Η Παιδαγωγική της Εικόνας στα Παιδιά με ΔΕΠΥ

Η παιδαγωγική της εικόνας στα παιδιά με ΔΕΠΥ
Πηγή: Η παιδαγωγική της εικόνας στα παιδιά με ΔΕΠΥ

Σε αυτό το άρθρο, θα ασχοληθούμε με την παιδαγωγική της εικόνας και με το πώς μπορεί να αξιοποιηθεί σε παιδιά με ΔΕΠΥ. Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε τα θεωρητικά πλαίσια, τις σύγχρονες έρευνες, αλλά και τις πρακτικές εφαρμογές στο σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον. Επιπλέον, θα εξετάσουμε πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει την οπτική μάθηση και μπορεί να προσφέρει στοχευμένες παρεμβάσεις σε πραγματικό χρόνο.

Η σημασία της εικόνας ξεπερνά την αισθητική. Αποτελεί εργαλείο γνωστικής οργάνωσης, ενίσχυσης του κινήτρου και βελτίωσης της συμπεριφοράς. Για μαθητές/τριες με ΔΕΠΥ που συχνά δυσκολεύονται με τον προφορικό λόγο και τις μακροσκελείς οδηγίες, η οπτικοποίηση προσφέρει μια άμεση και αποτελεσματική γέφυρα επικοινωνίας.

“Η εικόνα είναι γλώσσα· μια γλώσσα που κατανοείται πριν ακόμη από τις λέξεις.”

Θεωρητικό πλαίσιο της παιδαγωγικής της εικόνας

Η παιδαγωγική της εικόνας θεμελιώνεται στη θεωρία της διπλής κωδικοποίησης του Paivio, η οποία υποστηρίζει ότι οι πληροφορίες επεξεργάζονται καλύτερα όταν αποθηκεύονται τόσο σε λεκτική όσο και σε οπτική μορφή (Paivio, 2020). Η θεωρία αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία για μαθητές/τριες με ΔΕΠΥ, όπου η συγκέντρωση και η οργάνωση της πληροφορίας συχνά αποτελούν πρόκληση.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Επιπλέον, η γνωστική ψυχολογία υπογραμμίζει ότι η εικόνα λειτουργεί ως “άγκυρα” για τη μνήμη. Ένα παιδί θυμάται πιο εύκολα μια ιστορία εάν τη συνοδεύει μια εικονογράφηση. Μια έρευνα σε Έλληνες μαθητές/μαθήτριες (Καραδήμας, 2019) έδειξε ότι η χρήση οπτικών πινάκων σε παιδιά με ΔΕΠΥ οδήγησε σε αύξηση 35% της συμμετοχής τους στις δραστηριότητες της τάξης.

Η θεωρία του πολυμεσικού φορτίου (Mayer, 2021) τονίζει επίσης ότι η υπερβολική πληροφόρηση μπορεί να μειώσει τη συγκέντρωση. Συνεπώς, η παιδαγωγική της εικόνας απαιτεί ισορροπία: αρκετό οπτικό υλικό ώστε να υποστηρίξει τη μάθηση, αλλά όχι τόσο ώστε να αποσπάσει.

Ο ρόλος της εικόνας στη βελτίωση της προσοχής

Η παιδαγωγική της εικόνας ενισχύει την ικανότητα εστίασης μέσω των οπτικών ενδείξεων. Η χρήση έντονων χρωμάτων, σχημάτων και συμβόλων βοηθά το παιδί με ΔΕΠΥ να εντοπίζει άμεσα πού πρέπει να κατευθύνει την προσοχή του.

Παράδειγμα: κατά τη διάρκεια μαθηματικού μαθήματος, ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να επισημάνει με διαφορετικό χρώμα το κρίσιμο βήμα στη λύση ενός προβλήματος. Έτσι, το παιδί με ΔΕΠΥ αποφεύγει να χαθεί στη διαδικασία.

