Το χαμένο αριστούργημα του Botticelli. Από τη Μπίλιου Κωνσταντίνα

1 Ιανουαρίου 2020

Τον αριστουργηματικό πίνακα, που μετράει 500 χρόνια ύπαρξης, ανακάλυψε το πρόγραμμα του BBC Four ‘’Britain’s Lost Masterpieces” (Τα χαμένα αριστουργήματα της Βρετανίας). Για χρόνια, το φιλοτεχνημένο έργο του 1480, είχε απορριφθεί γιατί θεωρούνταν πλαστή απομίμηση ενός άγνωστου καλλιτέχνη που ακολουθούσε το τεχνοτροπικό ύφος του μεγάλου Ιταλού καλλιτέχνη της Πρώιμης Αναγέννησης Sandro Botticelli με αποτέλεσμα να «μαραζώνει» στις αποθήκες του Εθνικού Μουσείου της Ουαλίας.

Ο πίνακας που απεικονίζει την Παναγία με το Θείο Βρέφος κληροδοτήθηκε το 1952 στο Μουσείο του Cardiff από τις αδερφές Gwendoline και Margaret Davies, καταξιωμένες συλλέκτριες Έργων Τέχνης.  Παρόλο που εκείνη την περίοδο οι ιδιοκτήτριές του πίστευαν πως πρόκειται για έργο του μεγάλου Φλωρεντίνου ζωγράφου, οι ειδήμονες της εποχής άρχισαν να αμφιβάλλουν για την γνησιότητά του. Οι δεύτερες σκέψεις προκλήθηκαν εξαιτίας ενός ασυνήθιστου αψιδωτού πλαισίου (που πλέον λέγεται πως αποτελεί προσθήκη κάποιου σιδερά του πρώιμου 20Ου αιώνα) και των επιστρώσεων χρώματος, βερνικιού και βρωμιάς τα οποία έκαναν δυσδιάκριτη την πραγματική ομορφιά του πίνακα. Έτσι, το έργο κατέληξε να επανακατηγοριοποιηθεί ως αντίγραφο.

Ωστόσο, όταν η Παρθένος και το βρέφος με το ρόδι υποβλήθηκαν σε ενδελεχείς και πολύωρες εργασίες καθαρισμού και ανάλυσης από τον συντηρητή Simon Gillespie και το εργαστήριό του αποκαλύφθηκε η εξαιρετική τους ποιότητα, επιβεβαιώνοντας πως το έργο τέχνης είναι πράγματι ένας αυθεντικός Botticelli ή γέννημα του εργαστηρίου του.

Advertising

Advertisements
Ad 14
Διαβάστε επίσης  Σταχτοπούτα. Από τη Μαρία Καρυώτου

Η ανάλυση του καμβά φανέρωσαν ζωγραφικά χαρακτηριστικά που συναντώνται μόνο στο ατελιέ του Ιταλού καλλιτέχνη και οι υπέρυθρες φωτογραφίες ένα μικρό σκαρίφημα (σχεδόν σίγουρα του Botticelli) της κατατομής ενός ανδρικού κεφαλιού που σχεδιάστηκε πριν τελειώσει ο πίνακας.

Ο δόκτωρ Bendor Grosvenor, συμπαρουσιαστής της εκπομπής, είπε: « Όταν πρωτοείδα τον πίνακα στην αποθήκη του μουσείου, ‘’κόλλησα’’ με την εντυπωσιακή ομορφιά του προσώπου της Παναγίας». Συνέχισε λέγοντας: «Παρόλες τις επικαλύψεις, τμήματά του θυμίζουν τον διασημότερο πίνακα του Botticelli, ‘’την  Γέννηση της Αφροδίτης’’ ». Τέλος, συμπλήρωσε: «Τώρα είμαι πεπεισμένος ότι ο Botticelli έπαιξε σημαντικό ρόλο στην κατασκευή του και είμαι ενθουσιασμένος που θα εκτεθεί για άλλη μια φορά δημόσια».

Η Παρθένος με το βρέφος και το ρόδι θα εκτεθεί στο Εθνικό Μουσείο του Κάρντιφ με τον προσδιορισμό «Botticelli και Εργαστήριο». Οι υπεύθυνοι της συλλογής του μουσείου αναμένουν με ενθουσιασμό την έλευση του κοινού που θα είναι πια σε θέση να απολαύσει αυτό το αριστούργημα της Πρώιμης Ιταλικής Αναγέννησης.

 

Πηγές:

Advertising

https://www.walesonline.co.uk

https://www.countrylife.co.uk

https://www.homesandantiques.com

Advertising

Η στήλη #egrapsa φιλοξενεί κείμενα όσων νιώθουν την ανάγκη να επικοινωνήσουν τις σκέψεις, τις απόψεις και τα συναισθήματά τους μέσω του γραπτού λόγου. Οι αναγνώστες μας σχολιάζουν την επικαιρότητα, διατυπώνουν τους προβληματισμούς τους και εκφράζουν τη δημιουργικότητα τους μέσα από μικρές ιστορίες.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Μεταγνωστικές δεξιότητες και μείωση εκπαιδευτικών ανισοτήτων

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Μεταγνωστικές δεξιότητες και μείωση εκπαιδευτικών

Yποστήριξη παιδιών με ανάγκες ομιλίας, λόγου και επικοινωνίας

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Yποστήριξη παιδιών με ανάγκες ομιλίας,