Τρεις παραστάσεις που αξίζει να δούμε πριν τα Χριστούγεννα

Νέου κόσμου
Πηγή: Culturenow.gr

Λίγο πριν πλησιάσουν τα Χριστούγεννα μας δίνεται μια καλή ευκαιρία να βάλουμε στο πρόγραμμά μας κάποιες θεατρικές παραστάσεις, που δεν έχουμε δει ακόμα. Στις Αθηναϊκές σκηνές παίζονται πολλές, για όλα τα γούστα. Ξεχώρισα τρεις από αυτές, που αξίζει να δούμε πριν τις γιορτές.

«Θείος Βάνιας» στο Bios

Οι ήρωες του έργου είναι άνθρωποι σαν εμάς, που προσπαθούν να ζήσουν, ο καθένας με τους φόβους και τα βάσανά του. Στην παράσταση της Μαρίας Μαγκανάρη, αυτοί οι τόσο οικείοι ήρωες είναι μπροστά σου, απτοί κι αληθινοί. Η εγγύτητα αυτή δεν οφείλεται μόνο στην σκηνή του Bios, που εκ των πραγμάτων τους τοποθετεί κυριολεκτικά μπροστά σου. Οφείλεται στο ότι κάθε ηθοποιός μοιάζει να «είναι» ο ήρωας που υποδύεται. Είναι όλοι τόσο αληθινοί και τόσο εύθραυστοι, πραγματικά ανθρώπινοι.

Ο Κώστας Κουτσολέλος ως Βάνιας είναι ένας σπαρακτικός μεσήλικας έφηβος, κυνικός και άτολμος μαζί, που έχει μάθει να ζει χωρίς να ονειρεύεται, κι όταν τελικά προσπαθήσει να το κάνει, αποτυγχάνει και επιστρέφει εκεί που ξεκίνησε. Εξίσου σπουδαία είναι και η ερμηνεία της Σύρμως Κεκέ ως Σόνια. Η Σόνια της ελπίζει να αλλάξει τη ζωή της, αλλά τελικά τα όνειρά της και πάλι ματαιώνονται. Αναγνωρίζει ότι θα ζήσει χωρίς αγάπη, αλλά το δέχεται περήφανα και δεν το βάζει κάτω. Ο γιατρός Άστροφ του Γιωργή Τσαμπουράκη είναι σαγηνευτικός και δυναμικός, αλλά κι αυτός, στην ουσία, μόνος. Πνίγει τα αδιέξοδά του στο ποτό και στις γυναίκες. Η Ελένα της Ανθής Ευστρατιάδου όμορφη, εύθραυστη, αποστασιοποιημένη, αρέσκεται να γοητεύει τους άντρες, αλλά τελικά εγκλωβίζεται στις συμβάσεις. Εξίσου καλοί και οι υπόλοιποι ηθοποιοί της παράστασης.

Πρόκειται για έναν υπέροχο «Βάνια», αληθινό, ωμό, συγκινητικό, διαχρονικό, ανεπιτήδευτο, και μια πραγματικά συγκλονιστική θεατρική εμπειρία. Κάντε, λοιπόν, μια χάρη στον εαυτό σας και επιτρέψτε του να σας παρασύρει.

Advertising

Advertisements
Ad 14

http://nkt.gr/play/286/o-8eios-banias/

 

Άνθρωποι και Ποντίκια στο Cartel

Νέου Κόσμου
Πηγή: https://www.facebook.com/CartelTexnoxoros/

Η ελεύθερη μεταφορά του έργου «Άνθρωποι και Ποντίκια» του Στάινμπεκ στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα από την Σοφία Αδαμίδου, η σκηνοθεσία του Βασίλη Μπισμπίκη και ο πολύ ιδιαίτερος χώρος του Cartel συνηγορούν ώστε να ζήσουν οι θεατές μια συγκλονιστική, πρωτόγνωρη και πολύ ρεαλιστική εμπειρία.

Οι χαρακτήρες του έργου είναι αναγκασμένοι να ζήσουν σε έναν σκληρό κόσμο κι έτσι αναπόφευκτα γίνονται κι αυτοί σκληροί και χυδαίοι, συγκρούονται, παλεύουν, αλλά κατά βάθος συνεχίζουν να ελπίζουν και να ονειρεύονται, παρότι τα όνειρά τους είναι συχνά καταδικασμένα εξ αρχής.

Οι ερμηνείες του Δημήτρη Δρόσου και του Βασίλη Μπισμπίκη ξεχωρίζουν, χωρίς, ωστόσο, να υστερούν και οι υπόλοιποι συντελεστές της παράστασης, δημιουργώντας ένα εκρηκτικό σύνολο, αφήνοντας το κοινό άφωνο στο τέλος της παράστασης.  Τα εισιτήρια εξαντλούνται αστραπιαία, οπότε σπεύσατε!

Advertising

https://www.facebook.com/CartelTexnoxoros/

 

Mute στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Νέου Κόσμου
Πηγή: http://nkt.gr/

Μια παράσταση με μουσική χωρίς μουσικούς, με λέξεις χωρίς λέξεις. Μια παράσταση που κάποιος τολμά να ανοίξει την πόρτα του δωματίου του και να δείξει τι πραγματικά υπάρχει μέσα σε αυτό. Μια παράσταση βασισμένη σε μια ιδέα του ίδιου του Γιώργου Χρυσοστόμου, που πρωταγωνιστεί, σε σκηνοθεσία δική του και της Σοφίας Πάσχου.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερη θεατρική εμπειρία. Ουσιαστικά ο πρωταγωνιστής καλείται να κρατήσει το ενδιαφέρον των θεατών μέσα από τη σιωπή και την κίνησή του. Και σίγουρα ο Γιώργος Χρυσοστόμου τα καταφέρνει πάρα πολύ καλά, πραγματικά εντυπωσιάζοντας με την εκφραστικότητα, αλλά και τις σωματικές αντοχές του.

Στο Mute συναντάς γνώριμους χαρακτήρες, κομμάτια του ίδιου σου του εαυτού. Σύγχρονες εικόνες, φόβοι, μοναξιά, ανασφάλεια, αθωότητα, απογοήτευση, κι όλα αυτά δοσμένα με τρόπο που σε κάνει να γελάς και σε συγκινεί ταυτόχρονα. Μια παράσταση χωρίς λέξεις, που γεμίζει σκέψεις το μυαλό σου και την κουβαλάς για καιρό μέσα σου. Αφήστε τον Γιώργο Χρυσοστόμου και το «Mute» του να σας πάρουν από το χέρι και δε θα το μετανιώσετε.

Advertising

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…

Θέατρο

Ο Γιώργος Σκανδάλης κερνάει διπλό ελληνικό στο Τορόντο

Ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός παραγωγός Γιώργος Σκανδάλης, ανήκει στους ανθρώπους που εύχεσαι να γνωρίσεις…

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Διάγνωση αυτισμού: Περιορισμένα ενδιαφέροντα vs έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων

Διάγνωση αυτισμού: Περιορισμένα ενδιαφέροντα vs έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων Οι επαναλαμβανόμενες

Misericordia: Μια βόμβα κάτω από το τραπέζι

Ο Alain Guiraudie δεν είναι ένας τυχαίος σκηνοθέτης στη σύγχρονη