώντας, το δεξί χέρι του Βαγγέλη που έχει χαρίσει πολλές σκηνές γέλιου λόγω…”βλακείας”.

Εδώ τώρα τι να πεις;

Για τη “λαϊκιά” Μαίρη που υποχρεωτικά είναι κομμώτρια και μόνο στόχο έχει να βρει έναν άντρα που θα τη συντηρεί; Που ενώ είναι παντρεμένη, δεν σταματάει να ψάχνει τον πιο πλούσιο; Να πεις για την “επίσημη” αρραβωνιαστικιά του βαρύ κι ασήκωτου άντρακλα που είναι σίγουρα ψηλή, ξανθιά και αλλοδαπή; Για το ρόλο του άντρα-άντρα που, αν και η ερμηνεία του ηθοποιού τον έκανε συμπαθή, σχεδόν κάθε ατάκα του ήταν και προσβολή; Να πεις για τον αφελή και εργατικό μέσο “ανθρωπάκο” που ως άβουλος γίνεται υποχείριο μια της γυναίκας του και μια του “αφεντικού” του; Ή να πεις για τον “χαζούλη” βοηθό που κάνει τη μία γκάφα μετά την άλλη και κάθε του σκηνή ολοκληρώνεται με καρπαζιά;

Διαβάστε επίσης  Freud: Μια τηλεοπτική εκδοχή του διάσημου ψυχολόγου
Advertising

Είναι τόσο πολλά που δεν μπορώ ούτε να τα θυμηθώ ούτε να τα καταγράψω. Και απορώ γιατί. Είναι το πρόσχημα του χιούμορ που τα δικαιολογεί όλα. Ή μήπως είναι το ίδιο το χιούμορ που δημιουργείται από όλα αυτά; Άλλωστε όπως είχε πει και ο Mark Twain, χιούμορ ίσον  τραγωδία συν χρόνος.

Παράδειγμα 4: Για μια γυναίκα κι ένα αυτοκίνητο

Η Καίτη (Λίνα Σακκά) είναι μία νεαρή κοπέλα που ονειρεύεται να γίνει τραγουδίστρια. Το όνειρό της γίνεται πραγματικότητα, όταν ένα βράδυ γνωρίζει τον Κοσμά (Πάνο Μιχαλόπουλο), γνωστό και ως Εφτάψυχο, ο οποίος την ερωτεύεται και την προσλαμβάνει στο μαγαζί του. Ο Κοσμάς ως άνθρωπος της νύχτας είναι μπλεγμένος σε διάφορες παρανομίες και ως Κρητικός έχει από πίσω του μια οικογένεια και μια ομάδα που την και τον στηρίζει πάντα και παντού.

Ο Αντρέας (Γιώργος Χρανιώτης) ένας παιδικός έρωτας της Καίτης, την συναντάει μετά από 17 χρόνια και ο έρωτάς τους ξαναφουντώνει. Η παρουσία του Κοσμά στη ζωή της Καίτης όμως κάνει τα πράγματα δύσκολα. Όταν ο Αντρέας, κλέβει ένα αυτοκίνητο που ανήκει στον Εφτάψυχο, κάνει την πιο παράτολμη κίνηση. Πάει πίσω το αυτοκίνητο και ζητάει να μπει στη συμμορία. Ο Κοσμάς τον αποδέχεται και του αναθέτει “δουλειές” που δεν μπορεί όμως να φέρει εις πέρας. Το τέλος της ιστορίας καθόλου πρωτότυπο: η Καίτη μένει έγκυος από τον Αντρέα, γεννάει, αλλά δεν το λέει στον Εφτάψυχο, και την ώρα που τον παντρεύεται, ο Αντρέας την κλέβει, αφού μόλις έχει ανακαλύψει ότι το παιδί είναι δικό του. Οι σχέσεις τους στο τέλος βέβαια αποκαθίστανται και ζουν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα. Ζούμε όντως καλύτερα όμως;

Advertising

 

Μια ακόμη από τις ρομαντικές κομεντί του ΑΝΤ1, με μία πρωταγωνίστρια που γίνεται παιχνίδι στα χέρια των αντρών που τη διεκδικούν, τη στιγμή που και αυτή “κουνάει την ουρά της”. Να παρατηρήσω βέβαια και κάτι ακόμα. Τι μανία κι αυτή να βάζουν όλο τέτοιες σειρές με νυχτερινά μαγαζιά και ιστορίες της νύχτας πρωί-πρωί σε επανάληψη; Εδώ δεν έχεις καταλάβει καλά-καλά ότι ξημέρωσε. Δεν έχεις καλά-καλά ξυπνήσει. Κι αυτό είναι το κόλπο. Τότε είναι που περνούν εύκολα οι πληροφορίες. Ασυνείδητα και ανώδυνα.

