Σύγχρονο Θέατρο: Καλλιτεχνικός προγραμματισμός για Δεκέμβριο – Ιανουάριο

3 Δεκεμβρίου 2017
Σύγχρονο Θέατρο

Tο Σύγχρονο Θέατρο συνεχίζει με επιτυχία τις παραστάσεις  :

“Η δύναμη του Σκότους”, από την Ομάδα Νάμα

“Terata The Musical” σκηνοθεσία Γιώργου Θεοφάνους

Το δεύτερο μέρος της τριλογίας “Corpo”/”To The Abyss”/”Holy father” by Antonia Economo

Advertising

Advertisements
Ad 14

“Βούβα” της Ελένης Γκασούκα

 

Kαι προσθέτει στην θεατρική του πορεία τις παρακάτω παραστάσεις :

“Τango” του Σλάβομιρ Μρόζεκ σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζηπαπά , από 22/12

“DARRYL CUNNINGHAM,«ΣΟΥΠΕΡΚΡΑΧ – ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΛΠΟ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ»”  σε σκηνοθεσία Μαργαρίτα Καστρινού – Γιάννης Μιχαλόπουλος, από 19/1

Advertising

Reservoir Dogs” σε σκηνοθεσία Τριαντάφυλλου Δελή, από 30/1

 

Σύγχρονο Θέατρο

«Η δύναμη του σκότους»

του Λέοντος Τολστόι, από την Ομάδα Νάμα

στο Σύγχρονο Θέατρο για 2η χρονιά

 

Η Ομάδα Νάμα θα συνεχίσει για 2η σεζόν το αριστούργημα του Λέοντος Τολστόι Η δύναμη του σκότους, που θα ξεκινήσει από 7 Οκτωβρίου 2017 στο Σύγχρονο Θέατρο, από έναν εξαιρετικό θίασο.

Το 1880, ένας μουζίκος ομολογεί δημόσια, στο γάμο της πρόγονής του, ότι είχε κάνει παιδί μαζί της -το οποίο το σκότωσε αμέσως μετά- και ότι προσπάθησε να σκοτώσει και το δικό του εξάχρονο κοριτσάκι. Με αφορμή αυτό το ανατριχιαστικό έγκλημα, γράφεται “η δύναμη του σκότους”. Ένα έργο που το αβυσσαλέο σκοτάδι του θυμίζει τον Μάκβεθ του Σαίξπηρ και την Κόλαση του Δάντη.

Advertising

Το αναμφισβήτητο και σχεδόν άγνωστο αυτό αριστούργημα είναι γραμμένο μέσα στη δίνη μια βαθύτατης εσωτερικής κρίσης και φωτίζει με σπαρακτικό τρόπο τις διαστάσεις της.

Τα συμπεράσματα του Τολστόι για την ίδια την ανθρώπινη φύση, εν τέλει, είναι σκοτεινά, ζοφερά, δυσβάστακτα.

Δεν αποκλείεται όμως, ύστερα από την πτώση – όσο μεγάλη κι αν είναι αυτή -, την τελική εξύψωση, τη μετάνοια, την πραγματική, ολοκληρωτική «εκ των ένδον» αλλαγή, όσο δύσκολη – σχεδόν αδύνατη – και εάν φαίνεται.

Μια παραγωγή της Ομάδας Νάμα στο πλαίσιο της συνεργασίας του θεάτρου Επί Κολωνώ με το Σύγχρονο Θέατρο.

Advertising

Ημέρες & ώρες παραστάσεων:

Τετάρτη 19:00| Σάββατο 18:30| Κυριακή 18:00

Συντελεστές

Σκηνοθεσία/Καλλιτεχνική επιμέλεια:   Ελένη Σκότη, Γιώργος Χατζηνικολάου

Advertising

Δ/νση Παραγωγής, Σκηνικά &

Κοστούμια: Γιώργος Χατζηνικολάου

Πρωτότυπη Μουσική:   Βαλέρια Δημητριάδου,

Γιώργος Παπαγεωργίου

Advertising

Video/Trailer:  Σταύρος Συμεωνίδης

Φωτισμοί:  Αντώνης Παναγιωτόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτη:    Τριανταφυλλιά Δούνια