Advertising

Σύμφωνα με τους Martinussen κ.ά. (2022), οι οπτικοί δείκτες συμβάλλουν στη μείωση της διάσπασης της προσοχής και βελτιώνουν τον χρόνο ολοκλήρωσης των δραστηριοτήτων. Σε πρακτικό επίπεδο, η χρήση εικονοκαρτών με απλές οδηγίες (π.χ. “διάβασε”, “γράψε”, “σταμάτα”) βοηθά στην οργάνωση βημάτων.

“Η προσοχή δεν είναι μόνο προσπάθεια· είναι και ο σωστός οπτικός προσανατολισμός.”

Αυτοεκτίμηση και θετική συμπεριφορά

Η χαμηλή αυτοεκτίμηση αποτελεί συχνό χαρακτηριστικό σε παιδιά με ΔΕΠΥ (Evans κ.ά., 2021). Η παιδαγωγική της εικόνας μπορεί να ενισχύσει την αυτοαντίληψη μέσω των εργαλείων τα οποία καθιστούν την πρόοδο ορατή.

Πρακτικές:

Advertising

  1. Οπτικά ημερολόγια επιβράβευσης: κάθε φορά που το παιδί ολοκληρώνει μια εργασία, προστίθεται ένα σύμβολο (αστέρι, καρδιά). Η εικόνα της προόδου δίνει το αίσθημα επίτευξης.

  2. Εικονογραφημένες κοινωνικές ιστορίες: διδάσκουν δεξιότητες όπως η συνεργασία και η ενσυναίσθηση. Το παιδί βλέπει τον εαυτό του σε έναν θετικό ρόλο.

  3. Φωτογραφίες και βίντεο: η ανασκόπηση των προηγούμενων επιτυχιών λειτουργεί ως κίνητρο.

Η έρευνα των Owens κ.ά. (2020) έδειξε ότι η χρήση των εικονικών ημερολογίων αύξησε κατά 40% τη θετική συμμετοχή των παιδιών με ΔΕΠΥ στην τάξη.

Advertising

Η παιδαγωγική της εικόνας και η ενίσχυση της αυτοαντίληψης

Η παιδαγωγική της εικόνας δεν περιορίζεται μόνο στη βελτίωση της συμπεριφοράς. Συνδέεται άμεσα με την ανάπτυξη της αυτοαντίληψης, δηλαδή με τον τρόπο που ο/η μαθητής/τρια με ΔΕΠΥ αντιλαμβάνεται τον εαυτό του/της μέσα στη μαθησιακή διαδικασία. Η εικόνα, όταν χρησιμοποιείται με συνέπεια και σαφήνεια, λειτουργεί ως καθρέφτης που επιτρέπει στο παιδί να κατανοεί όχι μόνο τις επιτυχίες του, αλλά και τις δυσκολίες του με τρόπο ασφαλή και μη επικριτικό.

Η οπτικοποίηση των στόχων και των αποτελεσμάτων μειώνει το άγχος της αποτυχίας, καθώς το παιδί βλέπει σταδιακά την πορεία του να αποτυπώνεται σε απτές μορφές. Μέσα από αυτό το πλαίσιο, η εικόνα συμβάλλει στη δημιουργία μιας θετικής ταυτότητας, όπου η πρόοδος παρουσιάζεται ως συνεχής και δυναμική διαδικασία, παρά ως απόλυτη επιτυχία ή αποτυχία. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για παιδιά με ΔΕΠΥ, τα οποία συχνά βιώνουν αρνητική αξιολόγηση ή απόρριψη.

Επιπλέον, η θεωρία της κοινωνικογνωστικής μάθησης (Bandura, 2019) δείχνει ότι η παρατήρηση προτύπων και η οπτική απεικόνιση συμπεριφορών ενισχύουν την αυτοαποτελεσματικότητα. Όταν τα παιδιά εκτίθενται σε εικόνες που δείχνουν πώς μπορεί να επιτευχθεί ένας στόχος, εσωτερικεύουν την ιδέα ότι και τα ίδια μπορούν να τα καταφέρουν.

