Ξεφυλλίζοντας ένα περιοδικό όπως το National Geographic πολλά συναισθήματα σε κατακλύζουν. Κι αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω των φωτογραφιών του. Σε ταξιδεύουν σε διαφορετικά μέρη, σε συστήνουν σε υπέροχους ανθρώπους και σε μαγεύουν με τα τοπία και τις ιστορίες που εξιστορούν.
Οι φωτογράφοι που έχουν εργαστεί για το περιοδικό μόνο τυχαίοι δεν είναι. Κορυφαίοι στο είδος τους, με επαγγελματισμό και εμμονή με την τελειότητα, έχουν καταφέρει να απαθανατίσουν εξαιρετικές στιγμές.

Μία από αυτούς, η Αμερικανίδα φωτογράφος Annie Griffiths.

Υπήρξε μία από τις πρώτες γυναίκες φωτογράφους στο National Geographic και έχει ταξιδέψει συνολικά σε πάνω από 150 χώρες κατά τη διάρκεια της λαμπρής της καριέρας. Έχει αναλάβει δεκάδες δουλειές για την National Geographic Society των ΗΠΑ. Μεταξύ των θεμάτων που έχει αναλάβει, ξεχωρίζουν αυτά για τον Λώρενς της Αραβίας, τη χερσόνησο Baja California, τη Γαλιλαία, την Πέτρα της Ιορδανίας, το Σίδνεϊ και την Ιερουσαλήμ.
.jpg)
Παράλληλα με το έργο της στο περιοδικό, η Griffiths έχει αφοσιωθεί στο να φωτογραφίζει για φιλανθρωπικές οργανώσεις ανά τον κόσμο. Είναι ο εκτελεστικός διευθυντής της φωτογραφικής καλλιτεχνικής ομάδας Ripple Effect Images. Πρόκειται για μία ομάδα, η οποία καταγράφει τα προγράμματα που βοηθούν στην ενίσχυση της γυναίκας στις αναπτυσσόμενες χώρες, χτυπημένες και από τις καταστροφικές συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.

Χαρακτηριστικά της αποτελούν η θαλπωρή με την οποία προσεγγίζει τα θέματά της καθώς και η ικανότητά της να δημιουργεί άμεσα υπέροχες φωτογραφίες που εξανθρωπίζουν διάφορες καταστάσεις και κουλτούρες.