Δημόσιες Σχέσεις/Βοηθός Παραγωγής:   Μαρία Αναματερού

Advertising

 

Διανομή

Ματριόνα:  Αγορίτσα Οικονόμου

Νικήτας:   Γιώργος Παπαγεωργίου

Ανίσια:    Πέγκυ Τρικαλιώτη

Advertising

Μίτριτς:   Γιώργος Ζιόβας

Ακίμ:      Θανάσης Χαλκιάς

Μαύρα:     Αθηνά Αλεξοπούλου

Πιοτρ:     Μιχαήλ Γιαννικάκης

Advertising

Ακουλίνα:  Αθανασία Κουρκάκη

Ανιούτκα: Μαρία Προϊστάκη

Μαρίνα:    Βαλέρια Δημητριάδου

 

Δείτε το teaser της παράστασης:

Advertising

Δείτε το trailer της παράστασης:

Facebook Page Επί Κολωνώ: https://www.facebook.com/epikolono.gr/

Advertising

 

Κράτηση θέσεων & Πώληση εισιτηρίων:

https://www.viva.gr/tickets/theater/sygxrono-theatro/i-dinami-tou-skotous/

στo ταμείo του Σύγχρονου Θεάτρου, Ευμολπιδών 45, Γκάζι

τηλ 210 3464380, email: sixronotheatro@gmail.com, site: www. sixronotheatro.gr Στάση Μετρό Κεραμεικός

Advertising

στο ταμείο του Επί Κολωνώ, Ναυπλίου 12 & Λένορμαν 94, Κολωνός

τηλ 210 5138067, email: xkolono@otenet.gr, site: www.epikolono.gr

Στάση Μετρό Μεταξουργείο

Σύγχρονο Θέατρο

Advertising

 

« TERATA The Musical »

 το 4D musical for kids

του Γιώργου Θεοφάνους

Εξαιρετικές ερμηνείες, εντυπωσιακά κοστούμια, ειδικά εφέ και υψηλές τεχνικές προδιαγραφές κάνουν την παράσταση μοναδική. Η μεγάλη τερατοπαρέα, μεταμορφώνεται  μπροστά στα έκπληκτα μάτια των θεατών, συγκινεί, ψυχαγωγεί σε μια μουσικοθεατρική παράσταση υψηλής αισθητικής.

Οι σκηνές δράσης διαδέχονται η μια την άλλη, η συγκίνηση εναλλάσσεται με το χιούμορ  και τα ΤΕΡΑΤΑ απογειώνουν τη θεατρική μαγεία σε ένα εύληπτο παραμύθι για τη σωτηρία του Πλανήτη μας.

 

Η ΤΕΡΑΤΟΠΑΡΕΑ:

Jerome Kaluta

Advertising

Αλίκη Αβδελοπούλου

Γιώργος Γιαννίμπας

Ίρις Γουργιώτη

Πέτρος Ιωάννου

Advertising

Στράτος Λύκος

Ελίνα Μάλαμα

Νία  Μπαλάφα

Χρήστος Νικολάου

Advertising

Άλεξ Οικονόμου

Πάρης Πλάνετς

Άρης Πλασκασοβίτης

Μαριλένα Ροζάκη

Advertising

Κατερίνα Σούσουλα

Σκηνοθεσία-Χορογραφία: Φωκάς Ευαγγελινός

Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων
Σάββατο  14:30
Κυριακή  11:30 &  14:30

 

Προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/theater/sigxrono-theatro/terata-the-musical/

Advertising

Εισιτήρια: στo ταμείo του Σύγχρονου Θεάτρου, Ευμολπιδών 45, Γκάζι,τηλ 210 3464380

Διαβάστε επίσης  «7 χρόνια» στο Θέατρο Αποθήκη

email: sixronotheatro@gmail.com

site: www. sixronotheatro.gr

Στάση Μετρό Κεραμεικός

Advertising

Σύγχρονο Θέατρο

« Β ο ύ β α »

 

της Ελένης Γκασούκα

Ένα σύγχρονο ελληνικό έργο με θέμα την ερωτική συνάντηση ενός άντρα και μιας γυναίκας στην ελληνική επαρχία του παρόντος χρόνου, που εκτός από την μεταξύ τους αναμέτρηση, θα βρεθούν αντιμέτωποι με τους προσωπικούς τους εφιάλτες.

