«Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΗΣ ΜΥΤΗΣ» στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών

 

 «Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΗΣ ΜΥΤΗΣ»

των
Νικολάι Γκόγκολ – Δανιήλ Χαρμς

Επιλογή κειμένων- Διασκευή-Σκηνοθεσία: Φούλης Μπουντούρογλου

Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών

 

Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων

3, 4 & 5 Μαΐου 2019

Advertising

Advertisements
Ad 14

 

Η ανατρεπτική κωμωδία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, «Η Εξέγερση της Μύτης», βασισμένη στα κείμενα των σπουδαίων Ρώσων συγγραφέων Νικολάι Γκόγκολ και Δανιήλ Χαρμς, σε σκηνοθεσία Φούλη Μπουντούρογλου, μετά την περιοδεία της σε Δημοτικά θέατρα της Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τους Δήμους, έρχεται στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών μόνο για τρεις παραστάσεις, την Παρασκευή 3, το Σάββατο 4 και την Κυριακή 5 Μαΐου 2019.

«Η εξέγερση της μύτης» ήδη έχει παρουσιαστεί σε συνεργασία με το  Δήμο Καλαμαριάς στο θέατρο «Μελίνα Μερκούρη, στο Δημοτικό Θέατρο Συκεών σε συνεργασία με το Δήμο Νεάπολης -Συκεών (για σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης 4.077 μαθητές) και  σε συνεργασία με το Δήμο Αμπελοκήπων- Μενεμένης στο θέατρο «Αλέξης Μινωτής».

 

Λίγα λόγια για το έργο

Advertising

«Η μύτη μου δεν είναι στη θέση της».

Πώς συνδέεται μια μύτη που το έσκασε από τον ιδιοκτήτη της, ένας κουτσός ξυλουργός που κατασκεύασε τη Σελήνη, κάποιες γριές που από περιέργεια πέφτουν από τα παράθυρα, ένας άνθρωπος με πέντε καρούμπαλα και ένας κοκκινομάλλης που δεν έχει μαλλιά;

Το έργο «Η Εξέγερση της Μύτης» αποτελεί μια σύνθεση κειμένων των σπουδαίων Ρώσων συγγραφέων Νικολάι Γκόγκολ και Δανιήλ Χαρμς, οι οποίοι σημάδεψαν τη ρωσική αλλά και την παγκόσμια λογοτεχνία. Δύο συγγραφείς που βρήκανε μέσα στο παράλογο (ή τον παραλογισμό) τον χώρο για την ελευθερία του ανθρώπου και τη δυνατότητα να ανακατασκευάσει τον κόσμο του.

Ο Φούλης Μπουντούρογλου επιμελείται και διασκευάζει για το θέατρο τα κείμενα της παράστασης -κείμενα τα οποία ακροβατούν ανάμεσα στη σάτιρα και το παράλογο- και καταφέρνει να μεταφέρει στη σκηνή καταστάσεις, που παρουσιάζουν με έναν ευφυή και υπονομευτικό τρόπο, την πραγματικότητα της εποχής. 

Advertising

 

Σημείωμα σκηνοθέτη

Πρωινό: Ο κουρέας Ιβάν Γιακόβλεβιτς βρίσκει στο ζεστό καρβέλι που του δίνει η γυναίκα του μια μύτη – την τυλίγει σ΄ ένα κουρελόπανο και βγαίνει από το σπίτι για να την πετάξει.

Πρωινό: Ο πάρεδρος Κοβαλιώφ βλέπει στον καθρέπτη του ότι η μύτη του λείπει – δεν βρίσκεται εκεί που ήταν χρόνια τώρα.

Advertising

Αυτός που έχασε τη μύτη του ψάχνει να τη βρει.

Ο Γραφειοκρατικός Λαβύρινθος αδυνατεί να δώσει λύση στο πρόβλημα του.

Βγαίνει στο δρόμο με σκεπασμένο το σημείο της απωλεσθείσης μύτης μ΄ ένα μαντήλι. Δε θέλει να εκτεθεί. Παρόλα αυτά στην πόλη κυκλοφορεί η είδηση ότι κάποιος πάρεδρος έχασε τη μύτη του.