Παράδειγμα 5: Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή

Όχι ότι είναι μία από τις σειρές του ΑΝΤ1 που μπορεί να ξεχάσει κανείς. Ωστόσο πολλοί από εμάς την έμαθαν από αυτές τις επαναλήψεις του Σαββατοκύριακου.

Θα αρκεστώ στην περιγραφή που δίνει και το κανάλι στην επίσημη ιστοσελίδα του: «Η παράλληλη ζωή τριών παντρεμένων ζευγαριών – του Μάκη ή Τίγρη (Γιώργος Παρτσαλάκης) και της Ρένας (Κωνσταντίνα Μιχαήλ), του Ανδρέα (Αντώνης Καφετζόπουλος) και της Αλίκης (Ρένια Λουιζίδου) και του Ρένου (Αλέξανδρος Μυλωνάς) με την Μπέτυ (Μαριά Τζομπανάκη) – που τσακώνονται, χωρίζουν, ξανασμίγουν αλλά πάνω απ’ όλα αντιμετωπίζουν τη ζωή με χιούμορ και αισιοδοξία.» Ο χαρακτηρισμός της, “κομεντί”, όπως και όλων των παραπάνω, με το γνωστό χαρακτηρισμό “ρομαντική/αισθηματική” να τις συνοδεύει.

Η σειρά αυτή άφησε μεταξύ άλλων ως παρακαταθήκη το χαρακτήρα του Αντρέα, του γνωστού Ακάλυπτου με τις παρδαλές γραβάτες, την ικανότητά του να κερδίζει τις γυναίκες και να ξεγλιστράει από πολλές δύσκολες συνθήκες. Ένας χαρακτήρας που έγινε το 2013 ταινία με τον Πέτρο Φιλιππίδη στον ομώνυμο ρόλο.

Advertising

Αν δεις το παραπάνω βίντεο ή ακόμα κι αν ανακαλέσεις τι θυμάσαι από αυτή τη σειρά δεν θα εκπλαγείς που τη χρησιμοποιώ ως παράδειγμα εδώ. Δύο άντρες (Ακάλυπτος και Τίγρης) που αν και παντρεμένοι αναζητούν σε άλλες γυναίκες αυτό που τους λείπει από τον γάμο τους, φυσικά εξαπατώντας διαρκώς τις συζύγους τους. Άντρες που συναγωνίζονται για τα ερωτικά τους κατορθώματα και εξασκούνται στις τεχνικές της αποπλάνησης των γυναικών. Να συνεχίσω; Θα μπορούσα, αλλά ήδη έχω γράψει πολλά και πρέπει να φτάσουμε επιτέλους και σε ένα συμπέρασμα.

Παράδειγμα 6: Θα βρεις το δάσκαλό σου

Κι επειδή αν διαβάσει αυτό το άρθρο κανένας νεότερος θα ψάχνει να βρει σε τι αναφέρομαι, είπα να το φέρω και λίγο στο πιο κοντινό παρελθόν. Και για αυτό θυμήθηκα μία από τις πιο πρόσφατες σειρές του ΑΝΤ1 που κι αν έχει προβληθεί σε επαναλήψεις!