Οι εφιάλτες( βραχνάδες, μόρες) που είναι άλλοτε υπαρκτά πρόσωπα από το άμεσο περιβάλλον των δυο ηρώων και άλλοτε αλληγορικός μορφές που αφορούν στην αγωνία των σύγχρονων ανθρώπων με την μορφή των εξαντλητικών οικονομικών απαιτήσεων η ακόμα και πιέσεων που ασκούν οι προσδοκίες των θεσμών που δοκιμάζονται, θα στήσουν τον χορό και θα αναλάβουν μια σουρεαλιστική αφήγηση. Το έργο συνδυάζει την ποίηση και το γκροτέσκο, γίνεται διασκεδαστικό και συγκινητικό την ίδια στιγμή, εκφράζοντας έτσι την αγωνία των ηρώων απέναντι στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα. Οι ήρωες σε αποσύνθεση, ετερόκλητοι και αντιφατικοί ψάχνουν απεγνωσμένα να βρουν τον εαυτό τους παίρνοντας λάθος αποφάσεις. Η Βούβα είναι ένα παιχνίδι με την αλήθεια.

Παίζουν:
Νάντια Κοντογεώργη, Νίκος Αρβανίτης, Μαρία Αντουλινάκη, Κωνσταντίνος Καϊκής, Κρις Ραντάνοφ, Χρήστος Γεωργαλής, Καίτη Ιωαννίδου, Αναστασία Μανιάτη
Στο κλαρίνο ο Γιώργος Κωτσίνης

Advertising

Κείμενο-σκηνοθεσία: Ελένη Γκασούκα

Σκηνικά-κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Σχεδιασμός φωτισμού: Μελίνα Μάσχα

Επιμέλεια κίνησης : Φώτης Νικολάου

Advertising

Βοηθός σκηνοθέτη: Αγνή Χιώτη

Μουσική επιμέλεια: Πάνος Σουρούνης

Φωτογραφίες-video: Παναγιώτης Λαμπής- Φώτης Πλέγας

Παραγωγή : People Entertainment Group A.E

Advertising

Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων
Δευτέρα  &  Τρίτη  στις  21:15

Προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/theater/sugxrono-theatro/vouva/
Και στo ταμείo του Σύγχρονου Θεάτρου, Ευμολπιδών 45, Γκάζι τηλ 210 3464380

email: sixronotheatro@gmail.com

site: www. sixronotheatro.gr

Advertising

Στάση Μετρό Κεραμεικός

Σύγχρονο Θέατρο

CORPO | TO THE ABYSS | HOLY FATHER

by Antonia Economo

ERGO Art Production

H πρώτη θεατρική παραγωγή της ERGO είναι μία τριλογία που βασίζεται στην Θεία Κωμωδία του Δάντη Αλιγκιέρι και εξελίσσεται μέσα από τρία επεισόδια CORPO | TO THE ABYSS | HOLY FATHER τα οποία αντιστοιχούν στην Κόλαση, το Καθαρτήριο και τον Παράδεισο. Η Θεία Κωμωδία είναι ένα εμβληματικό έργο. Η παραστάσεις CORPO | TO THE ABYSS | HOLY FATHER αναμετρούνται με τη Θεία Κωμωδία και με τις έννοιες που ο Δάντης μας μεταβιβάζει μέσα από το έργο του.

