Το 2016 ήταν ένα τεράστιο έτος για τα δύο κοινωνικά δίκτυα. Τους τελευταίους 11 μήνες, το Instagram άλλαξε εμφάνιση και ξεπέρασε τους 600 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Το Snapchat, από την άλλη, ξέφυγε από τα περιθώρια του ψηφιακού κόσμου και παρουσίασε τα Spectacles. Λίγες μέρες πριν αποχαιρετήσουμε το 2016, ο Άγιος Βασίλης έρχεται και φέρνει δώρα στους χρήστες των δυο apps.
Το Instagram γίνεται live
Ας ξεκινήσουμε με το Instagram. Αυτό είναι το επόμενο κοινωνικό δίκτυο, μετά το Facebook, που γίνεται Live. Μετά από μήνες φημολογιών, η ζωντανή μετάδοση έγινε μέρος του Instagram Stories. Κάθε ζωντανή ιστορία ξεχωρίζει από τις άλλες με ειδική ένδειξη. Δυστυχώς, όμως, τα Live Stories δεν είναι ακόμη διαθέσιμα για όλους τους χρήστες. Τη στιγμή που γράφεται αυτό το άρθρο, μόνο οι Αμερικανοί Instagrammers απολαμβάνουν αυτό το προνόμιο.
Για όλους εμάς που δεν έχουμε ως εκλεγμένο πρόεδρο τον κύριο Trump, το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο έχει ετοιμάσει ακόμη μια έκπληξη.
Για την ακρίβεια, ένα τελείως νέο χαρακτηριστικό, που ονομάζεται bookmarks (= σελιδοδείκτες). Αυτό αντικαθιστά την καρτέλα Photo Map στο προφίλ με έναν σελιδοδείκτη. Ο ίδιος σελιδοδείκτης θα βρίσκεται και κάτω από κάθε post, όπως οι συνηθισμένες επιλογές για like, comment και share. Έτσι, οι χρήστες μπορούν να αποθηκεύουν διάφορα post, τα οποία στη συνέχεια θα βρίσκονται στους σελιδοείκτες του προφίλ τους, για άμεση πρόσβαση.
Το Snapchat είναι περίεργο και θέλει να παραμείνει έτσι
Περνώντας στο αντίπαλο στρατόπεδο βρίσκουμε το Snapchat. Το Snapchat για ακόμη μια φορά αναβαθμίζει το chat του, προσθέτοντας τις ομαδικές συνομιλίες. Σε αυτές, μπορούν να συμμετάσχουν από 3 μέχρι και 16 άτομα. Σίγουρα ακούγεται περίεργο γιατί να υπάρχει ο περιορισμός στα 16 άτομα, αλλά η λέξη Snapchat είναι ουσιαστικά συνώνυμη με το περίεργο.
Snapchat & Shazam = <3
Ακόμη μια νέα λειτουργία του Snapchat είναι η αναγνώριση τραγουδιών. Η αναγνώριση ξεκινά με την εγγραφή ενός βίντεο από την αρχική οθόνη της εφαρμογής. Στη συνέχεια, το Snapchat, βασιζόμενο στις μουσικές γνώσεις του Shazam, εντοπίζει το τραγούδι που ακούγεται στο βίντεο.
Τέλος, ίσως το πιο εντυπωσιακό νέο από το Snapchat είναι το Scissors (=ψαλίδι). Με αυτό, ο χρήστης μπορεί να επιλέξει ένα κομμάτι μιας φωτογραφίας και να το αποθηκεύσει ως αυτοκόλλητο. Το αυτοκόλλητο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς περιορισμούς σε κάθε φωτογραφία η βίντεο που ο χρήστης θέλει να ανεβάσει.
Το 2017 είναι απρόβλεπτο
Advertising
Μπαίνοντας στο 2017, και τα δυο apps θα επιχειρήσουν να καταγράψουν ακόμη μεγαλύτερη άνοδο. Βέβαια, το Instagram είναι ήδη πολύ μπροστά από το Snapchat. Έχουμε λοιπόν μπροστά μας μια μάχη σαν εκείνη του Δαυίδ και του Γολιάθ. Μήπως όμως αυτή τη φορά η τύχη να είναι με το μέρος του ισχυρού;