Μαζεύεται κόσμος να δει το περίεργο θέαμα.

Advertising

Απευθύνεται στον κόσμο και τον πείθει ότι οι μύτες, δεν άντεξαν τη βρώμα και τις οσμές κι απέδρασαν στη σελήνη. Η σελήνη από το βάρος θα πέσει στη γη και θα συντριβεί.

Όλα μαζί κρατούν τη σελήνη για να μην πέσει.

Όνειρο; Πραγματικότητα;

Η μύτη μπορεί να είναι αφορμή για εξέργεση;

Advertising

Φούλης Μπουντούρογλου

 

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Μετάφραση: Κώστας Μιλτιάδης, Ιωάννης Ζαφειρόπουλος, Ροδούλα Παππά, Επιλογή κειμένων-Διασκευή-Σκηνοθεσία: Φούλης Μπουντούρογλου, Σκηνικά-Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα, Μουσική: Χρήστος Συκιώτης, Φωτισμοί: Στράτος Κουτράκης, Video Art, Animation: Γιώργος Δρόσος, Βοηθοί σκηνοθέτη (στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Μαρία Μεντερίδου, Ιωάννα Ντατσή, Βοηθοί φωτιστή: Μαρία Όσσα, Γεωργία Τσελεπή, Φωτογράφιση παραγωγής: Τάσος Θώμογλου, Οργάνωση παραγωγής: Μαρίνα Χατζηιωάννου

Advertising

Παίζουν: Χρύσα Ζαφειριάδου (Θυρωρός, Υπάλληλος Γ’), Μαρία Καραμήτρη (Πρασκόβια Οσίποβνα, Υπάλληλος Β’, Διοικητής), Δημήτρης Μορφακίδης (Κοβαλιόφ), Ειρήνη Μουρελάτου (Γυναίκα στην εκκλησία, Υπάλληλος Δ’, Αλεξάνδρα Γρηγόριεβνα), Φούλης Μπουντούρογλου (Ιβάν Γιακόβλεβιτς, Αστυνόμος Β’), Βασίλης Σπυρόπουλος (Αστυνόμος Α’, Υπάλληλος Α’), Θάνος Φερετζέλης (Μύτη, Υπηρέτης).

«Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΗΣ ΜΥΤΗΣ» των Νικολάι Γκόγκολ – Δανιήλ Χαρμς

ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΟΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ

3, 4 & 5 Μαΐου 2019

Advertising

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Παρασκευή & Σάββατο: 21.00

Κυριακή: 20.00  

 

Advertising

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ:

Κανονικό εισιτήριο: 10€

Εκπτωτικό εισιτήριο: 8€ (Φοιτητικό, Άτομα άνω των 65)

Advertising

Ομαδικό εισιτήριο: 7€ (για κρατήσεις άνω των 20 ατόμων)

Πολύτεκνοι: 5€

 

ΣΑΒΒΑΤΟ & ΚΥΡΙΑΚΗ:

Advertising

Κανονικό εισιτήριο: 13€

Εκπτωτικό εισιτήριο: 8€ (Φοιτητικό, Άτομα άνω των 65)

Ομαδικό εισιτήριο: 7€ (για κρατήσεις 20 ατόμων και άνω)

Πολύτεκνοι: 5€

Advertising

Καλλιτεχνική φύση και ανήσυχο πνεύμα. Γέννημα θρέμμα Αθηναία και ορκισμένη ιδεαλίστρια. Παθιασμένη Θεατρολόγος και ταξιδιώτισσα της σκηνής. Σχεδιάστρια και Τεχνικός κοσμήματος με δίψα για ζωή. Το σώμα και οι λέξεις συναντιούνται τόσο στο χαρτί, όσο και στην σιωπή της ερμηνείας. Η ποίηση είναι το καλοκαιρινό πέπλο μίας χειμωνιάτικης (α)συμφωνίας. Αγαπητοί και Αγαπητές, ονομάζομαι Αδαμοπούλου Βαρβάρα και σας καλωσορίζω στον κόσμο της -θεατρικής- ψευδαίσθησης!

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…