« O Δάντης Αλιγκιέρι κατέγραψε την διαδρομή του στον Κάτω Κόσμο, στο Καθαρτήριο και στον Παράδεισο προσφέροντας ζωντανές εικόνες, αισθήσεις και τοπία. Σε κάθε επεισόδιο δεκατρία σώματα και πέντε μουσικοί θα φέρουν την ατμόσφαιρα αυτής της διαδρομής στο Σύγχρονο Θέατρο. Μία σκήνη που περιστρέφεται και σώματα που αναδύονται ξαφνικά. Ένας βομβαρδισμός από μουσική, σιωπή και έντονη σωματικότητα. Οι εικόνες και τα τοπία της Θείας Κωμωδίας μετατρέπονται σε αισθήσεις, ποιότητες, ήχους και μουσική. Το κοινό δεν θα δει σώματα να καίγονται, άλλα θα νιώσει την φωτιά να φλέγεται» Antonia Economo

Advertising

H Θεία Κωμωδία αποτελείτε από τρία εξίσου καταλυτικά μέρη. Ο Δάντης κατασκεύασε ένα μετά θάνατον, θα το έλεγε κανείς σύμπαν, μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Με μία εξαιρετικά αυστηρή και αυθαίρετη πρόθεση, δημιούργησε ένα συνεπές ταξινομικό σύστημα με βάση του οποίου όρισε την τιμωρία της Κόλασης η την επιβράβευση του Παραδείσου ιστορικών και καθημερινών προσώπων της εποχής του μετά θάνατον, ανάλογα με το πως ο καθένας τους είχε επιλέξει να ζεί την ζωή του και να ορίσει τον εαυτό μέσα σε αυτήν και απέναντι στους άλλους

TO THE ABYSS

 Μέρος της τριλογίας CORPO | TO THE ABYSS | HOLY FATHER

“This mountain’s of such sort

Advertising

that climbing it is hardest at the start;

but as we rise, the slope grows less unkind…”

Dante Alighieri, Canto IV, 88-95. Purgatory, Divine Comedy

Το σκηνικό αλλάζει. Το κλίμα και το περιβάλλον μεταμορφώνονται ριζικά. Ήλιος. Φύση. Πόνος και λυγμοί. Και επιτέλους…ελπίδα μετρώντας το χρόνο. Ανεβαίνοντας το βουνό.

Advertising

Ο Βιργίλιος ξεπλένει το πρόσωπο του Δάντη από την βρωμιά της Κολάσεως. Αλλά για να υπάρχει φως, πρέπει να υπάρχει και σκοτάδι. Η ελπίδα είναι επικίνδυνο πράγμα.

Ο Δάντης, αφού έχει καταφέρει να βγει από τα έγκατα της Γης μαζί με το Βιργίλιο, ξεκινάει την ανάβαση του στο βουνό του Καθαρτηρίου. Είναι η πρώτη φορά που βλέπουν τον ήλιο από τότε που συναντήθηκαν στο σκοτεινό δάσος της Κόλασης.

Ο Δάντης έχει ξεπεράσει πια τα σκοτάδια του αλλά έχει δρόμο ακόμα μπροστά του. Δυναμικός. Ανοίγει τα μάτια με ξεκάθαρο στόχο πλέον: να ανέβει το βουνό του. Ο ήλιος, ως το φως του Θεού, τους επιτρέπει να προχωρήσουνε. Εδώ οι καταδικασμένοι έχουν ελευθερία όπως είχαν και εν ζωή. Εκτίουν ποινές και υφίστανται βασανιστήρια αλλά με ημερομηνία λήξης, σαν σε μια φυλακή, διότι έπειτα θα βραβευτούν με την ανταμοιβή του Παραδείσου. Οι αμαρτωλοί στο Καθαρτήριο σαν σκιές εκτίουν την ποινή τους για να αποβάλλουν τα σημάδια των αμαρτιών τους.

Διαβάστε επίσης  "Πέτρες στις τσέπες του" στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Η κάθαρση και η σωτηρία. Βρισκόμαστε στο πιο ανθρώπινο κομμάτι της Θείας Κωμωδίας.

Advertising

Ακόμα και αν αυτές οι σκιές έχουν την ελπίδα ότι θα καταλήξουν στον Παράδεισο, και δεν βιώνουν αιώνιο πόνο όπως στην Κόλαση, η ελευθερία που τους δίνεται να διορθώσουν τα λάθη τους και το βασανιστικά αργό πέρασμα του χρόνου που πρέπει να υπομείνουν, τους βάζουν σε χειρότερη μοίρα. Στην άβυσσο της αναμονής.

Πόνος και λιγμοί. Και επιτέλους… ελπίδα. Ανεβαίνοντας το βουνό.

Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων
Τετάρτη 6/12 & Πέμπτη 7/12 , Τετάρτη 13/12  &  Πέμπτη 14/12 στις  21:15

 

Advertising

 Σύγχρονο Θέατρο

 TANGO

Helix Theatre

Σλάβομιρ Μρόζεκ

Πρεμιέρα στις 22 Δεκεμβρίου 2017

Το Θέατρο Helix στις 20 Δεκεμβρίου θα παρουσιάσει στο Σύγχρονο Θέατρο στο Γκάζι τη σάτιρα του Σλάβομιρ Μρόζεκ “Τάνγκο” σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζήπαπά .

Το έργο στην Ελλάδα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1972 από το θίασο του Νίκου Κούρκουλου στο θέατρο Αλάμπρα σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου. Το “Τάνγκο” θεωρείται το πιο φιλόδοξο έργο του Μρόζεκ . Μπορούμε να πούμε ότι το “Τάνγκο” μας προειδοποιεί γ ια τον κίνδυνο που απειλεί την ανθρωπότητα σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Πρωτοπαίχτηκε στο Βελιγράδι το 1965. O θρίαμβος του ωστόσο οφείλεται στην παράσταση που δόθηκε στη Βαρσοβία από τον θίασο του Έρβιν Άξερ, μία παράσταση που θεωρείται η πραγματική πρεμιέρα. Η εντύπωση που προκάλεσε η παράσταση αυτή έχει χαρακτηριστεί σαν το πιο εκρηκτικό γεγονός της θεατρικής ιστορίας της Πολωνίας εδώ και μισό αιώνα. Το “Τάνγκο” είναι ένα πολυσύνθετο έργο. Το έχουν περιγράψει σαν παρωδία ή παράφραση του Άμλετ, επειδή παρουσιάζει ένα νεαρό άνδρα που νιώθει φρίκη για τη συμπεριφορά των γονιών του, και ντρέπεται βαθιά για την αδιακρισία της μητέρας του και την αυταρέσκεια του πατέρα του. Αποτελεί μία πικρή επίθεση ενός νέου προς την παλιότερη γενιά που έχει βυθίσει τη χώρα στον πόλεμο στην κατοχή και τον αφανισμό.

 Υπόθεση του Έργου

Advertising

O Άρθουρ, ο νεαρός ήρωας του έργου, έχει μεγαλώσει σε έναν κόσμο χωρίς αξίες. Ο πατέρας του είναι ένας μέτριος καλλιτέχνης που ξοδεύει τον καιρό του σε μάταια και αμφιβόλου ποιότητας, πρωτοποριακής υφής θεατρικά πειράματα. Η μητέρα του πλαγιάζει με τον αγροίκο Έντι που περιφέρεται μέσα στο ακατάστατο και ανοικοκύρευτο σπίτι. Υπάρχει μία γιαγιά που διατάσσεται κατά καιρούς να ξαπλώνει στο νεκροσέντουκο του μακαρίτη άντρα της που κατά κάποιο τρόπο μένει ακόμη στο σπίτι. Υπάρχει επίσης και ένας αριστοκρατικός θείος με τρόπους τζέντλεμαν και με κλούβιο κεφάλι. Ο Άρθουρ λαχτάρα για