Στρατηγικές εφαρμογής στην τάξη και στο σπίτι

Η παιδαγωγική της εικόνας μπορεί να ενσωματωθεί τόσο στο σχολικό πρόγραμμα όσο και στη ρουτίνα του σπιτιού.

Advertising

Στην τάξη:

  1. Χρήση οπτικών χρονοδιαγραμμάτων που δείχνουν τη ροή του μαθήματος.
  2. Διάγραμμα Venn ή εννοιολογικοί χάρτες για την κατανόηση των σχέσεων.
  3. Οπτικά σύμβολα σε ομάδες εργασίας για ρόλους (π.χ., συντονιστής, γραφέας).

Στο σπίτι:

  1. Εικονοποιημένα προγράμματα καθημερινότητας (πρωινή προετοιμασία, ώρα ύπνου).
  2. Πίνακες καθηκόντων με εικόνες.
  3. Οπτικά βοηθήματα για τα συναισθήματα (π.χ., κλίμακα χαράς-λύπης).

Με αυτό τον τρόπο, η εικόνα γίνεται μέσο ενίσχυσης των δεξιοτήτων, αλλά και εργαλείο συμπεριφορικής σταθερότητας.

Η συμβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης

Η Τεχνητή Νοημοσύνη δίνει μια νέα διάσταση στην παιδαγωγική της εικόνας.

Advertising

  1. Εφαρμογές παρακολούθησης της προσοχής: με την ανάλυση των ματιών και των εκφράσεων, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ανιχνεύσει πότε το παιδί αποσπάται και να του δώσει ένα οπτικό ερέθισμα.

  2. Αυτόματη οπτικοποίηση των δεδομένων: η Τεχνητή Νοημοσύνη δημιουργεί πίνακες προόδου οι οποίοι ενημερώνονται άμεσα.

  3. Προσαρμοστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια: οι εικόνες αλλάζουν σε βαθμό δυσκολίας ανάλογα με την απόδοση του παιδιού.

Μελέτη των Kovacic και Walgermo (2023) έδειξε ότι οι  πλατφόρμες της Τεχνητής Νοημοσύνης βελτίωσαν τη συγκέντρωση σε μαθητές/τριες με ΔΕΠΥ έως και 25% μέσα σε 6 εβδομάδες χρήσης.

Advertising

Πλατφόρμες και εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης για την παιδαγωγική της εικόνας

Η ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει νέες δυνατότητες για την εφαρμογή της παιδαγωγικής της εικόνας σε μαθητές/τριες με ΔΕΠΥ. Οι πλατφόρμες Τεχνητής Νοημοσύνης αξιοποιούν τις οπτικοποιήσεις, τα διαδραστικά στοιχεία και τις δυναμικές εικόνες που προσαρμόζονται στο προφίλ κάθε παιδιού, προσφέροντας εξατομικευμένη υποστήριξη.

Μια από τις πιο διαδεδομένες εφαρμογές είναι η ClassDojo, η οποία επιτρέπει στους/στις εκπαιδευτικούς και στους γονείς να χρησιμοποιούν οπτικά σήματα για την ενίσχυση της θετικής συμπεριφοράς. Η πλατφόρμα δημιουργεί οπτικούς πίνακες προόδου και εικονικές ανταμοιβές, κάτι που αυξάνει την παρακίνηση των παιδιών με ΔΕΠΥ.

Η Khan Academy Kids αποτελεί παράδειγμα εφαρμογής που βασίζεται σε οπτικές ιστορίες και διαδραστικά παιχνίδια. Μέσα από γραφικά και κινούμενες εικόνες, τα παιδιά αναπτύσσουν βασικές μαθηματικές και γλωσσικές δεξιότητες με τρόπο που διατηρεί την προσοχή τους.

Η πλατφόρμα CogniFit ADHD Training χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να προσαρμόσει τις ασκήσεις των γνωστικών δεξιοτήτων. Μέσα από οπτικά ερεθίσματα και δυναμικά σενάρια, ενισχύει την προσοχή, τη μνήμη εργασίας και την ταχύτητα επεξεργασίας. Οι γονείς μπορούν να παρακολουθούν την πρόοδο μέσω των αναλυτικών γραφημάτων, γεγονός που καθιστά το πρόγραμμα ένα εύχρηστο εργαλείο.

