Το Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών

 Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας

Το Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας του Ουίλιαμ Σαίξπηρ ανήκει στα κλασικά έργα του μεγάλου ποιητή και γράφτηκε περίπου το 1594. Αποτελεί μια διασταύρωση της αγγλικής παράδοσης, του μεσαιωνικού δράματος, των αρχαιοελληνικών μύθων και διερευνά το υποσυνείδητο μέσα από το όνειρο, συνδυάζοντας ρεαλιστικά και ρομαντικά στοιχεία. Η διαβατήρια τελετουργία πραγματοποιείται μέσω της πολυπλοκότητας και της πολυμορφικότητας του έρωτα στο πλαίσιο της κωμωδίας.

Ο βασιλιάς Θησέας θα παντρευτεί την αγαπημένη του Ιππολύτη. Λίγο πριν τον γάμο ο Αιγέας θα ζητήσει την βοήθεια του βασιλιά διότι η κόρη του Ερμία αρνείται να παντρευτεί τον Δημήτριο γιατί είναι ερωτευμένη με τον Λύσανδρο. Ο Δημήτριος από την άλλη αγαπά την Ερμία, αλλά αυτόν τον αγαπά η Ελένη, η φίλη της. Οι βασιλείς των ξωτικών, ο Όμπερον και η Τιτάνια, έρχονται σε κόντρα και ο Όμπερον καλεί τον χαριτωμένο και δαιμόνιο Πουκ να τον βοηθήσει χρησιμοποιώντας το μαγικό λουλούδι του κεραυνοβόλου έρωτα. Σε όλα αυτά προσθέστε και μία ομάδα μαστόρων, οι οποίοι προετοιμάζονται να παίξουν μια παράσταση με πρωταγωνιστές ένα άλλο ερωτευμένο ζευγάρι, τον Πύραμο και την Θίσβη, στα πλαίσια του εορτασμού του γάμου του βασιλιά Θησέα. Μπερδευτήκατε; Λογικό.

 Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας

Advertising

Advertisements
Ad 14

Και όμως, το πολυπληθές και συνάμα πολυεπίπεδο έργο του Σαίξπηρ παρουσιάζεται από την Εταιρεία Θεάτρου Θέση, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Σιώνα, με τόσο ευρηματικό και ευφυή τρόπο που κατορθώνει να απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και σε κάθε είδους κοινό. Η διασκευή τους εστιάζει θεματικά στην “μεταμόρφωση”, εσωτερική και εξωτερική των χαρακτήρων του έργου, και την προάγει στην παράσταση ποικιλοτρόπως με ονειροφαντασία και αμεσότητα. Συμβολισμοί και αντιθέσεις χώρου, χρόνου και πραγματικότητας, προσφέρονται με ευφάνταστη και παιγνιώδη διάθεση. Οι ερμηνείες και οι αναγνώσεις του έργου δεν δίνονται με την παραδοσιακή σοβαρότητα και την αυστηρή φόρμα της μετρημένης ελισσαβετιανής οπτικής, αλλά μέσω της μεταθεατρικότητας που επιτάσσει άλλες τεχνικές. Βωβός κινηματογράφος (στην θέατρο εν θεάτρω σκηνή), παντομίμα, μάσκες, ήχοι φυσικοί και μέσω αυτοσχέδιων οργάνων, έλλειψη σκηνογραφίας και ουδετερότητα ενδυματολογίας, ως και, ίσως, διακειμενικότητα με το σήμερα. Η σύμβαση, όχι μόνο δεν ξενίζει, αλλά γίνεται δεκτή από τα πρώτα κιόλας λεπτά επιβεβαιώνοντας τον σκοπό της.