Η Μαρίζα (Ευδοκία Ρουμελιώτη) είναι μία κακομαθημένη μαθήτρια και ο Θάνος (Μάριος Αθανασίου) ένας διορισμένος φιλόλογος στο σχολείο της. Εξαιτίας μίας ατυχούς πρώτης συνάντησης στην παραλία, η Μαρίζα αποφασίζει να του κάνει τη ζωή δύσκολη. Ο έρωτας όμως δεν αργεί να τους φέρει κοντά. Και τότε τα προβλήματα συνεχίζουν. Πώς να μείνει κρυφό; Πώς να διατηρηθεί η ισορροπία με τη διοίκηση του σχολείου και πώς με τις οικογένειες;

Διαβάστε επίσης  Eurovision 2021: στον απόηχο το τελικού
Advertising

θα βρεις το δασκαλο σου
Πηγή Εικόνας: antenna.gr

 

Η ιστορία γνωστή και οι επαναλήψεις ακόμα πιο γνωστές. Μια ακόμη κομεντί ιδανική για τα πρωινά του Σαββατοκύριακου. Ακόμα κι αν το γεγονός ότι η βασική πλοκή θα ήταν κανονικό αδίκημα στην πραγματική ζωή, η σειρά το παρουσιάζει ως μία όμορφη και ρομαντική συνθήκη με τις δυσκολίες που εύκολα ξεπερνιούνται χάρη στη δύναμη του έρωτα. Ό,τι ακριβώς χρειάζεται για να χαρεί η νεαρή κοπέλα που βλέπει τη σειρά.

Τι ήταν αυτό που δεν βλέπαμε;

Η διάθεση των σειρών ήταν αναμφισβήτητα χαλαρή και χιουμοριστική όπως αρμόζει σε ένα πρωινό Σαββάτου ή Κυριακής. Και με τέτοια διάθεση ξεκίνησα κι εγώ να δω κάποια επεισόδια για να τις θυμηθώ. Και τις θυμήθηκα. Και τις παρατήρησα. Και συνειδητοποίησα ότι η ματιά μου πια είναι διαφορετική. Και σκέφτηκα. Και αυτές τις σκέψεις θέλω να μοιραστώ.

Συνειδητοποίησα λοιπόν ότι οι σειρές αυτές είναι γεμάτες με στερεότυπα. Με στερεότυπα που τόση ώρα σας περιγράφω. Το στερεότυπο της όμορφης αφελούς γυναίκας, που χρειάζεται να υποκύψει στις αντρικές επιθυμίες για να καταφέρει κάτι. Το στερεότυπο της γυναίκας που την φλερτάρουν με οριακά προσβλητικές ατάκες και αυτό συνήθως την ευχαριστεί κιόλας. Το στερεότυπο του brutal άντρα που χτυπάει το χέρι στο τραπέζι και δίνει εντολές στο επιτελείο που τον ακολουθεί. Το στερεότυπο του άντρα που στόχος του είναι να βρεθεί με όσο το δυνατόν περισσότερες γυναίκες, για να κομπάσει και να συναγωνιστεί με τους φίλους του. Και όλα αυτά παρουσιασμένα ως το σύνηθες, το αστείο, το καθημερινό και το εύκολο. Εύκολο το στερεότυπο που μεταφέρεται και εύκολα, ανώδυνα σε μία χαλαρή στιγμή. Την ώρα που πίνεις τον καφέ σου το πρωί της Κυριακής.

«Σιγά τώρα!»

Ναι ξέρω από μέσα σου λες «Σιγά τώρα. Είναι πολύ μικρό αυτό. Πόσο κακό μπορεί να κάνει;» Κι όμως. Αυτό είναι ένα από τα πολλά μικρά που μας κατέκλυζαν το κεφάλι από καταβολής της τηλεόρασης. Ένα από τα μικρά που διαμόρφωναν την κοινωνία και ως έναν βαθμό την αντικατόπτριζαν. Ένα από τα πάρα πολλά. Μην ξεχνάς πόσο επιδραστική ήταν η τηλεόραση τις προηγούμενες δεκαετίες, πριν την διάδοση του ίντερνετ.

Advertising

Πόσο να επηρέασε μια σειρά του 2000 το σήμερα;

