Κύκλος συζητήσεων με αφορμή την παράσταση «Όλο σπίτι, κρεβάτι κι εκκλησία»

11 Φεβρουαρίου 2022

 Τέχνη VS  Έμφυλη βία – Σεξισμός –  Πατριαρχία

Κύκλος συζητήσεων με αφορμή την παράσταση

«Όλο σπίτι, κρεβάτι κι εκκλησία» των Φρανκ Ράμε και Ντάριο Φο

12 Φεβρουαρίου – 19 Φεβρουαρίου

Advertising

Advertisements
Ad 14

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου

 

Με αφορμή το έργο των Φρανκ Ράμε και Ντάριο Φο «Όλο σπίτι, κρεβάτι κι εκκλησία» σε σκηνοθεσία Εμμανουήλ Μαύρου διοργανώνουμε τρεις συζητήσεις που θα ακολουθήσουν την παράσταση εκτός θεατρικού προγράμματος και με ειδικό μειωμένο εισιτήριο. Τις  συζητήσεις θα παρακολουθήσει το κοινό της παράστασης, ενώ  ταυτόχρονα θα υπάρξει live streaming (των συζητήσεων).

Στο πάνελ των συζητήσεων συμμετέχουν καλλιτέχνες, εκπαιδευτικοί, δημοσιογράφοι και ακτιβιστές.

Advertising

Το έργο των Φρανκ Ράμε και Ντάριο Φο «Όλο σπίτι, κρεβάτι κι εκκλησία» ανέβηκε για πρώτη φορά το 1977 και πραγματεύεται την κατάσταση της γυναίκας και τη θέση της, όχι μόνο στις “σύγχρονες” αλλά και στις μελλοντικές κοινωνίες, θίγοντας ζητήματα κοινωνικής, πολιτικής και οικογενειακής καταπίεσης και απόγνωσης.

Ένα έργο που αποδεικνύεται προφητικό και παραμένει τραγικά επίκαιρο 45 χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα. Κάθε μέρα γινόμαστε μάρτυρες μιας παγκόσμιας πανδημίας που χάνεται στα βάθη της ιστορίας και δεν αντιμετωπίστηκε ποτέ παρά το ότι άφησε και εξακολουθεί να αφήνει στο πέρασμά της χιλιάδες θύματα. Γυναικοκτονίες, βιασμοί, σεξουαλική παρενόχληση στον εργασιακό χώρο, ψυχολογική και σωματική βία.

Η αφύπνιση της κοινωνίας κρίνεται όχι  απλά σημαντική αλλά απαραίτητη προκειμένου  να καταργήσει την πατριαρχία, εγγενές στοιχείο της οποίας είναι η έμφυλη βία σε όλες τις μορφές της, ως σύστημα εξουσίας και οργάνωσης των κοινωνικών σχέσεων. Και προκειμένου να σταματήσει εδώ και τώρα το φαινόμενο της Πατριαρχίας και οι συνέπειές του είναι όχι απλά σημαντική αλλά απαραίτητη.

Το Θέατρο Δρόμος, ο σκηνοθέτης Εμμανουήλ Μαύρος, και οι συνεργάτες του στο πλαίσιο της παράστασης που συνεχίζεται με μεγάλη επιτυχία, θεωρούν ότι είναι χρέος τους να συμβάλουν σε αυτήν την αφύπνιση που θα οδηγήσει στην αποδόμηση της Πατριαρχίας και των αντίστοιχων προτύπων που προάγει,  με τον τρόπο που ξέρουν: Το Θέατρο.

Advertising

Πρόγραμμα συζητήσεων:  

Σάββατο 12 Φεβρουαρίου

18:00 |  Παράσταση «Όλο σπίτι, κρεβάτι κι εκκλησία» των Φ. Ράμε και Ντάριο Φο

Advertising

20:00 | Συζήτηση

Θέμα: #METOO

Συμμετέχουν

Δώρα Χρυσικού, ηθοποιός

Advertising

Ειρήνη Γεωργή, συγγραφέας

Βασίλης Νανούρης, εκπαιδευτικός

Μαρία Κωνσταντοπούλου, δημοσιογράφος (ραδιόφωνο ερτόπεν), Μέλος ΔΣ ΕΣΠΗΤ

Ελισάβετ Φαρφαλλίνα Βακόλα, Κινηματογραφίστρια / Φωτορεπόρτερ

Advertising

Συντονίζει η Μαρία Θανασούλια,  ραδιοφωνική παραγωγός (105,5 Στο Κόκκινο)

 