Δουλειές της Annie Griffiths έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά παγκόσμιας εμβέλειας και κύρους όπως τα LIFE, Geo, Smithsonian, Fortune, Merian, Stern και πολλά άλλα έντυπα. Με την συγγραφέα Barbara Kingsolver έχει εκδώσει το βιβλίο Last Stand: America’s Virgin Lands, που εκθειάζει την τελευταία παρθένα φύση της Βόρειας Αμερικής. Έσοδα από την πώληση του βιβλίου έχουν διατεθεί για την προστασία του περιβάλλοντος. Το 2008, εξέδωσε απομνημονεύματά της με τίτλο: A Camera, Two Kids and a Camel, όπου διαπραγματεύεται την ισορροπία και τη χαρά της δημιουργίας μιας ζωής με νόημα. Το 2010, κυκλοφορεί το φωτογραφικό βιβλίο της με τίτλο: Simply Beautiful Photographs, το οποίο κερδίζει τις κριτικές και ανακηρύσσεται το κορυφαίο φωτογραφικό βιβλίο της χρονιάς από την Amazon και την Barnes & Noble. Η Griffiths αυτή την περίοδο δουλεύει πάνω σε τρία νέα βιβλία.
Ανάμεσα στα πολλά βραβεία της ξεχωρίζουν αυτά από τους οργανισμούς- φορείς: National Press Photographers Association, Associated Press, National Organization of Women, The University of Minnesota και The White House News Photographers Association.
Ακολουθεί μία μίνι συνέντευξη της, διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της, όπου απαντά σε ερωτήσεις για το ξεκίνημα και την καριέρα της.
Πότε ξεκίνησες να φωτογραφίζεις;
Στο κολλέγιο, στο πρώτο έτος. Ερωτεύτηκα τη φωτογραφία. Παρακολούθησα ένα μάθημα φωτογραφίας και άλλαξα κατεύθυνση.
Ποια ήταν η πρώτη σου φωτογραφική μηχανή;
Η Canon FTB. Μακάρι να την είχα ακόμη. Έπρεπε να την πουλήσω όταν έπιασα την πρώτη μου δουλειά σε εφημερίδα και εκεί είχαν μόνο φακούς Nikon.
Ήταν στόχος σου να δουλέψεις για το National Geographic;
Όχι. Προσπαθούσα να βρω μία καλή δουλειά. Δεν είχα ιδιαίτερα υψηλούς στόχους. Απλά προσπαθούσα να κάνω το καλύτερο σε κάθε δουλειά που είχα. Ξεκίνησα αργά (στη φωτογραφία) αλλά επικεντρώθηκα πλήρως σ’ αυτό.
Αν μπορούσες να δουλέψεις στο πλευρό ενός φωτογράφου, ποιος θα ήταν αυτός κα γιατί;
Ο Edward Steichen. Ήταν αυτός που με ενέπνευσε αρχικά. Πριν ακόμα αγοράσω την πρώτη φωτογραφική μηχανή μου, ο τότε σύντροφός μου, μου έδωσε ένα βιβλίο του Steichen. Εντυπωσιάστηκα τόσο με την πολύπλευρη προσωπικότητά του και την ικανότητά του να αποδίδει εξίσου καλά με όλα τα θέματα που καταπιανόταν.
Ποιοι φωτογράφοι σε έχουν επηρεάσει;
Ο Sebastiao Salgado. Είχε μιλήσει για την χρήση της φωτογραφίας ως μέσου προσφοράς, κι έτσι πραγματικά τον θαύμασα.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου μέρος που έχεις πάει σε αποστολή;
Η Ιορδανία. Απλά λάτρεψα τους βεδουίνους. Αγάπησα την κουλτούρα τους. Είναι μία εκπληκτική χώρα και ο πολιτισμός τον βεδουίνων είναι θερμός και υπέροχος. Έχω πολύ δυνατές αναμνήσεις από τα ταξίδια μου με τα παιδιά μου εκεί.
Ψηφιακή φωτογραφία ή φιλμ; Ποια είναι η άποψή σου στο θέμα αυτό;
Η μετάβαση ήταν δύσκολη, γιατί ο φωτογράφος έπρεπε να μετατραπεί σε εργαστήριο. Υπήρχαν πολλά που έπρεπε να μάθουμε. Όμως η ψηφιακή φωτογραφία κατέληξε να γίνει πολύ ενδιαφέρουσα.
Ποια είναι η συμβουλή που δίνεις στους ανερχόμενους φωτογράφους;
Να περιβάλλετε τον εαυτό σας με ανθρώπους καλύτερους από εσάς. Δεν θέλετε να είστε το μεγαλύτερο ψάρι στη λίμνη. Πάντα θα θέλετε να βρίσκεστε κοντά σε ανθρώπους από τους οποίους μπορείτε να μάθετε κάτι.
Τι χρειάζεται για να δημοσιευτεί κάποιος στο National Geographic;
Ακόρεστη περιέργεια. Πραγματικά σκληρή δουλειά. Για μένα, ήταν τεράστιο πλεονέκτημα το να είμαι γυναίκα, γιατί υπήρχαν ελάχιστες στο περιοδικό τότε. Ο διευθυντής φωτογραφίας ήθελε να προσθέσει ποικιλία στην ομάδα του.

Η φωτογραφική πορεία της Annie Griffiths είναι κάτι παραπάνω από λαμπρή. Μέσα από τις σελίδες του National Geographic (και όχι μόνο) καταφέρνει να αποτυπώσει τα μοναδικά στοιχεία των πολιτισμών στα μέρη που ταξιδεύει. Μας προσφέρει απλόχερα συναρπαστικές ιστορίες για τόπους και ανθρώπους. Με έντονη ανθρωπιστική προσέγγιση, συνεχίζει να καταγράφει τα θέματά της όπως αυτή ξέρει και να εμπνέει εκατοντάδες φωτογράφους παγκοσμίως.