Ένας εκδοτικός οίκος που μας συστήθηκε το 1912 με το πρώτο του βιβλιοπωλείο και μετέχει ενεργά στον τομέα του βιβλίου από το 1953. Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά – πάντα σε τυχαία σειρά – στις τελευταίες κυκλοφορίες που μας έχει δώσει από το 2016 ως και τώρα.
1) «Η ΤΑΒΕΡΝΑ ΤΗΣ ΤΖΑΜΑΪΚΑΣ» από την Maurier Du Daphne
Περίληψη :
Ένα γκρίζο, παγωµένο αποµεσήµερο, µια νεαρή κοπέλα, η Μαίρη Γέλαν, φτάνει σ’ έναν έρηµο βαλτότοπο κοντά στις ακτές της Κορνουάλης, όπου, µέσα στην ερηµιά, υψώνεται η Ταβέρνα της Τζαµάικας. Ορφανή από γονείς, η Μαίρη νιώθει παγιδευµένη από την πρώτη στιγµή που πατάει το πόδι της σ’ αυτόν τον αφιλόξενο τόπο. Βίαιος, µέθυσος και κακός, ο θείος της, ο Τζος Μέρλιν, έχει µετατρέψει την ταβέρνα του σε άντρο παρανοµίας.
Μάταια η Μαίρη µηχανεύεται τρόπους να δραπετεύσει. Αδυνατώντας να ξεφύγει, βρίσκεται µπλεγµένη, παρά τη θέλησή της, στα εγκληµατικά σχέδια που εξυφαίνονται πίσω από τους ετοιµόρροπους τοίχους της ταβέρνας και ερωτεύεται έναν άντρα τον οποίο δεν τολµάει να εµπιστευτεί…
Αριστουργηµατικό µυθιστόρηµα µυστηρίου και περιπέτειας, και ταυτόχρονα εξαιρετικά γοητευτική σπουδή στο κακό και στις ποικίλες µορφές του, την απανθρωπιά, την απληστία, τη βία και τον φόνο.
2) «Ο ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΓΚΑΤΣΜΠΥ» από τον Francis Scott Fitzgerald
Περίληψη :
Βρισκόμαστε στη Ν. Υόρκη τη δεκαετία του 1920. Είναι η εποχή της τζαζ, μια εποχή θαυμάτων, τέχνης, υπερβολής, όπου κυριαρχεί ακόμα η πεποίθηση ότι τα λεφτά μπορούν να αγοράσουν την ευτυχία. Ο Γκάτσμπυ είναι πάμπλουτος, μένει σε μια έπαυλη, έχει μπάτλερ, υπηρέτες, μια Ρολς-Ρόις και διοργανώνει θρυλικά πάρτι. Κανείς δεν ξέρει από πού έρχεται, ούτε πώς κατέχει μια τόσο μεγάλη περιουσία, ωστόσο όλοι γοητεύονται από το μυστηριώδες παρελθόν και τον τρόπο ζωής του. Εκείνος έχει κάτι ακόμα. Έναν απόλυτο, ανεκπλήρωτο, ρομαντικό έρωτα για την εύθραυστη αλλά πανέμορφη Νταίζυ.
Ο Γκάτσμπυ ξεχωρίζει. Και είναι τόσο αθεράπευτα ιδεαλιστής που γίνεται πραγματικά υπέροχος.
3) «ΑΤΑΤΟΥΡΚ ΚΑΙ ΝΑΖΙ» από τον Stefan Ihrig
Περίληψη :
Ο ρόλος τον οποίο διαδραμάτισε ο Κεμάλ Ατατούρκ ως ιδεολογικό πρότυπο και παράδειγμα για τους Ναζί έχει παραμείνει άγνωστος. Όλοι πιστεύουν ότι ο Χίτλερ εμπνεύστηκε την ολοκληρωτική ιδεολογία και στρατηγική του από τον Μουσολίνι, όμως ο αρχηγός των Ναζί παρακολουθούσε με μεγάλο ενδιαφέρον τις εξελίξεις στην Τουρκία ήδη από το 1919. Και ο λόγος ήταν ο μεγάλος θαυμασμός που ένιωθε για τις προσπάθειες του Ατατούρκ να δημιουργήσει ένα νέο τουρκικό κράτος μέσα από τις στάχτες του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Τόσο, που βάσισε το δικό του (αποτυχημένο) πραξικόπημα του Μονάχου το 1923 στην επανάσταση του Ατατούρκ στην Άγκυρα.