Advertising

Επιπλέον, το Time Timer προσφέρει οπτική αναπαράσταση του χρόνου, βοηθώντας τα παιδιά να αντιληφθούν καλύτερα τη διάρκεια μιας δραστηριότητας. Η χρήση απλών γραφικών για τον χρόνο μειώνει το άγχος και διευκολύνει τη μετάβαση από μια δραστηριότητα σε άλλη.

Τέλος, τα νέα εργαλεία της τεχνητής νοημοσύνης ενσωματωμένα σε πλατφόρμες μάθησης όπως το Google for Education προσφέρουν δυνατότητες οπτικοποίησης σε πραγματικό χρόνο. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργούν διαγράμματα, εικόνες και δυναμικά υλικά προσαρμοσμένα στις ανάγκες του παιδιού, ενώ οι γονείς έχουν πρόσβαση στα δεδομένα για να ενισχύουν τη μάθηση στο σπίτι.

Η αξιοποίηση αυτών των εφαρμογών δείχνει ότι η τεχνολογία μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο σύμμαχο. Δεν αντικαθιστά τον/την εκπαιδευτικό ή τους γονείς, αλλά τους προσφέρει εργαλεία ώστε η παιδαγωγική της εικόνας να γίνει πιο διαδραστική, εξατομικευμένη και αποτελεσματική.

Παραδείγματα καλών πρακτικών

  1. Μαθηματικά: αριθμητική γραμμή με χρώματα και εικόνες που δημιουργούνται από τη τεχνητή νοημοσύνυ. Το παιδί βλέπει οπτικά τη διαδικασία της πρόσθεσης και της αφαίρεσης.

    Advertising

  2. Ανάγνωση: κόμικς με διαλόγους. Η εικόνα βοηθά στην κατανόηση της πλοκής.

  3. Κοινωνικές δεξιότητες: εικονικά σενάρια μέσω της εικονικής πραγματικότητας όπου το παιδί αλληλεπιδρά με τις εικόνες.

  4. Διαχείριση του χρόνου: εφαρμογές με οπτικά χρονόμετρα (π.χ., Time Timer).

Προκλήσεις και όρια

Η παιδαγωγική της εικόνας έχει όρια. Η υπερβολική χρήση οδηγεί σε οπτική κόπωση. Επίσης, η ακατάλληλη επιλογή των εικόνων μπορεί να προκαλέσει παρερμηνείες. Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς πρέπει να επιλέγουν εικόνες απλές, συνεπείς και πολιτισμικά κατάλληλες.

Advertising

Επιπλέον, χρειάζεται κατάρτιση. Έρευνες δείχνουν ότι πολλοί/ές εκπαιδευτικοί δεν έχουν λάβει επαρκή επιμόρφωση στην χρήση των οπτικών εργαλείων (European Commission, 2021). Συνεπώς, η παιδαγωγική της εικόνας απαιτεί συστηματική εκπαίδευση και συνεργασία των ειδικών.

Ένα ακόμη όριο σχετίζεται με την πολιτισμική ερμηνεία των εικόνων. Μια οπτική αναπαράσταση μπορεί να έχει διαφορετικά νοήματα για κάθε παιδί, ανάλογα με τις εμπειρίες και το οικογενειακό του υπόβαθρο. Αυτό σημαίνει ότι η παιδαγωγική της εικόνας πρέπει να σχεδιάζεται με σεβασμό στη διαφορετικότητα και να λαμβάνει υπόψη την πολιτισμική πολυφωνία μέσα στην τάξη. Η χρήση διεθνών ή ουδέτερων συμβόλων μπορεί να μειώσει την πιθανότητα παρερμηνειών.

