Συνεχίζονται για 2η χρονιά στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας

11 Σεπτεμβρίου 2018

Β ΣΚΗΝΗ

ΘΕΑΤΡΟ ΟΔΟΥ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ

Συνεχίζονται για 2η χρονιά

Τρεις παραστάσεις της Kart Productions που σημείωσαν επιτυχία και αγαπήθηκαν από το κοινό, επιστρέφουν στη Β’ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας για 2η χρονιά.

 

Θέατρο οδού Κεφαλληνίας
«ΕΜΜΑ»

26 Οκτωβρίου-2 Δεκεμβρίου 2018
Παρασκευή-Σάββατο 21.00, Κυριακή 19.00

Η προπώληση έχει ξεκινήσει

Η «ΕΜΜΑ» της Μαρίας Πρωτόπαππα, διασκευή βασισμένη στο βιβλίο «Αναμνήσεις δι’ αλληλογραφίας» (εκδ. Ίκαρος, μτφρ. Μαρίας Παλαιολόγου), που έγραψε η Κολομβιανή ζωγράφος Έμμα Ρέγιες μετά από προτροπή του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά από τις 26 Οκτωβρίου στη Β΄  Σκηνή του Θεάτρου οδού Κεφαλληνίας, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή.

Ο θεατρικός κόσμος της «ΕΜΜΑ» απευθύνεται στις αισθήσεις, όχι στο νου. Είναι ένας πίνακας τρισδιάστατος ή ένα τραγούδι με πρόζα. Μέσα από τα μάτια ενός παιδιού τεσσάρων χρόνων – ζωντανεύει την Κολομβία των αρχών του 20ου αιώνα, μέσα σε μια ατμόσφαιρα Λατινοαμερικάνικου μυστικισμού και Καθολικής αυστηρότητας. Είναι εμπνευσμένος  από τη ζωή ενός θηλυκού Όλιβερ Τουίστ που κατάφερε με το θάρρος, την αφέλεια και την αχαλίνωτη φαντασία του να επιβιώσει σε σκληρές συνθήκες, να ταξιδέψει σε όλον τον κόσμο και να διαπρέψει στην Ευρώπη ως καλλιτέχνης.

 

Ποιός σου πρόσφερε αγάπη όταν ήσουν παιδί;
Δε θυμάμαι να ‘χαμε τέτοιες έγνοιες…

Advertising

Advertisements
Ad 14

 

Ο  μύθος «Έμμα Ρέγιες»  γεννήθηκε στην Μπογκοτά το 1919. Μεγάλωσε χωρίς γονείς και ταυτότητα. Πέθανε στο Μπορντό της Γαλλίας το 2003, στα 83 της, από έναν άγνωστο ιό.

Η γραφή της είναι προφορική,  ανεπιτήδευτη καθώς εκείνη ήταν αναλφάβητη:

“Εκτιμώ περισσότερο τι έχεις ζήσει, πολύ λιγότερο αυτό που έχεις διαβάσει”.

Advertising

 

Συντελεστές
Διασκευή-Ερμηνεία: Μαρία Πρωτόπαππα

Μετάφραση: Μαρία Παλαιολόγου

Συνεργάτης Δραματουργίας: Κίττυ Παϊταζόγλου

Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος: Μαρία Πανουργιά

Advertising

Φωτισμοί-Φωτογραφίες: Σάκης Μπιρμπίλης

Επιμέλεια Κίνησης: Μαριέλα Νέστορα

Εκτέλεση κοστουμιών: Παρασκευή Πρωτοπαππά

Κατασκευή σκηνικού: Another Kind Of Art
Παραγωγή: Kart Productions

Advertising

 

 Θέατρο οδού Κεφαλληνίας

«Ο ΑΜΠΙΓΙΕΡ»

15 Φεβρουαρίου-20 Απριλίου 2019
Παρασκευή 21.00 και Σάββατο 18.00 & 21.00

«Ο Αμπιγιέρ» του Ρόναλντ Χάργουντ σε σκηνοθεσία Μανώλη Δούνια, που σημείωσε μεγάλη επιτυχία την προηγούμενη σεζόν, επιστρέφει από τον Φεβρουάριο 2019 στη Β’ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας.

Στο ρόλο του Σερ ο Αλέξανδρος Μυλωνάς και του Αμπιγιέρ ο Μάνος Βακούσης. Μαζί τους η Άννυ Λούλου, η Ευγενία Αποστόλου, ο Κώστας Λάσκος και ο Δημήτρης Μαργαρίτης.