Αργότερα ο Χίτλερ έλεγε ότι ο Ατατούρκ ήταν ο δάσκαλος και ο ίδιος και ο Μουσολίνι οι μαθητές. Και ο ενθουσιασμός του για το δάσκαλο επρόκειτο να διαρκέσει: ο Ατατούρκ αποτέλεσε την έμπνευση του Χίτλερ προκειμένου αυτός να διαμορφώσει το ναζιστικό κράτος του με βάση τα εθνικιστικά, αντιθρησκευτικά, ολοκληρωτικά και μισαλλόδοξα σχέδια του «Τούρκου Φύρερ» – με κύρια σημεία αναφοράς τις γενοκτονίες των Αρμενίων και των Ελλήνων, τους οποίους επιφανείς Ναζί συνέκριναν άμεσα με τους Γερμανούς Εβραίους…
4) «Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ» από τον Bandi
Περίληψη :
Μια οικογένεια εξορίζεται από την πρωτεύουσα Πιονγιάνγκ εξαιτίας του γιου της, ο οποίος παθαίνει νευρικές κρίσεις όποτε βλέπει πορτρέτα του Καρλ Μαρξ ή του Κιµ Ιλ-Σουνγκ. Ένας γιος αγωνίζεται να βγάλει άδεια ταξιδιού για να επισκεφθεί την ετοιµοθάνατη µητέρα του, που ζει στο γειτονικό χωριό. Ένας άντρας αποφασίζει να αυτοµολήσει, απογοητευµένος από το κληρονοµικό ταξικό σύστηµα της Λαοκρατικής Δηµοκρατίας της Κορέας. Μια γιαγιά, όταν συναντάει τον Κιµ Ιλ-Σουνγκ στο δρόµο, τον προσφωνεί µε τρυφερότητα «Πατέρα και Μεγάλο Ηγέτη» – περιστατικό που θα εκµεταλλευτεί η επίσηµη προπαγάνδα.
Φυγαδευµένες παράνοµα από τη Βόρεια Κορέα, γραµµένες «µε δάκρυα από αίµα», οι ιστορίες αυτές έχουν προκαλέσει µεγάλη αίσθηση στη Δύση, καθώς αποτελούν µια σπαρακτική ανθρώπινη µατιά στη ζωή κάτω από το τελευταίο απόλυτα ολοκληρωτικό καθεστώς του πλανήτη. Πέρα από τη λογοτεχνική τους αξία, η δηµοσίευσή τους θέτει σε κίνδυνο την ίδια τη ζωή του συγγραφέα, αν ποτέ η πραγµατική του ταυτότητα γίνει γνωστή.
Τι θα ήθελε ο συγγραφέας να γνωρίζουμε αν μπορούσε να μιλήσει ελεύθερα…
Η συλλογή διηγηµάτων Η καταγγελία, είναι η λογοτεχνική µαρτυρία ενός συγγραφέα που, ζώντας σε συνθήκες πραγµατικής κόλασης, κατόρθωσε να διαφυλάξει τη δηµιουργική του ευαισθησία και την ακεραιότητά του.