Επιπλέον, πρέπει να αναγνωριστεί ότι η υπερβολική εξάρτηση από την εικόνα μπορεί να περιορίσει την ανάπτυξη άλλων δεξιοτήτων, όπως η λεκτική έκφραση και η αφηρημένη σκέψη. Για τον λόγο αυτό, η παιδαγωγική της εικόνας οφείλει να εντάσσεται σε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα μάθησης, όπου η εικόνα λειτουργεί ως υποστηρικτικό εργαλείο και όχι ως αποκλειστικό μέσο διδασκαλίας. Μόνο τότε μπορεί να αξιοποιηθεί πλήρως η δυναμική της, χωρίς να δημιουργεί εξαρτήσεις ή κενά.

Πως να ξεπεράσουμε τις προκλήσεις

Η πρώτη κατεύθυνση για να ξεπεραστούν οι δυσκολίες είναι η συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Μέσα από σεμινάρια και προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εκπαιδευτούν στη σωστή επιλογή και χρήση των οπτικών εργαλείων, ώστε η παιδαγωγική της εικόνας να εφαρμόζεται με συνέπεια και επιστημονική τεκμηρίωση. Η γνώση του πότε και πώς να χρησιμοποιείται μια εικόνα μειώνει τον κίνδυνο της υπερφόρτωσης και διασφαλίζει ότι κάθε παιδί με ΔΕΠΥ λαμβάνει εξατομικευμένη υποστήριξη.

Advertising

Ένας δεύτερος άξονας αφορά τη συνεργασία του σχολείου και της οικογένειας. Όταν οι γονείς χρησιμοποιούν αντίστοιχα οπτικά εργαλεία στο σπίτι, δημιουργείται συνέχεια και σταθερότητα στη μάθηση. Για παράδειγμα, οι πίνακες ρουτίνας μπορούν να υπάρχουν τόσο στην τάξη όσο και στο σπίτι, ενισχύοντας την προβλεψιμότητα και μειώνοντας την ένταση. Η συνέργεια αυτή βοηθά το παιδί με ΔΕΠΥ να βλέπει την εικόνα ως σταθερό σημείο αναφοράς στην καθημερινότητά του.

Τέλος, η αξιοποίηση της τεχνολογίας και της Τεχνητής Νοημοσύνης μπορεί να δώσει πρακτικές λύσεις στις προκλήσεις. Οι πλατφόρμες οι οποίες προσαρμόζουν το οπτικό υλικό στις ανάγκες του παιδιού ή προσφέρουν άμεση ανατροφοδότηση, μειώνουν τον κίνδυνο παρερμηνειών και κάνουν την εκπαίδευση πιο συμμετοχική.

Με τον τρόπο αυτό, η παιδαγωγική της εικόνας δεν παραμένει στατική, αλλά εξελίσσεται σε ένα δυναμικό σύστημα το οποίο συνδυάζει την παράδοση και την καινοτομία, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

Συμπεράσματα

Η παιδαγωγική της εικόνας αποτελεί αναντικατάστατο εργαλείο στην εκπαίδευση των παιδιών με ΔΕΠΥ. Προσφέρει βελτίωση της προσοχής, ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, σταθερότητα στη ρουτίνα και κίνητρο για μάθηση. Με την ενσωμάτωση των εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης, ανοίγει νέες δυνατότητες εξατομικευμένης παρέμβασης.

Advertising

Η εικόνα δεν είναι απλώς μια υποστήριξη. Είναι γλώσσα, μέθοδος και στρατηγική για μια πιο συμπεριληπτική εκπαίδευση.

Επιπλέον, η μελλοντική έρευνα και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μπορούν να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο την αποτελεσματικότητα αυτών των μεθόδων. Η δημιουργία διεθνών δικτύων ανταλλαγής καλών πρακτικών και η πρόσβαση σε ψηφιακές πλατφόρμες θα επιτρέψουν σε γονείς και εκπαιδευτικούς να εφαρμόζουν τις στρατηγικές της παιδαγωγικής της εικόνας με συνέπεια και επιστημονική τεκμηρίωση. Με αυτό τον τρόπο, τα παιδιά με ΔΕΠΥ θα έχουν περισσότερες ευκαιρίες να αναπτύξουν τις δυνατότητές τους και να ενταχθούν ενεργά σε μια κοινωνία η οποία σέβεται τη διαφορετικότητα.