πρότυπα, για κανόνες συμπεριφοράς, για αξιοπρέπεια και τάξη. Προσπαθεί να πείσει την ξαδέρφη του Άλα να τον παντρευτεί ακολουθώντας την παράδοση και τις παλιές συνήθειες.Όταν ο Άρθουρ καταλαβαίνει πως η παλιά τάξη δεν μπορεί να επιβληθεί με τη βία, μεθάει. Οι αξίες του παρελθόντος έχουν καταστραφεί και δεν μπορούν να αποκατασταθούν με τη βία. Τι απομένει τότε; Η βία αυτή καθαυτή. Ο χορός Τάνγκο εδώ συμβολίζει την αρχική παρόρμηση για εξέγερση. Γιατί όταν το Τάνγκο ήταν ακόμα ένας καινούργιος και τολμηρός ο χορός, οι γονείς του Άρθουρ μαχόταν για το δικαίωμα να τον χορέψουν. Στο τέλος του δρόμου όταν η εξέγερση ενάντια στις παραδοσιακές αξίες έχει καταστρέψει κάθε αξία και δεν μένει τίποτε άλλο πέρα από την ωμή δύναμη του Έντι, το Τάνγκο χορεύεται πάνω στα ερείπια του πολιτισμένου κόσμου. Το “Τάνγκο” είναι έργο ευρείας σημασίας. Διαθέτει εντυπωσιακά στέρεη δομή, ολοκληρωμένους χαρακτήρες, είναι γεμάτο ευρήματα, υπερβολικά διασκεδαστικό και γεμάτο από κωμικές καταστάσεις.Ο Μρόζεκ με τα μέσα του γκροτέσκ και της φάρσας ζωντάνεψε στα έργα του και ειδικά στο “Τάνγκο” τη σύγκρουση ανάμεσα στον Άνθρωπο και την Ισχύ, ανάμεσα στο πνεύμα και την βία. Ο Μρόζεκ κατέκτησε με το “Τανγκο” σημαντικότατη θέση πλάι στους κορυφαίους δραματουργούς του πρωτοποριακού θεάτρου και εδραίωσε τη φήμη του σε όλο τον κόσμο. Το ¨Τάνγκο” είναι αναμφισβήτητα το πιο συζητημένο θεατρικό κείμενο από όσα πέρασαν από την Ανατολή στη Δύση τα τελευταία χρόνια. Η επιτυχία του έγινε αφορμή να παιχτούν και άλλα πολωνικά έργα κυρίως του Γκρόμποβιτς και του Βιτκίεβιτς που ως τότε δεν είχαν παρουσιαστεί συστηματικά στις διεθνείς σκηνές. Το “Τάνγκο” είναι οπωσδήποτε ένα από τα αξιολογότερα μεταπολεμικά έργα του παγκόσμιου θεάτρου.

Παραστάσεις κάθε Παρασκευή Σάββατο και Κυριακή

Συντελεστές:

Advertising

Μετάφραση: Παύλος Μάτεσις

Σκηνοθεσία, Εικαστική Σύνθεση: Νίκος Χατζηπαπάς

Χορογραφία: Κάλλια Θεοδοσιάδη

Μουσική Επιμέλεια: Κώστας Χαδούλης

Advertising

Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Βαρδακαστάνη

Βοηθός Σκηνογράφου: Μυρτώ Σταματοπούλου

Παίζουν με τη σειρά που εμφανίζονται

Ευγενία: Βίκυ Καμπούρη

Advertising

Έντι: Αβραάμ Παπαδόπουλος

Ευγένιος: Νίκος Αναστασόπουλος

Άρθουρ: Νικόλας Ντούρος

Ελεονόρα: Κατερίνα Βαρδακαστάνη

Advertising

Στόμιλ: Πέτρος Πετράκης

Διαβάστε επίσης  Οι Ginger Creepers παρουσιάζουν το «Γιβραλτάρ»

Άλα: Νέλη Αλκάδη

 

Σύγχρονο Θέατρο

«ΣΟΥΠΕΡΚΡΑΧ – Το μεγάλο κόλπο με την διεθνή οικονομία»

 DARRYL CUNNINGHAM

Η νέα παραγωγή της Εταιρείας Θεάτρου «Οίστρος» είναι μια θεατρική διασκευή του graphic novel του Darryl Cunningham «Σούπερκραχ – Το μεγάλο κόλπο με τη διεθνή οικονομία». Θα ανεβεί στο Σύγχρονο Θέατρο, τον Ιανουάριο του 2018, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακη. Οκτώ ηθοποιοί αναλαμβάνουν να ζωντανέψουν στη σκηνή ένα graphic novel που εστιάζει στον πυρήνα της διεθνούς οικονομικής κρίσης.

