Τα e-sports είναι ένας ανερχόμενος τομέας της διασκέδασης αφού συνδυάζουν και παιχνίδι αλλά και θέαση όταν πρόκειται για τους θεατές.
Σίγουρα από την δεκαετία του ’90 που τα βιντεοπαιχνίδια ήταν η νέα μόδα στη ψυχαγωγία στις μέρες μας τα δεδομένα έχουν αλλάξει, με ένα νέο είδος να κάνει την εμφάνιση του, δεν πρόκειται για τίποτε άλλο παρά τα διαδικτυακά παιχνίδια. Και ο video-gamer πλέον έχει γίνει ένα καινούριο επάγγελμα, σηματοδοτώντας την εποχή των e-sports.
Παρόλα αυτά οι διαγωνισμοί βιντεοπαιχνιδιών δεν είναι κάτι το εντελώς καινούριο αφού o πρώτος καταγεγραμμένος διαγωνισμός βιντεοπαιχνιδιών βρίσκεται πίσω στο 1972 με έδρα το πανεπιστήμιο του Stamford, στο οποίο οι διαγωνιζόμενοι -μαθητές- διεκδικούν μια ετήσια συνδρομή στο περιοδικό των Rolling Stones μέσω του βιντεοπαιχνιδιού Spacewar.
Με το πέρασμα τον χρόνων και αφού έχουμε μπει στον 21ο αιώνα όλο και περισσότερα gaming πρωταθλήματα αρχίζουν να καθιερώνονται μεταξύ των οποίων τα World Cyber Games (2000), Major League Gaming (2002) και Electronic Sports World Cup (2003).
Μην ξεχνάμε το διαδίκτυο έχει αρχίσει να αναπτύσσετε και σιγά σιγά φτάνουμε όλο και πιο κοντά στην εποχή των e-sports, τα πρωταθλήματα συγκεντρώνουν όλο και περισσότερους οπαδούς και ταυτόχρονα τα έπαθλα μεγαλώνουν. Αξιοσημείωτο είναι ότι έχουν γίνει μέχρι και συζητήσεις για την εισαγωγή τους στους ολυμπιακούς αγώνες.
Επίσης και στην χώρα μας έχουν διοργανωθεί πρωταθλήματα video-game. Ένα από τα μεγαλύτερα τουρνουά παγκόσμιος είναι το League of Legends ή LoL όπως είναι γνωστότερο αναγνωρισμένο επίσημα από της ΗΠΑ ως esport Το LCS είναι το βασικό πρωτάθλημα, ξεχωριστό για κάθε ήπειρο και χωρισμένο σε δύο εξαμηνιαίες ζώνες που καλύπτουν το σύνολο του χρόνου.
Οι καλύτεροι των LCS τελικά συναντώνται για να διεκδικήσουν τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή, σε αυτές τις διοργανώσεις οι παίκτες συνδέονται στο ίδιο τοπικό δίκτυο και το γεγονός λαμβάνει χώρα συνήθως σε στάδια. Βέβαια οι επαγγελματίες gamers δεν παίζουν απαραίτητα περισσότερο από έναν ερασιτέχνη, οι υποχρεώσεις τους είναι να προπονούνται και να παίζουν σε μεγάλα τουρνουά καθώς και να παραβρίσκονται σε εκδηλώσεις.
Όσο για τους θεατές των επίσημων αγώνων, τα e-sports έχουν πολύ κοινό και στις εκδηλώσεις σε δημόσιους χλωρούς όπως γήπεδα καθώς και πολλούς τηλεθεατές. Πιο συγκεκριμένα στις ΗΠΑ οι θεατές ξεπερνούν τους 30 εκατομμύρια, ενώ το παγκόσμιο κοινό που θα τα παρακολουθεί θα φτάσει το 1,2 δισεκατομμύριο μέσα στα επόμενα χρόνια.
Όσον αφορά την χώρα μας, κάθε χρόνο πραγματοποιείται το πανελλήνιο πρωτάθλημα League of Legends με τη συμμετοχή των καλύτερων ομάδων από όλη την Ελλάδα.