Στον «Αμπιγιέρ» (1981) ο Ronald Harwood σκιαγραφεί την ιδιόμορφη συναισθηματική σχέση του Σερ, ενός σαιξπηρικού ηθοποιού που τα καλύτερά χρόνια της καριέρας του είναι πια παρελθόν, και του Νόρμαν, του αφοσιωμένου αμπιγιέρ του, δημιουργώντας έτσι ένα από τα ουσιαστικότερα έργα για τη ζωή στο θέατρο και για τους ανθρώπους του θεάτρου.

Advertising

Ο Harwood εμπνεύστηκε το έργο από την δική του εμπειρία ως αμπιγιέρ του σπουδαίου άγγλου ηθοποιού  Ντόναλντ Γούλφιτ.  Ο «Αμπιγιέρ» είναι ένα έργο που ισορροπεί θαυμαστά ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα. Είναι μια ιστορία για την φιλία, την αφοσίωση, τις φιλοδοξίες και τα προδομένα όνειρα των ανθρώπων. Αποτελεί μια σάτιρα του θεατρικού κόσμου όπου οι θεατές καλούνται να κρυφοκοιτάξουν μέσα από την κλειδαρότρυπα των παρασκηνίων του θεάτρου και γίνονται μάρτυρες των κωμικοτραγικών καταστάσεων που εξελίσσονται στα καμαρίνια και στις κουίντες την ώρα της παράστασης.

Το έργο διαδραματίζεται στη δίνη του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου, σε ένα ετοιμόρροπο θέατρο της αγγλικής επαρχίας. Λίγο πριν από την 227η παράσταση του «Βασιλιά Ληρ», ο Σερ (Αλέξανδρος Μυλωνάς) καταρρέει και κυριεύεται από τις ανασφάλειες του. Ο μοναδικός άνθρωπος στον οποίο μπορεί να βασιστεί, είναι ο αμπιγιέρ του, ο Νόρμαν (Μάνος Βακούσης), που προσπαθεί να τον εμψυχώσει και να του τονώσει την αυτοπεποίθηση ώστε να μη ματαιωθεί η παράσταση. Ταυτόχρονα η Λαίδη (Άννυ Λούλου) και η διευθύντρια σκηνής Ματζ (Ευγενία Αποστόλου) πασχίζουν να πείσουν τον Σερ ότι ίσως έχει έρθει η ώρα να αποσυρθεί από την ενεργό δράση. Και όλα αυτά ενώ το κοινό στην πλατεία του θεάτρου περιμένει και οι σειρήνες δεν αφήνουν κανέναν να ξεχάσει ότι ο κίνδυνος των αεροπορικών βομβαρδισμών τους απειλεί ανά πάσα στιγμή.

Το έργο έγινε κινηματογραφική ταινία το 1983 σε σκηνοθεσία Peter Yates με τον Albert Finney και τον Tom Courtenay, ενώ το 2015 το  BBC πρόβαλε και την τηλεοπτική μεταφορά της σε σκηνοθεσία Richard Eyre με τον Ian McKellen στο ρόλο του Αμπιγιέρ, τον Anthony Hopkins στο ρόλο του Σερ και την Emily Watson στο ρόλο της Λαίδης. Ο ίδιος ο Harwood κέρδισε το Όσκαρ Σεναρίου για τον «Πιανίστα» του Roman Polanski, ενώ ήταν επίσης υποψήφιος για τον «Αμπιγιέρ» και «Το Σκάφανδρο και η Πεταλούδα».

 

Advertising

Συντελεστές

Μετάφραση: Εύα Γεωργουσοπούλου

Σκηνοθεσία: Μανώλης Δούνιας

Σκηνικά: Δημήτρης Πολυχρονιάδης

Advertising

Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα

Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου

Φωτισμοί: Βαλεντίνα Ταμιωλάκη

Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρία Χανδρά

Advertising

Φωτογραφίες-trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας

Επικοινωνία: Ανζελίκα Καψαμπέλη-Έλενα Γρίβα

Παραγωγή: Kart Productions

Ερμηνεύουν: Αλέξανδρος Μυλωνάς, Μάνος Βακούσης, Άννυ Λούλου, Ευγενία Αποστόλου, Κώστας Λάσκος, Δημήτρης Μαργαρίτης

Advertising

Θέατρο οδού Κεφαλληνίας

 

«…ΕΤ MORALITE»

6 Μάϊου -5 Ιουνίου 2019

Δευτέρα-Τρίτη 21.00, Τετάρτη 20.00

 Για δεύτερη χρονιά, συνεχίζεται στη Β’ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας, η πικρή κωμωδία περί ηθικής με τον τίτλο «…et moralité». Πρόκειται για την παρουσίαση για πρώτη φορά στην Ελλάδα των μονόπρακτων του Οκτάβ Μιρμπώ «Φάρσες και Ηθική (Farces et moralités)» σε σκηνοθεσία Σταυρούλας Κοντοπούλου και Ζωής Μυλωνά.

