Αναγνώριση προσώπων σε μουσικά φεστιβάλ;
Ο Tom Morello μας μιλάει για τους κοινωνικούς κινδύνους που φέρνει μαζί της η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου στην κοινωνία και τονίζει τις προσπάθειες ακτιβιστών να απαγορευτεί αυτού του είδους η τεχνολογία, απο μουσικά φεστιβάλ.
Έχουμε την ευκαιρία να σταματήσουμε όσο είναι ακόμη νωρίς τον πολλαπλασιασμό της τεχνολογίας παρακολούθησης και καταγραφής προσωπικών δεδομένων και την απειλή που αποτελεί για το μέλλον της ανθρωπότητας. Το ρολόι χτυπά ήδη.
Φανταστείτε να πηγαίνετε σε ενα μουσικό φεστιβάλ ή μια συναυλία και να είστε αναγκασμένοι να σταθείτε μπροστά απο μια συσκευή η οποία σαρώνει και αναλύει το προσωπό σας. Μόλις τα χαρακτηριστικά σας έχουν χαρτογραφηθεί αποθηκευονται σε μια βάση δεδομένων. Ένας υπολογιστής θα είναι αυτός που θα επιλέξει αν μπορεί να σου επιτραπεί η είσοδος ή ακόμα χειρότερα, να σε θεωρήσει « ύποπτη φυσιογνωμία » και να σε προωθήσει για περαιτέρω εξέταση. Ακόμη και αν καταφέρεις να περάσεις απο αυτό το στάδιο ελέγχου, η τεχνολογία αυτή, θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να παρακολουθεί τις κινήσεις σου εντός του χώρου
Advertising
Ενω η χρήση αυτού του λογισμικού σε χώρους μουσικών φεστιβάλ, υποτίθεται πως θα χρησιμοποιείται, αυστηρά για διαφημιστικούς σκοπούς και μόνο, είναι πάρα πολύ πιθανό, οι διοργανωτές των φεστιβάλ να υποχρεωθούν να παραδώσουν αυτές τις ευαίσθητες πληροφορίες βιομετρικών, σε υπηρεσίες επιβολής του νόμου ή ακόμη και σε αρχές μετανάστευσης.
Καλλιτέχνες και κοινό συμφωνούν με τον Tom Morello λέγοντας το μεγαλο “ΟΧΙ”
Ο Tom Morello μας αναφέρει επίσης, πως ο εφιάλτης της παρακολούθησης στα μουσικά φεστιβάλ, παραλίγο να γίνει πραγματικότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εταιρείες τιτάνες, όπως η Ticketmaster επένδυσαν ενα μεγάλο ποσό χρημάτων σε εταιρίες όπως η Blink Identity, μια start-up επιχείρηση απο πρώην στρατιωτικούς αμυντικούς εργολάβους , που βοήθησαν στο πρόγραμμα αναγώρισης προσώπων του Αμερικανικού στρατού, στο Αφγανιστάν.
Όμως όπως φαίνεται, οι εταιρίες που κάναν σχέδια για κέρδος μέσα απο τέτοια τεχνολογικά τεχνάσματα, θα απογοητευτούν προς το παρόν. Και αυτό γιατί, τους τελευταίους μήνες, καλλιτέχνες και οπαδοί στήριξαν την καμπάνια αυτή και πάνω απο 40 φεστιβάλ στο κόσμο, όπως το Coachella, Bonnarro και SXSW, κάναν σαφές πως δεν έχουν καμία πρόθεση να επιτρέψουν αυτού του είδους την τεχνολογία στα φεστιβάλ τους.