Βλαντίμιρ Μαγιακόφσκι: Η Ζωή Και Το Έργο Του

Μαγιακόφσκι

Σαν σήμερα στις 14 Απριλίου 1930, ο Ρώσος καλλιτέχνης Βλαντίμιρ Μαγιακόφσκι αποφάσισε να βάλει τέλος στη ζωή του, σε ηλικία μόλις 37 ετών. Ο λόγος που οδήγησε την καλλιτεχνική αυτή μορφή, που διέπρεψε τόσο στον χώρο της ποίησης όσο και σε εκείνον του θεάτρου, να πάρει την απόφαση αυτή, δεν έγινε ποτέ ξεκάθαρος. Ωστόσο, έχοντας υπόψη τα γεγονότα που στιγμάτισαν την ζωή του, δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς πως η ψυχή του δοκιμάστηκε αρκετά ανά τα χρόνια.

Γεγονότα όπως ο Α Παγκόσμιος Πόλεμος καθώς και η Ρωσική και Οκτωβριανή επανάσταση εντυπώθηκαν στην μνήμη του, καθόρισαν την κοσμοθεωρία του και σε μεγάλο βαθμό προσδιόρισαν τα θέματα των έργων του. Άλλος ένας παράγοντας που επηρέασε καταλυτικά το έργο του Μαγιακόφσκι ήταν ο φουτουρισμός, λογοτεχνικό κίνημα που στόχο είχε να βοηθήσει το σκεπτικό της ανθρωπότητας να προσαρμοστεί στην νέα πραγματικότητα, όπως διαμορφωνόταν με γοργούς ρυθμούς χάρη στην εξέλιξη της τεχνολογίας. Δηλαδή στα έργα του, εμφανίζονται λέξεις που εκφράζουν την τεχνολογική ανάπτυξη του 20ου αιώνα καθώς  και την ανάδειξη της ζωής σε μια βιομηχανική πόλη σε βάρος της υπαίθρου.

Το 1912 δημοσιεύτηκαν τα πρώτα του ποιήματα Νύχτα και Πρωί, και ακολούθησε το 1915 το Σύννεφο με Παντελόνια. Το 1916, αφενός ο έρωτάς του για τη Λίλια Μρικ, γυναίκα του εκδότη του, ενέπνευσε το ποίημα Το Σπονδυλωτό Φλάουτο και αφετέρου τα ιστορικά γεγονότα προκάλεσαν την δημιουργία του ποιήματος Ο Πόλεμος και ο Κόσμος. Το 1919 δημοσιεύτηκε η Συλλογή Έργων 1909-1919 που ήταν συλλογή ποιημάτων του.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Ως θεατρικός συγγραφέας, άφησε πίσω του σημαντικά έργα όπως το Βλαντίμιρ Μαγιακόφσκι στο οποίο ο ίδιος πρωταγωνιστεί. Άλλα σημαντικά έργα του που έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά είναι: Μυστήριο-μπούφο, Ο Κοριός και Το Μπάνιο. 

Μία μέρα σαν και τη σημερινή ήταν όταν ο Μαγιακόφσκι έγραψε τα εξής λόγια λίγο πριν αυτοπυροβοληθεί:

Το καράβι της αγάπης συντρίφτηκε πάνω στην καθημερινή ρουτίνα. Εσύ κι εγώ, δεν χρωστάμε τίποτε ο ένας στον άλλον, και δεν έχει νόημα η απαρίθμηση αμοιβαίων πόνων, θλίψεων και πληγών.

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…