Πρόκειται για μονόπρακτα που δημοσιεύτηκαν το 1904 και μεταφράστηκαν στα ελληνικά με αφορμή την παράσταση.

Advertising

Αναρχικός του 19ου αιώνα  ο Οκτάβιος Μιρμπώ, συγγραφέας του «Torture Garden» και του έργου «Το Ημερολόγιο μίας καμαριέρας» υπερασπίζεται ιδέες που έρχονται σε αντίθεση με τις παραδοσιακές αρχές και τις ηθικές αξίες της κάθε εποχής.

Η αγάπη είναι μία κοροϊδία και ο γάμος ένα τέλμα. Η πεποίθηση πως η πολιτεία παράγει κοινωνικό έργο έχει καταρρεύσει. Η εμπιστοσύνη  του πολίτη στο κράτους έχει κλονιστεί ή μάλλον ποτέ δεν υπήρξε. Οι καταπιεστικοί νόμοι ανοίγουν δρόμους  στην παραβατικότητα. Η τρομοκρατία είναι ένας πετυχημένος μηχανισμός της εξουσίας που δημιουργεί κατά κύριο λόγο αποδιοπομπαίους τράγους.

Μοιραία δημιουργείται μια κοινωνία με πολίτες είτε παθητικούς είτε ψωροπερήφανους, που μας κάνουν να γελάμε ενώ απελπιζόμαστε. Το δηκτικό χιούμορ και η ευαισθησία του συγγραφέα μας υπενθυμίζει πως «είμαστε στο βούρκο μέχρι τα μπατζάκια κι ακόμα αυτάρεσκα χτενιζόμαστε».

 

Συντελεστές

Advertising

Μετάφραση: K. Αλέξης Αλάτσης

Σκηνοθεσία: Σταυρούλα Κοντοπούλου, Ζωή Μυλωνά

Σκηνογραφία/Κοστούμια: Δήμος Κλημενώφ

Μάσκες: Μάρθα Φωκά

Advertising

Φωτισμοί: Βαλεντίνα Ταμιωλάκη

Trailer Παράστασης/Φωτογραφίες: Παντελής Αναστασιάδης

Αφίσα: Kim Suchy

Παραγωγή: KART Productions

Advertising

Παίζουν: Σταυρούλα Κοντοπούλου, Ζωή Μυλωνά, Γιάννης Παναγόπουλος, Γιώργος Φριντζήλας

 

 

 INFO:

Advertising

Β’ Σκηνή  του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας

Κεφαλληνίας 18 Κυψέλη

Πληροφορίες – κρατήσεις: 2114117878 (νέο τηλέφωνο επικοινωνίας)

 

Τιμές εισιτηρίων:

Advertising

Κανονικό: «Ο Αμπιγιέρ»-«Έμμα» 15 ευρώ, «Et Moralite» 12 ευρώ

Μειωμένο: 10 ευρώ

Ατέλειες: 5 ευρώ

 

Προπώληση:

Advertising

Viva.gr, 11876, Seven Spots, Reload, Media Markt, Ευριπίδης, Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, Αθηνόραμα.gr, Viva Kiosk Σύνταγμα

Θέατρο οδού Κεφαλληνίας Θέατρο οδού Κεφαλληνίας Θέατρο οδού ΚεφαλληνίαςΘέατρο οδού Κεφαλληνίας

 

 

Advertising

Γεννήθηκα και μένω στην Θεσσαλονίκη. Από την νεαρή μου ηλικία αγάπησα το θέατρο, τον κινηματογράφο και τα βιβλία κάτι που με οδήγησε λίγα χρόνια μετά στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Η βαθιά και συστηματική ενασχόληση με το θέατρο αποτελεί πηγή ζωής και τρόπο έκφρασης για μένα. Η δημιουργικότητα και η έμπνευση μου βρίσκουν διέξοδο και στην διακόσμηση.

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…