In Situ 5 έως 13 Ιουνίου στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά

In Situ

Έλενα Αντωνίου

Performance Μακράς διάρκειας

8 Μέρες, 48 Ώρες

Advertising

Advertisements
Ad 14

5 έως 13 Ιουνίου 2019

10 π.μ. – 4 μ.μ.

Αρχαιολογικό Μουσείο

Πειραιά

Advertising

In Situ

In Situ, Έλενα Αντωνίου

 

ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

Advertising

Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2019

Με την περφόρμανς μακράς διάρκειας In Situ, η χορεύτρια και χορογράφος Έλενα Αντωνίου επιχειρεί να δημιουργήσει ένα ζωντανό έκθεμα στο «εδώ» και το «τώρα» ενός μουσειακού χώρου. Τοποθετώντας το σώμα σ’ ένα βάθρο, η περφόρμερ αναπροσδιορίζει τη σχέση επισκέπτη / θεατή με το έργο τέχνης και τον χρόνο, και δημιουργεί νέες συνθήκες παρατήρησης για τους επισκέπτες του μουσείου, καθώς το πλαίσιο και το περιεχόμενο της δράσης, διαρκώς εξελίσσονται.

Μέσω της παραστασιακής αυτής χειρονομίας, η περφόρμερ επιχειρεί να αναγάγει την ανθρώπινη παρουσία σε αέναο έργο τέχνης.

 

Μέχρι σήμερα το έργο έχει παρουσιαστεί, συνολικά 81 ώρες, στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Κύπρου στη Λευκωσία, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Επαρχίας Λεμεσού, στο Neues Museum στο Βερολίνο και στο Θέατρο Ριάλτο στη Λεμεσό.

Advertising

 

«Οκτώ ώρες πάνω σε μια μαρμάρινη βάση 70cmx 70cmx 54cm. Προσπαθώ να υπολογίσω τώρα κοιτώντας το πάτωμα τι χώρο καταλαμβάνει αυτό το 70 cmx 70cm. Πόση ώρα άραγε μπορεί κάποιος να περιοριστεί σε αυτό το εμβαδόν με ύψος 54cm. Ναι, έξι ώρες να στέκεται ακούγεται κουραστικό. Μα όποιος ψάχνει δράμα δεν θα το βρει, ούτε εξυπνάδες ή τεχνικές εντυπωσιασμού.

Η Αντωνίου σέβεται το χρόνο, τον αφήνει να δράσει φυσικά μέσα στο πλαίσιο του χώρου, μαζί με όλες τις ερμηνείες που προκύπτουν από τη θέαση μιας βάσης που στηρίζει το σώμα της. O χρόνος άχρονα κυλάει και ο θεατής μπορεί να μπαινοβγαίνει στο χώρο όσες φορές θέλει, μπορεί να πλησιάζει ή να απομακρύνεται. Οι θέσεις-στάσεις της πάνω στη βάση επαναλαμβάνονται και ανασαίνουν. Οι ορολογίες κινησιολογικά μοτίβα ή αυτοσχεδιασμοί δεν έχουν χώρο μέσα σε αυτή τη δουλειά. Ο χρόνος περνά. Μια πάλη να διατηρηθεί ζωντανή η παρουσία! Μια πάλη που θα μπορούσε να έχει διάφορα ονόματα: διαμαρτυρία για το περιβάλλον, για τους πρόσφυγες, για τη θέση της γυναίκας, αλλά Όχι. Το In Situ δεν κρύβεται πίσω από καμιά αφήγηση. Το σώμα αρχίζει να κουράζεται. Η βαρύτητα είναι μια πραγματικότητα. Μια ενδιαφέρουσα παραστατική γλώσσα εμφανίζεται να μιλήσει για το εδώ και τώρα.

Προσφέρει τον εαυτό της, όχι ως ένα παθητικό έκθεμα που απλά περιμένει. Ανακινεί το χώρο της και αυτό δονείται προς εμάς, γιατί υπάρχει η κατεύθυνση προς εμάς και έτσι αποκτά νόημα η πράξη της.

Γράφει η Έλενα Αγαθοκλέους, διευθύντρια Κέντρου Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ/ σκηνοθέτης, ηθοποιός.

Advertising

 

Σύλληψη – Ερμηνεία: Έλενα Αντωνίου
Σχεδιασμός ήχου: Σταύρος Γασπαράτος

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Μηνά

Επικοινωνία: Μαρία Κωνσταντοπούλου

maria.konstantopoulou@yahoo.gr
Συντονισμός παραγωγής: Mαρία Βασαριώτου
Σχεδιασμός – Οργάνωση παραγωγής: Kωνσταντίνος Σακκάς (Delta Pi)

Advertising

Website: elenantoniou.art

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Είσοδος ελεύθερη.

Απαραίτητη καταβολή τέλους για είσοδο στον χώρο του μουσείου.

Advertising

5 –  13 Ιουνίου 2019

Ώρες 10.00-16.00

Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά

Αίθουσα του Ταφικού  Μνημείου της Καλλιθέας

Advertising

Χαριλάου Τρικούπη 31, Πειραιάς

Την Τρίτη 11 Ιουνίου 2019 το Αρχαιολογικό Μουσείο θα παραμείνει κλειστό.

 

"Είσαι στη γη. Και πρέπει να παλέψεις. Δεν υπάρχει θεραπεία γι' αυτό." είπε ο Samuel Beckett. Ο δικός μου τρόπος για να παλέψω είναι το γράψιμο. Είμαι η Άντρια και φοιτώ στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών. Καμιά φορά μου αρέσει να ακούω indie μουσική και να διαβάζω ποίηση.

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…