Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Επιστήμονες κατάφεραν σύνδεση εγκεφάλων 3 ατόμων για ανταλλαγή σκέψεων

σύνδεση εγκεφάλων

Οι νευροεπιστήμονες έχουν επιτυχώς συνδέσει μια τριοδική σύνδεση με τον εγκέφαλο για να επιτρέψουν σε τρία άτομα να μοιραστούν τις σκέψεις τους – και στην περίπτωση αυτή, να παίξουν ένα παιχνίδι σε στυλ Tetris. Η ομάδα πιστεύει ότι αυτό το περίεργο πείραμα θα μπορούσε να κλιμακωθεί για να συνδέσει ολόκληρα δίκτυα ανθρώπων και ναι, είναι τόσο περίεργο όσο ακούγεται.

Λειτουργεί μέσω ενός συνδυασμού ηλεκτροεγκεφαλογραφών (EEG), για την καταγραφή των ηλεκτρικών παλμών που υποδηλώνουν εγκεφαλική δραστηριότητα και της διακρανιακής μαγνητικής διέγερσης (TMS), όπου οι νευρώνες διεγείρονται με τη χρήση μαγνητικών πεδίων.

Οι ερευνητές πίσω από το νέο σύστημα το έχουν ονομάσει BrainNet και λένε ότι θα μπορούσε τελικά να χρησιμοποιηθεί για να συνδέσει πολλούς διαφορετικούς εγκεφάλους μαζί, ακόμη και σε όλο το δίκτυο.

Αλλά εκτός από το άνοιγμα περίεργων νέων μεθόδων επικοινωνίας, το BrainNet θα μπορούσε να μας διδάξει περισσότερα για το πώς ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί σε βαθύτερο επίπεδο.

«Παρουσιάζουμε το BrainNet, το οποίο, κατά την άποψή μας, είναι η πρώτη μη-διεισδυτική άμεση διασύνδεση εγκέφαλο – με εγκέφαλο για τη συλλογική αντιμετώπιση προβλημάτων», τονίζουν οι ερευνητές.

“Η διεπαφή επιτρέπει σε τρία άτομα να συνεργαστούν και να επιλύσουν μια εργασία χρησιμοποιώντας άμεση επικοινωνία εγκέφαλο με εγκέφαλο”.

Στο πείραμα που συνέταξαν οι επιστήμονες, δύο «αποστολείς» συνδέθηκαν με τα ηλεκτρόδια EEG και ζήτησαν να παίξουν ένα παιχνίδι σε στυλ Tetris που περιλαμβάνει πτώση μπλοκ. Είχαν να αποφασίσουν εάν κάθε μπλοκ χρειάζεται περιστροφή ή όχι.

Για να γίνει αυτό, τους ζητήθηκε να κοιτάξουν μια από τις δύο λυχνίες που αναβοσβήνουν σε κάθε πλευρά της οθόνης – η μία αναβοσβήνει στα 15 Hz και η άλλη στα 17 Hz – που παρήγαγαν διαφορετικά σήματα στον εγκέφαλο που μπορούσε να πάρει το ΗΕΓ.

Αυτές οι επιλογές στη συνέχεια μεταβιβάστηκαν σε ένα μόνο «δέκτη» μέσω ενός καπακιού TMS που θα μπορούσε να προκαλέσει φανταστικό φλας φωτός στο μυαλό του δέκτη, γνωστές ως φωσφονές . Ο δέκτης δεν μπορούσε να δει ολόκληρη την περιοχή του παιχνιδιού, αλλά έπρεπε να περιστρέψει το μπλοκ που πέφτει αν έστειλε ένα φλας.

Σε πέντε διαφορετικές ομάδες τριών ατόμων, οι ερευνητές έπληξαν ένα μέσο επίπεδο ακρίβειας 81,25%, το οποίο είναι αξιοπρεπές για πρώτη προσπάθεια.

Για να προσθέσουν ένα επιπλέον επίπεδο πολυπλοκότητας στο παιχνίδι, οι αποστολείς θα μπορούσαν να προσθέσουν ένα δεύτερο γύρο ανατροφοδότησης που να δείχνει αν ο δέκτης είχε κάνει τη σωστή απόφαση.

Οι δέκτες ήταν σε θέση να εντοπίσουν ποιοι από τους αποστολείς ήταν πιο αξιόπιστοι βασισμένοι μόνο στις επικοινωνίες του εγκεφάλου, κάτι που οι ερευνητές λένε ότι δείχνουν την υπόσχεση για την ανάπτυξη συστημάτων που ασχολούνται με περισσότερα σενάρια πραγματικού κόσμου, όπου η ανθρώπινη αναξιοπιστία θα ήταν ένας παράγοντας.