Το βιβλίο, γεµάτο ολοζώντανες εικόνες, προσθέτει χαρακτήρες πραγµατικών ανθρώπων στην απρόσωπη ιδέα µας για την οδύνη των Βορειοκορεατών…
Περισσότερα μπορείς να βρεις εδώ
5) «ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΤΥΡΑΝΝΙΑ» από τον Timothy Snyder
Περίληψη :
H εκλογή του Τραµπ στην προεδρία της Αµερικής και τα ήδη εµφανή πλήγµατα που έχει καταφέρει στη δηµοκρατία και στους θεσµούς της έχουν θορυβήσει πολιτικούς, διανοούµενους, επιστήµονες, καλλιτέχνες και πολίτες στις ΗΠΑ και σε όλο τον κόσµο.
O Timothy Snyder, ιστορικός που έχει ασχοληθεί µε τις πλέον ζοφερές περιόδους της ευρωπαϊκής ιστορίας, έγραψε ένα κατατοπιστικό βιβλίο, που κρούει δυνατά τον κώδωνα του κινδύνου. Μέσα στα είκοσι κεφάλαιά του ανατρέχει σε εκατό χρόνια ιστορίας, µε σταθµούς την ανάδυση του Φασισµού, του Ναζισµού και του Κοµµουνισµού. Δίνει ιδιαίτερη έµφαση στο πώς εγκαθιδρύθηκαν αυτά τα καθεστώτα, στο πώς επιβλήθηκαν σε λαούς που παρακολουθούσαν σαν υπνωτισµένοι τη µία παραβίαση των δηµοκρατικών αρχών µετά την άλλη, στο πώς παρέσυραν απλούς πολίτες και τους µετέτρεψαν σε όργανα των δόλιων σκοπών τους.
Το βιβλίο αυτό δείχνει πόσο ανεπαίσθητα, πόσο σταδιακά, χωρίς να γίνει αντιληπτό από την αρχή, µπορεί ένα δηµοκρατικό πολίτευµα να απολέσει τους αρµούς του και να διαλυθεί. Η υπονόµευση της δηµοκρατίας δεν είναι ποτέ άµεση. Γίνεται µε µικρά, ύπουλα βήµατα, µε την επίκληση της «βούλησης του λαού», µε τη µεταµφίεση του αυταρχισµού σε πράξεις που υποτίθεται ότι απηχούν το κοινό αίσθηµα, αλλά αποδεικνύονται καταλυτικές της ελευθερίας. Η επαγρύπνηση όλων µας είναι απαραίτητη.
6) «ΙΚΕΤΗΡίΑ» από τον Παναγιώτη Ρίζο
Περίληψη :
Στην Αρχαία Ελλάδα, ικετηρία ονόμαζαν ένα κλαδί ελιάς περιτυλιγμένο με άσπρο μαλλί προβάτου, το οποίο κρατούσαν στα χέρια τους ως σύμβολο της δυστυχούς τους κατάστασης όσοι κυνηγημένοι προσέτρεχαν σε μια ξένη χώρα για να βρουν άσυλο και σωτηρία, για να τύχουν προστασίας ή ασφάλειας επειδή κινδύνευαν ή ήταν αδικημένοι.
Δώδεκα φανταστικές ιστορίες για πρόσφυγες, ικέτες, ικετευόμενους, διακινητές, εμπόρους, συνοριοφύλακες, θεατές, με φόντο τα ανέκαθεν τρικυμισμένα και επικίνδυνα νερά του Αιγαίου. Δώδεκα φανταστικές ιστορίες που τα γεγονότα και η πραγματικότητα ίσως τις ξεπέρασαν ή, πάντως, τις συναγωνίζονται επαξίως.
