
Ομοφυλοφιλία είναι η ερωτική έλξη και η σεξουαλική δραστηριότητα μεταξύ δύο ατόμων του ίδιου φύλου (ή κοινωνικού φύλου).
Ως σεξουαλικός προσανατολισμός, η ομοφυλοφιλία είναι το «διαρκές μοτίβο συναισθηματικής, ερωτικής και/ή σεξουαλικής έλξης» προς άτομα του ίδιου φύλου. Επίσης, αναφέρεται στην ταυτότητα ενός ατόμου, σχετικά με την έλξη αυτή, και στη συμμετοχή σε κοινότητα ατόμων με την ίδια έλξη. Μαζί με την αμφιφυλοφιλία και την ετεροφυλοφιλία, η ομοφυλοφιλία είναι μία από τις τρεις βασικές κατηγορίες σεξουαλικού προσανατολισμού στο ετερο-ομοφυλοφιλικό φάσμα.
Η επιστήμη δεν γνωρίζει τις ακριβείς αιτίες από τις οποίες διαμορφώνεται ο σεξουαλικός προσανατολισμός. Πιστεύεται ότι οφείλεται σε μία περίπλοκη αλληλεπίδραση γενετικής, ορμονών και περιβαλλοντικών επιρροών, και δεν τη θεωρούν επιλογή. Οι επιστήμονες δείχνουν να συμφωνούν με θεωρίες βασισμένες στη βιολογία. Οι θεωρίες αυτές κατευθύνονται προς γενετικούς παράγοντες, το πρώιμο μητρικό περιβάλλον, και τα δύο ή την συμπερίληψη γενετικών και κοινωνικών παραγόντων.
Δεν υπάρχουν ουσιαστικές μαρτυρίες που να υποδηλώνουν ότι η ανατροφή ή η πρώιμη παιδική ηλικία παίζουν κάποιο ρόλο όσον αφορά το σεξουαλικό προσανατολισμό.
Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι η ομοφυλοφιλική συμπεριφορά δεν είναι φυσιολογική. Όμως επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι η ομοφυλοφιλία είναι μία φυσική και φυσιολογική μορφή ανθρώπινης σεξουαλικότητας. Επίσης έχουν δείξει ότι δεν προκαλεί από μόνη της αρνητικά ψυχολογικά φαινόμενα. Δεν υπάρχουν επαρκή αποδεικτικά στοιχεία που να στηρίζουν ότι η χρήση ψυχολογικών παρεμβάσεων αλλάζει το σεξουαλικό προσανατολισμό.
Η ομοφυλοφιλία αντιμετωπίστηκε και αντιμετωπίζεται από πολλούς ως κάτι αρνητικό. Πολλές θρησκείες την αντιμετωπίζουν ως αμαρτία και σε πολλές κοινωνίες είναι στιγματισμένη ως ανεπιθύμητο φαινόμενο.
Ο Ιησούς Χριστός ποτέ δεν αναφέρθηκε στην ομοφυλοφιλία και τον σεξουαλικό προσανατολισμό, ούτε και δίδαξε κάτι σχετικά με αυτήν. Ο Απόστολος Παύλος στην επιστολή του κατά Ρωμαίους καταδικάζει την ομοφυλοφιλική πράξη. Δεν καταδικάζει όμως την ομοφυλοφιλία σαν σεξουαλικό προσανατολισμό. Την κατατάσσει μαζί με την ειδωλολατρία στο παρά φύσιν κτίσμα.
Σήμερα, ορισμένες Προτεσταντικές εκκλησίες, έχουν αποδεχτεί την τέλεση ομοφυλοφιλικών θρησκευτικών γάμων, ενώ χειροτονούν, πλέον, και ομοφυλόφιλους ιερείς. Αντίθετα, οι δύο μεγαλύτερες εκκλησίες του κόσμου, η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι κάθετα αντίθετες στην αποδοχή της ομοφυλοφιλίας. Ωστόσο, σε αρκετά κράτη, που αποτελούν κυρίαρχη θρησκευτική ομάδα, υφίσταται, πλέον, νομική αναγνώριση των ομοφύλων ζευγαριών υπό την μορφή απλού συμφώνου συμβίωσης.
Εξαίρεση αποτελούν χώρες που οι εκκλησίες διαθέτουν πολύ ισχυρή επιρροή και στις οποίες, η ομοφυλοφιλία είτε είναι παράνομη είτε βρίσκεται στο κοινωνικό περιθώριο και υφίσταται πολύ σημαντική καταπίεση με την σύμφωνη γνώμη πολλές φορές και των κυβερνήσεων των κρατών αυτών.
Ο έρωτας, μεταξύ συναινούντων ενηλίκων, έχει προκαλέσει αναρίθμητα «πύρινα» κηρύγματα τόσο στις μέρες μας, δεκαετίες μετά τη σεξουαλική επανάσταση των ετών του 1960, όσο και παλαιότερα.
