« Ένας Πανηγυρικός και ένας Επικήδειος » του Ιάκωβου Καμπανέλλη

«Ένας Πανηγυρικός και ένας Επικήδειος»

« Ένας Πανηγυρικός και ένας Επικήδειος »

του Ιάκωβου Καμπανέλλη
σε σκηνοθεσία Βασίλη Κατσικονούρη
Δύο Τελευταίες Παραστάσεις, στις 5 και στις 19 Μαΐου 2018

«Ένας Πανηγυρικός και ένας Επικήδειος», δύο μονόλογοι του Ιάκωβου Καμπανέλλη, παρουσιάζονται για δύο τελευταίες παραστάσεις, το Σάββατο 5/5 και το Σάββατο 19/5 στις 8:30 μ.μ, στον Πολυχώρο Τέχνης «Αλεξάνδρεια» (Σπάρτης 14, Πλατεία Αμερικής, τηλ: 2108673655).

Ο Βασίλης Κατσικονούρης σκηνοθετεί τους δύο μονολόγους του Καμπανέλλη και ο Βασίλης Βλάχος ερμηνεύει τον Δήμαρχο στον Πανηγυρικό, τον συγγραφέα στον Επικήδειο.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Ο «Πανηγυρικός» είναι μια πικρή κωμωδία με κεντρικό ήρωα τον Δήμαρχο της πόλης. Η ημέρα, την οποία ο ίδιος υπολόγιζε ως την μεγαλύτερη της ζωής του, την πιο λαμπρή εμφάνιση του δημόσιου βίου του, εξελίσσεται σε διασυρμό, γελοιοποίηση, ισόβια καταστροφή των ονείρων του με υπαίτιο τον ίδιο του τον εαυτό, τον ευερέθιστο και ασυγκράτητο χαρακτήρα του και τις καιροφυλακτούσες, ευέξαπτες ενοχές του.

Ο «Επικήδειος» σχολιάζει με καυστικό χιούμορ και σαρκασμό την ματαιοδοξία των ανθρώπων και ιδιαίτερα των ανθρώπων των γραμμάτων και των τεχνών, που στο τέλος της ζωής τους ανάβει η σπίθα για υστεροφημία. Συγκεκριμένα, παρουσιάζει το δράμα ενός ηλικιωμένου συγγραφέα που διαπιστώνει ότι δεν είχε την αναγνώριση που του άξιζε και προσπαθεί να γίνει γνωστός μετά θάνατον. Το κείμενο είναι ιδιοφυές: η ευρηματικότητα του Καμπανέλλη, η πρωτοτυπία του εδώ απογειώνονται. Χιούμορ ποιοτικό, υπόγειο, μαύρο αλλά και ολόφρεσκο, καθότι διαχρονικό.

Το θέατρο του Καμπανέλλη, σύμφωνα με τον Κώστα Νταλιάνη, είναι κατεξοχήν ελληνικό […] Ο Καμπανέλλης δημιουργεί αυθεντικούς ελληνικούς χαρακτήρες, μορφές που μας είναι οικείες και που γι’ αυτό το λόγο εύκολα μπορούμε να τις αναγνωρίσουμε. Αντλεί την ποίηση μέσα από την τάξη των λαϊκών ανθρώπων. Το μερίδιο από το δράμα το προσφέρει ο κοινωνικοπολιτικός περίγυρος και το μερίδιο της κωμωδίας τα πρόσωπα, που δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν την εμπλοκή τους μέσα στην αυταπάτη και στον αυτοεμπαιγμό.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Βασίλης Κατσικονούρης
Ερμηνεία: Βασίλης Βλάχος
Σκηνικά-Κοστούμια: Ανθή Σοφοκλέους
Tελευταίες Παραστάσεις: Σάβατο 5/5 και Σάβατο 19/5 στις 8:30 μμ
Διάρκεια: 75 λεπτά
Εισιτήρια: 10 € (γενική είσοδος), 8 € (φοιτητικό), 6 € (άνω των 65, άνεργοι), 3 € ατέλειες
Πολυχώρος Τέχνης «Αλεξάνδρεια», Σπάρτης 14, Πλατεία Αμερικής
ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ τηλ: 2108673655

Advertising

H Nατάσσα Λούππου είναι ηθοποιός και συγγραφέας του βιβλίου "Το Μυστικό της Μαγείας". Έχει τελειώσει τη Δραματική σχολή του Γιώργου Θεοδοσιάδη καθώς επίσης και το Τμήμα Ιταλικής Φιλολογίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Λατρεύει κάθε μορφή τέχνης και τις αρέσει να μαθαίνει ξένες γλώσσες. Γνωρίζει Ιταλικά, Ισπανικά, Αγγλικά και λίγα Γαλλικά. Είναι vera νησιώτισσα με καταγωγή από Ρόδο, Σύμη, Μυτιλήνη. Μεγάλη της αδυναμία; O καλός καφές!

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…