Δύο μνημειώδη έργα πολιτικής σάτιρας από τον πιο ευαίσθητο πολιτικά και κοινωνικά Αμερικανό συγγραφέα του 19ου αιώνα και των αρχών του 20ου. Στο πρώτο, τον “Μονόλογο του Βασιλιά Λεοπόλδου”, ο Mark Twain καταγγέλλει την εγκληματική διακυβέρνηση του Βασιλιά Λεοπόλδου Β’ του Βελγίου στο Κονγκό· στο δεύτερο, ειρωνεύεται τον αδύναμο Τσάρο της Ρωσίας Νικόλαο Β, ο οποίος, έχοντας μόλις πνίξει στο αίμα μια ειρηνική διαδήλωση έξω από τα Χειμερινά Ανάκτορα, νιώθει την εξουσία του να κλονίζεται και αναζητεί στήριγμα στα εμβλήματα του αξιώματός του. Δύο έξοχα δείγματα πολιτικής εγρήγορσης και συγγραφικής τόλμης.
Μπορεί ένα βιβλίο να αλλάξει τον κόσμο; Και ναι και όχι. Σίγουρα, μπορεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τον εαυτό μας και τους άλλους. Η σειρά Μικρά Διαχρονικά φέρνει στις βιβλιοθήκες μας σημαντικά κείμενα μεγάλων στοχαστών, πρωτοπόρων, ριζοσπαστών και οραματιστών που οι ιδέες τους συγκλόνισαν τις κοινωνίες, αναστάτωσαν τα πολιτισμικά δεδομένα της εποχής τους και διαμόρφωσαν τον κόσμο όπως τον ζούμε σήμερα.
Περισσότερα μπορείς να δεις εδώ
8) «ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΙ ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ» από τον Charles Dickens
Περίληψη :
Μια γοητευτική και άκρως αποκαλυπτική περιπλάνηση του Charles Dickens στο νυχτερινό Λονδίνο, όταν, σαν πλάνης, ένας flanneur βγαλμένος κατευθείαν από τις σελίδες του Μπωντλέρ, συνήθιζε να περπατά μετά τα μεσάνυχτα στους σκοτεινούς δρόμους για να καταπολεμήσει τις βασανιστικές του αϋπνίες. Σύντομα κείμενα που στοιχειώνουν τον αναγνώστη, συλλαμβάνουν με εξαιρετική ακρίβεια και ευαισθησία την αίσθηση της ερημιάς, εσωτερικής και εξωτερικής και, καθώς έγραψε η Τζόυς Κάρολ Όουτς «υπαινίσσονται περισσότερα απ’ όσα αποκαλύπτουν οι λέξεις».
Συναντήσεις με άστεγους, μέθυσους, μικροπαραβάτες και προλετάριους στα έσχατα στάδια της ένδειας, αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας, στοχασμοί, οξεία κοινωνική παρατήρηση συνθέτουν ένα εξαιρετικά ζωντανό πορτρέτο ενός μοναχικού, ευάλωτου και βαθιά ανθρώπινου συγγραφέα, και συνάμα την εικόνα ενός Λονδίνου συναρπαστικού αλλά και ερεβώδους.
Περισσότερα μπορείς να δεις εδω
9) «ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΗΣ ΕΔΕΜ» από τον John Steinbeck
Περίληψη :
Απ’ όλα τα έργα του Steinbeck, το Ανατολικά της Εδέμ είναι το πιο επικό και το πιο φιλόδοξο. Αφηγείται την ιστορία δύο οικογενειών, των Τρασκ και των Χάμιλτον, στην κοιλάδα Σαλίνας της Καλιφόρνια, αντλώντας έμπνευση και δύναμη από τη βιβλική ιστορία του Κάιν και του Άβελ. Πατώντας με το ένα πόδι στο ρεαλισμό και με το άλλο σε μια μυθική, αρχετυπική σύλληψη του κόσμου ως κονίστρας όπου το καλό αντιμάχεται το κακό, ο Steinbeck πλάθει εδώ μερικούς από τους πλέον αλησμόνητους χαρακτήρες του, όπως αυτόν της Κάθι –που ενσαρκώνει την απόλυτη κακία και την υπερβαίνει, φτάνοντας ως την ψυχρή απανθρωπιά μιας μηχανής–, και στους αντίποδες αυτόν του σοφού Κινέζου υπηρέτη, του Λι.
