Warrimoo: Ταξίδι σε δύο αιώνες χωρίς μηχανή χρόνου

 

Το ατμόπλοιο Warrimoo

το ατμόπλοιο Warrimoo
πηγή εικόνας: ellinikiaktoploia.net

Η ρότα

Το ατμόπλοιο Warrimoo πλέει στον Ειρηνικό ωκεανό. Η ρότα του από Βανκούβερ Καναδά προς Αυστραλία.

Το πλοίο ήταν ένα επιβατικό που κατασκευάστηκε το 1892 στην Αγγλία με ιδιοκτήτες Αυστραλούς. Στη συνέχεια αγοράστηκε από Νεοζηλανδούς και στο τέλος κατέληξε να ανήκει σε εταιρεία από την Σιγκαπούρη.

Advertising

Advertisements
Ad 14

31 Δεκεμβρίου 1899

Μια καθόλα συνηθισμένη παραμονή Πρωτοχρονιάς για όλους αλλά όχι για τον πλοίαρχο Filips. Το στίγμα του Warrimoo  ήταν 0 μοίρες 31′ Ν και 17 μοίρες 30′ Δ, κάτι εξαιρετικά σπάνιο και μοναδικό.

Ο captain Filips κάλεσε τους πλοηγούς του πλοίου δίνοντάς τους εντολές που θα μπορούσαν να εντυπωσιάσουν και τον πιο δύσπιστο νου.

Διόρθωσε την πορεία και την ταχύτητα του ατμόπλοιου χωρίς όμως να σβήσει τις μηχανές.

Advertising

Το σχέδιο

Ο καιρός ήταν πολύ καλός εκείνο το βράδυ συμμαχώντας έτσι με την ιδέα του καπετάνιου.

Σκοπός του να περάσει το σημείο που τέμνεται ο Ισημερινός και η ζώνη διεθνούς ώρας ακριβώς τα μεσάνυχτα. Το αποτέλεσμα; Ένα παγκόσμιο και μοναδικό παράδοξο.

Το μπροστινό μέρος του του ατμόπλοιου  βρισκόταν στο νότιο ημισφαίριο (και ήταν στα μέσα καλοκαιριού). Το πίσω μέρος του βρισκόταν στο βόρειο ημισφαίριο (και ήταν στα μέσα του χειμώνα).

Advertising

Παραδόξων συνέχεια

Διαβάστε επίσης  Μουσείο Μπενάκη: Τα κεραμικά της Κιουτάχειας

Και τα παράδοξα συνεχίζονταν. Η ημερομηνία στο πίσω μέρος ήταν 31 Δεκεμβρίου 1899 ενώ στην πλώρη ήταν 1 Ιανουαρίου 1900. Αν το σκεφτεί λοιπόν ένας κοινός νους αυτό που συνέβαινε ήταν το εξής: το Warrimoo ήταν μοιρασμένο σε δύο διαφορετικές μέρες, σε δύο διαφορετικούς μήνες τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο. Σε δύο διαφορετικές χρονιές το 1899 και το 1900. Σε δύο διαφορετικές εποχές χειμώνας και καλοκαίρι. Και το συγκλονιστικότερο σε δύο διαφορετικούς αιώνες, τον 19ο και τον 20ο.

το ατμόπλοιο Warrimoo
πηγή εικόνας:https://ellinikiaktoploia.net

Ο σκοπός

Όσοι γνώριζαν τον καπετάνιο Filips μιλούν για έναν ναυτικό βαθιά ερωτευμένο με την δουλειά του, ιδιαίτερα συνεπή με διάθεση για γνώση και εξερεύνηση.

Advertising

Το δρομολόγιο που εκτελούσε το ατμόπλοιο Warrimoo  από Βανκούβερ προς Αυστραλία γινόταν συχνά, όμως την συγκεκριμένη μέρα οι ενδείξεις στο ραντάρ ενεργοποίησαν τη διάθεση του πλοιάρχου να δημιουργήσει κάτι μοναδικό που θα καταγραφόταν στα ναυτικά χρονικά.

Η ιστορία του  ατμόπλοιου

Το καράβι από το 1893 μέχρι το 1897 άνηκε  σε μία Καναδοαυστραλιανή ναυτιλιακή εταιρεία.  Το είχε για να εκτελεί το δρομολόγιο Βανκούβερ-Αυστραλία. Το 1897 αγοράστηκε από εταιρεία της Νέας Ζηλανδίας. Στον πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο μετέφερε στρατιωτικό υλικό και φαντάρους. Το 1915 μετέφερε τους πιονέρους στο εξωτερικό ως μέρος της Εκστρατευτικής Δύναμης της Νέας Ζηλανδίας.

Το 1916 η Khiam Yik & Co Ltd της Σιγκαπούρης, μια εταιρεία που ελέγχεται από τον Tan Kah Kee, αγόρασε το Warrimoo. Συνέχισε να μεταφέρει στρατεύματα.

Advertising

Τον Μάιο του 1918, το Warrimoo ήταν μέρος μιας συνοδείας που μετέφερε στρατεύματα προς τη Μασσαλία. Το καράβι βομβαρδίστηκε και βυθίστηκε, έχοντας έναν νεκρό.

Διαβάστε επίσης  Η Ισπανική γρίπη του 1918: Ένα μάθημα που δεν πήραμε

Επίλογος

Όλα αυτά τα τόσο παράδοξα που διαδραματίστηκαν στις 31 Δεκεμβρίου ήταν αποτέλεσμα της επιθυμίας του συγκεκριμένου ανθρώπου να αφήσει το στίγμα του, δείχνοντας πως η αγάπη, το πάθος, η αφοσίωση στη δουλειά μπορούσαν να μετατρέψουν μία ημέρα ρουτίνας σε κάτι ανεπανάληπτα ξεχωριστό και μοναδικό. Ακόμα και αν αυτή η δουλειά μπορεί να είναι απλή και να μην χρειάζεται δεξιότητες σαν αυτές του captain Filips.

 

πηγές άρθρου

Advertising

Το πλοίο που βρέθηκε να ταξιδεύει ταυτοχρόνως σε δύο αιώνες  ανακτήθηκε από ellinikiaktoploia.net

warrimoo ανακτήθηκε από en.wikipedia.org

Γεννημένη 3 μόλις μέρες από την έναρξη του Woodstock όχι στη Ν. Υόρκη αλλά στον Πειραιά. Τελείωσα το σχολείο ως "καλό παιδί" αλλά αντί να πραγματοποιήσω σπουδές σε κάποιο πανεπιστήμιο ως όφειλα προτίμησα να σπουδάσω προγραμματισμό και ανάλυση ηλ.διερευνητών σε κολλέγιο και στη συνέχεια δημόσιες σχέσεις. Η επιλογή του εκπαιδευτικού ιδρύματος έγινε λόγω μη ύπαρξης τότε κρατικού πανεπιστημίου με αυτά τα γνωστικά αντικείμενα. Εξάσκησα το PR για πολλά χρόνια. Η κρίση όμως με βρήκε να κάνω τεχνική επιμέλεια σε ιστορικά βιβλία και να πραγματοποιώ εν μέρη και το χόμπυ μου την συγγραφή λογοτεχνικών έργων και ποιημάτων.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Από τον Einstein στους δρόμους

GPS + Google Maps = … Φανταστείτε μια Web εφαρμογή,

Πως η Τεχνητή Νοημοσύνη διαμορφώνει τα ταξίδια

Ο τουρισμός, όπως τον γνωρίζουμε σήμερα, βρίσκεται σε μια κρίσιμη