Και ενώ το τρέχον σύστημα μπορεί να μεταδώσει μόνο ένα bit (ή flash) δεδομένων σε μια στιγμή, η ομάδα από το Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον και το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon πιστεύει ότι η εγκατάσταση μπορεί να επεκταθεί στο μέλλον.

Η ίδια ομάδα ερευνητών μπόρεσε προηγουμένως να συνδέσει δύο εγκεφάλους με επιτυχία, με αποτέλεσμα οι συμμετέχοντες να παίξουν ένα παιχνίδι 20 ερωτήσεων μεταξύ τους. Και πάλι, χρησιμοποιήθηκαν φανταστικές φωσφαίσεις για τη μετάδοση πληροφοριών, στην προκειμένη περίπτωση “ναι” ή “όχι”.

Προς το παρόν είναι πολύ αργή και όχι πλήρως αξιόπιστη, και αυτή η εργασία δεν έχει ακόμη αξιολογηθεί από την κοινότητα των νευροεπιστημών, αλλά είναι μια ματιά σε μερικούς φανταστικούς τρόπους που θα μπορούσαμε να πάρουμε τις σκέψεις μας ο ένας στον άλλον στο μέλλον – διανοητικούς πόρους για να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν σημαντικά προβλήματα.

“Τα αποτελέσματά μας αυξάνουν τη δυνατότητα μελλοντικών διεπαφών εγκεφάλου-εγκεφάλου που επιτρέπουν τη συνεταιριστική επίλυση προβλημάτων από τον άνθρωπο χρησιμοποιώντας ένα «κοινωνικό δίκτυο» συνδεδεμένων εγκεφάλων”, τονίζει η ομάδα.

 

Επιστημονικό Άρθρο:

Linxing Jiang, Andrea Stocco, Darby M. Losey, Justin A. Abernethy, Chantel S. Prat, Rajesh P. N. RaoBrainNet: A Multi-Person Brain-to-Brain Interface for Direct Collaboration Between Brains, Cornell University Library, 2018

Σπούδασα Ιστορία και Φιλοσοφία της Επιστήμης (Ε.Κ.Π.Α.) με μεταπτυχιακή ειδίκευση στις σπουδές Επιστήμης και Τεχνολογίας (STS) και μεταπτυχιακός φοιτητής στο Ε.Μ.Π. "Περιβάλλον και Ανάπτυξη". Με ενδιαφέροντα που αφορούν τις τεχνολογίες υπολογιστών, περιβάλλοντος και τεχνολογιών αιχμής.

Περισσότερα από τη στήλη: Επιστήμη

Επιστήμη

Το αρχαίο DNA μας απαντά : Τι αποδεκάτισε την Μεγάλη Στρατιά του Ναπολέοντα το 1812 ;

Απομόνωση αρχαίου DNA από μερικούς στρατιώτες φανέρωσε επιμολύνσεις από ορισμένους μολυσματικούς παράγοντες . “Napoleon’s Retreat…

Επιστήμη

Πόσο κακός είναι τελικά ο “κακός” ύπνος;

Είναι γνωστό πως ο ύπνος αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της βιολογικής λειτουργίας του οργανισμού, λόγω του…

Επιστήμη

Η συνέπεια στον ύπνο προστατεύει την ψυχική υγεία

  Νέα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι η συνέπεια στον ύπνο συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα άγχους…

Επιστήμη

Ψυχολογία της μοναξιάς στην ψηφιακή εποχή

Ζούμε στην πιο συνδεδεμένη εποχή της ιστορίας. Με ένα άγγιγμα επικοινωνούμε με οποιονδήποτε, οπουδήποτε. Κι…

Επιστήμη

Ντοπαμίνη και Ντοπαμινεργικό Σύστημα: Από την ευχαρίστηση στην εξάρτηση

  Τι είναι η ντοπαμίνη; Η ντοπαμίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής, δηλαδή μία χημική ουσία η…

Επιστήμη

Η ψυχολογία των γιατρών στα νοσοκομεία: Αντιμετωπίζοντας το στρες και το burnout

Οι γιατροί στα νοσοκομεία ζουν καθημερινά σε ένα περιβάλλον υψηλής πίεσης. Απευθύνονται σε ανθρώπους που…

Επιστήμη

Γλώσσα του σώματος και συναισθήματα: Το σώμα αποκαλύπτει όσα κρύβουν τα λόγια

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε βρεθεί σε μια στιγμή που αντιληφθήκαμε ότι κάτι δεν πάει…