Κορονοϊός και εξ αποστάσεως διδασκαλία για μαθητές ΑμεΑ

Πηγή Εικόνας: AlfaVita

Η αρμόδια υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη υπέγραψε την απόφαση για την εξ αποστάσεως διδασκαλία και στον χώρο της ειδικής αγωγής. Δεδομένου πως η εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να συνεχιστεί ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/φοιτητές σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες (ΣΜΕΑΕ ή γενικά σχολεία με Παράλληλη Στήριξη ή άλλο τρόπο εκπαιδευτικής υποστήριξης) το Υπουργείο καλεί τα στελέχη διοίκησης της εκπαίδευσης, ώστε τα σχολικά κέντρα και τα κέντρα συμβουλευτικής υποστήριξης να παράσχουν τις κατάλληλες οδηγίες στους διευθυντές των σχολείων όλων των βαθμίδων και να χρησιμοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα μέσα οι μέθοδοι και το εκπαιδευτικό υλικό φροντίζοντας ταυτόχρονα για τη διάχυση καλών πρακτικών.

Συγκεκριμένα το Υπουργείο ζητά από τα ΚΕΣΥ να συντονίσουν εξ αποστάσεως συμβουλευτική υποστήριξη τόσο για τους γονείς όσο και για τους μαθητές που απευθύνονται προς τις υπηρεσίες τους χρησιμοποιώντας τρόπους άμεσης ή έμμεσης υποστήριξης, μέσω ηλεκτρονικών πλατφορμών (skype ή email) ή με τηλεφωνική επικοινωνία. Ακόμη σε συνεργασία  με τους διευθυντές των ΣΜΕΑΕ, θα συντονίσουν το προσωπικό των Ε.Δ.Ε.Α.Υ. (Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης) προκειμένου να παράσχουν τις αντίστοιχες εξ᾽ αποστάσεως υπηρεσίες στην περιοχή που έχουν υπό την ευθύνη τους.

Το Υπουργείο από τη μεριά του συνιστά στους μαθητές των σχολείων ειδικής αγωγής να συμμετέχουν με τις κατάλληλες προσαρμογές σε αυτού του είδους τη διδασκαλία που οργανώνεται ανά περιοχές. Μια τέτοια κίνηση μπορεί να αξιοποιεί ποικιλία εκπαιδευτικών τεχνικών και εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών όπως:

  • Ασύγχρονα εργαλεία που βοηθούν σε μια ιδιαίτερου τύπου επικοινωνία που περιλαμβάνει την αποστολή εκπαιδευτικού υλικού όπως φύλλα εργασίας, βιντεοδιάλεξη ή άλλα διαδραστικά κι εκπαιδευτικά υλικά. Η επικοινωνία αυτή θα υλοποιηθεί με ή χωρίς τη βοήθεια των γονέων.
  • Σύγχρονα εργαλεία που προωθούν την ταυτόχρονη και ζωντανή αλληλεπίδραση σε πραγματικό χρόνο. Τέτοιες λύσεις θα μπορούσαν να βρεθούν μέσω της χρήσης τηλεδιασκέψεων και ζωντανών συνομιλιών με τη βοήθεια των υπολογιστών.

Αναμφίβολα για να συμβούν όλα αυτά το Υπουργείο υπογραμμίζει πως θα ήταν ιδιαιτέρως χρήσιμη η επικοινωνία και η συνεργασία με τους γονείς των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές ανάγκες, καθώς θα μπορούσαν να συμβάλλουν με εξαιρετικά θετικό τρόπο στην όλη αυτή προσπάθεια.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Oνομάζομαι Παναγιώτα Τουρλή, φοιτήτρια του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Στα 22 μου χρόνια ζω και λειτουργώ με γνώμονα τις ασχολίες που αγαπώ και με γεμίζουν,ασχολίες όπως το διάβασμα, τα ταξίδια και ο χρόνος με τους ανθρώπους μου!Φράση που θα χαρακτήριζε τη φιλοσοφία μου απέναντι στην ζωή είναι αυτή του παιδαγωγού Λέο Μπουσκάλια "Να ζείς,να αγαπάς και να μαθαίνεις".

Περισσότερα από τη στήλη: Ειδική Αγωγή

Ειδική Αγωγή

Διανοητική αναπηρία: Ορισμός, διάγνωση και αιτίες

Η διανοητική αναπηρία αναφέρεται στις νευροαναπτυξιακές καταστάσεις οι οποίες επηρεάζουν τη λειτουργία δύο τομέων: Της…

Ειδική Αγωγή

Η μνήμη εργασίας: Το «κρυφό κλειδί» της μάθησης

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Η μνήμη εργασίας: Το «κρυφό κλειδί» της μάθησης, ορίζει τη…

Ειδική Αγωγή

Βιοδείκτες της ΔΕΠΥ

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Βιοδείκτες της ΔΕΠΥ, θα παρουσιάσει τους πιθανούς βιοδείκτες για τη…

Ειδική Αγωγή

Υποστήριξη Μαθητών και Μαθητριών στις Τάξεις Ένταξης

Στο παρόν άρθρο αναλύεται ο θεσμός των τάξεων ένταξης, ένας από τους βασικούς μηχανισμούς με…

Ειδική Αγωγή

Υποστήριξη Μαθητών και Μαθητριών: H Παράλληλη Στήριξη

Πηγή εικόνας: Υποστήριξη Μαθητών και Μαθητριών: H Παράλληλη Στήριξη Υποστήριξη Μαθητών και Μαθητριών: H Παράλληλη Στήριξη…

Ειδική Αγωγή

ΔΕΠΥ και εμμηνόπαυση: Η αλληλεπίδρασή τους

ΔΕΠΥ και εμμηνόπαυση: Η αλληλεπίδρασή τους Το να ξεχνά κανείς, το να έχει εναλλαγές στη…

Ειδική Αγωγή

ΔΕΠΥ και Ελλείμματα Εκτελεστικών Λειτουργιών

ΔΕΠΥ και Ελλείμματα Εκτελεστικών Λειτουργιών Η ΔΕΠΥ είναι μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή η οποία χαρακτηρίζεται από…