Βιβλιογραφία

Bandura, A. (2019). Social cognitive theory: An agentic perspective on human nature. Annual Review of Psychology, 70, 1–26. https://doi.org/10.1146/annurev-psych-122414-033710

Barkley, R. A. (2021). Attention-deficit hyperactivity disorder: A handbook for diagnosis and treatment. Guilford Press.

Advertising

European Commission. (2021). Teachers in Europe: Careers, development and wellbeing. Publications Office of the European Union.

Evans, S. W., Owens, J. S., & Bunford, N. (2021). Evidence-based psychosocial treatments for children and adolescents with ADHD. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 50(1), 1–26.

Καραδήμας, Ν. (2019). Οπτικά μέσα στην ειδική αγωγή: Παρεμβάσεις σε παιδιά με ΔΕΠΥ. Επιστημονική Επετηρίδα Ειδικής Αγωγής, 8(2), 45–60.

Kovacic, A., & Walgermo, B. R. (2023). Artificial intelligence in education: Visual learning strategies for ADHD. Computers & Education, 198, 104691.

Advertising

Martinussen, R., Tannock, R., & Chaban, P. (2022). Visual supports and ADHD: Enhancing working memory and academic outcomes. Child Neuropsychology, 28(4), 502–520.

Mayer, R. E. (2021). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Paivio, A. (2020). Mind and its evolution: A dual coding theoretical approach. Routledge.

Λεμονιά Λιώση
Παιδαγωγός Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, τη ΔΕΠΥ και τη Δυσλεξία. Μεταπτυχιακή ερευνήτρια στις Επιστήμες της Αγωγής Μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων, με ενδιαφέρον για την ψυχική ευημερία των παιδιών, την καινοτομία στην εκπαίδευση και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών. Γράφω γιατί πιστεύω πως η παιδική ηλικία είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο της ζωής.

Περισσότερα από τη στήλη: Ειδική Αγωγή

Ειδική Αγωγή

Δυσλεξία σε Παιδιά με Περιγεννητική Έκθεση σε Υποξία

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Δυσλεξία σε Παιδιά με Περιγεννητική Έκθεση σε Υποξία, θα παρουσιάσει…

Ειδική Αγωγή

Η Διάγνωση της Αναπτυξιακής Γλωσσικής Διαταραχής

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Η Διάγνωση της Αναπτυξιακής Γλωσσικής Διαταραχής, θα ορίσει την Αναπτυξιακή…

Ειδική Αγωγή

AI: Οφθαλμική Ιχνηλάτηση για τον Εντοπισμό της Δυσλεξίας

AI: Οφθαλμική Ιχνηλάτηση για τον Εντοπισμό της Δυσλεξίας Η δυσλεξία αποτελεί μία από τις πιο…

Ειδική Αγωγή

Η Δυσαριθμησία: Ορισμός και Κύρια Ελλείμματα

Δυσαριθμησία: Ορισμός Η δυσαριθμησία είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία η οποία σχετίζεται με την κατανόηση…

Ειδική Αγωγή

Βοηθώντας τα Παιδιά με ΑΓΔ να Μάθουν Νέες Λέξεις

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Βοηθώντας τα Παιδιά με ΑΓΔ να Μάθουν Νέες Λέξεις, θα…

Ειδική Αγωγή

Συμπεριφορές καμουφλάζ στην Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή

Πηγή εικόνας: Συμπεριφορές καμουφλάζ στην Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ): Ορισμός και κύρια…

Ειδική Αγωγή

Εμπειρίες αυτιστικών εφήβων από το μάθημα Φυσικής Αγωγής

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Εμπειρίες αυτιστικών εφήβων από το μάθημα Φυσικής Αγωγής, θα παρουσιάσει…