Τα αγαπημένα μας τηλεοπτικά σπίτια. Η λέξη σπίτι “στεγάζει” διάφορες έννοιες για τον καθένα μας. Για κάποιους είναι απλώς ένας χώρος. Για άλλους, είναι κρυμμένα συναισθήματα. Ορισμένοι δε, έχουν συνδέσει το σπίτι τους με τα αγαπημένα τους πρόσωπα και αντικείμενα. Είτε είναι δικό μας είτε κάποιου συγγενικού προσώπου, όπως το σπίτι της γιαγιάς μας, του παππού μας κλπ. η λέξη σπίτι σίγουρα κρύβει πολλά. Οι χώροι κάθε σπιτιού, τα έπιπλα, οι τοίχοι, τα αντικείμενα τοποθετούνται και διακοσμούνται σε κάθε σπίτι ανάλογα με το προσωπικό γούστο του καθενός. Αυτά είναι και τα στοιχεία άλλωστε που ένα σπίτι γίνεται ξεχωριστό και αποκτά δικό του “χαρακτήρα”. Τι συμβαίνει όμως με τα τηλεοπτικά σπίτια;
Σε αυτά τον λόγο έχουν ο σκηνογράφος, ο σκηνοθέτης και διάφοροι άλλοι συντελεστές μιας σειράς. Αυτοί αποφασίζουν πού θα τοποθετήσουν το κάθε τι, βάζοντας την δική τους πινελιά και πώς αντίστοιχα θα φανεί στο τηλεοπτικό κοινό. Εμείς απο την άλλη, παρατηρώντας και “ζώντας” καθημερινές στιγμές μαζί με τους ηθοποιούς των σειρών, αγαπήσαμε κάθε σπίτι για πολλούς λόγους. Για το ιδιαίτερο στυλ, την αισθητική, τα έπιπλα και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς.
Ας δούμε λοιπόν 5 από τα αγαπημένα μας τηλεοπτικά σπίτια:
-
Το Μαρκατέικο (Ντόλτσε Βίτα 1995-1997)

Το Μαρκατέικο αποτελεί σίγουρα ένα από τα αγαπημένα μας τηλεοπτικά σπίτια. Το υπέροχο νεοκλασικό που στέγασε μια ολόκληρη οικογένεια. Από παιδιά, μέχρι γάτες. Πρόκειται για ένα σπίτι υψηλής αισθητικής για εκείνη την εποχή. Ήταν πλουσιοπάροχο και διέθετε πέρα απο τα βασικά μέρη, έναν μεγάλο κήπο και πλυσταριό στο οποίο κρυβόταν κάθε τρεις και λίγο η τιτίκα (η γάτα της οικογενείας). Καθώς η οικογένεια Μαρκάτου κουβαλούσε ένα μεγάλο όνομα στις πλάτες της, αυτόματα και το σπίτι είχε όλες τις ανέσεις. Όλοι θυμόμαστε το σαλόνι που καθόταν συνέχεια η γιαγιά Όλγα (Μαρία Φωκά) και έβλεπε τηλεόραση και την κουζίνα που μαγείρευε η Ασπασία (Μαρία Καβογιάννη). Επίσης το πολυτελές δωμάτιο της Χριστίνας (Άννα Παναγιωτοπούλου) και τη “θρησκευτική” κάμαρα της γιαγιάς Μαρκάτου γεμάτη εικόνες αγίων και βιβλία αφιερωμένα στον Χίτλερ.
-
Το Μαρκορέικο (Δύο ξένοι 1997-1999)

Συνεχίζουμε με ένα “διανοούμενο” σπίτι, στην οδό Μητσαίων, στη Συνοικία Μακρυγιάννη (Αθήνα) στο οποίο κατοικεί ο Κωνσταντίνος Μαρκοράς (Νίκος Σεργιανόπουλος) μαζί με την οικονόμο του Φλώρα Μπαρμπαρίτσα (Χρυσούλα Διαβάτη). Αδιαμφισβήτητα το σπίτι του Μαρκορά είναι απο τα πιο περίεργα και ανεξήγητα που έχουμε δει στην Ελληνική τηλεόραση. Όντας καθηγητής αρχαίου δράματος και φανερά καλλιεργημένος, στο σπίτι του είχε αμέτρητα βιβλία, τα οποία στοίβαζε στις ψηλές και μεγάλες του βιβλιοθήκες. Αποκορύφωμα του διανοούμενου χαρακτήρα του, η μπανιέρα που είχε μέσα στην μέση του σαλονιού, με ένα ύφασμα να βρίσκεται εντός της, που προκαλούσε συνεχώς τις αντιδράσεις της Φλώρας. Οι καβγάδες ομηρικοί.
Το σπίτι αυτό, δεν είχε ποτέ συνοχή και τάξη. Η Φλώρα δεν το χαρακτήριζε αδίκως “αχούρι”. Χαρακτηριστικό επίσης: το διπλό κρεβάτι του Κωνσταντίνου. Ήταν τοποθετημένο δίπλα από την κουζίνα, όπου η Φλώρα μαγείρευε και έπινε καφέ με την φίλη της Μαριάνθη (Ράνια Ιωαννίδου) και ξυπνούσαν διαρκώς τον Μαρκορά με τις φωνές τους. Στα τελευταία επεισόδια είδαμε επίσης και το δωμάτιο της Φλώρας, το οποίο βρισκόταν στον επάνω όροφο του σπιτιού διακοσμημένο φυσικά με πίνακες του βασιλιά και της Φρειδερίκης.
-
Κωνσταντίνου και Ελένης (1998-2000)