Το 1955 ο Ηλίας Καζάν βασίστηκε στο δεύτερο μισό του βιβλίου για να σκηνοθετήσει την εξίσου θρυλική ομότιτλη ταινία, με πρωταγωνιστές τον Τζέιμς Ντιν στο ρόλο του Κέιλεμπ Τρασκ –ενός Κάιν που στο τέλος αποτινάσσει το βάρος της ενοχής του– και την Τζούλι Χάρις στο ρόλο της ‘Aμπρα Μπέικον, της θαρραλέας και ώριμης κοπέλας που ταλαντεύεται ανάμεσα στους δύο αδελφούς Τρασκ.
Κλασικό πλέον, το Ανατολικά της Εδέμ δεν έπαψε ποτέ να διαβάζεται από το 1952 που πρωτοεκδόθηκε μέχρι σήμερα.
Περισσότερα μπορείς να δεις εδω
10) «ΤΡΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΒΑΡΚΑ (χωρίς να υπολογίσουμε τον σκύλο)»
από τον Jerome K. Jerome
Περίληψη :
Όταν ο Τζέι, ο Τζορτζ και ο Χάρις αποφάσισαν (αγνοώντας τις ενστάσεις του Μοντµορένσι, του σκύλου) να ξεκλέψουν δύο βδοµάδες από την ελάχιστα συναρπαστική µεσοαστική ζωή τους στο Λονδίνο για να ανεβούν µε βάρκα τον Τάµεση ως την Οξφόρδη, καθόλου δεν υποψιάζονταν αυτό που θα ακολουθούσε: ότι το ταξίδι τους θα µεταµορφωνόταν, χάρη στην πένα του Τζέι (δηλαδή του Jerome K. Jerome), σε ένα διαµάντι της βρετανικής χιουµοριστικής λογοτεχνίας.
Ένας ταξιδιωτικός οδηγός που παραστράτησε µεγαλοπρεπώς προς την κωµωδία είναι το Τρεις σε µια βάρκα (χωρίς να υπολογίσουµε τον σκύλο). Οι τέσσερις ήρωες καταφέρνουν να µετατρέψουν κάθε περιστατικό της µεγάλης τους εκδροµής σε ευκαιρία να υπονοµεύσουν όλα τα κλισέ των ταξιδιωτικών αφηγήσεων, της βικτοριανής Αγγλίας, αλλά κυρίως τον καθωσπρεπισµό του βρετανικού τρόπου ζωής, µέσα από µια αφήγηση αυτοσαρκαστική και αστεία µε όλους τους πιθανούς τρόπους – από την κωµωδία καταστροφής έως τον πιο λεπτό Σουρεαλισµό.
11) «ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ» από την Edith Wharton
Περίληψη :
Το µυθιστόρηµα αφηγείται την ιστορία της Τσάριτι Ρόγιαλ, µιας νεαρής κοπέλας µε περήφανο και ανεξάρτητο χαρακτήρα, που ζει σε µια φτωχή επαρχιακή πόλη υιοθετηµένη από µια τοπική οικογένεια. Όταν ο νεαρός αρχιτέκτονας Λούσιους Χάρνεϊ θα επισκεφτεί τη µικρή πόλη για µια επιστηµονική µελέτη, η δεκαοκτάχρονη Τσάριτι θα τον ερωτευτεί και θα ξεκινήσει µια παθιασµένη σχέση µαζί του.
Το Καλοκαίρι, που θεωρείται από αρκετούς το καλύτερο έργο της Edith Wharton, συγκρίνοντάς το ακόµα και µε τη Μαντάµ Μποβαρύ του Φλοµπέρ, εκδόθηκε το 1917 και προκάλεσε µεγάλη αίσθηση, καθώς ήταν ένα από τα πρώτα µυθιστορήµατα που έφερε στο προσκήνιο τη σεξουαλική αφύπνιση µιας νεαρής γυναίκας.