Σάββατο 19 Φεβρουαρίου  

18:00 | Παράσταση «Όλο σπίτι, κρεβάτι κι εκκλησία» των Φ. Ράμε και Ντάριο Φο

Advertising

20:00 | Συζήτηση

Θέμα:  Η θέση της γυναίκας στην Τέχνη, από τη Μήδεια μέχρι σήμερα

Συμμετέχουν

Αναστασία Κουμίδου, σκηνοθέτις

Advertising

Εύα Σπαθάρα, κοινωνιολόγος, ποιήτρια

Γεωργία Δρακάκη, δημοσιογράφος, συγγραφέας

Εμμανουήλ Μαύρος, σκηνοθέτης

Αθηνά Αλαμανή, απόφοιτος δραματικής σχολής

Advertising

Συντονίζει η Ειρήνη Δρίβα, δημοσιογράφος (Documento)

 

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου

18:00 |  Παράσταση «Όλο σπίτι, κρεβάτι κι εκκλησία» των Φ. Ράμε και Ντάριο Φο

Advertising

20:00 | Συζήτηση

Θέμα: Η Πατριαρχία και τα έμφυλα στερεότυπα ως σύστημα εξουσίας και ιεράρχησης σχέσεων

Συμμετέχουν

Ήρα Κατσούδα, stand – up comedian

Advertising

Φωτεινή Κοκκινάκη, δημοσιογράφος, γενική γραμματέας Ελληνικής Ένωσης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα

Βασιλίκα Σαριλάκη, δημοσιογράφος, ιστορικός τέχνης

Συντονίζει η Νόρα Ράλλη, δημοσιογράφος (Εφημερίδα των Συντακτών)

Advertising

Διοργάνωση Συζητήσεων: Χρύσα Ματσαγκάνη, υπεύθυνη επικοινωνίας – Θέατρο Δρόμος

 

Οι συζητήσεις θα μεταδοθούν και Live Streaming μέσα από τα κανάλια:

Facebook: Θέατρο “Δρόμοςhttps://www.facebook.com/dromostheatre

Youtube: ΘΕΑΤΡΟ ΔΡΟΜΟΣ

Advertising

https://www.youtube.com/channel/UCmEKlJu1kU5YAecPzM64kkQ

 

Η παράσταση

“Όλo Σπίτι, Κρεβάτι κι Εκκλησία” των Φράνκα Ράμε – Ντάριο Φο

Advertising

Από την Θεατρική Ομάδα ΜΗΔΕΙΑ

Σκηνοθεσία: Εμμανουήλ Μαύρος

2222μ.Χ.

Οι γυναίκες εδώ και χιλιάδες χρόνια κλαίνε, γελάνε, υποδουλώνονται, αγνοούνται, διαχωρίζονται, δολοφονούνται… Σε ένα μακρινό κόσμο σε μια άλλη διάσταση, σε μια άλλη εποχή με τις κοινωνίες να έχουν διαμορφωθεί περισσότερο τρομακτικές και ανεπιθύμητες, τρεις γυναίκες βρίσκουν την δύναμη να αντισταθούν. Ο λόγος τους εκτοξεύει σιδερένια καρφιά στους εγκεφάλους όλου του κόσμου.

Advertising

Το έργο των Φράνκα Ράμε και Ντάριο Φο πραγματεύεται την κατάσταση της γυναίκας και τη θέση της, όχι μόνο στις “σύγχρονες” αλλά και στις μελλοντικές κοινωνίες, θίγοντας ζητήματα κοινωνικής, πολιτικής και οικογενειακής καταπίεσης και απόγνωσης.

Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά το φθινόπωρο του ’77 από τη Φράνκα Ράμε σε μουσική Di Capri αλλά τότε δεν είχαν παιχτεί όλοι οι μονόλογοι λόγω της μεγάλης τους διάρκειας.

Όταν η Φράνκα Ράμε έγραψε το έργο, στο σημείωμά της είχε αναφέρει:

“Το “Όλο σπίτι, κρεβάτι κι εκκλησία”, είναι ένα θεατρικό έργο με θέμα την κατάσταση της γυναίκας, και ιδίως την σεξουαλική δουλεία της. Η παράσταση βλέπει τα πάντα μέσα από ένα κωμικό, γκροτέσκο πρίσμα. Επιλέξαμε ηθελημένα αυτό το πρίσμα: κυρίως επειδή εμείς οι γυναίκες εδώ και 2.000 χρόνια κλαίμε, αλλά αυτήν την φορά γελάμε μαζί και ίσως να κρυφογελάμε και μετά, επειδή ένας κύριος που γνώριζε πολλά για το θέατρο, κάποιος Μολιέρος, έλεγε: “Όταν πηγαίνεις στο θέατρο και βλέπεις μια τραγωδία, ταυτίζεσαι, συμμετέχεις, κλαις, κλαις, κλαις, κι ύστερα γυρίζεις σπίτι και λες: πόσο πολύ έκλαψα απόψε! …και κοιμάσαι ανακουφισμένος. Ο πολιτικός λόγος πέρασε από πάνω σου όπως το νερό πάνω στο γυαλί. Ενώ αντίθετα για να γελάσεις -μιλά πάντα ο Μολιέρος- χρειάζεται ευφυΐα, εξυπνάδα. Το γέλιο ανοίγει διάπλατα το στόμα σου αλλά και το μυαλό σου, και στο μυαλό σου χώνονται τα καρφιά της λογικής!”. Ευχόμαστε κι απόψε κάποιοι να γυρίσουν σπίτι τους με το κεφάλι τους γεμάτο καρφιά!”

Advertising

 

Από όλο το έργο της Φράνκα Ράμε που αριθμεί 9 μονολόγους θα παρουσιαστούν 3 μονόλογοι και 1 “πρόζα”: ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΝΗ, ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΠΟΥΤΑΝΑΣ ΣΤΟ ΦΡΕΝΟΚΟΜΕΙΟ, ΕΓΩ, Η ΟΥΛΡΙΚΕ ΜΑΪΝΧΟΦ, ΚΑΤΑΓΓΕΛΩ, ΜΗΔΕΙΑ, προχωρώντας σε μια σύνδεση των ιστοριών μεταξύ τους παρουσιάζοντας ένα ενιαίο έργο που εξελίσσεται στο μακρινό μέλλον…

 

Trailer παράστασης:

 

Συντελεστές

Advertising

Συγγραφέας: Φράνκα Ράμε – Ντάριο Φο

Απόδοση-Διασκευή: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος & Θεατρική Ομάδα ΜΗΔΕΙΑ

Σκηνοθεσία: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος

Σκηνικά / Καλλιτεχνική επιμέλεια: Ρένα Σανταμούρη

Advertising

Κοστούμια: Μάγδα Καλορίτη

Μουσική: Δημήτρης Ευαγγελινός

Φωτισμοί: Πάνος Μπέσης

Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Advertising

Trailer: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος

Video Post Production: Μανώλης Πετρής

Σχεδιασμός Αφίσας:  Ρένα Σανταμούρη

Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη

Advertising

Παραγωγή: Medea Pictures

 

Διανομή (αλφαβητικά):  Ήρα Δαμίγου, Στυλιανή Κλείδωνα, Ελένη Φαλατάκη

 

Πληροφορίες Παράστασης

Advertising

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

Σάββατο 12/02, 19/02 και Κυριακή 20/02 στις 18:00

Τιμές εισιτηρίων

Advertising

Ειδικό Μειωμένο Εισιτήριο: 10€

 

Διάρκεια παράστασης

90 λεπτά χωρίς διάλειμμα

 

Προπώληση εισιτηρίων

Advertising

Viva.gr:

https://www.viva.gr/tickets/theater/texni-vs-emfylivia-sexismos-patriarxia/?fbclid=IwAR3HIRwQFf6BspGK7r05wzphNsd_U0ZncrU8LNI4VhYq29GldoKCgHUZWcE

 

Για την είσοδό τους στην παράσταση οι θεατές πρέπει να επιδεικνύουν είτε πιστοποιητικό πλήρους εμβολιασμού είτε πιστοποιητικό νόσησης καθώς και πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης). Επίσης  υποχρεούνται να φορούν μάσκα κατά την παραμονή τους σε όλους τους χώρους του θεάτρου.

Advertising

 

Θέατρο Δρόμος

Αγ. Μελετίου 25, Αθήνα

Τηλ. 210 8818906

Web Site: https://dromostheatre.gr/

Advertising

Facebook: https://www.facebook.com/dromostheatre

Instagram: https://www.instagram.com/dromostheatre/

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…

Θέατρο

Ο Γιώργος Σκανδάλης κερνάει διπλό ελληνικό στο Τορόντο

Ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός παραγωγός Γιώργος Σκανδάλης, ανήκει στους ανθρώπους που εύχεσαι να γνωρίσεις…

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Διάγνωση αυτισμού: Περιορισμένα ενδιαφέροντα vs έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων

Διάγνωση αυτισμού: Περιορισμένα ενδιαφέροντα vs έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων Οι επαναλαμβανόμενες

Misericordia: Μια βόμβα κάτω από το τραπέζι

Ο Alain Guiraudie δεν είναι ένας τυχαίος σκηνοθέτης στη σύγχρονη