Το περιβόητο νεοκλασικό σπίτι στο Μαρούσι, στην οδό Σπύρου Λούη αποτελεί ένα απο τα αγαπημένα μας τηλεοπτικά σπίτια. Ο Κωνσταντίνος Κατακουζηνός (Χάρης Ρώμας) και η Ελένη Βλαχάκη (Ελένη Ράντου), δυο χαρακτήρες εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους, χώρισαν το σπίτι στην μέση με μια χαρτοταινία και μοίρασαν τα πάντα από κοινού. Έτσι το σπίτι είχε δυο σαλόνια, το ένα γεμάτο με βυζαντινές εικόνες του Κωνσταντίνου και το άλλο με διακοσμημένα μπαρμπούνια στους τοίχους, εικαστική παρέμβαση της Ελένης. Δυο διαφορετικοί κόσμοι που ζούσαν σε κοινό χώρο και προσπαθούσαν να συμβιώσουν. Όχι πάντα με τον καλύτερο τρόπο. Χαρακτηριστική κίνηση συμφιλίωσης: η προσπάθεια του Κωνσταντίνου να κόψει την τηλεόραση στα δυο με το πριόνι. Η οικία των “προγόνων” του όπως χαρακτηριστικά λέει ο Κωνσταντίνος είχε και μια βιβλιοθήκη στην οποία συνέγραφε το περιβόητο αποχετευτικό σύστημα στο Βυζάντιο. Στον επάνω όροφο υπήρχαν τα υπνοδωμάτια και ένας ξενώνας, τον οποίο είδαμε 1 φορά στην σειρά. Μέχρι τότε πιστεύαμε ότι είναι ένας μικρός χώρος με στενό “ντιβάνι” για τα δεδομένα της θείας Μάρως.
-
Το Θεοτοκατέικο (Άκρως οικογενιακόν 2001-2003)

Σίγουρα ένα από τα αγαπημένα τηλεοπτικά σπίτια. Πέρα από τον βασικό πυρήνα της οικογένειας το σπίτι αυτό φιλοξένησε πολλούς. Αγαπημένο μέρος του σπιτιού ήταν το σαλόνι, όπου εκεί μαζευόταν όλη η οικογένεια παρέα με συγγενείς και φίλους. Εκεί ήταν και η λατρεμένη ώρα του Αλέξανδρου (Γιάννης Μπέζος), όπου απολάμβανε αγώνες ποδοσφαίρου στην τηλεόραση. Το σπίτι είχε ένα γραφείο για όλες τις χρήσεις και έναν ξενώνα, τον οποίο είχαν καταλάβει η θεία Τζούλια (Σοφία Ολυμπίου) και η γιαγιά Μπέμπα (Αντιγόνη Γλυκοφρύδη). Το απόλυτο οικογενειακό σπίτι! Τα παιδιά είχαν ξεχωριστό δωμάτιο, διακοσμημένο ανάλογα με τον χαρακτήρα τους. Έτσι ο Ερμής (Χρήστος Σπανός) είχε φωτογραφίες μοντέλων στους τοίχους και ο Άρης (Μέμος Μπεγνής) το κράνος της μηχανής του στο κομοδίνο και πού και πού κανένα βιβλίο νομικής.
-
Το Πωποτέικο (Το καφέ της Χαράς 2003-2006)

Το σπίτι που όλοι θα θέλαμε να έχουμε στο χωριό μας. Στο Κωλοκοτρονίτσι ο Περίανδρος Πώποτας (Χάρης Ρώμας) έχει το πιο μεγάλο και πλουσιοπάροχο για τα δεδομένα της επαρχίας σπίτι. Εκεί μένει μαζί με τον γιο του Εμαννουήλ Πώποτα (Πάρης Σκαρτσολιάς) και την οικιακή βοηθό του σπιτιού Τασία (Μαρία Κανελλοπούλου). Σε αυτό το σπίτι μέχρι και οι τοίχοι προδίδουν την σοβαροφάνεια του. Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης ή αλλιώς γέρος του Μοριά είναι σήμα κατατεθέν. Από κάδρα μέχρι και βιβλία. Η Τασία κρατούσε το σπίτι στην εντέλεια και φρόντιζε πάντα για την τάξη του. Στα τελευταία επεισόδια της σειράς παραλίγο να βλέπαμε και έναν αργαλειό στο σαλόνι, ως ένδειξη αφοσίωσης του Πώποτα στην παράδοση.
Εσείς σε ποιο από αυτά τα σπίτια θα θέλατε να μείνετε έστω για λίγο;