Σπάζοντας την παράδοση των γυναικείων ροµαντικών µυθιστορηµάτων, η Τσάριτι, µια ηρωίδα µε χαρακτηριστικά σύγχρονης γυναίκας, αντιστέκεται µε αξιοπρέπεια στην πίεση των κοινωνικών συµβάσεων, απόλυτα συµφιλιωµένη µε τα συναισθήµατα και τη σεξουαλικότητά της.
12) «ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΟ ΧΙΟΝΙ ΣΤΑ ΜΑΛΛΙΑ» από την Ninni Schulman
Περίληψη :
Ύστερα από ένα δύσκολο διαζύγιο, η δημοσιογράφος Μαγκνταλένα Χάνσον εγκαταλείπει τη Στοκχόλμη και μαζί με τον εξάχρονο γιο της Νιλς, εγκαθίσταται στη γενέτειρά της, τη μικρή και ήρεμη πόλη του Χάγκφορ, αφήνοντας πίσω της τη συναρπαστική δουλειά σε μια μεγάλη εφημερίδα.
Πάνω που αναρωτιέται αν η ζωή στην εξοχή και η εργασία στην τοπική εφημερίδα είναι υπερβολικά μονότονες, ένα έγκλημα συνταράσσει τη μικρή κοινωνία του Χάγκφορ καθώς ανακαλύπτεται το γυμνό πτώμα μιας νεαρής κοπέλας με ίχνη από πυροβολισμό στο κεφάλι. Μήπως το πτώμα συνδέεται με την υπόθεση της πρόσφατης εξαφάνισης της δεκαεξάχρονης Χέντας;
Καθώς η τοπική αστυνομία αδυνατεί να εξιχνιάσει μια τόσο περίπλοκη υπόθεση, η Μαγκνταλένα αποφασίζει να κάνει τη δική της έρευνα. Ενώ το δημοσιογραφικό δαιμόνιο παλεύει με τη συναισθηματική εμπλοκή της στην εξαφάνιση του κοριτσιού και απειλητικά μηνύματα αρχίζουν να φτάνουν στο κινητό της, πολύ σύντομα συνειδητοποιεί, πως στη φιλήσυχη πόλη που ήξερε τόσο καλά υπάρχουν άνθρωποι που έκαναν τα πάντα για να μην αποκαλύψουν τα μυστικά τους…
Περισσότερα μπορείς να δεις εδω
Μέσα του 19ου αιώνα. Σ’ ένα µικρό ιρλανδικό χωριό, ένα εντεκάχρονο κορίτσι επιβιώνει επί µήνες χωρίς φαγητό. Θαύµα; Ιατρικό φαινόµενο; Ή µήπως θρασύτατη απάτη; Μια νοσοκόµα, εκπαιδευµένη στην Κριµαία πλάι στη Φλόρενς Νάιτινγκεϊλ και περήφανη γι’ αυτό, προσλαµβάνεται για να παρακολουθεί το παιδί. Περιηγητές συρρέουν για να το αγγίξουν. Ένας δηµοσιογράφος φτάνει από το Δουβλίνο για να καλύψει το γεγονός. Όµως το παιδί σιγά σιγά φθίνει. Αναστατωµένη από το ενδεχόµενο του θανάτου του µικρού κοριτσιού, µε µόνο της συµπαραστάτη τον δηµοσιογράφο, η νοσοκόµα θα αντιστρατευτεί τις προλήψεις, τις δεισιδαιµονίες και τη θρησκευτική υστερία µιας ολόκληρης κοινότητας, και θα προσπαθήσει να αποτρέψει τις ολέθριες συνέπειες ενός τροµερού µυστικού.
Συναρπαστικό ψυχολογικό θρίλερ, ολοζώντανο µυθιστόρηµα εποχής και συνάµα φλογερή ερωτική ιστορία, το βιβλίο εξερευνά µε ευαισθησία και τόλµη τη φύση της πίστης, της εµπιστοσύνης και της αγάπης.