Μεταξύ των θρησκευτικών κανόνων που έχουν επικρατήσει ανά τους αιώνες, το σεξ απαγορευόταν ορισμένες ημέρες της εβδομάδας, κατά τις θρησκευτικές αργίες. Απαγορευόταν, επίσης, όταν σκοπός δεν ήταν η τεκνοποίηση, ενόσω η γυναίκα θήλαζε, ήταν έγκυος ή είχε έμμηνο ρύση, ακόμη και, απλώς, κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η ομοφυλοφιλία και κάθε διαφορετικός σεξουαλικός προσανατολισμός απαγορευόταν, επίσης.
Τίποτε από όλα αυτά δεν αναφέρεται στα Ευαγγέλια. Αντιθέτως ο Ιησούς Χριστός καταδέχθηκε να συνομιλήσει με πόρνες. Ο σεξουαλικός προσανατολισμός δεν συζητήθηκε ποτέ. Συζήτησε για το πνεύμα του Θεού με τη Σαμαρείτισσα, η οποία είχε συζήσει με πέντε άντρες, χωρίς να παντρευτεί ποτέ. Δέχθηκε ως ακόλουθό του τη Μαρία Μαγδαληνή. Και έσωσε τη μοιχαλίδα από βέβαιο θάνατο μετά λιθοβολισμού, αναφωνώντας το περίφημο «ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω».
Ο μηχανισμός παραγωγής σεξουαλικών ενοχών στήθηκε μετά. Ο Αγιος Αυγουστίνος, προτού ασπαστεί τον χριστιανισμό, διήγε αχαλίνωτη ζωή και συμμετείχε συχνά σε όργια. Και όμως, έγινε ο πρώτος μεγάλος θεολόγος που διατύπωσε την άποψη ότι το σεξ αποτελεί «θεϊκή κατάρα» ακόμη και μεταξύ συζύγων!
Ο ιερέας, ψυχοθεραπευτής και συγγραφέας πατέρας Φιλόθεος Φάρος αναφέρει:
«Ο Χριστός δεν μίλησε ποτέ ευθέως για την ερωτική συνεύρεση και δεν ασχολήθηκε με τις ερωτικές παρεκτροπές. Δεν θεώρησε θανάσιμο αμάρτημα την ερωτική λειτουργία, αλλά πράγματα που εμείς αγνοούμε εντελώς στις μέρες μας, όπως την υποδούλωση στα υλικά πράγματα» .
Για την επικράτηση αυτού του νομικίστικου πνεύματος, όλοι έχουν ευθύνη στην Εκκλησία, πιστοί και κληρικοί. «Οι πιστοί απαιτούν από τον ιερέα να είναι τέλειος. Όταν αποκαλύπτεται ότι δεν είναι και κρίνεται η επαγγελματική του οντότητα. Ο ιερέας ψάχνει να βρει έναν τρόπο να φαίνεται τέλειος. Προβάλλει λοιπόν την ερωτική αμαρτία ως μέγιστη διότι μπορεί να γίνει κρυφά, ακόμη και σε επίπεδο διάθεσης. Τη στιγμή που ο πλούτος και η χλιδή δεν κρύβονται.Επικεντρώνει συνεπώς την προσοχή του σε άλλα πράγματα για να εξασφαλίσει την απαραίτητη- ψευδή- τελειότητα. Από την άλλη, αν θέλουμε να εξουσιάζουμε τους ανθρώπους δεν υπάρχει αποτελεσματικότερος τρόπος από το να ελέγχουμε τον ερωτισμό τους. Είναι η πιο καίρια ανθρώπινη πραγματικότητα. Η αμαρτία λοιπόν που συνδέεται με τον έρωτα αποτελεί δημιούργημα της νεύρωσης και του κινήτρου της εκμετάλλευσης ή της απάτης».
Υπό αυτήν τη θεώρηση, όταν ερωτάται για το ζήτημα των προγαμιαίων σχέσεων, ο 80χρονος πολυγραφότατος πνευματικός αντιδρά. «Η σύγχρονη αντίληψη περί πορνείας, που περιλαμβάνει κάθε ερωτική επαφή εκτός γάμου, είναι ανακριβής. Την εποχή του Ευαγγελίου αφορούσε την επίσκεψη ενός άντρα σε κάποιο οίκο ανοχής. Μόνο οι παπάδες χρησιμοποιούν στις ημέρες μας τον όρο «προγαμιαίες σχέσεις». Δεν σημαίνει τίποτα, παρά μόνο για κάποια νευρωτικά άτομα, τα οποία έχουν δυσκολία με τον έρωτα και λένε «δεν μπορώ να έχω ερωτικές επαφές γιατί το απαγορεύει ο παπάς».
Πηγές:
Ομοφυλοφιλία. Ανακτήθηκε από el.wikipedia.org (Τελευταία πρόσβαση 4/6/2019)
Ο Ιησούς Χριστός δεν μίλησε ποτέ για σεξ. Ανακτήθηκε από tovima.gr (Τελευταία πρόσβαση 4/6/2019)