Καθώς λοιπόν αναρωτιέμαι πώς φτάσαμε σήμερα να ακούμε τόσες πολλές καταγγελίες περιστατικών βίας και παρενοχλήσεων, σκέφτομαι τα εξής: Ίσως φτάσαμε ως εδώ γιατί η σεξουαλική παρενόχληση ήταν το σύνηθες. Ήταν μια κατάσταση που θεωρούνταν κανονικότητα, μια κατάσταση που προκαλούσε γέλιο και γινόταν αφορμή για “πλάκα”. Γελούσαμε με το στερεότυπο «μια τραγουδίστρια για να κάνει καριέρα πρέπει να υποκύψει σε επιθυμίες επιχειρηματιών». Γελούσαμε με τον αφελή που γίνεται υποχείριο και υφίσταται βία. Γελούσαμε με το πώς κατάφερνε να κοροϊδεύει και να εξαπατά τις γυναίκες ένας επίδοξος Καζανόβας. Και το πρόβλημα είναι ότι μόνο γελούσαμε. Δεν αναγνωρίζαμε ότι πρόκειται για στερεότυπα. Δεν καταλαβαίναμε ότι μας δείχνουν παραδείγματα συμπεριφορών κι εμείς τα κατεβάζουμε αμάσητα.

Αλλά στην τελική ποσό εκπαιδευμένοι ήμαστε τότε και πόσο είμαστε σήμερα στο να μη μας επηρεάζει αυτό που βλέπουμε ένα πρωί Σαββάτου; Πόσο εκπαιδευμένοι είμαστε στο να μην μας επηρεάζει το μαζικό και το εύκολο; Πόσο εύκολα κρίνουμε αν πρέπει να μας επηρεάσει το μαζικό και το εύκολο;

Υπάρχει απάντηση;

Το θέμα βλέπεις ότι ανοίγει πολύ. Και δεν είμαι αρμόδια ούτε για να κρίνω κανέναν ούτε για να δώσω απαντήσεις. Απλά μοιράζομαι τις σκέψεις που κάνω κι εγώ στο δρόμο για να βρω απαντήσεις.

Αυτό που πιστεύω είναι ότι τα πολύ τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα με τα όσα ακούμε και διαβάζουμε τις τελευταίες εβδομάδες, κάτι έχει αρχίσει να αλλάζει. Για μένα έχει αρχίσει να αλλάζει προς το καλό. Δεν ξέρω πόσος χρόνος, πόσες θυσίες και τι θα χρειαστεί για να ολοκληρωθεί η αλλαγή, αλλά πιστεύω σε αυτή. Ο κόσμος θα αλλάξει και θα αλλάξει προς το καλύτερο.

Advertising

Υ.Γ. Η επιλογή έγινε ανάμεσα σε σειρές του ΑΝΤ1 μόνο και μόνο για να περιοριστεί κάπως ο αριθμός τους. Προφανώς και όσα αναφέρω υπήρχαν και υπάρχουν σε σειρές και των υπολοίπων καναλιών και προφανώς δεν είναι όλες οι σειρές του ΑΝΤ1 βασισμένες σε στερεότυπα ή αποδιοπομπαίες εξαιτίας αυτού. Το μήνυμα που επιδιώκω να περάσω, και ελπίζω να κατάφερα, είναι να επεξεργαζόμαστε και να αξιολογούμε όσα βλέπουμε. Η μασημένη τροφή καταπίνεται εύκολα αλλά δεν είναι το ίδιο νόστιμη και απολαυστική με αυτή που μασάς μόνος σου.

Πηγές


antenna.gr

retrodb.gr

Advertising

Hello everyone! Είμαι η Άννα και στα 26 μου αποφάσισα να μην είμαι μία απλή couch potato. Αντί λοιπόν να στολιστώ από πάνω μέχρι κάτω με παγιέτες και στρας για να ξεφύγω από την απλότητα, είπα να μοιραστώ μαζί σας όσα βλέπω, ακούω, διαβάζω, μαθαίνω και δοκιμάζω. Αφού ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στη Φιλολογία, βγήκα να το γιορτάσω (πράγμα που δεν σας ενδιαφέρει) και άρχισα να καταπιάνομαι με διάφορα πράγματα για τα οποία θα προσπαθήσω να σας μιλήσω (πράγματα που ελπίζω να σας ενδιαφέρουν). Πάντα με χιούμορ, σεβασμό και αγάπη προς όλους!

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Σχολική ετοιμότητα παιδιών με χαμηλό βάρος γέννησης

Το παρόν άρθρο Το παρόν άρθρο, με τίτλο Σχολική ετοιμότητα

Ανατροφή παιδιών με ΑΓΔ: Ανταμοιβές και προκλήσεις

Το παρόν άρθρο Περίπου 7,6% των παιδιών (~ δύο παιδιά