Advertising

 

Το χρονικό της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης ξεδιπλώνεται με κατανοητό τρόπο και παράλληλα πλαισιώνεται από μια φιλοσοφική συζήτηση γύρω από τις υπάρχουσες πολιτικοοικονομικές θεωρίες, τις ιδεολογίες και το σκηνικό μέσα στο οποίο διαβιούμε το παρόν μας. Κεντρικός άξονας, η φιλελεύθερη πολιτική ιδεολογία που ανέπτυξε η Άυν Ραντ, η οποία υπήρξε μέντορας του Άλαν Γκρίνσπαν, του κεντρικού τραπεζίτη των Η.Π.Α. για 3 δεκαετίες.  Ζούμε στην εποχή του Εγωισμού και του ατομικισμού. Πόσο μακριά μπορεί να φτάσουμε κουβαλώντας αυτές τις αποσκευές, κυλώντας ο καθένας σαν άλλος Σίσυφος τη δική του πέτρα της δυστυχίας;

Μηδενισμός, εγωισμός, διαφθορά, βαθύπλουτοι και πένητες, εταιρείες, κολεκτίβες, χρηματιστές, τράπεζες, καπιταλισμός. Προοδευτικοί και συντηρητικοί καλούνται να βρουν λύσεις, να κινήσουν τον κόσμο και την ιστορία προς την κατεύθυνση που επιθυμούν.

Ποια είναι η ψυχολογική βάση των πολιτικών μας επιλογών; Γιατί μας είναι τόσο δύσκολο να αλλάξουμε κατεύθυνση ακόμα κι αν αναγνωρίζουμε πως τα μέτρα που εφαρμόζονται δεν λειτουργούν αποτελεσματικά;

Αποφεύγοντας τον καταγγελτικό λόγο και εστιάζοντας στη θεατρική δράση, χρησιμοποιώντας θεατρικές τεχνικές που παραπέμπουν στην αισθητική των graphic novels, παίζοντας με το φως και τη σκιά, εντάσσοντας στοιχεία του σωματικού θεάτρου, η παράσταση  μιλάει με ευφάνταστο αλλά συνάμα ουσιαστικό τρόπο για τη θέση του καθενός μας μέσα στο πολιτικοοικονομικό και κοινωνικό γίγνεσθαι. που ούτως ή άλλως διαμορφώνεται, άλλοτε με τη συμμετοχή μας και άλλοτε ερήμην μας.

Advertising

Στην παράσταση θα ακούγονται ζωντανά, τραγούδια από τα «Απλά μαθήματα πολιτικής οικονομίας» σε στίχους Γιάννη Νεγρεπόντη και μουσική Λουκιανού Κηλαηδόνη. Πρόκειται για έναν  δίσκο – σταθμό της δεκαετίας του ’70, αποτελούμενο από τραγούδια που μιλούν για τον πυρήνα της πολιτικής και της οικονομίας, ξεφεύγοντας από το κλασικό μοντέλο του πολιτικού και στρατευμένου τραγουδιού. Με αυτήν την έννοια, κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος με τον λόγο του Cunningham, που περιγράφει τη σύγχρονη πραγματικότητα και παίρνει θέση χωρίς ίχνος διδακτισμού και πολιτικής προπαγάνδας.

Η παράστασή μας ξεκινάει από τα γεγονότα του άμεσου παρελθόντος του Κραχ του 2008 στην Αμερική, για να μιλήσει για το σήμερα και να ανοίξει μια συζήτηση για το αύριο.

Παράγωγα, swaps, αξιόγραφα, CDS, CDO, συστημικό ρίσκο, options, futures, υποθήκες, ομόλογα, επιτόκια, collaterals, οίκοι αξιολόγησης… Οικονομικοί όροι που μπορεί να τους έχουμε ακουστά σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό καθώς μονοπωλούν την πολιτικοοικονομική συζήτηση για τα αίτια της κρίσης τα τελευταία χρόνια. Ας μιλήσουμε για όλα αυτά με απλό και όχι απλοϊκό τρόπο και στιγμιότυπα βγαλμένα από την πιο εξωφρενική κωμωδία.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Advertising

