Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Πολυγλωσσία και εκτελεστικές λειτουργίες στον αυτισμό

Το παρόν άρθρο

Το παρόν άρθρο εστιάζει στην πολυγλωσσία και τις εκτελεστικές λειτουργίες στον αυτισμό. Ποια είναι τα γνωστικά οφέλη της πολυγλωσσίας, δηλαδή, το να μιλάει ένα άτομο περισσότερες από δύο γλώσσες; Μία πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι η πολυγλωσσία ενισχύει τις γενικές γνωστικές ικανότητες, αλλά μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση ορισμένων συμπτωμάτων και στην ενίσχυση του ελέγχου των καθημερινών σκέψεων και ενεργειών σε παιδιά με αυτισμό.

Πηγή εικόνας: Πολυγλωσσία και γνωστικά οφέλη

Η έρευνα της Romero και των συνεργατών της (2024)

Το δείγμα της έρευνας

Στην έρευνα πήραν μέρος περισσότερα από 100 παιδιά με αυτισμό και χωρίς αυτισμό ηλικίας 7-12 ετών τόσο από μονόγλωσσα όσο και από πολύγλωσσα νοικοκυριά. Τα περισσότερα από τα πολύγλωσσα νοικοκυριά μιλούσαν Iσπανικά και Aγγλικά στο σπίτι. Ζητήθηκε από τους γονείς να βαθμολογήσουν τις δεξιότητες εκτελεστικής λειτουργίας του παιδιού τους, οι οποίες συχνά επηρεάζονται από τη διαταραχή του φάσματος του αυτισμού.

Οι εκτελεστικές δεξιότητες που αξιολογήθηκαν ήταν οι ακόλουθες:

Επιπλέον, ζητήθηκε από τους γονείς να βαθμολογήσουν ορισμένες από τις βασικές ικανότητες που επηρεάζονται από τον αυτισμό, όπως η ικανότητα κατανόησης των διαφορετικών οπτικών των άλλων ανθρώπων, η κοινωνική επικοινωνία και οι επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές.

Ερευνητικά ευρήματα

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι:

  • H πολυγλωσσία συσχετίζεται με καλύτερες δεξιότητες αναστολής, αλλαγής (shifting) και κατανόησης των διαφορετικών οπτικών των άλλων ανθρώπων σε παιδιά με και χωρίς αυτισμό.
  • Η πολυγλωσσία επηρέασε θετικά ορισμένα από τα βασικά συμπτώματα του αυτισμού, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της επικοινωνίας, τη μείωση των επαναλαμβανόμενων συμπεριφορών και τη βελτίωση της ικανότητας κατανόησης των διαφορετικών οπτικών των άλλων ανθρώπων.

Συμπεράσματα

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Autism Research, διαπίστωσε ότι οι γονείς των παιδιών με αυτισμό και οι γονείς των παιδιών χωρίς αυτισμό που ήταν πολύγλωσσα, ανέφεραν ότι τα παιδιά τους είχαν καλύτερες εκτελεστικές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητας εστίασης (focus), της κατανόησης της οπτικής των άλλων ανθρώπων, της επικοινωνίας και των μειωμένων επιπέδων επαναλαμβανόμενων συμπεριφορών σε σύγκριση με τα παιδιά που ήταν μονόγλωσσα.

Σπούδασα Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (2008) και ολοκλήρωσα μεταπτυχιακό πρόγραμμα ειδίκευσης στην Ανάπτυξη του Παιδιού στο Τμήμα Ψυχολογίας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου (2012). Το 2014, ξεκίνησα διδακτορικές σπουδές στο Πανεπιστημιακό Κολλέγιο του Λονδίνου. Τον Δεκέμβριο του 2018, υπερασπίστηκα επιτυχώς τη διατριβή μου με τίτλο (στην ελληνική γλώσσα): Η διερεύνηση της οργάνωσης του λεξιλογίου σε παιδιά που μιλούν Ελληνικά με δυσκολίες στη γλώσσα και τον αλφαβητισμό. Η διδακτορική διατριβή μπορεί να βρεθεί εδώ: https://discovery-pp.ucl.ac.uk/id/eprint/10077333/

Περισσότερα από τη στήλη: Ειδική Αγωγή

Ειδική Αγωγή

Αισθητηριακή Ολοκλήρωση: Θεωρητικό Πλαίσιο και Εφαρμογές

Το παρόν άρθρο, με τίτλο, Αισθητηριακή Ολοκλήρωση: Θεωρητικό Πλαίσιο και Εφαρμογές, παρουσιάζει τις βασικές αρχές…

Ειδική Αγωγή

Πολλαπλή νοημοσύνη: Από τη θεωρία στην εκπαιδευτική πράξη

Σε αυτό το άρθρο, με τίτλο Πολλαπλή νοημοσύνη: Από τη θεωρία στην εκπαιδευτική πράξη, περιγράφω…

Ειδική Αγωγή

Περιβαλλοντικοί παράγοντες στις νευροαναπτυξιακές διαταραχές

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Περιβαλλοντικοί παράγοντες στις νευροαναπτυξιακές διαταραχές, θα περιγράψει μια σειρά παραγόντων…

Ειδική Αγωγή

Η διαταραχή κινητικού συντονισμού στη ζωή του παιδιού

Σε αυτό το άρθρο, θα ασχοληθώ με τη διαταραχή κινητικού συντονισμού και τον τρόπο με…

Ειδική Αγωγή

Συντακτικό και Μνήμη Εργασίας στα Παιδιά με ΑΓΔ

Πηγή εικόνας: Συντακτικό και Μνήμη Εργασίας στα Παιδιά με ΑΓΔ Η Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ) αποτελεί…

Ειδική Αγωγή

Τρόποι επικοινωνίας του παιδιού και ο ρόλος των εκπαιδευτικών

«Το παιδί το οποίο νιώθει ότι το ακούν, μαθαίνει καλύτερα» Cozolino, 2020 Σε αυτό το…

Ειδική Αγωγή

Ακουστική επεξεργασία στην παιδική ηλικία: Τεχνολογικές προσεγγίσεις

Σε αυτό το άρθρο, με τίτλο Ακουστική επεξεργασία στην παιδική ηλικία: Τεχνολογικές προσεγγίσεις, προσεγγίζω το…