Οι 5 ταλαντούχοι ηθοποιοί ( Τρυφωνία Αγγελίδου, Διαμαντής Αδαμαντίδης, Αχιλλέας Αναγνώστου, Γιάννης Σαμψαλάκης, Μαρία Χάνου) μοιράζονται τους ρόλους και η εναλλαγή αυτή γίνεται επί σκηνής δίχως την βοήθεια σκηνικών και κοστουμιών αλλά σωματοποιώντας τις διαφορετικές ταυτότητες. Φρενήρεις ρυθμοί, πλαστικότητα και ευελιξία κινησιολογικά, καθαρότατη εκφορά λόγου, εντυπωσιακές αλλαγές στην τονικότητα ανάλογα με τον ρόλο και πληθωρικότητα επιβεβαιώνουν την θεατρική δεξιοτεχνία τους. Με τα σώματα τους, τις κινήσεις και τον λόγο τους μας μεταφέρουν από την πόλη στο δάσος, από το όνειρο στην πραγματικότητα, μέσα σε 70 λεπτά, εξαντλητικά για αυτούς αλλά απολαυστικά για μας. Αξιοσημείωτη και η συμβολή της μουσικής και των τραγουδιών που επιμελήθηκε ο Διαμαντής Αδαμαντίδης. Τόλμησε να ντύσει την “όψη” και τον λόγο με σύγχρονους ρυθμούς, ακόμη και ραπ, και το αποτέλεσμα τον δικαίωσε.

Πρόκειται για μια παράσταση που εξομαλύνει το αρχικό κείμενο κάνοντάς το κατανοητό και ελκυστικό για όλους, έχοντας έναν απίστευτα πειθαρχημένο ρυθμό, δίχως να υποπίπτει σε ατυχείς αυξομειώσεις και με ένα δυναμικό ηθοποιών που είναι αδύνατον να καταφέρεις να ξεχωρίσεις κάποιον. Τόσο ο Μιχάλης Σιώνας όσο και οι Τρυφωνία Αγγελίδου, Διαμαντής Αδαμαντίδης, Αχιλλέας Αναγνώστου, Γιάννης Σαμψαλάκης, Μαρία Χάνου αποδεικνύουν έμπρακτα, μέσω αυτής της δουλειάς, τόσο την αγάπη και την αφοσίωση τους σε αυτό που κάνουν όσο και το ταλέντο και το εύρος των ικανοτήτων τους.

 Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας

Advertising

ΟΝΕΙΡΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗΣ ΝΥΧΤΑΣ

ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΟΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ

24-28 ΜΑΙΟΥ

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση: Εταιρεία Θεάτρου Θέση
Σκηνοθεσία: Μιχάλης Σιώνας
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αντώνης Μιχαλόπουλος
Μουσική: Διαμαντής Αδαμαντίδης
Κοστούμια / Κατασκευές: Κατερίνα Παπαγεωργίου
Σχεδιασμός αφίσας: Αχιλλέας Μεσάικος
Φωτογραφίες: Τάσος Θώμογλου

Παίζουν: Τρυφωνία Αγγελίδου, Διαμαντής Αδαμαντίδης, Αχιλλέας Αναγνώστου, Γιάννης Σαμψαλάκης, Μαρία Χάνου

Ημέρες Παραστάσεων:
Τετάρτη και Κυριακή στις 19:00
Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00
Σάββατο στις 18:00 και στις 21:00

Advertising

Εισιτήρια: 10€ κανονικό – 7€ μειωμένο

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: 2315 200 200

Εταιρεία Θεάτρου Θέση – Thesis Theatre Company

Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας

Advertising

Γεννήθηκα και μένω στην Θεσσαλονίκη. Από την νεαρή μου ηλικία αγάπησα το θέατρο, τον κινηματογράφο και τα βιβλία κάτι που με οδήγησε λίγα χρόνια μετά στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Η βαθιά και συστηματική ενασχόληση με το θέατρο αποτελεί πηγή ζωής και τρόπο έκφρασης για μένα. Η δημιουργικότητα και η έμπνευση μου βρίσκουν διέξοδο και στην διακόσμηση.

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…