«Τάδε έφη Ζαρατούστρα» στο θέατρο «Αλεξάνδρεια» από 22 Νοεμβρίου

«Τάδε έφη Ζαρατούστρα»
του Φρειδερίκου Νίτσε
από την Μαρία Ξενουδάκη
Από 22 Νοεμβρίου στο θέατρο «Αλεξάνδρεια»

 

Η Ανθρωπότητα έχει καθήκον να τοποθετεί τον σκοπό της, πιο πέρα από τον εαυτό της
Το φιλοσοφικό αριστούργημα του Φρειδερίκου Νίτσε (Friedrich Nietzsche) «Τάδε έφη Ζαρατούστρα», που θεωρείται ως το σημαντικότερο έργο του σπουδαίου Γερμανού φιλόσοφου, παρουσιάζει η Μαρία Ξενουδάκη (σκηνοθεσία-ερμηνεία) από 22 Νοεμβρίου 2021, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 9:00 μμ στο θέατρο «Αλεξάνδρεια» (Σπάρτης 14, Πλ. Αμερικής, Τηλ.: 212-1007079).

Ο Ζαρατούστρα είναι ο ίδιος ο Νίτσε, ο ασκητής, ο ερημίτης, ο οραματιστής, ο αναχωρητής, ο Προφήτης, που προφητεύει ένα μέλλον απροσδιόριστο. Ο Ζαρατούστρα θέλει να ελευθερώσει τον άνθρωπο από το απατηλό ονειροπόλημα των αισθήσεων. Δεν ήρθαν ακόμη οι καιροί, παρά το γεγονός ότι τα λευκά περιστέρια χαϊδεύουν τώρα πια τα κάτασπρα μαλλιά του προφήτη και ο Λέων αναπαύει ανάμεσα στα χέρια του το κουρασμένο του μουσούδι. Σε λίγο θα σβήσει η πιο περίεργη μορφή στο στερέωμα της σκέψης των νεώτερων χρόνων, παίρνοντας μαζί του στον τάφο πολλά από τα μυστικά της κοσμοθεωρίας του.

«Την ζωή και το έργο μου στην τέχνη την αφιερώνω στον αγαπημένο μου φιλόσοφο Νίτσε και στην Μητέρα μου», σημειώνει η σκηνοθέτρια και ηθοποιός της παράστασης Μαρία Ξενουδάκη, «τους δυο παιδαγωγούς της εσωτερικής λευτεριάς μου, που σμίλεψαν με σπουδή την εύθραυστη ισορροπία μου, ανάμεσα στη ζωή και τον θάνατο. Αυτοί που μου έδειξαν την πληρότητα της ζωής, μέσα από την αγωνία της γέννησης της ύπαρξης έως τη βίαιη προσέγγιση ενός επικείμενου τέλους. Η ανθρωπότητα οφείλει να γνωρίζει το ανώτερο μέτρο της, μέσα από τέτοιες τραγικές φύσεις που οδήγησαν ατέρμονα τον εαυτό τους, μέσα από τη μοναξιά της απάρνησης των πάντων μακριά από την μονοτονία της ηθικής σ’ ένα ατέλειωτο γίγνεσθαι». Μ.Ξ.

Αποσπάσματα από τις σκέψεις και την φιλοσοφική θεωρία του Νίτσε
Δεν πρέπει ο Άνθρωπος να ξεπερνάει μόνο τα κακά ένστικτα.  Πρέπει να σβήνει και τα καλά και να ξαναθυσιάζει.
Ο άνθρωπος μπορεί να κάνει μια πράξη πολύτιμη, ποτέ όμως η πράξη δεν μπορεί να κάνει πολύτιμο τον άνθρωπο.
Δεν πρέπει να ζητάμε μόνο τις απολαύσεις από την ζωή, αυτό δείχνει την έλλειψη από τη ζωή, αυτό δείχνει την έλλειψη κάθε ευγένειας και αρετής.
Οι αρετές, οι νίκες πάνω στον ίδιο τον εαυτό μας, έχουν σημασία, γιατί προετοιμάζουμε τον εαυτό μας, για την μεγάλη νίκη του πνεύματος!
Η Ανθρωπότητα έχει καθήκον να τοποθετεί τον σκοπό της, πιο πέρα από τον εαυτό της.  Όχι σαν κόσμο της φαντασίας.  Διαίσθηση είναι να προβλέπεις την θέληση του μέλλοντος.  Αυτό το μεγάλο γεγονός.
Η γέννηση του μεγάλου πνευματικού ανθρώπου, του Υπερανθρώπου, που δεν θα σώσει τον άνθρωπο, αλλά θα τον ωθήσει να σώσει μόνος του τον εαυτό του, με τα δικά του εργαλεία, που είναι η Αρετή, το θάρρος και η Αγνότητα.

Advertising

Advertisements
Ad 14
Ταυτότητα της παράστασης
Τάδε Έφη Ζαρατούστρα
Συγγραφέας: Φρειδερίκος Νίτσε
Μετάφραση: Εμμ. Ανδρουλιδάκη
Σκηνοθεσία – ερμηνεία: Μαρία Ξενουδάκη
Σκηνικά – Κοστούμια: Ειρήνη Πετράκη
Φωτισμοί: Στηβ Μαργαρίτης
Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσα Κορομβόκη
Φωτογραφίες: Κώστας ΒολιώτηςINFO
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: Δευτέρα και Τρίτη στις 9:00 μμ
ΠΡΕΜΙΕΡΑ: Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2021
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ: 12 €, 10 € (φοιτητικό), 8 € (άνεργοι)
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90 λεπτά
ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ: τηλ. 212-1007079, 6944-898482

Θέατρο Αλεξάνδρεια
Σπάρτης 14, Πλατεία Αμερικής, 11252 ΑΘΗΝΑ
Τηλ.: 212-1007079, 6944-898482
EMAIL:  alexandreia.theatro@gmail.com
https://www.facebook.com/AlexandreiaPolychorosTechnes

Ο χώρος λειτουργεί ως COVID FREE και τηρεί όλα τα υγειονομικά μέτρα.
Σύντομα θα ανακοινωθεί η on line αγορά εισιτηρίων

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…

Θέατρο

Ο Γιώργος Σκανδάλης κερνάει διπλό ελληνικό στο Τορόντο

Ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός παραγωγός Γιώργος Σκανδάλης, ανήκει στους ανθρώπους που εύχεσαι να γνωρίσεις…

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Διάγνωση αυτισμού: Περιορισμένα ενδιαφέροντα vs έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων

Διάγνωση αυτισμού: Περιορισμένα ενδιαφέροντα vs έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων Οι επαναλαμβανόμενες

Misericordia: Μια βόμβα κάτω από το τραπέζι

Ο Alain Guiraudie δεν είναι ένας τυχαίος σκηνοθέτης στη σύγχρονη