Η «Μάγια» της Βάσως Ζαφειροπούλου είναι μια συγκινητική ιστορία σαν παραμύθι που συγκλονίζει. Η συγγραφέας καταθέτει ψυχή τε και σώματι μια ιστορία με πόνο, αγωνία, συναίσθημα μέχρι το τέλος που έρχεται η λύτρωση. Τρεις ηρωίδες που πλέκονται μεταξύ τους καθώς η μοίρα τις φέρνει κοντά. Η «Μάγια» είναι ένα μυθιστόρημα που μιλάει κατευθείαν στην καρδιά του αναγνώστη.
Η γραφή της Βάσως Ζαφειροπούλου
Η γραφή της Βάσως Ζαφειροπούλου είναι τόσο μεστή που θυμίζει παλιό καλό κρασί. Σε συγκινούν οι περιγραφές και τα βιώματα των ηρώων που αποτυπώνονται στο χαρτί. Η Βάσω Ζαφειροπούλου περνάει από διαφορετικά επίπεδα τον ψυχισμό των ηρώων μέχρι να φθάσει στο πολυπόθητο τέλος. Αν και ήταν η πρώτη φορά που διάβασα βιβλίο της κυρίας Ζαφειροπούλου, θα έλεγα ότι είχα καιρό να πιάσω στα χέρια μου ένα τόσο εξαιρετικό μυθιστόρημα διότι αυτό που κάνει τη διαφορά είναι η λυρικότητα των σκηνών. Αν και οι ήρωες περνάνε από διάφορα στάδια και αρκετά δύσκολες καταστάσεις, η γραφή της συγγραφέως δεν είναι ωμή. Η Βάσω Ζαφειροπούλου καταφέρνει να δώσει το κάτι παραπάνω στον αναγνώστη χωρίς να υπάρχουν κενά στη διήγηση της.
Τα πρόσωπα
Οι βασικές πρωταγωνίστριες του βιβλίου είναι τρεις, ωστόσο, υπάρχουν δευτερεύοντα πρόσωπα που παίζουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας.
Η Ρεβέκκα είναι το πρώτο πρόσωπο, με το οποίο η ιστορία ξεκινάει να ξεδιπλώνεται. Η Ρεβέκκα είναι μία γυναίκα η οποία μένει με την μητέρα της σε μια ήσυχη γειτονιά στην Αθήνα. Τα τραύματα του παρελθόντος κάποιες φορές δεν την αφήνουν να κάνει το επόμενο βήμα στη ζωή της. Θα μπορέσει να τα καταφέρει και να τολμήσει να το κάνει;
Η Μάγια είναι ένα όμορφο πλουσιοκόριτσο που η οικογένειά της, της παρείχε τα πάντα εκτός από το βασικότερο. Την αγάπη και την στοργή. Η Μάγια είναι ένα κορίτσι που ψάχνει το νόημα της ζωής και έναν άντρα να την αγαπήσει και να τον αγαπήσει. Η Μπαφ είναι το τρίτο βασικό πρόσωπο που περιγραφεί η Βάσω Ζαφειροπούλου. Η Μπαφ προέρχεται από ένα διαφορετικό περιβάλλον και, μετά από κάποια περιστατικά που της συνέβησαν, προσπαθεί να προσαρμοστεί στην ελληνική πραγματικότητα. Μια λεπτεπίλεπτη προσωπικότητα με δυνατά σημεία στον χαρακτήρα της.
Όπως παρατηρούμε οι χαρακτήρες του μυθιστορήματος είναι πολυεπίπεδοι. Η συγγραφέας διεισδύει στον ψυχισμό τους και φωτογραφίζει έντονα τα δυνατά και αδύναμα σημεία τους.
Η «Μάγια» είναι ένα δυνατό βιβλίο με έντονα ψυχογραφικά και ηθογραφικά στοιχεία της κοινωνίας για το πώς αντιμετωπίζουμε τις δύσκολες καταστάσεις και τη διαφορετικότητα που μας περιβάλλει.
Η υπόθεση
Η γοητευτική Ρεβέκκα, μια ανύπαντρη καθηγήτρια γαλλικών, ζει με τη μητέρα της στην Αθήνα. Μάχεται καθημερινά με τα τραύματα που έχουν χαραχτεί στην ψυχή της από ένα επώδυνο παρελθόν, διστάζοντας να πάρει αποφάσεις για το μέλλον και να δεσμευτεί απέναντι στον Αμερικανό σύντροφό της, Τσαρλς. Η νεαρή Μάγια, ένα καλομαθημένο πλουσιοκόριτσο, αφήνει τα πάντα πίσω της όταν συναντά τον έρωτα στο πρόσωπο του Ζοζέφ και οδηγεί τη ζωή της μακριά από την οικογενειακή εστία σε ατραπούς επικίνδυνες και χωρίς επιστροφές. Η μικρή Μπαφ, ένα πλάσμα ταλαντούχο και ντελικάτο, μετά την τραγική κατάληξη της οικογένειάς της, αφήνει για πάντα την ιδιαίτερη πατρίδα της, κυνηγώντας το όνειρό της.
Τρεις εντελώς διαφορετικές προσωπικότητες που η Μοίρα και οι καταστάσεις θα διασταυρώσουν στις πορείες τους, δένοντάς τες με άρρηκτα δεσμά. Τα γεγονότα και οι εμπειρίες της καθεμιάς γίνονται εφαλτήριο για τη διαμόρφωση και την εξέλιξη της άλλης. Η περιπλάνησή τους από την Αθήνα της κρίσης, στο εκλεπτυσμένο Παρίσι, στην πολυτάραχη Βηρυτό και στην εξωτική Μπανγκόγκ των ακραίων αντιθέσεων, θα σμιλέψει τους χαρακτήρες τους και θα τις σημαδέψει για πάντα.
Λίγα λόγια για την συγγραφέα, Βάσω Ζαφειροπούλου
Η Βάσω Ζαφειροπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου και ζει μόνιμα. Σπούδασε ελληνική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, δημοσιογραφία στη σχολή «Όμηρος», γαλλικά στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών και γερμανικά στο Ινστιτούτο Γκαίτε.
Η Βάσω Ζαφειροπούλου εργάστηκε ως φιλόλογος σε ιδιωτικά και δημόσια σχολεία, καθώς και σε φροντιστήρια. Τα τελευταία δέκα χρόνια δίδασκε στο 26ο Λύκειο Αθηνών (Μαράσλειο). Κείμενά της έχουν επίσης δημοσιευτεί σε διάφορα λογοτεχνικά περιοδικά και ιστοσελίδες.
Εργογραφία
- «Ο πατέρας αφέντης», Μπουκουμάνης, 1997
- «Παράξενη ζωή», Μπουκουμάνης, 2002
- «Aksana», μυθιστόρημα, εκδόσεις Όστρια, 2017
- «Η τελευταία στάση», Άνεμος εκδοτική, 2016
- «Τα κορίτσια πίσω από τη χαραμάδα», Άνεμος εκδοτική, 2018