Διασκευή – Προσαρμογή: Μαργαρίτα Καστρινού – Γιάννης Μιχαλόπουλος

Σκηνοθεσία: Μαργαρίτα Καστρινού – Γιάννης Μιχαλόπουλος

Μετάφραση : Αβραάμ Κάουα

Επιμέλεια κίνησης: Μαριάννα Καβαλλιεράτου

Advertising

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Γιαννακοπούλου

Διεύθυνση παραγωγής: Ειρήνη Κατσάνη

Υπεύθυνη επικοινωνίας: Αγλαΐα Παγώνα

Παίζουν: Νικήτας Αναστόπουλος, Ευαγγελία Αστρίδου, Νίκη Καράλη, Μαργαρίτα Καστρινού, Ίρις Κατσούλα, Γιάννης Μιχαλόπουλος,  Γιώργος Τζαβάρας, Άρης Ηλίας Τοπάλογλου

Advertising

Σύγχρονο Θέατρο

“Reservoir Dogs”

 του Δελή Τριαντάφυλλου

Το θρυλικό πια “Reservoir Dogs” κυκλοφόρησε στον κινηματογράφο το 1992 και ήταν η πρώτη ταινία που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Quentin Tarantino. Φέτος γιορτάζονται τα 25 χρόνια από την πρώτη προβολή της ταινίας. Το “Reservoir Dogs” είναι μια αστυνομική περιπέτεια με πινελιές μαύρου χιούμορ, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στο θέατρο.

Πέντε, άγνωστοι μεταξύ τους, κακοποιοί με τα παρατσούκλια ο Λευκός, ο Ροζ, ο Ξανθός,ο Πορτοκαλί και ο Καφέ, επιλέγονται από έναν μαφιόζο ώστε να ληστέψουν ένα κοσμηματοπωλείο.’Eνα χτύπημα και μετά θα εξαφανιστούν χωρίς να γνωρίζει ο ένας την κατεύθυνση του άλλου. Η ανωνυμία είναι βασικό κομμάτι του σχεδίου- κάνεις δεν ξέρει κανέναν και έτσι κάνεις δεν μπορεί να καρφώσει κανέναν. Το σχέδιο μοιάζει τέλειο…και το έργο ξεκινάει ακριβώς μετά από την ληστεία…Η συμμορία συγκεντρώνεται σε μια αποθήκη για να μετρήσει τα κλοπιμαία αλλά και τις απώλειές της. Εκεί αρχίζουν και οι πιο βίαιες και αιματηρές συγκρούσεις, καθώς απ’ ό,τι ακούγεται επί σκηνής,το σχέδιο φαίνεται παγίδα.

Από 30 Ιανουαρίου κάθε Δευτέρα & Τρίτη

Advertising

Πρωτότυπος τίτλος: Reservoir Dogs

Συγγραφέας: Quentin Jerome Tarantino

Μετάφραση-Διασκευή: Δελής Τριαντάφυλλος

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Advertising

Σκηνοθεσία: Δελής Τριαντάφυλλος

Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Παυλίδης

Παίζουν: Ερρίκος Λίτσης, Δημήτρης Αλεξανδρής, Αντώνης Κρόμπας, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Κίμωνας Κουρής , Αλέξανδρος Παπατριανταφύλλου, Βλάσης Πασιούδης.

Σύγχρονο Θέατρο Σύγχρονο Θέατρο Σύγχρονο Θέατρο Σύγχρονο Θέατρο

Advertising

Γεννήθηκα και μένω στην Θεσσαλονίκη. Από την νεαρή μου ηλικία αγάπησα το θέατρο, τον κινηματογράφο και τα βιβλία κάτι που με οδήγησε λίγα χρόνια μετά στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Η βαθιά και συστηματική ενασχόληση με το θέατρο αποτελεί πηγή ζωής και τρόπο έκφρασης για μένα. Η δημιουργικότητα και η έμπνευση μου βρίσκουν διέξοδο και στην διακόσμηση.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Ιστορίες προδοσίας στην αρχαιότητα

Ιστορίες προδοσίας στην αρχαιότητα

Όπως λέει και το λαϊκό απόφθεγμα «την προδοσία πολλοί αγάπησαν,
Τρίστραμ Σάντι

Τρίστραμ Σάντι: σουρεαλισμός στα χρόνια της λογικής

Η “αρχή του αποχρώντος λόγου” -η ολοένα υποχώρηση κι εμβάθυνση